Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 8 Septembrie 2025

Grupurile de intreprinderi multinationale ar putea avea noi obligatii declarative


In luna mai 2016 a fost adoptata Directiva (UE) 2016/881 a Consiliului din 25 mai 2016 de modificare a Directivei 2011/16/UE in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal. In scopul combaterii evaziunii fiscale si a planificarii fiscale agresive, aceasta directiva impune grupurilor de intreprinderi multinationale cerinte in materie de transparenta.
Romania are obligatia transpunerii Directivei in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal pana la data de 04 iunie 2017.
Pana la aceasta data masurile nu au fost implementate in legislatia interna insa, pe site-ul M.F.P. a fost publicat un Proiect de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Conform proiectului, orice societate-mama finala a unui grup de intreprinderi multinationale care isi are rezidenta fiscala in Romania sau orice alta entitate raportoare ar putea avea obligatia sa depuna un raport pentru fiecare tara in parte, pentru fiecare an fiscal de raportare, in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale. Sunt excluse de la aceasta obligatie grupurile de intreprinderi  care, in anul precedent anului fiscal de raportare, au un venit consolidat total mai mic de 750.000.000 euro sau o suma in lei echivalenta cu 750.000.000 euro, astfel cum se reflecta in situatiile financiare consolidate ale grupului pentru respectivul an fiscal precedent.

Raportul se depune la autoritatea competenta din Romania care primeste raportul pentru fiecare tara in parte si transmite, prin intermediul schimbului de informatii automat raportul pentru fiecare tara in parte oricarui alt stat membru in care, pe baza informatiilor din raportul pentru fiecare tara in parte, una sau mai multe entitati constitutive din grupul de intreprinderi multinationale al entitatii raportoare isi au rezidenta fiscala sau sunt supuse impozitarii pentru activitatea economica desfasurata prin intermediul unui sediu permanent.

Raportul pentru fiecare tara in parte trebuie sa contina urmatoarele informatii cu privire la grupul de intreprinderi multinationale:
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
a) informatii agregate referitoare la suma veniturilor, profitul/pierderile anterioare impozitarii veniturilor, impozitul pe venit platit, impozitul pe venit acumulat, capitalul declarat, profitul nedistribuit, numarul de salariati si imobilizarile corporale, altele decat numerarul sau echivalentele de numerar pentru fiecare jurisdictie in care isi desfasoara activitatea grupul de intreprinderi multinationale;
b) identificarea fiecarei entitati constitutive din grupul de intreprinderi multinationale, precizand jurisdictia in care isi are rezidenta fiscala respectiva entitate constitutiva si, in cazul in care este diferita de respectiva jurisdictie de rezidenta fiscala, jurisdictia  potrivit  legislatiei in temeiul careia este organizata respectiva entitate constitutiva si natura principalei sau principalelor activitati economice ale respectivei entitati constitutive.

Proiectul prevede si sanctiunile pentru nedepunerea la termen de catre entitatile raportoare a raportului pentru fiecare tara sau transmiterea de informatii incorecte ori incomplete, respectiv amenda de la 50.000 lei la 100.000 lei.

Cu privire la utilizarea informatiilor astfel comunicate de statele membre intre ele proiectul prevede urmatoarele:
  • Informatiile sunt utilizate in scopul evaluarii riscurilor de nivel inalt aferente preturilor de transfer si a riscurilor aferente erodarii bazei impozabile si transferului profiturilor, inclusiv al evaluarii riscului de neconformare de catre membrii grupului de intreprinderi multinationale la normele aplicabile in materie de preturi de transfer si, dupa caz, in scopul analizelor economice si statistice.
  • Ajustarea preturilor de transferde catre autoritatile fiscale din statul membru destinatar nu se bazeaza pe informatiile care fac obiectul.
  • Autoritatea competenta din Romania poate utiliza informatiile primate  de la celelalte autoritati competente din statele membre, ca baza pentru efectuarea de cercetari suplimentare ale acordurilor de pret in avans ale grupului de intreprinderi multinationale sau ale altor aspecte de natura fiscala in cursul unui control fiscal si pot fi facute ajustari corespunzatoare ale venitului impozabil al entitatii constitutive.

