Diferente de TVA de plata in urma inspectiei fiscale. Inscrierea in decontul de TVA. Nesolutionare cerere de anulare accesorii. Contestarea actelor administrative fiscale
valabil la 19 Mai 2022
Intrebare: In urma controlului de Fond - ANAF incheiat anul trecut (mai 2021), prin Decizia de Impunere a fost stabilita de plata suma de 1.107.578 lei, reprezentan TVA, cu termen de plata 20 iunie 2021. S-a intocmit OP cu data de 17.06.2021, suma iesind din contul societatii in data de 18.06.2021. Precizez faptul ca societatea solicita lunar rambursarea taxei pe valoarea adaugata prin decontul de TVA. Astfel, si in aceasta situatie, prin declaratia 300 aferenta lunii mai 2021 s-a solicitat rambursarea TVA, decontul fiind transmis tot in data de 17.06.2021. Dupa depunerea decontului de TVA, am fost sunati de catre Bucuresti ANAF - Contribuabili Mari (precizez ca societatea face parte din categoria Marilor Contribuabili Bucuresti) si ni s-a comunicat sa facem corectie la decontul de TVA depus si sa trecem in Randul 43 TVA-ul stabilit suplimentar de catre organele de control prin Decizia de Impunere (suma de 1.107.578 RON). Am precizat ca obligatia a fost deja achitata, dar mi s-a comunicat ca la ei nu apare plata si ca este corect sa fac corectie pentru decontul de TVA aferent lunii mai 2021. Ulterior, am depus cerere de anulare accesorii potrivit OG 6 /2020. In luna octombrie am primit notificare prin care suntem anuntati ca accesoriile stabilite au fost stinse cu TVA-ul de rambursat aferent lunilor iulie si august si totodata au solicitat un punct de vedere la directia de specialitate ANAF in vederea solutionarii Cererii de anulare accesorii conform OG6/2020, urmand ca dupa primirea raspunsului, in situatia in care raspunsul este favorabil, ni se va returna suma compensata cu TVA-ul de rambursat. Nu ni s-a mai returnat nicio suma si nu stim unde sa ne adresam. Va rog sa ne spuneti unde ne putem adresa si ce ar fi de facut pentru ca a trecut un an si nu este corect ca societatea sa nu beneficieze de facilitatile OG 6/2020. Chiar daca TVA-ul solicitat la rambursare in luna mai 2021 ar fi acoperit TVA-ul stabilit suplimentar prin Decizia de Impunere, societatea a platit printr-un OP separat pentru a putea justifica faptul ca plata a fost facuta in timp. Oare ar fi corect sa facem o noua corectie a decontului de TVA din mai 2021 prin care sa nu mai cuprindem suma stabilita prin Decizia de Impunere in Randul 43 sau rectificarea facuta la decont a fost corecta?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!
Intrebari similare din categoria Inspectia fiscala
03Sep2025
Inspectie fiscala, contracte in limba engleza
de
Elena Garofil
valabil la 03 Sep 2025
Intrebare:
Va contactez pentru a solicita o clarificare legata de documentele necesare in cazul unei inspectii fiscale. Vom avea nevoie sa prezentam contractele traduse din engleza in romana. Intrebarea mea este daca aceste traduceri trebuie sa fie traduceri autorizate?
Exista specificatii sau cerinte legale in acest sens pe care trebuie sa le respectam?
Va multumesc anticipat pentru ajutorul si ...
28Aug2025
Notificare de conformare, cod de TVA anulat
de
Elena Garofil
valabil la 28 Aug 2025
Intrebare:
Suntem un SRL care in perioada 18.02.1999 - 31.10.2014 a fost inregistrat platitor de TVA. In anul 2014 tva a fost anulat din oficiu de ANAF conform DISPOZITIILOR art. 153, alin. 9 lit. e din legea 571/2003 (societatea nu a evidentiat timp de 6 luni calendaristice achizitii de bunuri/prestari de servicii).
Astazi am primit de la ANAF NOTIFICARE DE CONFORMARE EMISA DE ORGANUL DE INSPECTIE ...
26Aug2025
Regimul fiscal al asocierilor in participatiune intre persoane juridice romane. Obligatia (sau nu) de inregistrare la ANAF
de
Profeanu Laura
valabil la 26 Aug 2025
Intrebare:
Verificare ANAF. Doresc de la dumneavoastra urmatoarea informatie. In urma unor verificari s-a constatat ca avem in bilant sume in contul 4582 care sunt din asocierea in paticipatiune pentru construirea unor silozuri, intre doua societati afiliate. Aceste silozuri nu au fost date in folosinta, nu au fost terminate din lipsa de bani o perioada destul de mare de timp. Contractul de asociere a ...
07Mai2025
Corectarea erorilor contabile
de
Profeanu Laura
valabil la 07 Mai 2025
Intrebare:
In urma unui control fiscal pentru anul 2021, s-a stabilit o suma suplimentara de plata pentru tva la care nu aveam drept de deducere, penalitati de nedeclarare si dobanzi pentru aceasta suma. Raportul de inspectie a fost comunicat in luna aprilie 2025 iar suma stabilita suplimentar a fost achitata tot in luna aprilie 2025.
Societatea are de recuperat tva.
Va rog sa imi spuneti daca pentru ...
05Apr2025
Prescriptia dreptului de a cere restituirea
de
Profeanu Laura
valabil la 05 Apr 2025
Intrebare:
Compania X face obiectul unei inspectii fiscale generale desfasurate in perioada 16.11.2016 - 04.08.2017 care a vizat perioada 01.11.2011 - 31.12.2015 (exceptie facand impozitul pe profit pentru care perioada verificata a fost 01.01.2010 - 31.12.2015).
In urma inspectiei, organele fiscale au comunicat companiei:
- Raportul de Inspectie fiscala (RIF) in care s-a mentionat un debit ...
01Apr2025
Regimul contabil al diferentelor de impozite stabilite in urma inspectiei fiscale
de
Alexandru Palaghia
valabil la 01 Apr 2025
Intrebare:
In urma inspectiei fiscale, s-a stabilit suplimentar de plata tva in suma de 35.927 lei si impozit pe profit de 24.173 lei. Din suma de 35.927 lei, 11.436 lei, reprezinta tva de plata stabilit ca urmare a inregistrarii eronata in registru jurnal de cumparari a unei facturi, iar din suma de 24.173 lei (impozit pe profit) suma de 9.630 lei este aferenta acestei facturii. Mentionez ca RIF-ul a ...