Contabilitatea stocurilor intr-un restaurant cu regim all inclusive evidenta cantitativ-valorica si documente justificative
Va rugam sa ne ajutati cu o monografie contabila pentru intrarile de marfa si descarcare de gestiune la restaurant/bar pentru o societate din domeniul Horeca care ofera servicii all inclusive.
Contabilitatea marfurilor se tine cantitativ valoric la pret de achizitie in baza conturilor de stocuri.
Care sunt documentele care stau la baza descarcarii de gestiune?
Raspuns:
Pentru o societate din domeniul HoReCa (restaurant/bar), care ofera servicii all inclusive, contabilitatea stocurilor se tine cantitativ-valoric la pret de achizitie, iar gestiunea se realizeaza prin bonuri de consum si retetare.
1. Achizitia materiilor prime si materialelor pentru prepararea meselor (ex: carne, legume, ulei etc.)
Document justificativ: Factura furnizor + NIR (Nota de receptie si constatare diferente)
Inregistrare contabila:
301 = 401 Materii prime
4426 = 401 TVA deductibila
2. Achizitia marfurilor care se vand neprelucrate (ex: bauturi alcoolice/ racoritoare in sticle)
Document justificativ: Factura furnizor + NIR
Inregistrare contabila:
371 = 401 Marfuri
4426 = 401 TVA deductibila
Notele contabile prin care se reflecta in contabilitate diferentele de pret sunt :
371 = 378/4428
3. Bonuri de consum pentru scaderea din gestiune a materiilor prime si materialelor
Document justificativ: Bon de consum + retetar + lista meniurilor servite
Inregistrare contabila:
601 = 301 Cheltuieli cu materiile prime
6028 = 3028 Cheltuieli cu materialele consumabile
4. Obtinerea produselor finite (ex: feluri de mancare preparate) pe baza retetarelor si a bonurilor de consum
Document justificativ: Fise tehnologice / Fise de productie / Nota de predare a produselor finite catre servire
Inregistrare contabila:
345 = 711 Produse finite obtinute
5. Scaderea din gestiune a produselor finite (mancaruri) consumate de clienti (servicii all inclusive)
Document justificativ: Centralizator meniuri servite / Consum zilnic / Raport de productie
Inregistrare contabila:
711 = 345 Venituri din productia stocata (consumul produselor finite)
6. Scaderea din gestiune a marfurilor (ex: bauturi servite nepreparate) consumate in regim all inclusive
Document justificativ: Bon de consum marfuri + raport zilnic consum bar
Inregistrare contabila:
607/378/4428 = 371 Cheltuieli privind marfurile
7. Facturarea serviciilor de cazare si masa (regim all inclusive)
Document justificativ: Factura catre client/bon fiscal
Inregistrare contabila:
4111 = 704/4427 Venituri din servicii prestate (cazare + masa)
Incasare: 5121 = 4111
Documente justificative pentru descarcarea din gestiune:
Conform art. 6 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, documentele trebuie sa reflecte fidel realitatea si sa fie vizate corespunzator.
Temei legal
Legea contabilitatii nr. 82/1991
Art. 6. -
(1) Orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.
(2) Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz.
Daca doresti sa discuti direct cu un consultant, te poti programa oricand, AICI.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!