Cum vi s-a parut articolul?

(1 stea = nesatisfacator - 5 stele = excelent)

Parerea dvs. ne ajuta sa ne imbunatatim constant produsele si serviciile
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre sediu permanent

13Aug2025

Mutare sediu in Bulgaria

de Vera Constantin valabil la 13 Aug 2025
Intrebare: O societate doreste mutarea sediului social in Bulgaria pentru a achita impozite mai scazute. Activitatea de comert se va desfasura doar in Romania. Contributiile salariale in acest caz unde se vor achita? Exista riscul ca ANAF sa considere ca impozitul trebuie achitat in Romania? Multumesc!
12Aug2025

Activitate in Romania. Firma din strainatate

de Vera Constantin valabil la 12 Aug 2025
Intrebare: Subiect: Solicitare clarificare privind obligatiile de inregistrare fiscala ale unei companii din Ungaria care detine si/sau utilizeaza bunuri in Romania Va rog sa imi oferiti o opinie cu privire la obligatiile de inregistrare fiscala in Romania pentru urmatoarea situatie: Abies SRL, persoana juridica romana, este detinuta 100% de Abies International, companie cu sediul in Ungaria. Abies ...
06Aug2025

Sediu permanent in Romania

de Vera Constantin valabil la 06 Aug 2025
Intrebare: In cazul unei societati inregistrata in Romania sub articolul 38 din Codul Fiscal (societatea mama este in Austria si a cumparat o cladire in Romania pe care o inchiriaza si a obtinut un cod de identificare fiscala de la ANAF pentru plata impozitului pe profit), am regasit in normele de aplicare ale Codului fiscal: Societatea inregistreaza urmatoarele tipuri de cheltuieli si venituri: ...
18Iul2025

Regimul fiscal-contabil al activitatii economice desfasurate prin intermediul sediului permanent

de Alexandru Palaghia valabil la 18 Iul 2025
Intrebare: O societate din Romania, platitoare de TVA si impozit pe profit, desfasoara o parte din activitate (prestari servicii consultanta) in Bosnia. Pentru activitatea desfasurata in Bosnia, societatea si-a desemnat un reprezentant fiscal. Prin urmare, facturile emise de furnizorii de servicii din Bosnia sunt emise catre societatea din Ro, prin reprezentant fiscal soc din Bosnia. Facturile sunt ...
11Iul2025

Infiintare sucursala in Romania de catre un nerezident

de Mariana Prejbeanu valabil la 11 Iul 2025
Intrebare: Societate nerezidenta cu cod de TVA pentru Romania, societatea mama este in Italia. Care este procedura de infiintare a unui sediu permanent/sucursala pe teritoriul Romaniei?  
30Iun2025

Nerezident cu cod de tva in Romania. Depunere bilant

de Vera Constantin valabil la 30 Iun 2025
Intrebare: O societate din Ungaria are un imobil in Romania. Acest imobil este inchiriat catre o societate din Romania. Societatea din Ungaria a obtinut un cod de inregistrare fiscala de la ANAF si este inregistrat ca platitor de TVA si impozit pe profit. Depunem D300, D394 si D100 respectiv D101. Intrebarea este daca trebuie sa depunem bilant. Multumesc.  
Vezi toate studiile de caz despre sediu permanent keyboard_double_arrow_right
x
In luna mai 2016 a fost adoptata Directiva (UE) 2016/881 a Consiliului din 25 mai 2016 de modificare a Directivei 2011/16/UE in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal. In scopul combaterii evaziunii fiscale si a planificarii fiscale agresive, aceasta directiva impune grupurilor de intreprinderi multinationale cerinte in materie de transparenta.