Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024

Locuinta de serviciu. Chirie suportata de angajator pentru locuinta salariatului

Raspuns oferit de
Gabriela Dita

Gabriela Dita
Consilier juridic
valabil la 27 Sep 2019

Intrebare:
Societatea cumpara un imobil pentru a-l folosi ca locuinta de serviciu pentru angajatii societatii.
Imobilul a fost achizitionat in luna iulie de la o persoana fizica.Se cumpara materiale si reparatiile se fac cu salariatii proprii. TVA-ul pentru achizitiile efectuate se deduce? Rog sa imi spuneti care este tratamentul Contabil si fiscal al costurilor de reparatie si amenajare. Angajatii primesc in acest caz un avantaj in natura?
Este necesara in acest caz depunerea Notificarii privind taxarea operatiunilor care se vor efectua privind utilizarea acestui imobil, respectiv inchirierea sau alte operatiuni taxabile?
Se pune problema deductibilitatii amortizarii in cazul in care va fi utilizata ca locuinta de serviciu? Ce documente interne sunt necesare pentru utilizarea imobilului ca locuinta de serviciu?
Ce tratament fiscal se aplica in cazul in care se inchiriaza un camin pentru proprii angajati. Reprezinta aceasta lociunta inchiriata un avantaj salarial?
Va rog sa imi spuneti tot ce considerati ca ar trebui sa stie compania in legatura cu utilizarea imobilului propriu ca locuinta de serviciu sau inchirierea unei locuinte de serviciu pentru angajati. In cazul in care locuinta inchiriata pentru angajat este un avantaj salarial, cum se calculeaza contributiile angajatului pentru acest avantaj. Care sunt retinerile care se fac angajatului pentru care societatea a inchiriat locuinta?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4221

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Avantaje in natura

Mar152024

Abonamente sportive si abonamente medicale. D 112

de Florentina Buzea valabil la 15 Mar 2024
Intrebare: Compania noastra suporta abonamente sportive pentru salariati (coduri CAEN stipulate in codul fiscal), respectiv in limita a 100e/an/salariat si nu mai mult de 5% din fondul de salarii. Furnizorul de servicii emite factura in baza contractului incheiat cu compania noastra, precum si a anexei cu salariatii care au beneficiat de aceste servicii; plata este realizata integral de companie. Monografie ...
Mar022024

Acordare imprumut cu dobanda simbolica. Avantaj salarial

de Vera Constantin valabil la 02 Mar 2024
Intrebare: Societatea noastra ofera posibilitatea angajatilor sa obtina imprumuturi, in mod ocazional, cu o dobanda simbolica, ca parte din pachetul de salarizare. Putem fi incadrati sub incidenta OUG 115/2023, in sensul ca diferenta dintre dobanda stabilita de noi si cea de pe piata aplicabila unui credit normal sa se incadreze in cei 33% din salariul de incadrare? Si cum se face efectiv acest calcul? In ...
Mar022024

Masa oferita salariatilor la sedinta de vanzari. Tratament fiscal

de Rodica Mantescu valabil la 02 Mar 2024
Intrebare: Va rog sa imi spuneti cum trebuie tratata din punct de vedere fiscal o masa acordata personalului din vanzari cu ocazia sedintei anuale de analiza vanzari, ca avantaj in natura sau ca protocol? Mentionez ca ora la care a fost emis bonul fiscal este 22:23 (in afara programului de munca). Multumesc.
Feb112024

Taxe de membru in organismul profesional suportate de angajator. Tratament fiscal

de Nicolae Liviu valabil la 11 Feb 2024
Intrebare: Taxele anuale, platite de societate (cod CAEN 4661) anumitor organizatii profesionale (CAFR, CECCAR etc.) pentru un salariat, sunt considerate avantaje in natura?
Ian212024

Interdictia de a introduce hrana in incinta unitatii. Cumul hrana cu tichet de masa

de Gabriela Dita valabil la 21 Ian 2024
Intrebare: O societate care se ocupa cu cresterea porcinelor achizitioneaza zilnic hrana calda pentru angajatii din ferme, avand in vedere ca, in conformitate cu normele sanitare, acestia nu pot introduce alimente proprii in unitate. Din punct de vedere fiscal, societatea trateaza costurile cu hrana in conformitate cu Art 76 alin 4 lit c din Codul fiscal. (4)Urmatoarele venituri nu sunt impozabile, in ...
Nov212023

Cheltuieli de cazare in perioada detasarii transnationale. Tratament fiscal

de Rodica Mantescu valabil la 21 Nov 2023
Intrebare: Dpdv al impozitului pe venit, cazarea/utilitatile platite pe perioada detasarii sunt considerate avantaje in natura, avand in vedere urmatoarea situatie? Avem un salariat pe care il detasam in Italia pentru o perioada de 1 an si 2 luni (total 14 luni), el ramanand salariatul nostru dpdv al D112 pe toata perioada detasarii. Conform conditiilor de detasare, compania noastra ii asigura cazarea in ...