Modificari legislative pentru vouchere de vacanta si tichete culturale

09 Apr 2020
Vouchere vacanta
Prin O.U.G. nr. 35/2020 privind modalitatea de emitere si prelungirea valabilitatii voucherelor de vacanta, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea COVID-19 publicata in M.Of. nr. 260 din 30.03.2020, s-a prelungit perioada de valabilitate a voucherelor de vacanta, emise in perioada martie 2019-decembrie 2019, indiferent de suport, pana la data de 31 mai 2021.
Voucherele de vacanta aferente anului 2020 se emit doar pe suport electronic.
Tichete culturale
Prin O.M.F.P. nr. 1780/2020 publicat in M.Of. nr. 286 din 06/04/2020 s-a stabilit valoarea sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru intervalul calendaristic cuprins intre data de 1 aprilie 2020 si data de 31 iulie 2020.
Pentru intervalul calendaristic cuprins intre data de 1 aprilie 2020 si data de 31 iulie 2020, valoarea sumei care se acorda lunar, respectiv ocazional, sub forma de tichete culturale, stabilita potrivit prevederilor art. 33 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare este de maximum 160 lei/luna, respectiv de maximum 320 lei/eveniment. Aceasta valoarea nominala se aplica si pentru lunile august si septembrie ale anului 2020.
Astfel, de la 01 aprilie 2020 valoarea nominala maxima a tichetelor culturale acordate lunar creste de la 150 la 160 lei, iar valoarea tichetelor ocazionale, de la 300 la 320 lei.
Tichetele culturale au fost introduse incepand cu 01 ianuarie 2019. Acestea sunt sunt bilete de valoare acordate angajatilor, lunar sau ocazional, pentru achitarea contravalorii de bunuri si servicii culturale, cum ar fi:
a) abonamente sau bilete la spectacole, concerte, proiectii cinematografice, muzee, festivaluri, targuri si expozitii, permanente sau itinerante, parcuri tematice, inclusiv cele destinate copiilor;
b) carti, manuale scolare, albume muzicale, filme, in orice format.
Regimul fiscal aplicabil tichetelor culturale este urmatorul:
- pentru beneficiar reprezinta avantaje in natura la stabilirea impozitului pe venit, conform art. 76 Codul Fiscal 2015 - Parlamentul României">alin. (3) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, dar nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale obligatorii conform art. 142 lit. r) din Codul fiscal.
- pentru angajator reprezinta cheltuieli cu deductibilitate limitata, potrivit prevederilor art. 25 alin. (3) lit. b) Codul Fiscal 2015 - Parlamentul României">pct. 3 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, in limita unei cote de pana la 5%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Codului muncii.
Cum vi s-a parut articolul?
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!
Studii de caz si articole despre modificari legislative
25Iul2025
Cota TVA cereale incepand cu 1.08.2025
de
Gina Popescu
valabil la 25 Iul 2025
Intrebare:
Cota TVA la cereale creste de la 01.08.2025 la 11% sau 21%?
24Iul2025
Cota TVA suplimente alimentare august 2025
de
Gina Popescu
valabil la 24 Iul 2025
Intrebare:
Stiu ca inca nu s-a publicat modificarea cotelor de TVA incepand cu 1 august in Monitorul Oficial, dar trebuie sa pregatim partea de soft. In varianta de modificare: hrana pentru animale apare in continuare la cota redusa (11%), medicamentele de uz veterinar la cota standard de 21%. Nu imi este clara incadrarea suplimentelor alimentare, deoarece de multe ori sunt considerate alimente. Deja ...
22Iul2025
Regim TVA livrare proteze medicale incepand cu august 2025
de
Gina Popescu
valabil la 22 Iul 2025
Intrebare:
In contextul propunerii legislative de schimbare a cotelor de TVA, va rugam sa ne ajutati sa intelegem daca se va mentine scutirea de TVA pentru livrarea de proteze medicale, asa cum este prezentata in Art.294, aliniatul (5), litera c. Societatea noastra livreaza lentile cu dioptrie, pe care le-am incadrat la proteze medicale, iar din iunie 2023 am aplicat regimul de scutire TVA.
Acestea vor ...
18Iul2025
Ajustarea valorii stocului de marfuri cu modificarea cotelor de TVA
de
Alexandru Palaghia
valabil la 18 Iul 2025
Intrebare:
Societatea noastra detine sase magazine cu stoc global-valoric, fiecare gestiune avand sold aproximativ de 350.000 lei. De la 1 august 2025 TVA de 19% va deveni 21%. La unitatile noastre trebuie sa facem inventar pe fiecare bucata marfa si conform filelor de inventar sa incarcam gestiunile cu diferenta tva de la 19% la 21%? Sau doar prin nota contabila aferenta fiecarui sold sa incarcam ...
16Iul2025
TVA bilete acces cinematograf
de
Vera Constantin
valabil la 16 Iul 2025
Intrebare:
Ma puteti ajuta cu valoarea TVA-ului de la 01.08.2025 pentru biletele de acces la cinematograf. Am primit variante diferite de la diverse institutii.
Am varianta de 11% de la 01.08.2025 si 21% dupa ce se fac analizele financiare in octombrie si varianta 21% din 01.08.2025.
Multumesc!
16Iul2025
Modificare cota TVA august 2025
de
Gina Popescu
valabil la 16 Iul 2025
Intrebare:
In temeiul noilor modificari de cote de TVA (actualizare art 291 Cod Fiscal) de la 01.08.2025, pt NC 200520 - 200899, NC 1904 (Chipsuri, popcorn, seminte prajite, snacksuri), facturarea se va face cu cota redusa de 11% sau cea de 21%?
Va rugam sa ne precizati daca avem cote diferentiate pentru anumite NC si care dintre ele.
Multumim.
Vezi toate studiile de caz despre modificari legislative keyboard_double_arrow_right