Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024

MFP propune sanctionarea agentilor economici care nu au achizitionat case de marcat noi

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

Un Proiect de Hotarare publicat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice propune eliminarea din incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017 a contraventiei referitoare la nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevazute de lege, de a utiliza aparate de marcat cu jurnal electronic.

Prin H.G. nr 701/2018 a fost introdusa sub incidenta Legii prevenirii, contraventia prevazuta la art. 10 lit. cc) din O.U.G. nr. 28/1999, pentru nedotarea la termen cu noile aparate de marcat, ca urmare a faptului ca principalele procese de implementare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic inregistrau intarzieri, ceea ce crea premisele ca cel putin anumite categorii de operatori economici sa nu poata, din motive obiective, neimputabile acestora, sa se doteze cu noile aparate de marcat la termenele prevazute de lege.
 
Astfel, in prezent, printre contraventiile care intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017, se numara si cea referitoare la nerespectarea de catre operatorii economici, a termenelor de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic (art. 10 lit. cc) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999) pentru care legea prevede ca sanctiune contraventionala principala amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si urmatoarele sanctiuni complementare:
- confiscarea sumelor nejustificate;
- suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acesteia, dupa caz, organului constatator.

Prin proiectul de hotarare se propune modificarea pct. 42 din Anexa 1 la H.G. nr. 33/2018, in sensul eliminarii contraventiei referitoare la nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevazute de lege, de a utiliza aparate de marcat cu jurnal electronic (art. 10 lit. cc) din O.U.G. nr. 28/1999). Organele de control urmeaza sa aplice de la prima abatere sanctiunile prevazute la art.11 alin. (1) lit. f) din O.U.G. nr. 28/1999, respectiv amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si confiscarea sumelor nejustificate.

Din informatiile detinute de MFP a rezultat ca procesele de implementare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic au inregistrat un declin accentuat in perioada ianuarie - mai 2019, comparativ cu perioada septembrie - decembrie 2018, in conditiile in care nu mai exista blocaje in acest sens.
 
Prin aceasta masura se urmareste ca procesul de dotare cu noile aparare de marcat sa se finalizeze intr-un interval de timp cat mai scurt avand in vedere ca operatorii economici care nu si-au indeplinit obligatia de dotare cu noile dispozitive nu au motive obiective pentru neconformare.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr132024

Noua procedura de raportare CESOP si impactul acesteia asupra platilor transfrontaliere pentru comerciantii online

de Profeanu Laura 13 Apr 2024
Recent, ANAF a pus in dezbatere publica o noua procedura de raportare fiscala denumita CESOP, care include si modelul declaratiei necesare (Formularul 396 ”Declaratie informativa privind platile transfrontaliere efectuate de prestatorii de servicii de plata”). Aceasta initiativa vizeaza evidentele despre platile transfrontaliere catre comerciantii online, un domeniu in continua ...
Mar302024

Guvernul a extins perioada de gratie pentru e-Factura in relatia B2B

de Profeanu Laura 30 Mar 2024
Guvernul Romaniei a adoptat recent Ordonanta de Urgenta nr. 30/2024, o masura asteptata cu interes de catre mediul de afaceri, in contextul implementarii sistemului electronic de facturare (e-Factura) in relatiile B2B (business-to-business). Aceasta ordonanta vine ca o mana de ajutor pentru contribuabili, oferindu-le o perioada extinsa de adaptare la noile cerinte fara riscul de a fi ...
Mar142024

Proiect OUG: Definitia intreprinderilor legate in Codul Fiscal: Simplificare si Claritate

de Profeanu Laura 14 Mar 2024
La data de 13 martie 2024, Ministerul Finantelor a publicat un proiect de Ordonanta de Urgenta care propune reforma modului in care sunt definite intreprinderile legate in contextul impozitarii microintreprinderilor. Prevederile se vor aplica incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor, in anul 2024. Aceasta propunere legislativa vine ca raspuns la nevoia de simplificare ...
Mar122024

Modificari privind ajustarea bazei de impozitare, in vigoare cu 08 martie 2024

de Profeanu Laura 12 Mar 2024
Pe 8 martie 2024, Codul fiscal a fost modificat in privinta ajustarii bazei de impozitare pentru TVA, in contextul reducerilor de pret acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor. Aceste schimbari reflecta o incercare de a alinia legislatia fiscala nationala cu cea a Uniunii Europene si jurisprudenta Curtii de Justitie a UE. Inainte de aceasta actualizare, ajustarea bazei de ...
Mar122024

Clarificari privind depunerea Declaratiei 398 pentru comertul online

de Profeanu Laura 12 Mar 2024
Recent, Codul Fiscal a fost actualizat cu noi prevederi ce vizeaza firmele care aplica regimurile speciale de TVA pentru comertul online in UE. Modificarile, in vigoare din 8 martie 2024, conform Legii nr. 33/2024, aduc clarificari importante in ceea ce priveste termenele de depunere a Declaratiei 398 ”Declaratie speciala de TVA” (VAT Return One Stop Shop) Contextul ...
Feb122024

Corectia facturilor electronice

de Profeanu Laura 12 Feb 2024
Odata cu implementarea obligatorie a sistemului e-Factura de la 1 ianuarie 2024 pentru relatiile comerciale B2B procedura de corectie a facturilor electronice capata o noua dimensiune. Procedura de utilizare si functionare a sistemului national privind factura electronica RO e-Factura, de primire si descarcare a facturii electronice de catre destinatarii facturii electronice, precum si ...