Eliminarea obligativitatii de a aplica stampila pe ordinele de plata catre Trezorerie
Raspuns oferit dePortal Codul Fiscal
21 Sep 2015
Prin OG 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, incepand cu data de 23 iulie 2015 a fost eliminata obligatia de a aplica stampila pe declaratii, cereri sau orice alte documente depuse la institutiile sau autoritatile publice pentru persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica. Astfel, incepand cu aceasta data aceste persoane nu au obligatia de a aplica stampila pe declaratii, cereri sau orice alte documente depuse la institutiile sau autoritatile publice. De asemenea, conform acestui act normativ persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica nu au obligatia de a aplica stampila pe documente sau orice alte inscrisuri emise in relatia dintre acestea.
La data intrarii in vigoare a ordonantei s-au abrogat toate prevederile legale referitoare la obligatia aplicarii stampilei de catre aceste persoane si entitati. Mentionam ca, anterior intrarii in vigiare a OG 17/2015, desi nu existau prevederi exprese care sa instituie obligatia pentru persoane fizice autorizate, liber profesionisti, persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica de a utiliza stampila in relatia cu autoritatile sau institutiile publice sau in relatiile dintre acestea, exista totusi legislatie fiscala care impunea aplicarea stampilei pe documentele ce se depun la diverse autoritati publice.
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 700 din 17 septembrie 2015 a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1113/2015 pentru completarea Normelor metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005.
Prin acest act normativ se elimina obligativitatea aplicarii stampilei pe documentul de plata prezentat la unitatile Trezoreriei Statului de catre persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica. Astfel, aceste persoane semneaza ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) conform fiselor cu specimenele de semnaturi depuse la unitatile Trezoreriei Statului, fara a aplica amprenta stampilei pe documentul de plata prezentat la unitatile Trezoreriei Statului.
Obligativitatea aplicarii stampilei nu a fost eliminata si pentru persoanele juridice de drept public.
In cazul acestora, in rubrica «Semnatura platitorului si stampila», persoanele autorizate din cadrul institutiilor publice care dispun plati din conturile deschise la Trezoreria Statului semneaza si aplica amprenta stampilei conform fiselor cu specimenele de semnaturi depuse la unitatile Trezoreriei Statului.
Aceste masuri vin in sprijinul mediului de afaceri ca o masura de simplificare a procedurilor in relatia cu autoritatile publice, Romania fiind printre putinele tari din Uniunea Europeana care mentine aceasta obligatie. De altfel, de la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana a fost eliminata obligativitatea semnarii si stampilarii facturilor.
La data intrarii in vigoare a ordonantei s-au abrogat toate prevederile legale referitoare la obligatia aplicarii stampilei de catre aceste persoane si entitati. Mentionam ca, anterior intrarii in vigiare a OG 17/2015, desi nu existau prevederi exprese care sa instituie obligatia pentru persoane fizice autorizate, liber profesionisti, persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica de a utiliza stampila in relatia cu autoritatile sau institutiile publice sau in relatiile dintre acestea, exista totusi legislatie fiscala care impunea aplicarea stampilei pe documentele ce se depun la diverse autoritati publice.
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 700 din 17 septembrie 2015 a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1113/2015 pentru completarea Normelor metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005.
Prin acest act normativ se elimina obligativitatea aplicarii stampilei pe documentul de plata prezentat la unitatile Trezoreriei Statului de catre persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica. Astfel, aceste persoane semneaza ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) conform fiselor cu specimenele de semnaturi depuse la unitatile Trezoreriei Statului, fara a aplica amprenta stampilei pe documentul de plata prezentat la unitatile Trezoreriei Statului.
Obligativitatea aplicarii stampilei nu a fost eliminata si pentru persoanele juridice de drept public.
In cazul acestora, in rubrica «Semnatura platitorului si stampila», persoanele autorizate din cadrul institutiilor publice care dispun plati din conturile deschise la Trezoreria Statului semneaza si aplica amprenta stampilei conform fiselor cu specimenele de semnaturi depuse la unitatile Trezoreriei Statului.
Aceste masuri vin in sprijinul mediului de afaceri ca o masura de simplificare a procedurilor in relatia cu autoritatile publice, Romania fiind printre putinele tari din Uniunea Europeana care mentine aceasta obligatie. De altfel, de la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana a fost eliminata obligativitatea semnarii si stampilarii facturilor.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare
Apr302024
Rectificarea declaratiilor fiscale dupa primirea notificarii de conformare emisa de organul fiscal
de
Profeanu Laura
30 Apr 2024
Recent, in Monitorul Oficial Partea I nr. 374 din 22 aprilie 2024, a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 779/2024 care aduce modificari semnificative in cadrul procesului de declarare a impozitelor, taxelor si contributiilor sociale. Aceste schimbari survin in urma adoptarii O.U.G. nr. 188/2022, care a introdus in Codul de procedura fiscala, la art. 121^1, procedura conformarii ...
Apr052024
Raportarea informatiilor referitoare la finantarile primite de persoanele juridice fara scop patrimonial
de
Profeanu Laura
05 Apr 2024
Pe fondul schimbarilor continue in domeniul fiscal si contabil, Ministerul Finantelor a emis Ordinul nr. 470/2024, o reglementare cheie care aduce in prim-plan necesitatea raportarii amanuntite a finantarilor primite de catre entitatile juridice fara scop patrimonial. Acest ordin reprezinta un pas important in directia transparentizarii si responsabilizarii gestionarii fondurilor, oferind o ...
Feb142024
eTax. Simplificarea interactiunii dintre Administratia Fondului pentru Mediu si contribuabili
de
Profeanu Laura
14 Feb 2024
Ordinul Ministrului Mediului nr. 572/2019, a fost recent modificat si completat prin Ordinul 209/2024, in sensul extinderii utilizarii serviciului eTAX. Acest serviciu faciliteaza depunerea electronica a declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu, dar si comunicarea actelor administrativ-fiscale intr-un mod eficient si accesibil.
Ordinul 209/2024, publicat in Monitorul Oficial si ...
Iul202023
Simplificarea procedurii de depunere online a declaratiilor de mediu pentru firme
de
Profeanu Laura
20 Iul 2023
Ordinul ministrului mediului nr. 1.908 din 6 iulie 2023, privind modificarea Ordinului nr. 572/2019 pentru depunerea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu prin mijloace electronice de transmitere la distanta, a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 639 din 12 iulie 2023.
Modificarile constau in eliminarea obligatiei de a depune imputernicirile notariale originale ...
Iul102023
Ordonanta privind stabilizarea preturilor la produsele agricole si alimentare. Lipsa claritatii in cerintele privind declaratiile pe propria raspundere
de
Profeanu Laura
10 Iul 2023
OUG nr. 67 din 30 iunie 2023, care va intra in vigoare la 30 iulie 2023, instituie o masura cu caracter temporar (trei luni) de combatere a cresterii excesive a preturilor la unele produse agricole si alimentare. Aceasta ordonanta vine ca raspuns la cresterea agresiunii militare a Rusiei impotriva Ucrainei, care a avut un impact semnificativ asupra preturilor energiei si gazelor naturale, ...
Mar162020
Procedura de transmitere a actelor de executare prin platforma e-Popriri
de
Irina Dumitrescu
16 Mar 2020
In M.Of. nr. 200 din data de 12.03.2020 a fost publicat O.M.F.P. nr. 1.665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora. Ordinul intra in vigoare in termen de 15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, respectiv la data de 27 martie 2020.
Prin acest ordin s-a ...