Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Septembrie 2025

Obligatii suplimentare la Fondul de handicap

valabil la 28 Sep 2025
Intrebare:

Firma a fost supusa recent unui control documentar avand ca obiect prevederile legii 448/2006 modificata prin Legea 81/2021privind modul de calcul, constituire si declarare a Fondului de handicap.

Firma, avand peste 50 de angajati, are obligatia sa angajeze persoane cu handicap in procent de minim 4% din numarul total de angajati sau de a plati lunar o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara garantat, inmultit cu nr. de locuri de munca in care nu au angjat persoane cu handicap, iar pentru suma reprezentand diferenta pana la nivelul sumei datorate, sa achizitioneze, pe baza de parteneriat, produse si servicii realizate prin activitatea proprie a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate.

Controlul documentar s-a soldat direct cu o decizie de impunere - ca urmare a verificarii documentare - care nu are la baza un raport de inspectie fiscala, cu stabilirea unei obligatii fiscale principale privind Contributia la fondul de handicap pentru intervalul 2021-2024 in suma de 389.270 Lei.

Pe langa suma principala s-a emis o decizie privind obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere in cuantum de 67.952 Lei reprezentand dobanzi si penalitat de nedeclarare in valoare de 263.683 Lei la care s-a aplicat o reducere de 197.762 Lei pentru plata la timp a obligatiilor principale.

In final, rezulta dobanzi in valaore de 67.952 Lei si penaliati de nedeclarare ramase nestinse (in urma aplicarii reducerii de 75%) de 65.921 Lei.

Deoarece, in opinia noastra si a avocatilor, controlul ridica numeroase semne de intrebare privind legalitatea constatarilor formulate cu ocazia verificarii documentare, organele de control depasindu-si atributiile si actionand intr-un mod abuziv, am contestat decizia de impunere privind obligatiile fiscale principale stabilite ca urmare a verificarii documentare si impotriva deciziei referitoare la obligatiile fiscale accesorii ? dobanzi si penalitati de nedeclarare si penalitati de intarziere.

Organele de control au procedat de fapt la analiza modului in care unitatile protejate functioneaza si isi desfasoara activitatea, analizand felul in care persoanele cu handicap contribuie la realizarea bunurilor si serviciilor facturate catre firma noastra, cu toate ca organele de control din cadrul ANAF nu au astfel de competente (cu atat mai mult cu cat aceasta verificare se realizeaza in cadrul unei verificari documentare), aceste competente fiind rezervate altei institutii si anume Autoritatii Nationale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilitati care emite autorizatiile de functionare pentru unitatile protejate si verifica respectarea conditiilor de autorizare. In baza constatarilor in cee ace priveste activitatea unitatilor protejate si a felului in care au interpretat participarea personalului cu handicap la realizarea bunurilor si serviciilor vandute firmei noastre, au impus in sarcina contribuabilului (firmei noastre) obligatii suplimentare de plata cu titlu de contributie la fondul de handicap.

Citez din constarile organelor de control care formuleaza astfel de concluzii: "nu se impune efectuarea unei analize economice detaliate a activitatii unitatilor protejate, intrucat o simpla evaluare logica a contextului conduce la concluzia ca este imposibil ca bunurile mentionate anterior sa fi fost realizate cu implicarea personalului cu handicap". Se refera in special la produse gen calculator PC, copiator/multifunctinala, laptop, produse care au fost asamblate si configurate de catre perosane cu handicap sau prestarea de servicii informatice/service echipamente periferice/birotice gen inlocuire toner multifunctionala.

Apreciem ca dosarul se va judeca in instanta, deoarece aceasta practica de a stabili sume suplimentare din partea organelor de control ale ANAF este una generala, la nivel de judet, dar avand in vedere viciile de forma si fond ale stabilirii sumelor suplimentare de plata, suntem optimisti in ceea ce priveste sansele de a castiga in instanta anularea deciziei.

Va rugam sa ne ajutati cu o monografie contabila pentru inregistrarea sumei suplimentare de plata stabilita in urma controlului, a dobanzilor si penalitatilor de nedeclarare. Apreciem ca aceste sume sunt semnificative si impacteaza rezultatul fiscal precedent intr-o masura mare.

