Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Aprilie 2024

Proiect de modificare a OUG 28 din 1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

Pe site-ul Ministerului Finatelor Publice a fost publicat un Proiect de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999.
 
Conform proiectului, operatorii economici ar avea obligatia justificarii bacsisului prin datele inscrise in documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale si evidentierii acestuia pe un bon fiscal distinct. Prin bacsis se intelege orice suma de bani oferita in mod voluntar de client, in plus fata de contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate de catre operatorii economici care utilizeaza aparatele de marcat electronice fiscale  precum si restul dat de vanzator clientului si nepreluat de acesta in mod voluntar. Bacsisul nu poate fi asimilat unei livrari de bunuri sau unei prestari de servicii.
 
Operatorii economici utilizatori vor stabili printr-un regulament de ordine interioara daca veniturile provenite din incasarea bacsisului raman la dispozitia lor, sau constituie o sursa de alte venituri care se distribuie salariatilor. Regulamentul se pastreaza la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal in vederea prezentarii acestuia organelor de control.
 
Se interzice operatorilor economici sa conditioneze, sub orice forma, livrarea de bunuri sau prestarea de servicii de acordarea bacsisului.
 
Sumele provenite din incasarea bacsisului se inregistreaza in contabilitate la alte venituri, iar sumele distribuite salariatilor se inregistreaza pe seama cheltuielilor, potrivit reglementarilor contabile aplicabile.
 
Proiectul prevede introducerea obligativitatii de a inregistra banii personali detinuti de angajati. Astfel, la ora inceperii programului de lucru, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale ar fi obligati sa asigure inregistrarea banilor personali detinuti de angajatii operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, intr-un registru de bani personali, special intocmit in acest sens. Orice suma de bani inregistrata in plus fata de suma inregistrata la ora inceperii programului de lucru, nu reprezinta suma justificata prin registrul de bani personali. Nerespectarea acestor obligatii de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale se va sanctiona cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei.
 
La solicitarea organelor de control, atunci cand se afla in incinta unitatii de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor in care isi desfasoara activitatea si in timpul programului de lucru, angajatii operatorului economic sunt obligati sa prezinte sumele de bani aflate asupra lor. Nerespectarea acestei obligatii se sanctioneaza cu amenda de la 800 lei la 1.500 lei, care se aplica persoanelor fizice.
 
Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia sa intocmeasca documente justificative pentru sumele introduse in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, altele decat cele pentru care au emis bonuri fiscale sau cele inscrise in registrul special, dupa caz, precum si pentru sumele extrase din unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor altele decat cele utilizate pentru a acorda rest clientului. Unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor reprezinta suprafata destinata accesului consumatorilor pentru achizitionarea produsului/serviciului, expunerii produselor oferite, platii acestora si circulatiei personalului angajat pentru derularea activitatii. Conform proiectului neindeplinirea acestei obligatii se sanctioneaza:
i) cu avertisment in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este de pana la 100 lei inclusiv, dar nu mai mult de 1% inclusiv, din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;
ii) cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este de pana la 100 lei inclusiv, dar mai mare de 1% din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;
iii) cu amenda de la 10.000 lei la 15.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este cuprinsa intre 100 lei si 1.000 lei inclusiv, dar mai mica de 1% inclusiv, din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;
iv) cu amenda de la 15.000 lei la 20.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este cuprinsa intre 100 lei si 1.000 lei inclusiv, dar mai mare de 1 % din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;
v)cu amenda de la 20.000 lei la 25.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este mai mare de 1.000 lei dar mai mica de 1 % inclusiv, din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;
vi) cu amenda de la 25.000 lei la 30.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea devanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este mai mare de 1.000 lei si mai mare de 1%, din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr272024

Modificari importante privind deducerea TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
In contextul adoptarii generalizate a sistemului e-Factura, Ministerul Finantelor propune eliminarea posibilitatii deducerii TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare. In acest sens, un proiect de Hotarare de Guvern  initiat recent de Ministerul Finantelor, propune abrogarea  alineatului  7) de la pct. 69 din Normele metodologice, care prevede ca o ...
Apr282024

Stabilirea bazei de impozitare prin estimare

de Profeanu Laura 28 Apr 2024
In cadrul sistemului fiscal din Romania, Codul de Procedura Fiscala reglementeaza diverse aspecte legate de colectarea si administrarea taxelor si impozitelor, inclusiv pentru situatiile care permit organelor fiscale sa stabileasca baza de impozitare a contribuabililor prin metode de estimare. Acest mecanism reglementat de art. 106 din Codul de procedura fiscala, este util in situatiile in care ...
Apr262024

Anularea inregistrarii unei persoane in scopuri de TVA

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Organele fiscale din Romania au dreptul de a anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei persoane impozabile, din mai multe motive (prevazute la art. 316 alin. 11 din Codul fiscal) fiecare avand implicatii directe asupra capacitatii contribuabililor de a efectua operatiuni taxabile. Motive de anulare 1. Inactivitatea fiscala O persoana este declarata inactiva, daca nu isi indeplineste ...
Apr262024

Procedura de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu risc fiscal ridicat

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Conform art. 316 alin. 11 lit. h) din Codul fiscal, organele fiscale competente din Romania au autoritatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care prezinta un risc fiscal ridicat. Procedura, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 393/2021, se aplica persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, in urma selectiei efectuate, in mod ...
Apr252024

Modificari in Declaratia 112

de Profeanu Laura 25 Apr 2024
ANAF a publicat recent schimbari in structura si cerintele Declaratiei 112, aprobate prin Ordinul nr. 723/2024, in vigoare din 22 aprilie 2024. Potrivit referatului de aprobare a proiectului de ordin, contextul modificarilor aduse Declaratiei 112 este strans legat de necesitatea alinierii procedurale si legislative la  prevederile introduse prin OUG nr. 115/2023. Aceasta ordonanta a adus ...
Apr232024

Publicarea listelor firmelor corecte si a celor cu datorii pentru trimestrul I din 2024 de catre ANAF

de Profeanu Laura 23 Apr 2024
ANAF este responsabila pentru gestionarea si supravegherea obligatiilor fiscale ale persoanelor juridice din Romania. O parte a acestei responsabilitati include publicarea periodica a listelor cu firmele care isi indeplinesc obligatiile fiscale (lista alba) si a celor care inregistreaza datorii (lista neagra). Listele sunt actualizate trimestrial si sunt importante pentru transparenta fiscala si ...