Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 27 Aprilie 2024

Se modifica tarifele pentru informatiile si documentele eliberate din Buletinul procedurilor de insolventa

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
21 Feb 2024


Pe fondul unei economii dinamice, in care procedurile de insolventa reprezinta un aspect important pentru mediul de afaceri, Ministerul Justitiei a emis Ordinul nr. 381/C/2024. Acest act normativ, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 136 din 19 februarie 2024, introduce o serie de modificari la tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din Buletinul procedurilor de insolventa. Schimbarile vor deveni aplicabile incepand cu data de 20 martie 2024, marcand o etapa importanta in accesibilitatea datelor relevante pentru procedurile de insolventa.

Schimbari principale

Ordinul nr. 381/C/2024 redefineste structura tarifara pentru diverse servicii oferite de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, astfel:

TARIFELE                                     
pentru eliberarea de informatii si documente din Buletinul procedurilor de insolventa de catre Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale


       
  Nr. crt. Denumirea operatiunii Tarif
- lei -
  1. Eliberare certificat constatator - daca un act de procedura este sau nu este inregistrat si publicat in Buletinul procedurilor de insolventa 30
  Eliberare raport istoric despre un debitor (de la deschiderea procedurii de insolventa pana la data solicitarii raportului sau pe anumite perioade)
  2. Eliberare date statistice si informatii pentru serii de debitori grupate in functie de un criteriu*) 3/criteriu/debitor
  3. Eliberare copii de pe Buletinul procedurilor de insolventa 1,50/pagina copie
  4. Eliberare copii certificate de pe actele de procedura publicate 10/debitor + 1,50/ pagina certificata
 
*) Pentru seriile de debitori grupate in functie de un criteriu se vor furniza informatii privind identificarea debitorului (denumire, numar de inregistrare din registrul in care este inmatriculat/inregistrat, cod unic de inregistrare fiscala, sediul social pentru debitorul persoana juridica, nume, prenume si judetul/localitatea in care este stabilit domiciliul pentru debitorul persoana fizica) si informatia utilizata drept criteriu.
Nivelul de tarifare se reduce in functie de numarul de debitori despre care se solicita informatii:
- intre 11 si 100 de debitori/creditori: 30%;
- intre 101 si 1.000 de debitori/creditori: 60%;
- peste 1.000 de debitori/creditori: 80%.
 
Vechile tarife sunt reglementate de Ordinul nr. 1878/2017 (in vigoare de la 14 iulie 2017 pana la 19 martie 2024).

Analiza modificarilor tarifare intre vechea si noua structura tarifara:

1. Eliberare certificat constatator si raport istoric despre un debitor:
- Tarif vechi: 30 lei
- Tarif nou: 30 lei

2. Eliberare date statistice si informatii pentru serii de debitori grupate in functie de un criteriu:
- Tarif vechi: 3 lei/criteriu/debitor
- Tarif nou: 3 lei/criteriu/debitor

3. Eliberare copii de pe Buletinul procedurilor de insolventa:
- Tarif vechi: 0,2 lei/pagina copie
- Tarif nou: 1,50 lei/pagina copie

4. Eliberare copii certificate de pe actele de procedura publicate:
- Tarif vechi: 4 lei/debitor + 0,2 lei/pagina certificata
- Tarif nou: 10 lei/debitor + 1,50 lei/pagina certificata

5. Reduceri in functie de numarul de debitori despre care se solicita informatii:
Reducerile pentru ambele seturi de tarife sunt identice, oferind 30% pentru 11-100 debitori/creditori, 60% pentru 101-1.000 debitori/creditori si 80% pentru peste 1.000 de debitori/creditori. Structura reducerilor ramane neschimbata.

Rezumatul analizei:
Tarifele pentru eliberarea certificatului constatator si raportului istoric, precum si pentru eliberarea datelor statistice si informatii pentru serii de debitori in functie de un criteriu, raman neschimbate.
A avut loc o majorare semnificativa a tarifelor pentru eliberarea copiilor de pe Buletinul procedurilor de insolventa si pentru eliberarea copiilor certificate ale actelor de procedura publicate, iar reducerile oferite in functie de volumul de informatii solicitate nu au suferit modificari.
Aceasta analiza evidentiaza o tendinta generala de crestere a tarifelor pentru serviciile care implica eliberarea de copii si copii certificate, in timp ce tarifele pentru serviciile de informatii raman stabile.

