Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 27 Iunie 2025

Modificari fiscale in saptamana 10-16 august 2020



  1. O.U.G. nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca
 
Publicat in: M.Of. nr. 720 din 10.08.2020
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
 
Ce prevede: Ordonanta de Urgenta introduce o serie de masuri de sprijin pentru combaterea si limitarea efectelor crizei COVID-19 asupra sanatatii si economiei:
  1. in cazul reducerii temporare a activitatii determinate de instituirea Starii de urgenta/alerta/asediu, in conditiile legii, angajatorii au posibilitatea reducerii timpului de munca a salariatilor cu cel mult 50% din durata prevazuta in contractul individual de munca. Pe durata reducerii timpului de munca salariatii beneficiaza de o indemnizatie de 75% din diferenta dintre salariul de baza brut prevazut in contractul individual de munca si salariul de baza brut aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de munca, in completarea drepturilor salariale cuvenite, calculate la timpul efectiv lucrat.
Angajatorul poate dispune masura reducerii timpului de munca si poate solicita decontarea indemnizatiei daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
   
a) masura afecteaza cel putin 10% din numarul de salariati ai unitatii;
  
b) reducerea activitatii este justificata de o diminuare a cifrei de afaceri din luna anterioara aplicarii masurii prevazute la alin. (1) sau, cel mult din luna dinaintea lunii anterioare acesteia cu cel putin 10% fata de luna similara din anul anterior.

In cazul organizatiilor neguvernamentale, precum si al angajatorilor din categoria reglementata de Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016, diminuarea se raporteaza la veniturile realizate.
Indemnizatia reprezinta venit de natura salariala si este supusa impozitarii si platii contributiilor sociale, in conditiile legii. Pentru calculul impozitului pe venit se aplica regulile prevazute la art. 78 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

Indemnizatia este suportata de angajator si se achita la data platii salariului aferent lunii respective, urmand a se deconta din bugetul asigurarilor pentru somaj dupa indeplinirea de catre angajator a obligatiilor declarative si de plata aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor din perioada pentru care se face solicitarea. Procedura de decontare a sumelor, precum si perioada de aplicare a masurii urmeaza sa se stabileasca prin Hotarare a Guvernului.
  1. In cazul reducerii temporare a activitatii determinate de instituirea Starii de Urgenta/ alerta/ asediuprofesionistii, astfel cum sunt reglementati de art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, precum si persoanele care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, beneficiaza, la cerere, in baza declaratiei pe propria raspundere de o indemnizatie lunara de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Durata efectiva de aplicare a masurii categoriile de profesionisti, precum si procedura de plata a indemnizatiei se stabilesc prin hotararea Guvernului. Prin exceptie, in anul 2020, beneficiaza de aceasta indemnizatie profesionistii si persoanele care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005, republicata, cu modificarile ulterioare, care au beneficiat de indemnizatia prevazuta la art. XV alin. (1) din O.U.G. nr. 30/2020.

Plata indemnizatiei se realizeaza de la bugetul de stat alocat Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, prin Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.

Pentru aceasta indemnizatie se datoreaza impozit pe venit, contributia de asigurari sociale si contributia de asigurari sociale de sanatate, in cotele prevazute in Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, sau potrivit reglementarilor specifice, in cazul profesionistilor asigurati in sisteme proprii de asigurari sociale.
  1. Pentru zilierii care isi desfasoara activitatea in unul dintre domeniile prevazute la art. 13 din Legea nr. 52/2011, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, afectate de intreruperea sau restrangerea activitatii ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2 pentru o perioada de trei luni, la alegerea beneficiarului de lucrari, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2020, se acorda de la bugetul de stat o suma reprezentand 35% din remuneratia cuvenita zilei de munca.
Suma se acorda de catre beneficiarul de lucrari din bugetul propriu, la momentul platii contravalorii muncii zilnice, si ulterior se deconteaza integral la cererea acestuia pentru persoanele pentru care a fost platita de la bugetul de stat alocat Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, prin Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
Suma reprezinta venit de natura salariala pentru care se datoreaza impozit pe venit si contributie de asigurari sociale pentru care exista obligatia platii potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
  1. Pana la 31 decembrie 2020, dar nu mai mult de o perioada de 3 luni, la alegerea angajatorului, pentru angajatii care incheie contracte individuale de munca pe perioada determinata de pana la 3 luni, se asigura decontarea unei parti din salariul acordat acestora, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 41,5% din salariul aferent zilelor lucrate in aceste locuri de munca, pentru o perioada de lucru de 8 ore/zi, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, aferent perioadei lucrate.
Angajatorul are obligatia de a plati integral contravaloarea muncii prestate in baza contractului individual de munca pe perioada determinata, suma reprezentand procentul de 41,5% fiind decontata ulterior de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, denumita in continuare ANOFM.
  1. Pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, se acorda o singura data angajatorilor pentru fiecare telesalariat un sprijin financiar in valoare de 2.500 lei in scopul achizitionarii de pachete de bunuri si servicii tehnologice necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca.
Suma se acorda in ordinea depunerii solicitarilor pana la 31 decembrie 2020 din bugetul asigurarilor de somaj prin ANOFM, in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie angajatorilor, pentru angajatii care au lucrat in regim de telemunca in perioada starii de urgenta pentru cel putin 15 zile lucratoare
 
