Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 26 Octombrie 2024

Tratament contabil si fiscal leaseback

Raspuns oferit de
Costin A. Istrate

Costin A. Istrate
Consultant in management
Intrebare: Ne confruntam cu o situatie la care am dori sa ne consultam si cu dvs. Va rugam sa ne ajutati cu un raspuns la speta prezentata mai jos. 1. - Societatea comerciala X-SRL a achizitionat un utilaj in valoare de 2.000.000 lei TVA. Durata amortizare 72 luni. 2. - Societatea X-SRL vinde utilajul la o societate de Leasing - Y-Leasing in scopul rascumpararii in sistem leasing financiar. La momentul vanzarii, sunt amortizate 8 luni din durata de amortizare de 72 luni. 3. - Societatea Y-Leasing, cere factura de la societatea X-SRL cu bunul pe care urmeaza sa il achizitioneze, aceasta din urma emite factura de vanzare in valoare de 1.700.000 TVA si societatea Y-Leasing achita prin banca societatii X-SRL valoarea facturii. Valoarea de vanzare este stabilita in urma unui raport de evaluare emis de firma autorizata pentru a stabili valoarea de piata la momentul vanzarii. 4. - Vanzarea bunului de la X-SRL s-a efectuat cu scopul rascumpararii de la Y-Leasing care va fi Finantator in sistem leasing financiar conform unui contract de leasing financiar. 5. - In urma incheierii contractului de Leasing financiar, societatea X-SRL primeste bunul la valoare de contract 1.700.000 lei pe o durata de 36 luni si facturi pentru ratele lunare de la Y-Leasing - facturi care contin rata, dobanda, dif.curs si TVA. La finalizarea contractului de leasing, societatea X-SRL urmeaza sa devina din nou proprietara bunului. - Rugam monografie pentru inregistrarile contabile pentru achizitie mj.fix, vanzare, incasare din vanzare si contract leasing financiar. punctele 1, 3, 5. In special, dorim sa stim daca e necesara scoaterea mijlocului fix din evidentele contabile ale societatii X-SRL la momentul instrainarii - vanzarii, cum inregistram intrarea mijlocului fix la valoarea noua in baza contractului de leasing, daca e nevoie sa se schimbe valoarea de amortizare, durata de amortizare si implicarea TVA-ului in toate aceste operatiuni. Avem rugamintea sa ne detaliati fiecare inregistrare deoarece avem o dilema in ceea ce priveste factura de vanzare si a TVA-ului aferent. Daca am fost nevoiti sa emitem factura aceasta ramane neinregistrata in evidentele societatii X-SRL in concordanta cu cele ce se trateaza in OMFP 1802/2014. Redau mai jos un punct de vedere. Din punct de vedere contabil, operatiunea de leaseback este tratata la punctul 219 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, astfel: O tranzactie de vanzare a unui activ pe termen lung si de inchiriere a aceluiasi activ in regim de leasing - leaseback se contabilizeaza in functie de clauzele contractului de leasing, astfel: a. daca tranzactia de vanzare si inchiriere a aceluiasi activ are ca rezultat un leasing financiar, tranzactia reprezinta un mijloc prin care locatorul acorda o finantare locatarului, activul avand rol de garantie. Entitatea beneficiara a finantarii - locatarul - nu va recunoaste in contabilitate operatiunea de vanzare a activului, nefiind indeplinite conditiile de recunoastere a veniturilor. Activul ramane inregistrat in continuare la valoarea existenta anterior operatiunii de leasing, cu regimul de amortizare aferent. Operatiunea de finantare va fi evidentiata prin articolul contabil 512 Conturi curente la banci = 167 Alte imprumuturi si datorii asimilate, urmand ca dobanda si alte costuri ale finantarii, potrivit contractelor incheiate, sa fie inregistrate conform prezentelor reglementari. Din punctul de vedere al regimului TVA, au loc doua operatiuni distincte, respectiv livrarea bunului, efectuata de locatar, si operatiunea de leasing, efectuata de locator, pentru care TVA se evidentiaza potrivit legii. Multumim.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2363

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contabilitatea activelor

Oct222024

Lichidare voluntara cu transfer imobil la asociat

de Gina Popescu valabil la 22 Oct 2024
Intrebare: O societate care detine un imobil se va lichidar voluntar, urmand ca imobilul sa intre in posesia asociatului persoana fizica prin dare in plata in contul unui imprumut. Se va realiza evaluarea imobilului, valoarea reevaluta fiind mult mai mare decat valoarea contabila neta inregistrata in contabilitate. Va rog sa ne spuneti daca transferul imobilului din patrimoniul societatii in ...
Oct012024

Deductibilitate perisabilitati produse de cofetarie

de Elena Ionescu valabil la 01 Oct 2024
Intrebare: Va rugam sa ne precizati ce cote de perisabilitati deductibile exista pentru productia de dulciuri - cofetarie, precum si cotele de expirate, documentele necesare a se intocmi, precum si monografiile contabille. Multumim!
Sep262024

Achizitionarea unei societati de catre o persoana juridica

de Elena Ionescu valabil la 26 Sep 2024
Intrebare: O societate care activeaza in domeniul hotelier, achizitioneaza o societate, care ulterior va fuziona prin absorbtie. Studiul de fezabilitate si comisionul de tranzactie a societatii si a bunurilor de pe societate poate fi considerata cheltuiala curenta a societatii care va absorbi? Sau cheltuiala este considerata drept o investitie si va creste valoarea bunurilor din societatea absorbita? ...
Aug232024

Preluare praxis medical de catre un CMI. Aspecte diverse

de Otilia Roman valabil la 23 Aug 2024
Intrebare: Un CMI si-a vandut praxisul pe baza unei facturi si al unui contract de vanzare cumparare dat in fata notarului. Cumparatorul (alt CMI) doreste sa stie cum sa contabilizeze acest contract, valoarea praxisului fiind mare, 125.500 lei. Contractul incheiat cu Casa de sanatate este de 12 luni. Multumesc.
Aug152024

Lucrari de amenajare reparare spatiu inchiriat

de Mariana Prejbeanu valabil la 15 Aug 2024
Intrebare: O SRL are inchiriat un spatiu comercial in care isi desfasoara activitatea de mai multi ani. La momentul inchirierii initiale valoarea amenajarilor au fost imobilizate 212 = 231 (la finalizarea lucrarilor) si valoarea a fost comunicata locatorului, fiind amortizate complet la acest moment. Dupa multi ani s-a impus a se face reparatii si imbunatatiri ale spatiului, deoarece s-a deteriorat ...
Aug082024

Campanie de promovare. Regim TVA, documente

de Gina Popescu valabil la 08 Aug 2024
Intrebare: Societatea noastra achizitioneaza materiale promotionale (tip flyere, pixuri, halate) pentru a fi acordate catre parteneri de afaceri (medici, farmacisti, distribuitori etc). Ele sunt repartizate la agenti, reprezentanti medicali angajati, care le ofera ulterior partenerilor de afaceri. Aceste produse nu fac parte din portofoliul de produse pe care le realizam sau comercializam in mod ...