Societate cu codul de TVA anulat. Corectie achizitie de servicii intracomunitare
valabil la 22 Iun 2018
Intrebare: O societate din Romania care in anul 2014, 2015 a avut incheiat un contract de prestare servicii cu o societate din Cipru in vederea realizarii unui studiu de fezabilitate despre fractionarea plasmei umane. In septembrie 2014 a fost emisa o factura de avans care a fost emisa fara TVA, s-a inregistrat prin taxare inversa si a fost achitata in martie 2015
s-au emis 2 facturi de prestari servicii tot fara TVA de catre societatea din Cipru catre noi.In luna iunie 2015 am observat ca nu mai eram platitori de TVA incepand cu 01.08.2014, pe site-ul Vies si ANAF se actualizau foarte greu informatiile, de aceea aceasta situatie de anulare oarecum retroactiva. In anul 2017 am redevenit platitori de TVA si au fost stornate facturile din martie 2015 de servicii pentru ca studiul nu a fost facut,serviciile nu au fost prestate si incheindu-se actele aditionale de incetare a contractelor au fost stornate facturile. Stornarea a fost cu semnul minus 4426-4427.
Societatea din Romania, daca nu a fost platitor deTVA in perioada in care ne-au fost emise facturile de catre societatea din Cipru, ce corectii din punct de vedere al TVA-ului trebuie facute in contabilitate? Facturile au fost inregistrate 628=4014426=4427 si stornarile 628-4014426=4427 cu semnul - in momentul in care noi redevenisem platitori de TVA. Si acest TVA este datorat de catre noi statului roman sau de catre firma din Cipru statului cipriot in conditiile in care serviciile nu s-au efectuat si ar fi urmat sa se efectueze pe teritoriul Ciprului?
s-au emis 2 facturi de prestari servicii tot fara TVA de catre societatea din Cipru catre noi.In luna iunie 2015 am observat ca nu mai eram platitori de TVA incepand cu 01.08.2014, pe site-ul Vies si ANAF se actualizau foarte greu informatiile, de aceea aceasta situatie de anulare oarecum retroactiva. In anul 2017 am redevenit platitori de TVA si au fost stornate facturile din martie 2015 de servicii pentru ca studiul nu a fost facut,serviciile nu au fost prestate si incheindu-se actele aditionale de incetare a contractelor au fost stornate facturile. Stornarea a fost cu semnul minus 4426-4427.
Societatea din Romania, daca nu a fost platitor deTVA in perioada in care ne-au fost emise facturile de catre societatea din Cipru, ce corectii din punct de vedere al TVA-ului trebuie facute in contabilitate? Facturile au fost inregistrate 628=4014426=4427 si stornarile 628-4014426=4427 cu semnul - in momentul in care noi redevenisem platitori de TVA. Si acest TVA este datorat de catre noi statului roman sau de catre firma din Cipru statului cipriot in conditiile in care serviciile nu s-au efectuat si ar fi urmat sa se efectueze pe teritoriul Ciprului?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Intrebari similare din categoria Regim normal TVA
17Iun2025
Vanzare produse prin platforma online. Clienti din UE
de
Vera Constantin
valabil la 17 Iun 2025
Intrebare:
O societate platitoare de tva si profit emite facturi cu tva vanzare de produse fitofarmacie pe platforma e-mag si pe platforma in Ungaria si Bulgaria. Cand incaseaza banii de la emag incaseaza fara tva, cum procedam in contabilitatea societatii care este monografia contabila? Societatea vinde produse din productie proprie ambalare materia prima o achizitioneaza din Spania si vinde si produse ...
16Iun2025
Exercitarea dreptului de deducere a TVA pe perioada dezvoltarii investitiei
de
Alexandru Palaghia
valabil la 16 Iun 2025
Intrebare:
O societate platitoare de TVA si impozit pe profit are in derulare o investitie de capital (construieste o cladire ce urmeaza a fi inchiriata). In aceste conditii, pe parcursul derularii investitiei, societatea are dreptul de a solicita la ramburasarea TVA-ul dedus? Daca da, in ce conditii?
Mentionez faptul ca, de la infiinatre pana in prezent societatea nu a realizat venituri si nu va ...
10Iun2025
Inchiriere corturi si vesela. TVA aplicabil dupa depasirea plafonului
de
Irina Dumitrescu
valabil la 10 Iun 2025
Intrebare:
O societate neplatitoare de tva inchiriaza corturi si vesela la evenimente. Dupa depasirea plafonului de tva cu ce cota de tva factureaza inchirierea?
07Iun2025
Deductibilitate TVA pentru eveniment organizat in vederea promovarii activitatii
de
Amelia Dumitras
valabil la 07 Iun 2025
Intrebare:
Cu ocazia implinii a 30 de ani de la infiintare, compania a organizat un eveniment la care a invitat atat anagajati, cat si client si furnizori in scopul consolidarii relatiilor comerciale si dezvoltarii acestora. Considerand ca acest eveniment este organizat in beneficiul activitatii companiei, dorim sa aflam punctul dvs. de vedere referitor la deductibilitatea TVA din factura emisa de ...
07Mai2025
Cota TVA aplicata panourilor fotovoltaice, pompelor de caldura si acumulatorilor
de
Gina Popescu
valabil la 07 Mai 2025
Intrebare:
Ce cota de TVA se aplica pentru urmatoarele situatii:
1. Conform programului Casa Verde 2024, Persoana Fizica achizitioneaza de la Persoana Juridica un Kit sistem fotovoltaic (inclus manopera, panouri, invertor, baterie etc), aceste produse si servicii de montaj se aplica cota de TVA 9%, incluzand si bateria?
2. Persoana Fizica achizitioneaza de la o Persoana Juridica o pompa de caldura si ...
26Mar2025
Societate suspendata. Recuperarea codului de tva
de
Olga Crevelescu
valabil la 26 Mar 2025
Intrebare:
O societate a avut activitatea suspendata la ONRC din 2017. Codul de TVA i-a fost anulat. La reluarea activitatii este obligata sa reia inregistrarea in scopuri de TVA sau doar daca se doreste?