Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024

Constructii. Aplicarea facilitatilor salariatilor detasati in alte state state membre UE. Obligativitatea salariului minim de 3000 lei

Raspuns oferit de
Rodica Mantescu

Rodica Mantescu
Consilier juridic
valabil la 13 Sep 2019

Intrebare: Avand in vedere art. 60, pct. 5 din Codul Fiscal, precizarile din Ordinul 611/138/127/2019 privind Declaratia 112, preambulul OUG 114 / 2018, precum si art. 6 din Anexa la Ordinul 239 / 2019 privind metodologia de calcul a cifrei de afaceri, pentru o societate comerciala cu CAEN 4120 (constructii) care desfasoara activitati de constructii exclusiv in afara teritoriului national (locul de desfasurare efectiv este in tari din UE, in afara teritoriului Romaniei) avem incertitudinea aplicarii facilitatilor mentionate in respectivul articol (scutire privind impozitul pe salarii si CASS). Avem rugamintea, sa ne precizati in ce masura societatea in cauza are posibilitatea (sau este in imposibilitatea, dupa caz) in aplicarea scutirilor mentionate de Codul Fiscal pentru salariatii proprii. In justificarea argumentata, rugamintea e sa ne precizati alte texte de lege care reglementeaza speta in cauza, eventuala jurisprudenta, nefiind necesara reluarea textelor din actele normative mentionate (si-asa, destul de discutabile, atat in ce priveste continutul intransec - intelesul rezultat din tex - , cat si in ce priveste adecvarea actelor normative ce le cuprind la subiectul reglementat). Totodata, avem rugamintea sa ne precizati in ce masura societatea este obligata, in eventualitatea in care nu poate aplica scutirile, in aplicarea unui salariu minim brut de 3.000 RON, dat fiind ca salariul minim pe economie pentru anul 2019 este reglementat de Hotararea 937 / 2018 (2.080 RON brut, respective 2.350 RON brut).

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4120

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Impozit pe Venit, Salarii Contributii

Apr222024

Obligatii fiscale si contabile privind beneficiile acordate salariatilor

de Dani Cucu valabil la 22 Apr 2024
Intrebare: Cum se inregistreaza in evidenta contabila abonamentul de sanatate pentru angajati in sistemul Regina Maria? Mentionez ca acest abonament se incadreaza in plafonul deductibil de 400 euro/angajat/an. Trebuie inregistrat lunar pe fiecare salariat in programul de salarizare. Factura de la Regina Maria se primeste trimestrial.
Apr132024

Bonusuri acordate fostilor salariati

de Profeanu Laura valabil la 13 Apr 2024
Intrebare: Suntem o societate din Romania, parte al unui lant multinational. In luna aprilie a fiecarui an se acorda fiecarui angajat un bonus de profit sharing stabilit de group. Angajatii plecati in perioada ianuarie - martie beneficiaza si ei de acest bonus, care este modalitatea legala de a le acorda acest bonus in luna aprilie daca ei nu mai sunt angajatii societatii in luna aprilie?
Apr092024

Obligatii sediu secundar cu peste 5 salariati

de Florentina Buzea valabil la 09 Apr 2024
Intrebare: O firma cu sediul central in Bucuresti, incepand cu 01.04.2024 la punctul de lucru din Baia Mare va avea peste 5 salariati. Mentionez ca acest punct de lucru exista de cativa ani, dar pana acum a avut sub 5 angajati. 1. Se depune Declaratia 700? Daca da, la ce capitol se completeaza aceasta modificare? Trebuie atasate documente justificative: contract de inchiriere spatiu, extras ONRC cu punctul ...
Apr042024

Absentare nemotivata de la serviciu

de Florentina Buzea valabil la 04 Apr 2024
Intrebare: Avem angajati la hala care lipsesc si ne trezim ca apar dupa 2-3 zile (nu raspund la telefon, nu comunica motivul pentru care nu se prezinta la serviciu, nu vin cu concediu medical si nici zile de concediu nu mai au pentru compensare). Ce solutii exista pentru retinerea zilelor absentate nemotivat, in contextul in care de multe ori nici nu mai raspund la telefon si care este procedura de ...
Mar212024

Inregistrare radiere punct lucru 5 salariati

de Florentina Buzea valabil la 21 Mar 2024
Intrebare: Societate cu sediul social in Bucuresti, are deschis un punct de lucru in IF, a atins numarul de 5 angajati si trebuie sa declare in 112 si sa vireze impozit pe salarii pe punctul de lucru. Ce documente trebuie sa depuna la Anaf (se depun documente nominale din revisal)? Ce se declara dupa ce societatea nu mai are 5 angajati, pe parcursul anilor nu mai sunt cei declarati initial? Exemplu, ultimul ...
Mar152024

Constructii. Plata CAS prin optiune

de Nicolae Liviu valabil la 15 Mar 2024
Intrebare: La o societate ce aplica regimul salariilor in constructii, pentru a ramane la pilonul 2 de pensii salariatul trebuie sa faca el cerere la angajator? Daca salariatul a facut cerere dar angajatorul a omis sa retina 25% CAS, poate sa corecteze statele de plata si sa faca declaratie D112 rectificativa in acest sens? Daca salariatul a uitat sa faca cerere incepand cu luna noiembrie 2023, poate sa ...