Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 17 August 2025

Modificari fiscale in saptamana 14-20 septembrie 2020


  1. O.M.M.P.S. nr. 1.340/2020 privind aprobarea modelului cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru solicitarea indemnizatiei prevazute de art. 3 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca
 
Publicat in: M.Of. nr. 844 din 15.09.2020
 
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Ce prevede: Ordinul aproba:
  •  modelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru profesionistii care urmeaza sa beneficieze de plata indemnizatiei prevazute la art. 3 din O.U.G. nr. 132/2020;
  • modelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru persoanele care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005 care urmeaza sa beneficieze de plata indemnizatiei prevazute la art. 3 din O.U.G. nr. 132/2020. Solicitarea indemnizatiei si plata acesteia catre persoana se realizeaza prin societatea cooperativa cu care persoanele au incheiate conventii individuale de munca.
 
  1. O.M.M.P.S. nr. 1.341/2020 pentru aprobarea modelului cererii, al declaratiei pe propria raspundere si al listei zilierilor in vederea solicitarii decontarii sumei prevazute de art. 4 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca
 
Publicat in: M.Of. nr. 844 din 15.09.2020
 
Ce prevede: Ordinul aproba modelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru persoanele care desfasoara activitati necalificate cu caracter ocazional, potrivit prevederilor Legii nr. 52/2011 afectate de intreruperea sau restrangerea activitatii ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2, pentru care beneficiarul de lucrari urmeaza sa beneficieze de decontarea sumei prevazute la art. 4 din O.U.G. nr. 132/2020.
 
  1. O.M.M.P.S. nr. 1.392/2020 privind aprobarea modelului cererii si al documentelor prevazute la art. 4 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca
 
Publicat in: M.Of. nr. 850 din 16.09.2020
 
Ce prevede: Ordinul aproba modelul cererii, al declaratiei pe propria raspundere si al listei, prevazute la art. 4 alin. (2) din H.G. nr. 719/2020 – sume decontate conform art. 5 din O.U.G. nr. 132/2020 pentru angajatii care incheie contracte individuale de munca pe perioada determinata de pana la 3 luni.
  1. O.M.M.P.S nr. 1.393/2020 privind aprobarea modelului cererii si al documentelor prevazute la art. 1 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca
 
Publicat in: M.Of. nr. 850 din 16.09.2020
 
Ce prevede: Ordinul aproba modelul cererii, al declaratiei pe propria raspundere si al listei prevazute la art. 1 alin. (2) din H.G. nr. 719/2020 pentru decontarea sumelor pentru reducerea timpului de munca.
  1. Hotararea Camerei Consultantilor fiscali nr. 11/2020 privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent
Publicat in: M.Of. nr. 843 din 15.09.2020
 
Ce prevede: Hotararea aproba Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent.
Examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent se poate desfasura in urmatoarele modalitati:
   
a)
 proba scrisa - sub forma de test-grila/lucrare scrisa.
   
b)
 in sistem online, conform unei proceduri care se aproba prin ordin al presedintelui Camerei Consultantilor Fiscali. CCF asigura publicarea pe site-ul propriu a procedurii de desfasurare a examenului cu cel putin 15 zile inainte de data sustinerii acestuia.
 
c) interviu - Persoanele care detin titlul stiintific de doctor in domeniul economic/finante/contabilitate, membrii comisiilor de buget ale Parlamentului Romaniei, precum si personalul de specialitate al acestor comisii care verifica si analizeaza actele normative din domeniul fiscal supuse spre aprobare Parlamentului pot solicita dobandirea calitatii de consultant fiscal cu respectarea conditiilor, iar examenul se va sustine sub forma de interviu in fata comisiei de evaluare a Camerei Consultantilor Fiscali. Persoanele care indeplinesc conditiile si care au absolvit cu media generala de minimum 8 un program de master acreditat, organizat de institutii de invatamant superior cu profil economic in parteneriat cu Camera Consultantilor Fiscali, pot sustine examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal asistent sub forma de interviu. Dovada absolvirii programului de master se face cu diploma de master si suplimentul la diploma.

Cum vi s-a parut articolul?

(1 stea = nesatisfacator - 5 stele = excelent)

Parerea dvs. ne ajuta sa ne imbunatatim constant produsele si serviciile
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre modificari legislative

25Iul2025

Cota TVA cereale incepand cu 1.08.2025

de Gina Popescu valabil la 25 Iul 2025
TVA
Intrebare: Cota TVA la cereale creste de la 01.08.2025 la 11% sau 21%?
24Iul2025

Cota TVA suplimente alimentare august 2025

de Gina Popescu valabil la 24 Iul 2025
Intrebare: Stiu ca inca nu s-a publicat modificarea cotelor de TVA incepand cu 1 august in Monitorul Oficial, dar trebuie sa pregatim partea de soft. In varianta de modificare: hrana pentru animale apare in continuare la cota redusa (11%), medicamentele de uz veterinar la cota standard de 21%. Nu imi este clara incadrarea suplimentelor alimentare, deoarece de multe ori sunt considerate alimente. Deja ...
22Iul2025

Regim TVA livrare proteze medicale incepand cu august 2025

de Gina Popescu valabil la 22 Iul 2025
Intrebare: In contextul propunerii legislative de schimbare a cotelor de TVA, va rugam sa ne ajutati sa intelegem daca se va mentine scutirea de TVA pentru livrarea de proteze medicale, asa cum este prezentata in Art.294, aliniatul (5), litera c. Societatea noastra livreaza lentile cu dioptrie, pe care le-am incadrat la proteze medicale, iar din iunie 2023 am aplicat regimul de scutire TVA. Acestea vor ...
18Iul2025

Ajustarea valorii stocului de marfuri cu modificarea cotelor de TVA

de Alexandru Palaghia valabil la 18 Iul 2025
Intrebare: Societatea noastra detine sase magazine cu stoc global-valoric, fiecare gestiune avand sold aproximativ de 350.000 lei. De la 1 august 2025 TVA de 19% va deveni 21%. La unitatile noastre trebuie sa facem inventar pe fiecare bucata marfa si conform filelor de inventar sa incarcam gestiunile cu diferenta tva de la 19% la 21%? Sau doar prin nota contabila aferenta fiecarui sold sa incarcam ...
16Iul2025

TVA bilete acces cinematograf

de Vera Constantin valabil la 16 Iul 2025
TVA
Intrebare: Ma puteti ajuta cu valoarea TVA-ului de la 01.08.2025 pentru biletele de acces la cinematograf. Am primit variante diferite de la diverse institutii. Am varianta de 11% de la 01.08.2025 si 21% dupa ce se fac analizele financiare in octombrie si varianta 21% din 01.08.2025. Multumesc!
16Iul2025

Modificare cota TVA august 2025

de Gina Popescu valabil la 16 Iul 2025
Intrebare: In temeiul noilor modificari de cote de TVA (actualizare art 291 Cod Fiscal) de la 01.08.2025, pt NC 200520 - 200899, NC 1904 (Chipsuri, popcorn, seminte prajite, snacksuri), facturarea se va face cu cota redusa de 11% sau cea de 21%? Va rugam sa ne precizati daca avem cote diferentiate pentru anumite NC si care dintre ele. Multumim.
Vezi toate studiile de caz despre modificari legislative keyboard_double_arrow_right
x