Avand in vedere ca in cazul nerezolvarii pozitive a contestatiei la decizia de impunere, vom actiona in instanta ANAF pentru anularea deciziei, va rugam sa ne spuneti cum sa tratam din punct de vedere fiscal sumele respective si cum consideram/inregistram sumele care vor face obiectul litigiul care se preconizeaza?

In cazul in care vom avea castig de cauza, cum se vor reconsidera sumele respective (obligatiile suplimentare, dobanzile si penalitatile de nedeclarare).

Multumim.



Cu stima,


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 250 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 1520

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Inspectia fiscala

11Iul2025

Inregistari decizie de impunere

de Elena Garofil valabil la 11 Iul 2025
Intrebare: In urma unui control fiscal s-a ajuns la concluzia ca am incadrat gresit niste mijloace fixe, ce nu se incadreaza la subgrupa 2.1 sau clasa 2.2.9 din catalogul mijloacelor fixe si nu beneficiaza de facilitatea privind profitul reinvestit. Inregistrarile facute de mine sunt urmatoarele: 1171 = 4411 78.770 impozit pe profit stabilit suplimentat confom Declaratie Impunere 4411 = 5121 78.770 ...
07Mai2025

Corectarea erorilor contabile

de Profeanu Laura valabil la 07 Mai 2025
Intrebare: In urma unui control fiscal pentru anul 2021, s-a stabilit o suma suplimentara de plata pentru tva la care nu aveam drept de deducere, penalitati de nedeclarare si dobanzi pentru aceasta suma. Raportul de inspectie a fost comunicat in luna aprilie 2025 iar suma stabilita suplimentar a fost achitata tot in luna aprilie 2025. Societatea are de recuperat tva. Va rog sa imi spuneti daca pentru ...
01Apr2025

Regimul contabil al diferentelor de impozite stabilite in urma inspectiei fiscale

de Alexandru Palaghia valabil la 01 Apr 2025
Intrebare: In urma inspectiei fiscale, s-a stabilit suplimentar de plata tva in suma de 35.927 lei si impozit pe profit de 24.173 lei. Din suma de 35.927 lei, 11.436 lei, reprezinta tva de plata stabilit ca urmare a inregistrarii eronata in registru jurnal de cumparari a unei facturi, iar din suma de 24.173 lei (impozit pe profit) suma de 9.630 lei este aferenta acestei facturii. Mentionez ca RIF-ul a ...
02Nov2024

TVA stabilita suplimentar prin decizie de impunere. Tratament contabil

de Ionut Jinga valabil la 02 Nov 2024
Intrebare: O societate comerciala, care are ca domeniu principal de activitate comertul cu amanuntul, a fost supusa unui control efectuat de ANAF. Stocul faptic cu cel scriptic nu au coincis. Din acest motiv, Anaf a stabilit prin decizia de impunere tva suplimentar in valoare de 36.000 lei, fiind o diferenta de 200.000 lei pe stoc in plus. In decizie nu a fost specificat nimic legat de impozitul pe ...
14Sep2024

Mijloace de transport puse gratuit la dispozitia unei firme afiliate. Consecinte fiscale

de Otilia Roman valabil la 14 Sep 2024
Intrebare: In eventualitatea in care firma A - stabilita si inregistrata in scopuri de TVA in Romania, inregistrata in vectorul fiscal ca platitoare de impozit pe profit - detine un parc de autoturisme unele aflate in proprietatea / patrimoniul firmei (dar neamortizate integral si pentru care nu a expirat durata normala de utilizare a acestora), iar unele care fac obiectul unor contracte de leasing ...
31Iul2024

Contributii salarii stabilite de organele de control

de Elena Garofil valabil la 31 Iul 2024
Intrebare: In urma unui control pe persoana fizica (administrator) au fost reconsiderate salarii niste viramente bancare catre angajati. S-au impus pe societatea pe care o administreaza contributii salariale. Care sunt inregistrarile contabile care se fac in aceasta situatie? Pe langa inregistrarea acestor contributii din procesul verbal, ar trebui inregistrata si baza, ca salarii? Multumesc!
x