e-Factura
e-Transport SAF-T
Iul262024
Stabilirea valorii bunurilor care fac obiectul RO e-Transport
de
Profeanu Laura
26 Iul 2024
Intrebare:
Ce valoare se va trece in E-Transport la marfa trimisa in UE pentru vanzare la licitatie, din moment ce nu se cunoaste pretul de vanzare la iesirea din tara a acestor marfuri?
Iul252024
Depozitar. Obligatia obtinerii codului UIT
de
Profeanu Laura
25 Iul 2024
Intrebare:
M-ar ajuta sa inteleg unde este definit tranzitul din perspectiva OUG 41 sau a legislatiei relevante. Din punctul meu de vedere, tranzitul presupune trei tari, tara de expeditie, tara de tranzit si tara de destinatie. Poate o marfa origine Romania, achizitionata din Romania si livrata la un depozit in Romania sa fie considerata in tranzit in Romania din perspectiva e-Transport? Pentru cat timp ...
Iul252024
Depozitar. Obligatia obtinerii codului UIT
de
Profeanu Laura
25 Iul 2024
Intrebare:
Agro Oil Service (AOS) a incheiat un contract de prestare servicii de depozitare (grau) cu un beneficiar bulgar (cod TVA de Bulgaria). Marfa a intrat in depozitul AOS pe baza de avize de la parteneri romani, marfa origine Romania, loc de incarcare Romania. Bulgarul vine si ridica marfa si solicita AOS emiterea codului UIT pe motiv ca marfa sa este in tranzit si este obligatia depozitarului sa ...
Iul252024
Codul UIT pentru bunuri care se incadreaza la codurile NC 7213 si 7214
de
Profeanu Laura
25 Iul 2024
Intrebare:
O societate comercializeaza si transporta cabluri de tractiune din otel cu rezistenta inalta (1770 N/MM2, 1960 N/MM2, 2160N/MM2 - (2 reprezinta mm patrat)). Mentionam ca nu este cablu electric, nu este cablu comercial si nu este cablu de amarare.
Intrebarea este daca se incadreaza prin lege la bunurile cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul ...
Iul252024
Sistemul RO e-Transport. Diverse situatii
de
Ionut Jinga
25 Iul 2024
Intrebare:
Societatea noastra, cu activitate preponderent de productie, efectueaza multiple tranzactii intracomunitare si extracomunitare, atat ca fluxuri de intrare cat si de iesire. Bunurile NU sunt cu grad fiscal ridicat.
In contextul e-Transport va rugam sa ne precizati daca este necesar cod UIT pentru urmatoarele cazuri:
1. Colet sub 31.5 Kg, sub 10.000 RON, dar masina cu greutate peste 2.5 ...
Iul232024
Obligatia obtinerii codului UIT pentru operatiuni de import export
de
Profeanu Laura
23 Iul 2024
Intrebare:
1. Daca din greseala nu s-a emis cod UIT pentru export container (Giurgiu-Constanta), se poate emite retroactiv? Ce se intampla daca nu s-a emis cod UIT?
2. Pentru import China pe Container si transport rutier Constanta-Giurgiu, se emite cod UIT la plecarea containerului pe rutier din Constanta? Deci agentul trebuie sa puna la dispozitie toate detaliile pentru emitere UIT.
Multumesc.
Iul232024
Corectarea facturilor in RO e-Factura
de
Profeanu Laura
23 Iul 2024
Intrebare:
Dupa corectarea facturii am reincarcat in sistem cu tipul 384, iar acum regasesc in SPV doua facturi cu ID de incarcare diferite. Beneficiarul mi-a comunicat ca poate descarca factura de doua ori, o data cu cod 380 si apoi cu codul 384. Intrebare: in Decontul precompletat RO e-TVA valoarea TVA-ului nu se va dubla? Multumesc.
Iul232024
Obiectii privind facturile transmise in RO e-Factura
de
Profeanu Laura
23 Iul 2024
Intrebare:
In cazul in care nu acceptam o factura fiscala emisa de catre un furnizor, ma intereseaza cum refuzam acea factura in conditiile E-factura. Multumesc.
Iul232024
Inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparari
de
Profeanu Laura
23 Iul 2024
Intrebare:
Am o factura simplificata tip bon fiscal reprezinta materiale pentru reparatii am inregistrat-o pe cost odata cu plata fara a mai fi inregistrata in jurnal cumparari,
604 = 531 - 3000 lei materiale
44260 = 531 - 570 tva aferent
Operatiunea face obiectul declaratiei 300.
Face si obiectul declaratiei 340, nefiind prinsa in jurnal cumparari, e obligatoriu sa fie operata in jurnal ...
Iul232024
SAF-T. Magazin cu vanzare catre persoane fizice. Evidenta stocurilor
de
Alexandru Palaghia
23 Iul 2024
Intrebare:
Pentru un magazin care vinde doar catre persoane fizice diverse marfuri (numarul de articole este foarte, foarte mare, de la baututi alcoolice, sucuri, tigari, paine, produse alimentare congelate si necongelate, articole vestimentare etc.) si evidenta stocurilor se tine in momentul de fata global-valoric, va fi obligatorie trecerea de la 01.01.2025 pentru raportare SAF-T la evidenta gestiunii ...
Iul232024
E-factura. Corectare factura furnizor in SPV
de
Alexandru Palaghia
23 Iul 2024
Intrebare:
Care este modalitatea prin care furnizorul trebuie sa corecteze o factura fiscala incarcata si acceptata in SPV?
Se poate emite o factura sub tip de document 380 cu ID INCARCARE acceptat de ANAF si sub aceeasi referinta de factura sub tip de document 384 cu un alt de INCARCARE? Este corecta aceasta modalitate conform ghidului ANAF?
Iul232024
Monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport
de
Profeanu Laura
23 Iul 2024
Intrebare:
Multumim tare mult pentru raspuns, dar revenim la speta de mai sus si anume la speta nr. 3:
Avem 3 importuri de la furnizori diferiti, facem vama in port constanta dupa care depozitam aceasta marfa la comisionarul nostru vamal (DB shanker), care se afla in incinta portului la 50-100 m de unde facem vama. Pe acest tronson trebuie sa facem UIT (marfa nu paraseste zona securizata a portului)? ...
Iul222024
Cod UIT pentru o partida de bunuri care face obiectul unui transport international
de
Profeanu Laura
22 Iul 2024
Intrebare:
In contextul e-Transport va rugam sa ne precizati daca pentru tranzactiile de tip LIC cu bunuri care NU sunt cu grad fiscal ridicat (auto peste 2.5 to, valoare peste 10.000 ron) respectiv sunt facturate catre un singur partener, dar cu mai multe facturi in cadrul aceluiasi transport (1 singur tir), datorita cerintei clientului de a mentiona pe fiecare factura distinct numarul de fabrica (au ...
Iul202024
Riscuri asociate cu declararea incorecta a codului UIT
de
Profeanu Laura
20 Iul 2024
Intrebare:
Pentru ambele cazuri, a obtinut cod UIT si a declarat in e-transport firma Y din Romania.
Avand in vedere ca in unele cazuri codul UIT si declararea s-au facut gresit, ce riscuri sunt?
Iar in cazul in care un camion circula cu marfa care depaseste kg si valorile ce trebuie declarate in e-transport, dar nu este controlat in timpul transportului. Exista posibilitatea unui control ulterior?