Implicatii si beneficii
Acest ordin vine in sprijinul transparentei si eficientei in domeniul procedurilor de insolventa, oferind autoritatilor, institutiilor publice, misiunilor diplomatice, precum si mass-mediei acces gratuit sau facilitati la informatii importante. De asemenea, simplificarea si ajustarea tarifelor reflecta angajamentul Ministerului Justitiei de a adapta serviciile publice la nevoile societatii si la dinamica economica actuala.

Modalitati de plata diversificate
Ordinul nr. 381/C/2024 faciliteaza plata tarifelor prin mai multe metode, inclusiv in numerar, prin POS, virament bancar, sau prin portalul de servicii online al Oficiului National al Registrului Comertului. Aceasta diversitate de optiuni de plata subliniaza dorinta de a face serviciile mai accesibile pentru toate categoriile de utilizatori.

Concluzie
Implementarea noilor tarife pentru eliberarea de informatii si documente din Buletinul procedurilor de insolventa reprezinta un pas important in directia eficientizarii accesului la date esentiale in domeniul insolventei. Aceste modificari sunt menite sa sprijine mediul de afaceri, autoritatile, precum si publicul larg, asigurand un cadru legal adaptat la cerintele actuale. Prin acest ordin, Ministerul Justitiei reafirma angajamentul sau de a oferi servicii publice transparente, accesibile si la standarde inalte de calitate.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Mar022024

Corectarea erorilor din documentele de plata

de Profeanu Laura 02 Mar 2024
In complexitatea administrarii fiscale, erorile in documentele de plata pot crea probleme atat pentru contribuabili, cat si pentru autoritatile fiscale. Codul de Procedura Fiscala, prin art. 164, ofera un cadru clar pentru corectarea acestor erori, asigurand astfel integritatea si eficienta sistemului fiscal. Acesta informare isi propune sa ofere o intelegere detaliata a dispozitiilor art. ...
Feb212024

Se modifica tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din registrul comertului

de Profeanu Laura 21 Feb 2024
Incepand cu 20 martie 2024, se modifica tarifele pentru serviciile oferite de catre  Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) pentru eliberarea de informatii si documente. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 136 din 19 februarie 2024, Ordinul nr. 380/C/2024, emis de Ministerul Justitiei, detaliaza noua structura tarifara aplicabila din 20 martie 2024. Vechile si noile ...
Ian262024

Reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse

de Profeanu Laura 26 Ian 2024
In caz de pierdere, sustragere sau distrugere a documentelor financiar-contabile, se vor lua masuri de reconstituire a acestora, potrivit art. 26 din Legea contabilitatii, in termen de maximum 30 de zile de la constatare, iar in caz de forta majora, in termen de 90 de zile de la constatarea incetarii acesteia. Forta majora (definita la art. 1351 din Codul civil) este orice eveniment extern, ...
Nov222023

ANAF impune noi cerinte persoanelor fizice la verificarea situatiei fiscale personale: Traduceri certificate obligatorii pentru documentele in limbi straine

de Profeanu Laura 22 Nov 2023
Recent, ANAF a implementat o schimbare semnificativa in procesul de verificare fiscala a persoanelor fizice, conform OUG 188/2022 si Ordinului presedintelui ANAF 1882/2023, in vigoare de la 17 noiembrie 2023. Detalii Modificari: In cazul in care persoanele fizice (cu ocazia verificarii personale) prezinta documente in limbi straine, acestea trebuie insotite de traduceri certificate, ...
Oct162023

ANAF va solicita documente suplimentare pentru casele de marcat, transportul alternativ sau prin taxi si inchirierea locuintelor pentru turisti

de Profeanu Laura 16 Oct 2023
Printr-un nou ordin emis de presedintele ANAF (nr.1612 din 04 Octombrie 2023) s-au introdus o serie de documente suplimentare care pot fi solicitate in dosarele pentru atribuirea numerelor unice de identificare pentru casele de marcat. Acest ordin, in vigoare la data de 12 octombrie 2023, aproba documentele suplimentare care pot fi solicitate de catre autoritatile fiscale, pentru a verifica ...
Ian082020

Schita legislativa 2020

de Portal Codul Fiscal 08 Ian 2020
1. Declaratia 010 pentru TVA (depunere declaratie pana pe data de 25 Ianuarie 2020 a anului urmator):   a. Din trimestrial in lunar atunci cand societatea despaseste CA 100.000 Euro (se iau in calcul total jurnal vanzari, inclusiv avansuri);   Plafonul pentru trecerea de la platitor trimestrial de tva la platitor lunar   este cifra de afaceri de 100.000 eur ...