430 spete pentru codul CAEN 6201 - pagina 5
Nov142023
TVA si impozit pe veniturile impozabile obtinute din Romania de catre nerezidenti
de
Profeanu Laura
valabil la 14 Nov 2023
Intrebare: Intre societatea din Romania si o societate din Olanda este incheiat un contract pentru prestari servicii. Societatea din Olanda are si o filiala in Romania, insa contractul este incheiat cu Olanda in moneda EUR. Care ar fi varianta optima de facturare atat din punct de vedere TVA, cat si din punct de vedere impozit retinut la sursa: 1. sa emita facturi societatea din Olanda catre societatea din ...
Nov152023
Recunoastere cheltuieli servicii societate straina
de
Elena Ionescu
valabil la 15 Nov 2023
Intrebare: Contract de servicii incheiat intre o societate din Olanda si una din Franta, ambele cu subsidiare in Romania. Subsidiara din Romania a societatii din Franta va primi facturi de servicii de la societatea din Olanda (facturi in EUR). Poate societatea din Romania, subsidiara a societatii din Franta, sa inregistreze si sa recunoasca cheltuielile din aceste facturi doar in baza contractului semnat ...
Nov152023
Calcul IT cu si farta pilonul II
de
Rodica Mantescu
valabil la 15 Nov 2023
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu un calcul pentru un salariu de 15,000 lei brut din sfera IT, 10.000 lei cu scutire impozit si diferenta impozitata. De asemenea, va rog sa treceti cazul in care vireaza contributia la pilonul 2 si in cazul in care nu. Ma intereseaza sa stiu daca diferenta pe care salariatul o primeste din nedistribuirea procentului de 3,75% este impozitata.
Nov092023
Plafonare adaos comercial la produse agricole si alimentare
de
Profeanu Laura
valabil la 09 Nov 2023
Intrebare: Plafonare adaos cf OUG 67/2023 cu modificarile ulterioare Intrebari: In cazul unei societati care cumpara de la un distribuitor si vinde la alta firma (din depozit, nu prin magazinele proprii) produse din anexa, cum trebuie aplicata lit b) de la art 3 alin 1? Ce inseamna maximum 5% pe intreg lantul de distributie si cum se adauga la aceste produse cheltuielile operationale (chirie, utilitati, ...
Nov112023
Prestari servicii de recrutare personal, certificat de rezidenta fiscala
de
Elena Ionescu
valabil la 11 Nov 2023
Intrebare: In martie 2022 a existat o factura de recrutare primita de la o entitate de US, putem considera pentru a exemplifica ca in valoare de 22. Firma emitenta nu ne-a transmis certificatul de rezidenta. Factura a fost platita ca valoare partiala in aprilie 2022 (s-a achitat suma de 18 si s-a retinut diferenta calculata ca si suta marita, in ideea de a o plati dupa ce ei ne dau certificatul de ...
Nov092023
Lipsa stagiul de cotizare pensie
de
Nicolae Liviu
valabil la 09 Nov 2023
Intrebare: Unul dintre vechii fosti angajati nu si-a regasit in CNPP stagiul de cotizare pe perioadele aprilie-decembrie 2001 (de acum 22 de ani...). Respectiva persoana este in posesia Carnetului de munca si a celorlaltor documente eliberate la incetarea contractului (2009). Angajatorul nu are datorii la stat, figureaza in "Lista contribuabililor fara obligatii restante". Angajatorul are vreo ...
Nov032023
Facilitatile fiscale pentru IT incepand cu 01.11.2023
de
Alexandru Palaghia
valabil la 03 Nov 2023
Intrebare: Conform noilor modificari fiscale in domeniul IT, pentru un salariu brut de 15.000 lei pe luna scutirea de la plata pilonului II se aplica doar pt 10.000 lei sau pentru intregul venit de 15000 lei?
Nov042023
Emitere factura inainte de data livrarii bunurilor
de
Amelia Dumitras
valabil la 04 Nov 2023
Intrebare: Societatea a achitat pe baza proformei primite de la furnizor din China echipamente care fac parte dintr-un contract de livrare. Aceasta plata a fost efectuata acum 5 luni. Echipamentele inca nu au sosit pentru vamuire in Romania, sunt in tranzit pe mare. A fost intarziata foarte mult livrarea. Clientul ne solicita imperios facturarea acestor echipamente desi inca nu le-am receptionat. Cum putem ...
Nov062023
Procedura privind modificarea domiciliului fiscal
de
Ela Dumitra
valabil la 06 Nov 2023
Intrebare: In cazul in care ne schimbam sediul social, care este procedura de informare a ANAF cu privire la noul sediu? Ce documente trebuie depuse si in cat timp de la schimbarea sediului/inregistrarea la registrul comertului? Cererea preschimbare sediu - exista un anumit formular, sau se face cerere de mana? - CIF nou - contract de inchiriere nou - certificat de TVA in original - Hotararea AGA de ...
Nov012023
Incasare taxe parcare in numele primariei
de
Constanta Popa
valabil la 01 Nov 2023
Intrebare: Societatea cu datele de mai sus, a semnat un contract cu primaria. SRL va asigura platforma proprie, prin care vor fi intermediate (achizitionate) taxele de parcare in raza municipiului. Taxa de parcare va fi achitata ori prin sms, ori online. Banii incasati vor intra intr-un cont bancar al SRL. La sfarsitul lunii se va emite factura pentru comision, iar banii incasati (mai putin cv. comision) ...
Oct252023
Obligatii fiscale societate din Romania care primeste serviciii IT de la o societate din afara UE
de
Ela Dumitra
valabil la 25 Oct 2023
Intrebare: O persoana fizica romana doreste sa devina un antreprenor individual cu statut de intreprinderi mici (sau statut de micro-intreprindere) in Georgia (tara) si sa factureze catre o firma din Romania servicii IT. Ce obligatii fiscale are in Romania societatea care e inregistrata in Georgia? Ce obligatii fiscale are societatea din Rmania care plateste veniturile?
Oct262023
Diurna in valuta acordata salariatilor
de
Olga Crevelescu
valabil la 26 Oct 2023
Intrebare: Avem anumiti angajati care vor calatori in SUA, prin urmare va trebui sa le oferim diurna. Intrebarea se refera la modalitatea de plata a diurnei. Conform legii pentru SUA se ofera USD. Este obligatoriu sa platim USD cash sau putem transfera pe card (de exemplu, Revolut)? Este obligatoriu sa platim USD sau putem plati si echivalent USD in LEI? Multumesc!
Oct232023
Proceduri casare echipamente electronice
de
Costin A. Istrate
valabil la 23 Oct 2023
Intrebare: Care este procedura de eliminare din contabilitate a echipamentelor electronice care sunt complet amortizate si nu mai pot fi folosite? Ma intereseaza care sunt documentele obligatorii care trebuie intocmite pentru scoaterea acestora din contabilitate, atat din punct de vedere financiar-contabil, cat si din punct de vedere al obligatiilor de mediu, tinand cont ca eliminarea acestor deseuri se ...
Oct202023
Refacturare costuri amenajare spatiu preluat prin inchiriere
de
Amelia Dumitras
valabil la 20 Oct 2023
Intrebare: Ne mutam locatia si s-a agreat cu noua cladire sa suporte o parte din costurile de amenajare. Conditia este ca la final sa se factureze valoarea si sa fie insotita de evidente precum (proiectul lucrarilor, detalii exacte al costurilor incluse, procese verbale etc). Pentru emiterea acestei facturi, la valoarea costurilor de amenajare, fara comision, este necesar ca compania sa aiba aceasta ...