Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 13 Iulie 2025

Livrare intracomunitara, documente justificare taxa

Intrebare:
Suntem o societate cu obiect de activitate productie si comercializare bijuterii din aur.
 
In luna ianuarie, participand la o expozitie in Italia, am achizitionat o cantitate de bijuterii aur din Italia, iar transportul a fost efectuat de noi, cu mijloace proprii (in acest caz cu avionul). Partenerul ne-a transmis sa completam o declaratie cum ca marfa a ajuns la destinatie si a fost receptionata, dar ne mai solicita un document oficial care sa confirme ca marfa a ajuns in Romania, invocand in acest sens modificarile de la 01.01.2020 aduse de Directiva 2006/112/CE, care precizeaza ca daca nu exista un contract cu un trasportator, trebuie sa existe alte documente cum ar fi, de exemplu un document emis de un notar. Intrucat noi ducem bijuteriile pentru marcare la ANPC, iar la borderoul de predare catre marcare atasam documentul de provenienta al marfii, respectiv INVOICE-ul si receptia marfii, intrebarea noastra este daca putem solicita ANPC-ului un document care sa ateste marfa achizitionata din Italia. Sau spuneti-ne cum ar trebui sa procedam in acest caz, in lipsa vreunui document de transport.
 

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 3212

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Achizitii intracomunitare

11Iul2025

Comision Stripe - neplatitor de TVA

de Gina Popescu valabil la 11 Iul 2025
TVA
Intrebare: O asociatie non profit incaseaza sume prin platforma STRIPE. Asociatia nu este platitoare de TVA. Pentru serviciile prestate platforma STRIPE emite o factura pentru comision plati. In aceasta situatie asociatia este necesar sa se inregistreze ca platitor de TVA cu cod special de TVA? Daca da, ce obligatii lunare are asociatia odata inregistrata in regim special? Multumim.
08Iul2025

Institutie publica. Achizitie intracomunitara

de Vera Constantin valabil la 08 Iul 2025
TVA
Intrebare: Institutie publica (platitoare de TVA) achizitioneaza dotari medicale (achizitionate prin PNRR) de la o societate din Spania, contractul incheiat fiind cu valoarea totala, cu TVA. Societatea spaniola emite factura fara TVA. Solicitam clarificari cu privire la corectitudinea emiterii facturii fara TVA.
08Iul2025

Inregistrarea TVA in regim special pentru achizitii intracomunitare de bunuri taxabile in Romania

de Amelia Dumitras valabil la 08 Iul 2025
TVA
Intrebare: O societate comerciala romana, neinregistrata in scop de TVA, a solicitat si a obtinut cod special de TVA intracomunitar pentru primirea de servicii de la un prestator, persoana impozabila stabilita in alt stat membru, pentru care beneficiarul este persoana obligata la plata taxei in Romania conform art.307 alin.(2) din Codul fiscal. Ulterior, a inceput sa faca achizitii intracomunitare de ...
05Iul2025

Achizitii intracomunitare de bunuri

de Profeanu Laura valabil la 05 Iul 2025
TVA
Intrebare: Firma achizitioneaza de pe platforma emag spirale (pentru legare pliante). Factura primita este de la furnizor Ptime International UG, vat DE442414564, cu tva 19 %, in ron. Codul de tva nu este valid in vies. NU am dovada transportului. Cum inregsitrez aceasta achizitie de bunuri? 1)  Am facut intrare pentru toata valoarea, inclusiv tva. Am aplicat taxare inversa pentru toata ...
04Iul2025

Achizitie intracomunitara de servicii de formare profesionala

de Profeanu Laura valabil la 04 Iul 2025
TVA
Intrebare: O entitate din RO, alta decat o institutie publica, achizitioneaza servicii de formare profesionala de la un prestator din UE, recunoscut pentru activitatea de formare profesionala. Activitatea este desfasurata la prestator iar factura este emisa cu scutire de TVA si cuprinde mentiune privind scutirea. Pentru aceasta situatie in care formarea profesionala este prestata de o organizatie ...
03Iul2025

Intrastat: Ce valoare se declara pentru utilaje cu ambalaje si transport

de Profeanu Laura valabil la 03 Iul 2025
TVA
Intrebare: Avem de facut declaratia intrastat la o societate care a achizitionat utilaje. Pe factura de achizitie avem valoare utilaj, valoare ambalaje si valoare transport. Ce valoare declaram la intrastat? Va rog o baza legala.
x