Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 21 Aprilie 2024

Se modifica tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din registrul comertului

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
21 Feb 2024


Incepand cu 20 martie 2024, se modifica tarifele pentru serviciile oferite de catre  Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) pentru eliberarea de informatii si documente. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 136 din 19 februarie 2024, Ordinul nr. 380/C/2024, emis de Ministerul Justitiei, detaliaza noua structura tarifara aplicabila din 20 martie 2024.

Vechile si noile tarife: Ce schimbari aduc?

Vechile tarife sunt reglementate de H.G. nr. 962 din 28 decembrie 2017.
Ordinul 380/C/2024 aproba noile tarife, structurate pe nivele de tarifare, pentru eliberarea de informatii si documente din registrul comertului, dupa cum urmeaza:

Nr. crt. Denumirea operatiunii Tariful
- lei -
1. Eliberare certificat constatator 30
2. Eliberare raport istoric despre o firma 250/firma
3. Eliberare date statistice si informatii pentru serii de firme grupate in functie de un criteriu*) 9/criteriu/firma
4. Eliberare de copii certificate 10 + 1,50/
pagina certificata
5. Eliberare de copii 1,50/pagina copie
 
Comparand vechile tarife reglementate de H.G. nr. 962 din 28 decembrie 2017 cu noile tarife aprobate prin Ordinul nr. 380/C/2024, schimbarile sunt:

1. Eliberare Certificat Constatator
- Vechiul tarif: 45 lei
- Noul tarif: 30 lei

2. Eliberare Raport Istoric despre o firma
- Vechiul tarif: 250 lei/firma
- Noul tarif: 250 lei/firma

3. Eliberare Date Statistice si informatii pentru serii de firme
- Vechiul tarif: 9 lei/criteriu/firma
- Noul tarif: 9 lei/criteriu/firma

4. Eliberare de copii certificate
- Vechiul tarif: 4 lei + 0,2 lei/pagina certificata
- Noul tarif: 10 lei + 1,5 lei/pagina certificata

5. Eliberare de copii
- Vechiul tarif: 0,2 lei/pagina copie
- Noul tarif: 1,5 lei/pagina copie

In concluzie, noile tarife introduse prin Ordinul nr. 380/C/2024 reflecta o majorare semnificativa pentru anumite servicii, precum eliberarea de copii certificate si necertificate, in timp ce tariful pentru eliberarea certificatului constatator a scazut. Tarifele pentru eliberarea raportului istoric despre o firma si pentru eliberarea datelor statistice si informatiilor pentru serii de firme raman neschimbate.

Aceste modificari vin sa actualizeze tarifele in contextul economic actual, asigurand in acelasi timp finantarea adecvata pentru sustinerea serviciilor digitale in continua imbunatatire oferite de ONRC.

Modalitati de plata diversificate
Pentru a facilita accesul la serviciile sale, ONRC ofera mai multe modalitati de plata a tarifelor, inclusiv in numerar, prin POS, virament bancar in conturile deschise la Trezoreria Statului, sau prin portalul de servicii online. In plus, este disponibila optiunea de achitare a tarifelor prin abonament electronic, o solutie convenabila pentru utilizatorii frecventi.

Concluzii
Adoptarea noilor tarife pentru serviciile ONRC reflecta eforturile Ministerului Justitiei de a raspunde nevoilor actuale ale mediului de afaceri, totodata sustinand digitalizarea si accesibilitatea serviciilor registrale. Prin aceasta actualizare, se anticipeaza o imbunatatire a calitatii serviciilor oferite, contribuind astfel la un cadru de afaceri dinamic si competitiv in Romania. 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Feb212024

Se modifica tarifele pentru informatiile si documentele eliberate din Buletinul procedurilor de insolventa

de Profeanu Laura 21 Feb 2024
Pe fondul unei economii dinamice, in care procedurile de insolventa reprezinta un aspect important pentru mediul de afaceri, Ministerul Justitiei a emis Ordinul nr. 381/C/2024. Acest act normativ, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 136 din 19 februarie 2024, introduce o serie de modificari la tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din Buletinul procedurilor de insolventa. ...
Ian092024

Registrul achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA

de Profeanu Laura 09 Ian 2024
La 01.01.2024 a intrat in vigoare Procedura privind organizarea Registrului achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA, conform Ordinului Presedintelui A.N.A.F. nr. 2080/2023. Registrul achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA se va organiza pe baza informatiilor din actele juridice intre vii, cu obiect transferul dreptului de proprietate pentru locuintele prevazute la art. 291 alin. ...
Dec152023

Registrul Unic de Control: Obligatoriu la Inspectii Fiscale, inclusiv la sediul ANAF

de Profeanu Laura 15 Dec 2023
Recenta modificare a Codului de Procedura Fiscala, introdusa prin Legea nr. 388/2023 si publicata in Monitorul Oficial nr. 1123 din 13.12.2023, aduce o schimbare in procedura de inspectie fiscala. Aceasta lege, in vigoare din 16.12.2023, elimina conditia ca registrul unic de control sa fie completat doar atunci cand inspectiile fiscale se desfasoara in spatiile de lucru ale unui ...
Oct312019

Inscrierea/radierea in/din Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale

de Portal Codul Fiscal 31 Oct 2019
Pentru a se inscrie in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale entitatile/unitatile de cult trebuie sa depuna Formularul nr. 163 "Cerere de inscriere/radiere in/din Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale". Cererea se completeaza cu ajutorul aplicatiei informatice afisate pe site-ul Agentiei Nationale de ...
Apr192019

ANAF urgenteaza inregistrarea entitatilor in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale

de Portal Codul Fiscal 19 Apr 2019
In Monitorul Oficial nr. 303 din 18.04.2018 a fost publicat O.A.N.A.F. nr. 1086/2019 privind modificarea O.A.N.A.F. nr. 819/2019 pentru aprobarea Procedurii privind organizarea Registrului entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale. Modificarile vizeaza reducerea termenului de solutionare a cererii de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care ...
Apr102019

Zilierii ar putea datora CAS conform unui proiect de Ordonanta de urgenta

de Portal Codul Fiscal 10 Apr 2019
Ministerul Muncii si Justitiei Sociale a initiat un Proiect de Ordonanta de urgenta a Guvernului pentru modificarea si completarea unor acte normative.  Printre altele, proiectul propune introducerea unor modificari in Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, dintre care mentionam: Obligatia platii CAS pentru veniturile ...