Se modifica tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din registrul comertului
![](https://www.portalcodulfiscal.ro/dbimg/pfk_1260x708_notiuni_fiscale.jpg)
21 Feb 2024
Incepand cu 20 martie 2024, se modifica tarifele pentru serviciile oferite de catre Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) pentru eliberarea de informatii si documente. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 136 din 19 februarie 2024, Ordinul nr. 380/C/2024, emis de Ministerul Justitiei, detaliaza noua structura tarifara aplicabila din 20 martie 2024.
Vechile si noile tarife: Ce schimbari aduc?
Vechile tarife sunt reglementate de H.G. nr. 962 din 28 decembrie 2017.
Ordinul 380/C/2024 aproba noile tarife, structurate pe nivele de tarifare, pentru eliberarea de informatii si documente din registrul comertului, dupa cum urmeaza:
Nr. crt. | Denumirea operatiunii |
Tariful - lei - |
1. | Eliberare certificat constatator | 30 |
2. | Eliberare raport istoric despre o firma | 250/firma |
3. | Eliberare date statistice si informatii pentru serii de firme grupate in functie de un criteriu*) | 9/criteriu/firma |
4. | Eliberare de copii certificate |
10 + 1,50/ pagina certificata |
5. | Eliberare de copii | 1,50/pagina copie |
1. Eliberare Certificat Constatator
- Vechiul tarif: 45 lei
- Noul tarif: 30 lei
2. Eliberare Raport Istoric despre o firma
- Vechiul tarif: 250 lei/firma
- Noul tarif: 250 lei/firma
3. Eliberare Date Statistice si informatii pentru serii de firme
- Vechiul tarif: 9 lei/criteriu/firma
- Noul tarif: 9 lei/criteriu/firma
4. Eliberare de copii certificate
- Vechiul tarif: 4 lei + 0,2 lei/pagina certificata
- Noul tarif: 10 lei + 1,5 lei/pagina certificata
5. Eliberare de copii
- Vechiul tarif: 0,2 lei/pagina copie
- Noul tarif: 1,5 lei/pagina copie
In concluzie, noile tarife introduse prin Ordinul nr. 380/C/2024 reflecta o majorare semnificativa pentru anumite servicii, precum eliberarea de copii certificate si necertificate, in timp ce tariful pentru eliberarea certificatului constatator a scazut. Tarifele pentru eliberarea raportului istoric despre o firma si pentru eliberarea datelor statistice si informatiilor pentru serii de firme raman neschimbate.
Aceste modificari vin sa actualizeze tarifele in contextul economic actual, asigurand in acelasi timp finantarea adecvata pentru sustinerea serviciilor digitale in continua imbunatatire oferite de ONRC.
Modalitati de plata diversificate
Pentru a facilita accesul la serviciile sale, ONRC ofera mai multe modalitati de plata a tarifelor, inclusiv in numerar, prin POS, virament bancar in conturile deschise la Trezoreria Statului, sau prin portalul de servicii online. In plus, este disponibila optiunea de achitare a tarifelor prin abonament electronic, o solutie convenabila pentru utilizatorii frecventi.
Concluzii
Adoptarea noilor tarife pentru serviciile ONRC reflecta eforturile Ministerului Justitiei de a raspunde nevoilor actuale ale mediului de afaceri, totodata sustinand digitalizarea si accesibilitatea serviciilor registrale. Prin aceasta actualizare, se anticipeaza o imbunatatire a calitatii serviciilor oferite, contribuind astfel la un cadru de afaceri dinamic si competitiv in Romania.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Studii de caz si articole despre registrul comertului
Iul192024
Depunere online D060 inregistrare sediu secundar
de
Ela Dumitra
valabil la 19 Iul 2024
Intrebare:
Suntem o companie din Satu Mare, inregistrata ca Mari Contribuabili, am deschis un sediu secundar la Cluj-Napoca, formalitatile la Registrul Comertului s-au realizat, cum se procedeaza pentru inregistrarea la ANAF, formularul 060 se poate depune online sau este necesara prezenta fizica la Directia Regionala Cluj? Ce documente sunt necesare pentru inregistrarea sediului secundar la ANAF?
Apr172024
Obligatii fiscale si contabile privind inchirierea sediului social
de
Dani Cucu
valabil la 17 Apr 2024
Intrebare: Am inchiriat un sediu nou, contractul este semnat in decembrie, in posesia spatiului am intrat cu 14.04 pentru a putea face modificari, de mutat ce putem muta cu 15.05, pana atunci nu platim chirie. La vechiul sediu eliberam cu 07.06. 1) Cand trebuie declarat la Registrul Comertului? (nota: biroul are un nr cadastral si o adresa, iar depozitul difera la numar, ce se trece? e nr 133 birou si 137 ...
Feb022024
Obligatii privind majorarile de capital social
de
Alexandru Palaghia
valabil la 02 Feb 2024
Intrebare: In baza hotararii asociatului unic, din luna decembrie 2023, societatea comerciala (S.R.L) isi majoreaza capitalul social. In luna ianuarie 2024 societatea primeste de la ONRC documentele care atesta aceasta majorare. Va rugam sa ne precizati obligativitatea pe care o are societatea, privind informarea tertilor/partenerilor/institutiilor publice/bancilor/ salariatilor proprii/INS/BNR referitoare ...
Iul122023
Inregistrarea ONG-urilor
de
Alexandru Palaghia
valabil la 12 Iul 2023
Intrebare: De curand am infiintat un ONG pentru sustinerea activitatilor sportive, as dori sa stiu daca ONG-ul trebuie sa fie inregistrat la registrul comertului in cazul in care desfasoara activitati de inchiriere a terenurilor sportive. Va multumesc.
Feb062023
Contract de mandat. Inregistrare
de
Rodica Mantescu
valabil la 06 Feb 2023
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu o informatie privind contractul de mandat / administrare. Stiu ca se declara in declaratia 112, dar unde se inregistreaza un contract de mandat/ administrare? Si in cat timp de la data semnarii acestuia? Multumesc!
Iul272022
Exercitare profesie contabila conform OG 65/1994
de
Alexandru Palaghia
valabil la 27 Iul 2022
Intrebare: Un expert contabil, pentru a tine evidenta unei societati, pentru a intocmi si valida bilantul, fara a fi angajatul societatii respective, incheie un contract de prestari servicii cu acea societate. In situatia in care veniturile obtinute in baza contractului au caracter de continuitate, e necesara inregistrarea la ANAF si la Registrul comertului ca PFA sau SRL?
Vezi toate studiile de caz despre registrul comertului keyboard_double_arrow_right