Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 6 Mai 2021

Suspendare activitate firma, obligatii declarative

Raspuns oferit de
Elena Ionescu

Elena Ionescu
Consultant fiscal
valabil la 29 Apr 2021

Intrebare: In luna aprilie un contribuabil a fost declarat inactiv incepand cu 05 aprilie. Pana la rectificarea acestei situatii, ce raportari are obligatia sa depuna, pentru TVA, contributii sociale si impozite? Multumesc.

Raspuns: Persoanele juridice pot fi declarate inactive, potrivit dispozitiilor Codului de procedura fiscala, aprobat prin Legea nr. 207/2015, cu modificarile ulterioare, art. 92, daca se afla in una din urmatoarele situatii:
- nu isi indeplinesc, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;
- se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
- nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
- se afla in inactivitatea temporara inscrisa la registrul comertului;
- durata de functionare a societatii este expirata;
- societatea nu mai are organe statutare;
- durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata.

In Ordinul presedintelui ANAF nr. 3846/2015 sunt prevazute procedurile de aplicare ale art. 92 din Codul de procedura fiscala privitoare la conditiile de inactivitate.

Obligatiile fiscale declarative se refera la:
- 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat";
- 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate";
- 101 "Declaratie privind impozitul pe profit";
- 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata";
- 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata";
- 390 VIES "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare de bunuri";
- 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national".

Persoanelor platitoare de TVA declarate inactive li se anuleaza, din oficiu, inregistrarea in scopuri de TVA, incepand cu data comunicarii deciziei de declarare in inactivitate.
Pentru rezolvarea situatiei, prima data trebuie verificat daca exista declaratii nedepuse pe o anumita perioada de timp, si daca da, sa se depuna din urma toate formularele.
Apoi, trebuie indeplinite toate obligatiile restante catre ANAF.

Pasul urmator este depunerea cererii catre ANAF, prin care se solicita reactivarea societatii si stergerea faptelor inscrise in cazierul fiscal al administratorilor (daca este cazul).
Cererea adresata ANAF trebuie sa fie insotita de documentele care justifica repararea situatiei care a condus la declararea inactivitatii.
Potrivit prevederilor art. 11 alin. (6) din Codul fiscal, persoanele declarate inactive isi pot desfasura activitatea economica in perioada respectiva, dar sunt obligate la plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatorii prevazute de Codul Fiscal, insa nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor.

De la data declararii ca inactiva a persoanei juridice, organul fiscal anuleaza inregistrarea acesteia in scopuri de TVA, fapt pentru care persoana nu beneficiaza de dreptul de deducere a TVA aferenta achizitiilor efectuate. Ramane in continuare obligatia de plata a TVA (prin facturare cu sau fara TVA) declarata prin formularul 311.
Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoanele declarate inactive nu au dreptul de a deduce cheltuielile privind achizitiile respective.

Pe perioada declararii inactivitatii de catre ANAF, persoana juridica functioneaza normal, in sensul ca:
  • depune toate declaratiile fiscale aferente, inclusiv formularul 311,
  • plateste toate obligatiile fiscale declarate prin formularele depuse,
  • declara si plateste taxa pe valoarea adaugata din facturile de vanzari, dar nu deduce sumele din facturile de achizitii.
Dupa indeplinirea obligatiilor care au generat situatia inactivitatii se depune la ANAF o cerere de reactivare a firmei, in urma careia organul fiscal va emite o decizie care va produce efecte fata de terti in termen de cel mult 5 zile de la data comunicarii.
Registrul contribuabililor/platitorilor inactivi/reactivati este public si se afiseaza pe site-ul ANAF.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Top 10 spete fiscal-contabile ale lunii"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


x