Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 28 Aprilie 2024

Tratament contabil si fiscal leaseback

Raspuns oferit de
Costin A. Istrate

Costin A. Istrate
Consultant in management
Intrebare: Ne confruntam cu o situatie la care am dori sa ne consultam si cu dvs. Va rugam sa ne ajutati cu un raspuns la speta prezentata mai jos. 1. - Societatea comerciala X-SRL a achizitionat un utilaj in valoare de 2.000.000 lei TVA. Durata amortizare 72 luni. 2. - Societatea X-SRL vinde utilajul la o societate de Leasing - Y-Leasing in scopul rascumpararii in sistem leasing financiar. La momentul vanzarii, sunt amortizate 8 luni din durata de amortizare de 72 luni. 3. - Societatea Y-Leasing, cere factura de la societatea X-SRL cu bunul pe care urmeaza sa il achizitioneze, aceasta din urma emite factura de vanzare in valoare de 1.700.000 TVA si societatea Y-Leasing achita prin banca societatii X-SRL valoarea facturii. Valoarea de vanzare este stabilita in urma unui raport de evaluare emis de firma autorizata pentru a stabili valoarea de piata la momentul vanzarii. 4. - Vanzarea bunului de la X-SRL s-a efectuat cu scopul rascumpararii de la Y-Leasing care va fi Finantator in sistem leasing financiar conform unui contract de leasing financiar. 5. - In urma incheierii contractului de Leasing financiar, societatea X-SRL primeste bunul la valoare de contract 1.700.000 lei pe o durata de 36 luni si facturi pentru ratele lunare de la Y-Leasing - facturi care contin rata, dobanda, dif.curs si TVA. La finalizarea contractului de leasing, societatea X-SRL urmeaza sa devina din nou proprietara bunului. - Rugam monografie pentru inregistrarile contabile pentru achizitie mj.fix, vanzare, incasare din vanzare si contract leasing financiar. punctele 1, 3, 5. In special, dorim sa stim daca e necesara scoaterea mijlocului fix din evidentele contabile ale societatii X-SRL la momentul instrainarii - vanzarii, cum inregistram intrarea mijlocului fix la valoarea noua in baza contractului de leasing, daca e nevoie sa se schimbe valoarea de amortizare, durata de amortizare si implicarea TVA-ului in toate aceste operatiuni. Avem rugamintea sa ne detaliati fiecare inregistrare deoarece avem o dilema in ceea ce priveste factura de vanzare si a TVA-ului aferent. Daca am fost nevoiti sa emitem factura aceasta ramane neinregistrata in evidentele societatii X-SRL in concordanta cu cele ce se trateaza in OMFP 1802/2014. Redau mai jos un punct de vedere. Din punct de vedere contabil, operatiunea de leaseback este tratata la punctul 219 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, astfel: O tranzactie de vanzare a unui activ pe termen lung si de inchiriere a aceluiasi activ in regim de leasing - leaseback se contabilizeaza in functie de clauzele contractului de leasing, astfel: a. daca tranzactia de vanzare si inchiriere a aceluiasi activ are ca rezultat un leasing financiar, tranzactia reprezinta un mijloc prin care locatorul acorda o finantare locatarului, activul avand rol de garantie. Entitatea beneficiara a finantarii - locatarul - nu va recunoaste in contabilitate operatiunea de vanzare a activului, nefiind indeplinite conditiile de recunoastere a veniturilor. Activul ramane inregistrat in continuare la valoarea existenta anterior operatiunii de leasing, cu regimul de amortizare aferent. Operatiunea de finantare va fi evidentiata prin articolul contabil 512 Conturi curente la banci = 167 Alte imprumuturi si datorii asimilate, urmand ca dobanda si alte costuri ale finantarii, potrivit contractelor incheiate, sa fie inregistrate conform prezentelor reglementari. Din punctul de vedere al regimului TVA, au loc doua operatiuni distincte, respectiv livrarea bunului, efectuata de locatar, si operatiunea de leasing, efectuata de locator, pentru care TVA se evidentiaza potrivit legii. Multumim.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2363

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contabilitatea activelor

Apr162024

Cladire in inactivitate temporara. Tratament contabil amortizare cladire

de Ionut Jinga valabil la 16 Apr 2024
Intrebare: Societatea nu are activitate din 2009. Are in patrimoniu o cladire pentru care am suspendat amortizarea contabila din 2009. Este corect dpdv al Reglemetarilor Contabile? In Legea nr 15/1994 art 16 se mentioneaza ca in situatii justificate, agentii economici sunt scutiti de la calculul amortizarii cu avizul Directiei Finantelor Publice. Societatea nu a solicitat acest aviz. Oare sunt obligata sa ...
Mar262024

Evaluarea pentru Impozite si Taxe Locale

de Profeanu Laura valabil la 26 Mar 2024
Intrebare: Societatea a facut o reevaluare pentru o hala in scopuri fiscale - impozit cladire taxe locale. La sfarsitul anului hala mai avea 14 luni de amortizat, iar ca urmare a reevaluarii valoarea lunara a ratei de amortizare creste semnificativ. In cazul in care se inregistreaza raportul de evaluare in contabilitate se poate schimba perioada de amortizare? Daca societatea trece lunar din contul 105 in ...
Mar282024

Raport de reevaluare cu scop fiscal. Inregistrare in contabilitate

de Mariana Prejbeanu valabil la 28 Mar 2024
Intrebare: Societatea a facut o reevaluare pentru o hala in scopuri fiscale - impozit cladire DITL. Este obligatoriu a se inregistra raportul de reevaluare in contabilitate?
Mar292024

Transfer active. Cod TVA anulat. Aspecte contabile si fiscale

de Irina Dumitrescu valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: Societatea X (SRL), inregistrata in scopuri de TVA, a cumparat, in noiembrie 2013, de la societatea Y (SRL), inregistrata in scopuri de TVA, FONDUL DE COMERT - ATELIER TAMPLARIE alcatuit din: - cladiri (intabulate in Cartea Funciara. Aceste cladiri nu sunt noi); - drumuri si platforme betonate - curte pietruita; - gard imprejmuire ; - put apa; - motostivuitor; - materiale de natura obiectelor de ...
Mar202024

Cheltuieli ulterioare la bunuri luate in administrare

de Alexandru Palaghia valabil la 20 Mar 2024
Intrebare: Regia autonoma AZL Sulina, subordonata Consiliului Judetean Tulcea, primeste cu Hot. C.J. un bun in administrare (fantana arteziana cu program muzical si joc lumini). In anul 2024 doreste achizitionare unui soft de program muzical si joc lumini suplimentar fata de cel existent (in plus 44 de minute muzica lumini) costul este aproximatov de 75.000 lei. Rugam sa ne ajutati cu monografia contabila a ...
Feb282024

Amortizare fiscala si contabila software

de Profeanu Laura valabil la 28 Feb 2024
Intrebare: Un SRL a achizitionat un software pentru efectuarea vanzarilor prin internet, este principalul tool de vanzari al companiei si o sa fie folosit cel putin 5 ani. Amortizarea softului a fost setata pe o perioada de 36 luni. Compania isi doreste setarea amortizarii confom perioadei de folosinta a softului. Va rog sa ne spuneti daca este posibil fiscal. Multumesc!