Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Iunie 2025

Se modifica tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din registrul comertului

21 Feb 2024

Incepand cu 20 martie 2024, se modifica tarifele pentru serviciile oferite de catre  Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) pentru eliberarea de informatii si documente. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 136 din 19 februarie 2024, Ordinul nr. 380/C/2024, emis de Ministerul Justitiei, detaliaza noua structura tarifara aplicabila din 20 martie 2024.

Vechile si noile tarife: Ce schimbari aduc?

Vechile tarife sunt reglementate de H.G. nr. 962 din 28 decembrie 2017.
Ordinul 380/C/2024 aproba noile tarife, structurate pe nivele de tarifare, pentru eliberarea de informatii si documente din registrul comertului, dupa cum urmeaza:

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Nr. crt. Denumirea operatiunii Tariful
- lei -
1. Eliberare certificat constatator 30
2. Eliberare raport istoric despre o firma 250/firma
3. Eliberare date statistice si informatii pentru serii de firme grupate in functie de un criteriu*) 9/criteriu/firma
4. Eliberare de copii certificate 10 + 1,50/
pagina certificata
5. Eliberare de copii 1,50/pagina copie
 
Comparand vechile tarife reglementate de H.G. nr. 962 din 28 decembrie 2017 cu noile tarife aprobate prin Ordinul nr. 380/C/2024, schimbarile sunt:

1. Eliberare Certificat Constatator
- Vechiul tarif: 45 lei
- Noul tarif: 30 lei

2. Eliberare Raport Istoric despre o firma
- Vechiul tarif: 250 lei/firma
- Noul tarif: 250 lei/firma

3. Eliberare Date Statistice si informatii pentru serii de firme
- Vechiul tarif: 9 lei/criteriu/firma
- Noul tarif: 9 lei/criteriu/firma

4. Eliberare de copii certificate
- Vechiul tarif: 4 lei + 0,2 lei/pagina certificata
- Noul tarif: 10 lei + 1,5 lei/pagina certificata

5. Eliberare de copii
- Vechiul tarif: 0,2 lei/pagina copie
- Noul tarif: 1,5 lei/pagina copie

In concluzie, noile tarife introduse prin Ordinul nr. 380/C/2024 reflecta o majorare semnificativa pentru anumite servicii, precum eliberarea de copii certificate si necertificate, in timp ce tariful pentru eliberarea certificatului constatator a scazut. Tarifele pentru eliberarea raportului istoric despre o firma si pentru eliberarea datelor statistice si informatiilor pentru serii de firme raman neschimbate.

Aceste modificari vin sa actualizeze tarifele in contextul economic actual, asigurand in acelasi timp finantarea adecvata pentru sustinerea serviciilor digitale in continua imbunatatire oferite de ONRC.

Modalitati de plata diversificate
Pentru a facilita accesul la serviciile sale, ONRC ofera mai multe modalitati de plata a tarifelor, inclusiv in numerar, prin POS, virament bancar in conturile deschise la Trezoreria Statului, sau prin portalul de servicii online. In plus, este disponibila optiunea de achitare a tarifelor prin abonament electronic, o solutie convenabila pentru utilizatorii frecventi.

Concluzii
Adoptarea noilor tarife pentru serviciile ONRC reflecta eforturile Ministerului Justitiei de a raspunde nevoilor actuale ale mediului de afaceri, totodata sustinand digitalizarea si accesibilitatea serviciilor registrale. Prin aceasta actualizare, se anticipeaza o imbunatatire a calitatii serviciilor oferite, contribuind astfel la un cadru de afaceri dinamic si competitiv in Romania. 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre registrul comertului

04Iun2025

Riscuri privind neautorizarea codurilor CAEN

de Profeanu Laura valabil la 04 Iun 2025
Intrebare: Avem o intrebare vis a vis de autorizarea codurilor CAEN. Intrebarea este daca este obligatoriu ca codurile CAEN pe care le avem definite ca si activitate principala si cele pentru activitati secundare trebuie sa fie si autorizate. Si ce am putea risca daca nu le avem autorizate? Multumim!
08Mai2025

Ce trebuie facut dupa modificarea codului CAEN si a numarului J?

de Profeanu Laura valabil la 08 Mai 2025
Intrebare: Am modificat la Registru Comertului noile CAEN-uri dupa Rev 3 si am obtinut deja un nou certificat de inregistrare, cu un J si CAEN modificate. Unde mai trebuie depus certificatul nou de inregistrare cu noile date, ce institutii ar trebui anuntate de noile noastre date si in ce termen legal? De asemenea, facturile noastre si declaratiile viitoare precum si bilantul la 2024 trebuie depuse cu ...
26Feb2025

Actualizare coduri CAEN

de Mariana Prejbeanu valabil la 26 Feb 2025
Intrebare: In ceea ce priveste noul nomenclator cu coduri CAEN modificat din 2025, daca nu s-a modificat nimic la codul CAEN al societatii, am vreo obligatie sa depun ceva la ONRC sau la alte autoritati? Multumesc.
21Feb2025

Declararea sediilor secundare

de Profeanu Laura valabil la 21 Feb 2025
Intrebare: In localitatea X, societatea inchiriaza un teren pentru a monta un container. Containerul este folosit pentru depozitarea de marfa si functioneaza ca un hub, hub de unde se aprovizioneaza agentii de vanzare (ei tin de un punct de lucru inregistrat la ANAF). In conditiile in care nu exista activitate economica (nu sunt salariati/bunurile sunt facturate de la un alt punct de lucru), exista ...
15Nov2024

Spital privat. Activitati secundare

de Profeanu Laura valabil la 15 Nov 2024
Intrebare: Spital privat doreste sa inchirieze catre un SRL sala de operatie pentru 2-3 ore /sapt/luna (in functie de cererea societatii care vrea sa faca operatiile). Spitalul pune la dispozitia clinicii care doreste sa inchirieze personalul medical si auxiliar, mai putin medicul operator. 1. Trebuie incheiat un contract de inchiriere intre aceste 2 societati? (se va inchiria sala doar la cerere, nu ...
22Aug2024

Suspendare activitate la Registrul Comertului

de Profeanu Laura valabil la 22 Aug 2024
Intrebare: SC infiintata in 2023, cu un singur angajat in prezent, care a intampinat diferite situatii cu clientii, contracte incheiate si nerespectate, castiguri extrem de mici fiind necesare aporturile administratorului; in vederea reorganizarii si imbunatatii strategiei dorim sa suspendam activitatea pana la 2.5 ani conform legislatiei. Va rog sa ne comunicati cum trebuie sa procedam pentru a ...
Vezi toate studiile de caz despre registrul comertului keyboard_double_arrow_right
x
Incepand cu 20 martie 2024, se modifica tarifele pentru serviciile oferite de catre  Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) pentru eliberarea de informatii si documente. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 136 din 19 februarie 2024, Ordinul nr. 380/C/2024, emis de Ministerul Justitiei, detaliaza noua structura tarifara aplicabila din 20 martie 2024.