  1. O.M.E.E.M.A. nr. 2673/2020 pentru completarea Ordinului ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 791/2020 privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2
 
Publicat in: M.Of. nr. 730 din 12.08.2020
 
Ce prevede: Prelungirea perioadei de acordare a certificatelor de Situatii de urgenta. Astfel, in perioada 1 august-15 septembrie 2020, Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza Certificate de situatii de urgenta, la cerere, operatorilor economici a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID-19 in perioada Starii de urgenta.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre oug

18Iun2025

Livrare intracomunitara de bunuiri, declarare transport

de Elena Garofil valabil la 18 Iun 2025
Intrebare: O societate X din Romania vinde un autoturism la firma din Italia. Cine are obligatia de a declara livrarea in RO e-Transport si cand?
30Mai2025

Reguli de afisare preturi showroom

de Vera Constantin valabil la 30 Mai 2025
Intrebare: O societatea cu obiect de activitate comercializare usi si accesorii/ vanzare tamplarie pvc-geam termopan/tapet/covoare etc(expuse in showroom), catre peroane fizice si juridice, care lucreaza pe baza de comanda, trebuie sa aiba preturi fixe, afisate in showroom sau acestea se pot negocia cu fiecare client in parte? In ce conditii trebuie afisate preturile in showroom?
29Mai2025

Plafon tva 395.000 lei

de Vera Constantin valabil la 29 Mai 2025
TVA
Intrebare: Proiectul de OUG prin care se majoreaza plafonul de scutire de TVA a fost promulgat de presedinte? De cand se aplica noul plafon de 395.000 lei? Multumim.
27Mai2025

Calcul taxa stalp

de Vera Constantin valabil la 27 Mai 2025
Intrebare: Incepand cu 1 ianuarie 2025, taxa pe constructii speciale (cunoscuta si ca "taxa pe stalp") a fost reintrodusa in Romania prin OUG nr. 156/2024, fiind ulterior reglementata si detaliata prin OUG nr. 21/2025. Aceasta taxa vizeaza constructiile care nu intra sub incidenta impozitului pe cladiri si care sunt evidentiate, de regula, in contabilitate in urmatoarele conturi: 212  ...
19Mai2025

Taxa de stalp 2025: se aplica sau nu pentru constructiile cu valoare neta zero?

de Profeanu Laura valabil la 19 Mai 2025
Intrebare: Conform OUG 156/2024 Taxa de Stalp si Legea 227/2015 Conform art 498 al1 lit a) din legea 227/2015 taxa de 0,5% se aplica la valoarea neta a constructilor, in situatia in care aceste constructii sunt complect amortizate inainte de 31 12.2024. Cum procedam in aceasta situatie? Astept raspunsul dumneavoastra.
12Mai2025

Mai este necesar registrul de bani personali pentru angajati?

de Profeanu Laura valabil la 12 Mai 2025
Intrebare: Intebarea mea este daca angajatii trebuie sa declare banii personali la intrare si la iesire din serviciu. Daca da, conform a ce? Multumesc anticipat.
Vezi toate studiile de caz despre oug keyboard_double_arrow_right
x