Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 6 Noiembrie 2025

Societate cu codul de TVA anulat. Corectie achizitie de servicii intracomunitare

valabil la 22 Iun 2018
Intrebare: O societate din Romania care in anul 2014, 2015 a avut incheiat un contract de prestare servicii cu o societate din Cipru in vederea realizarii unui studiu de fezabilitate despre fractionarea plasmei umane. In septembrie 2014 a fost emisa o factura de avans care a fost emisa fara TVA, s-a inregistrat prin taxare inversa si a fost achitata in martie 2015

s-au emis 2 facturi de prestari servicii tot fara TVA de catre societatea din Cipru catre noi.In luna iunie 2015 am observat ca nu mai eram platitori de TVA incepand cu 01.08.2014, pe site-ul Vies si ANAF se actualizau foarte greu informatiile, de aceea aceasta situatie de anulare oarecum retroactiva. In anul 2017 am redevenit platitori de TVA si au fost stornate facturile din martie 2015 de servicii pentru ca studiul nu a fost facut,serviciile nu au fost prestate si incheindu-se actele aditionale de incetare a contractelor au fost stornate facturile. Stornarea a fost cu semnul minus 4426-4427.

Societatea din Romania, daca nu a fost platitor deTVA in perioada in care ne-au fost emise facturile de catre societatea din Cipru, ce corectii din punct de vedere al TVA-ului trebuie facute in contabilitate? Facturile au fost inregistrate 628=4014426=4427 si stornarile 628-4014426=4427 cu semnul - in momentul in care noi redevenisem platitori de TVA. Si acest TVA este datorat de catre noi statului roman sau de catre firma din Cipru statului cipriot in conditiile in care serviciile nu s-au efectuat si ar fi urmat sa se efectueze pe teritoriul Ciprului?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Cod CAEN: 7320

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Regim normal TVA

22Oct2025

Facturare dupa inregistrare in scopuri de tva

de Vera Constantin valabil la 22 Oct 2025
TVA
Intrebare: O societate care emite o factura de prestari servicii lunar, a depasit plafonul de 395.000 lei, cu factura emisa in luna septembrie 2025, respectiv in data de 15 septembrie. Aceasta s-a inregistrat ca platitoare de TVA, incepand cu data de 15 septembrie. Pentru aceasta factura emisa in 15 septembrie, prin care s-a depasit plafonul, societatea a emis-o fara TVA. Avea obligatia de a o emite cu ...
11Oct2025

Depasirea plafonului de scutire TVA: obligatiile firmei pentru livrarile efectuate

de Profeanu Laura valabil la 11 Oct 2025
TVA
Intrebare: O societate comerciala a depasit plafonul de inregistrare in scopuri de TVA prevazut de art. 310 alin. (1) din Codul fiscal, in cursul la data de 01. In consecinta, societatea a depus in termen Declaratia 700 privind inregistrarea in scopuri de TVA, conform prevederilor art. 316 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal. Totusi, dintr-o eroare/neglijenta, Administratia fiscala nu a comunicat ...
07Oct2025

Baza legala pentru corectarea facturii emise si transmise prin sistemul national RO e-factura

de Amelia Dumitras valabil la 07 Oct 2025
TVA
Intrebare: O societate comerciala, neplatitoare de tva, a emis in 30 septembrie o factura de 400000 lei. Aceasta factura trebuie emisa cu tva? Anaful va emite decizie de platitor de tva cu data de 30 septembrie? Daca se storneaza, si se ridica in spv aceasta factura (emisa in 30 septembrie) si se ridica in SPV pe 07 octombrie, care sunt consecintele? Cum procedez, dupa ce initial am emis si ...
05Sep2025

TVA transport aferent importului de bunuri

de Gina Popescu valabil la 05 Sep 2025
TVA
Intrebare: Situatia 1: Import din China care s-a facut cu firma de transport DHL. Pentru transportul din China pana la Constanta factura s-a facut fara TVA si este inclusa alaturi de factura de marfa + taxe vamale in baza de calcul al TVA-ului ce se plateste in vama. De la Constanta la Sibiu s-a facut o declaratie de regim transport T1, declaratia vamala este intocmita la Sibiu iar bunurile sunt puse ...
04Sep2025

Cote TVA produse cu cod NC 292241 si 31010000

de Constanta Popa valabil la 04 Sep 2025
TVA
Intrebare: Suntem o ferma de pasari si va rog sa ma ajutati cu cotele de tva aferente urmatoarelor NC: NC 292241 si NC 3101 00 00, in sensul ca inainte se incadrau la cota redusa de tva 9%, iar acum dupa publicarea normelor la ce cota de tva se incadreaza? Multumesc.
26Aug2025

Refacturare cheltuieli reparatii

de Gina Popescu valabil la 26 Aug 2025
TVA
Intrebare: O societate platitoare de TVA (la incasare) a primit in luna august o factura in valoare totala de 600 lei de la un neplatitor de TVA pentru un serviciu de asistenta rutiera. Factura a fost intocmita de catre vulcanizarea mobila care s-a deplasat si a reparat roata, la solicitarea noastra, acest cost trebuia suportat de asistenta drum BMW (masina are CASCO) si pentru recuperarea banilor ...
x