Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Aprilie 2024

Regimul TVA la vanzarea voucherelor si cartelelor preplatite

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal
25 Mar 2016


Normele Codului fiscal au fost recent modificate prin HG 159/2016. Printre alte modificari au fost aduse clarificari suplimentare cu privire la vanzarea voucherelor.

Astfel, la vanzarea voucherelor cu scop multiplu se aplica urmatorul tratament:
  • in cazul in care persoana care vinde voucherul cu scop multiplu este cea care realizeaza si livrarea de bunuri/prestarea de servicii in schimbul acestuia, sumele incasate din vanzarea voucherului nu sunt considerate avansuri pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii care pot fi obtinute in schimbul acestora, exigibilitatea TVA intervenind la livrarea bunurilor/prestarea serviciilor.
  • in cazul in care persoana care vinde voucherul cu scop multiplu nu realizeaza si livrarea de bunuri/prestarea de servicii in schimbul acestuia, se considera ca sumele incasate din vanzarea voucherului nu reprezinta contravaloarea unor operatiuni in sfera de aplicare a taxei pe valoare aduagata.
In acest sens, un voucher cu scop multiplu reprezinta un voucher, altul decat cel cu scop unic, respectiv un voucher pentru care la momentul vanzarii nu sunt cunoscute toate informatiile relevante privind regimul TVA aplicabil operatiunii la care acesta se refera si/sau bunurile si serviciile nu sunt identificate.

Aceste prevederi nu se aplica in cazul voucherelor care confera dreptul de a beneficia de livrari de bunuri si/sau prestari de servicii pentru care se aplica regimul special pentru agentiile de turism.

Si in cazul cartelelor telefonice preplatite se disting doua situatii:

1. Vanzarea unei cartele telefonice preplatite sau reincarcarea cu credit a unei cartele care poate fi utilizata numai pentru servicii de telecomunicatii reprezinta o prestare de servicii de telecomunicatii cu titlu oneros pentru care faptul generator si exigibilitatea TVA intervin la momentul vanzarii cartelei.

Un operator de servicii de telecomunicatii constand in servicii de telefonie care vinde catre un distribuitor cartele telefonice care contin toate informatiile necesare pentru a efectua apeluri telefonice prin infrastructura pusa la dispozitie de operatorul respectiv si care sunt revandute de distribuitor, in nume propriu, unor utilizatori finali, fie in mod direct, fie prin intermediul altor persoane impozabile, furnizeaza o prestare de servicii de telecomunicatii cu titlu oneros catre distribuitor.

Distribuitorul, precum si orice alta persoana impozabila care intervine in nume propriu in vanzarea cartelei telefonice realizeaza o prestare de servicii de telecomunicatii cu titlu oneros, pentru care faptul generator si exigibilitatea taxei intervin la data vanzarii cartelei.

Operatorul de telefonie nu realizeaza o a doua prestare de servicii cu titlu oneros catre utilizatorul final atunci cand acesta, dupa ce a achizitionat cartela telefonica, isi exercita dreptul de a efectua apeluri telefonice folosind informatiile inscrise pe aceasta cartela.

Aceste prevederi se aplica si in situatia in care cartelele telefonice preplatite pot fi utilizate pentru mai multe scopuri, iar persoana impozabila care comercializeaza cartela telefonica/reincarca cu credit cartela si distribuitorii care intervin pe lantul de comercializare nu au posibilitatea de a asigura colectarea corecta a taxei, de a determina momentul utilizarii creditului si destinatia acestuia, respectiv operatiunile pentru care a fost utilizat.

2. Cartelele telefonice preplatite care pot fi utilizate pentru mai multe scopuri, respectiv pentru servicii de telefonie si pentru alte diverse operatiuni, cum ar fi achizitionarea unor jocuri, melodii, donatii, sunt considerate vouchere cu scop multiplu.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr272024

Modificari importante privind deducerea TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
In contextul adoptarii generalizate a sistemului e-Factura, Ministerul Finantelor propune eliminarea posibilitatii deducerii TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare. In acest sens, un proiect de Hotarare de Guvern  initiat recent de Ministerul Finantelor, propune abrogarea  alineatului  7) de la pct. 69 din Normele metodologice, care prevede ca o ...
Apr262024

Anularea inregistrarii unei persoane in scopuri de TVA

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Organele fiscale din Romania au dreptul de a anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei persoane impozabile, din mai multe motive (prevazute la art. 316 alin. 11 din Codul fiscal) fiecare avand implicatii directe asupra capacitatii contribuabililor de a efectua operatiuni taxabile. Motive de anulare 1. Inactivitatea fiscala O persoana este declarata inactiva, daca nu isi indeplineste ...
Apr262024

Procedura de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu risc fiscal ridicat

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Conform art. 316 alin. 11 lit. h) din Codul fiscal, organele fiscale competente din Romania au autoritatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care prezinta un risc fiscal ridicat. Procedura, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 393/2021, se aplica persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, in urma selectiei efectuate, in mod ...
Apr252024

Modificari in Declaratia 112

de Profeanu Laura 25 Apr 2024
ANAF a publicat recent schimbari in structura si cerintele Declaratiei 112, aprobate prin Ordinul nr. 723/2024, in vigoare din 22 aprilie 2024. Potrivit referatului de aprobare a proiectului de ordin, contextul modificarilor aduse Declaratiei 112 este strans legat de necesitatea alinierii procedurale si legislative la  prevederile introduse prin OUG nr. 115/2023. Aceasta ordonanta a adus ...
Apr222024

Modificari fiscale 08 - 14 aprilie 2024

de Irina Dumitrescu 22 Apr 2024
1.      O.M.F. nr. 643/2024 pentru abrogarea art. 2 din Ordinul ministrului finantelor nr. 5.433/2023 privind stabilirea persoanelor juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale potrivit art. 18^3 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal Publicat in: M.Of. nr. 329 din 10.04.2024 Ce prevede: Ordinul abroga aticolul 2 din O.M.F. ...
Apr102024

Modificari fiscale 01 - 07 aprilie 2024

de Irina Dumitrescu 10 Apr 2024
1. O.M.A.E. nr. 470/2024 privind intrarea in vigoare a unor tratate internationale Publicat in: M.Of. nr. 288  din  03.04.2024 Ce prevede: Ordinul prevede intrarea in vigoare a urmatoarelor acorduri: - Protocolul, semnat la Ierusalim la 3 noiembrie 2020, de modificare a Conventiei dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statului Israel pentru evitarea dublei impuneri si ...