Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 2 Mai 2024

Registrele si documentele financiar-contabile utilizate in scopul conducerii contabilitatii in partida simpla

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

Persoanele fizice care opteaza pentru organizarea contabilitati in partida simpla conform Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla aprobate prin OMFP 170/2015, pentru evidentierea in contabilitatea in partida simpla a operatiunilor efectuate utilizeaza urmatoarele registre contabile:  
- Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) si 
- Registrul-inventar (cod 14-1-2/b). 
 
Incasarile si platile se inregistreaza in Registrul-jurnal de incasari si plati. In acest registru  se inregistreaza atat operatiunile in numerar, cat si cele efectuate prin contul curent de la banca, la valoarea prevazuta in documentele justificative, inclusiv taxa pe valoarea adaugata. Registrul-jurnal de incasari si plati este documentul contabil care serveste la inregistrarea incasarilor si platilor aferente activitatii persoanelor care conduc evidenta contabila pe baza regulilor contabilitatii in partida simpla. 
 
Elementele de natura activelor si datoriilor (elementele patrimoniale, creantele si datoriile) se inscriu in Registrul inventar. Acesta se completeaza la inceputul activitatii, la sfarsitul exercitiului financiar, precum si cu ocazia incetarii activitatii.
Elementele patrimoniale sunt imobilizari corporale (mijloace fixe), stocuri si imobilizari necorporale, respectiv programe informatice, brevete, licente, marci comerciale, drepturi si active similare
 
Registrele si documentele financiar-contabile utilizate in scopul conducerii contabilitatii in partida simpla sunt:
 
- Registrul-jurnal de incasari si plati 14-1-1/b
- Registrul-inventar 14-1-2/b
- Fisa mijlocului fix 14-2-2
- Factura
- Aviz de insotire a marfii 14-3-6A
- Lista de inventariere 14-3-12
- Chitanta 14-4-1
- Chitanta pentru operatiuni in valuta 14-4-1/a
- Dispozitia de plata/incasare catre casierie 14-4-4
- Statul de salarii 14-5-1/k 
 
In documentele financiar-contabile nu sunt admise stersaturi, modificari sau alte asemenea procedee, si nici lasarea de spatii libere intre operatiunile inscrise in acestea sau file lipsa. 
Erorile se corecteaza prin taierea cu o linie a textului sau a cifrei gresite, pentru ca acestea sa poata fi citite, iar deasupra lor se scrie textul corect sau cifra corecta. Corectarea se face pe toate exemplarele documentului financiar-contabil si se confirma prin semnatura persoanei care a intocmit/corectat documentul, mentionandu-se si data efectuarii corecturii. 
In cazul documentelor justificative la care nu se admit corecturi, cum sunt cele pe baza carora se primeste, se elibereaza sau se justifica numerarul, ori al altor documente pentru care normele de utilizare prevad asemenea restrictii, documentul intocmit gresit se anuleaza si se pastreaza sau ramane in carnetul respectiv. 
 
Documentele justificative utilizate de persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla se pastreaza pe o perioada de 5 ani, cu exceptia statelor de salarii care se pastreaza 50 de ani. 
Documentele justificative care atesta provenienta unor bunuri cu durata de utilizare mai mare de 5 ani se pastreaza pe perioada de utilizare a bunurilor. 
 
In functie de necesitati, persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla pot utiliza si alte formulare financiar-contabile prevazute in Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, cu completarile ulterioare. In acest caz, elementele referitoare la conturi, debit, credit, semnaturi de aprobare, avizare, precum si alte elemente similare, nu se completeaza. 
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr082024

Principiul continuitatii activitatii in contextul reglementarilor contabile

de Profeanu Laura 08 Apr 2024
Principiul continuitatii activitatii reprezinta o piatra de temelie in elaborarea si interpretarea situatiilor financiare. Acest principiu, reglementat de OMFP 1802/2014 privind reglementarile contabile pentru situatiile financiare anuale individuale si consolidate, la punctul 49, joaca un rol decisiv in asigurarea unei intelegeri corecte si realiste a pozitiei financiare a ...
Mar022024

Corectarea erorilor din documentele de plata

de Profeanu Laura 02 Mar 2024
In complexitatea administrarii fiscale, erorile in documentele de plata pot crea probleme atat pentru contribuabili, cat si pentru autoritatile fiscale. Codul de Procedura Fiscala, prin art. 164, ofera un cadru clar pentru corectarea acestor erori, asigurand astfel integritatea si eficienta sistemului fiscal. Acesta informare isi propune sa ofere o intelegere detaliata a dispozitiilor art. ...
Feb212024

Se modifica tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din registrul comertului

de Profeanu Laura 21 Feb 2024
Incepand cu 20 martie 2024, se modifica tarifele pentru serviciile oferite de catre  Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) pentru eliberarea de informatii si documente. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 136 din 19 februarie 2024, Ordinul nr. 380/C/2024, emis de Ministerul Justitiei, detaliaza noua structura tarifara aplicabila din 20 martie 2024. Vechile si noile ...
Feb212024

Se modifica tarifele pentru informatiile si documentele eliberate din Buletinul procedurilor de insolventa

de Profeanu Laura 21 Feb 2024
Pe fondul unei economii dinamice, in care procedurile de insolventa reprezinta un aspect important pentru mediul de afaceri, Ministerul Justitiei a emis Ordinul nr. 381/C/2024. Acest act normativ, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 136 din 19 februarie 2024, introduce o serie de modificari la tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din Buletinul procedurilor de insolventa. ...
Ian262024

Reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse

de Profeanu Laura 26 Ian 2024
In caz de pierdere, sustragere sau distrugere a documentelor financiar-contabile, se vor lua masuri de reconstituire a acestora, potrivit art. 26 din Legea contabilitatii, in termen de maximum 30 de zile de la constatare, iar in caz de forta majora, in termen de 90 de zile de la constatarea incetarii acesteia. Forta majora (definita la art. 1351 din Codul civil) este orice eveniment extern, ...
Nov222023

Pregatiri esentiale pentru inchiderea anului contabil 2023: Ghid pentru profesionistii in contabilitate

de Profeanu Laura 22 Nov 2023
Pe masura ce calendarul se apropie de finalul anului 2023, profesionistii in contabilitate se confrunta cu sarcina esentiala de a pregati si de a finaliza situatiile financiare anuale. Aceasta perioada marcheaza nu doar un moment de bilant pentru afaceri, ci si unul de reflexie strategica si conformitate fiscala. Urmati acest ghid pentru a va asigura ca procesul de inchidere a anului 2023 se ...