Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 20 Mai 2024

Valoarea maxima a tichetelui de masa incepand cu luna decembrie 2016

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal
16 Dec 2016


Incepand cu luna decembrie 2016, valoarea nominala a tichetului de masa s-a majorat, de la 9,57 lei la 15 lei.
Noua valoare nominala maxima a tichetelor de masa a fost stabilita prin Legea 218/2016 pentru modificarea art. 3 alin. (1) din Legea 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, publicata in Monitorul Oficial nr. 931 / 2016.
Conform art. II din Legea 218/2016 prevederile acestei legi au intrat in vigoare la data de intai a lunii urmatoare publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I adica la data de 01 decembrie 2016.

Avand in vedere ca, potrivit  art. 5 din Legea 142/1998 tichetele de masa pe suport hartie se distribuie lunar, in ultima decada a fiecarei luni pentru luna urmatoare, de catre angajator in practica s-a pus problema daca valoarea maxima a tichetelor de masa nu poate depasi 15 lei  pentru tichetele de masa distribuite in luna noiembrie pentru luna decembrie sau pentru tichetele de masa ditribuite in decembrie pentru luna ianuarie.
 
Pentru clarificarea acestor aspecte, Ordinul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice nr. 2218/2016 a adus precizari cu privire la valoarea tichetelor acordate, astfel:
- pentru luna noiembrie a semestrului II al anului 2016 valoarea nominala a unui tichet de masa nu poate depasi cuantumul de 9,57 lei;
- pentru intervalul de timp decembrie 2016-aprilie 2017 inclusiv, valoarea nominala a unui tichet de masa, stabilita potrivit prevederilor art. I si II din Legea nr. 218/2016 pentru modificarea art. 3 alin. (1) din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, nu poate depasi cuantumul de 15 lei.
 
Asadar, incepand cu tichtele aferente lunii decembrie 2016 angajatorii pot acorda tichete de masa pana la nivelul sumei de 15 lei/tichet.  
Mentionam ca angajatorii nu sunt obligati sa acorde tichete la valoare de 15 lei, aceasta fiind o limita maxima ce poate fi acordata. Societatile pot opta pentru plata tichetelor si cu o valoarea mai mica de de 15 lei insa, avand in vedere ca tichetele de masa sunt scutite de contributii sociale atat pentru angajati cat si pentru angajatori, acordarea unor tichete cu o valoare mai mare este posibil sa fie adoptata de un numar mare de angajatori. Astfel, pentru o luna cu 20 de zile lucratoare venitul salarial brut poate creste cu 109 lei, suma supusa impozitului pe veniturile din salarii dar neinclusa in baza de calcul a contributiilor sociale obligatorii.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Mai142024

Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat - formularul 230

de Profeanu Laura 14 Mai 2024
Salariatii din Romania pot dispune asupra destinatiei unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul stabilit potrivit art. 78 alin. (6) si art. 82 alin. (6) din Codul fiscal, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult. Depunerea formularului 230 este optionala, oferind fiecarui salariat libertatea de a alege daca doreste sau nu sa participe la acest proces. Termenul ...
Mai132024

Modificari fiscale 06 - 12 mai 2024

de Irina Dumitrescu 13 Mai 2024
O.M.F.P. nr. 874/2024 privind modificarea si completarea anexei la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic Publicat in: M.Of. nr. 422 din 09.05.2024 Ce prevede: Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic este adaptat unor schimbari ...
Mai112024

Stabilirea din oficiu a TVA datorata de catre persoanele impozabile care aveau obligatia depunerii D311 si care nu si-au indeplinit aceasta obligatie

de Profeanu Laura 11 Mai 2024
ANAF se pregateste sa implementeze noi masuri de monitorizare si impunere din oficiu a TVA pentru contribuabilii care nu isi indeplinesc obligatiile legale privind TVA in perioada in care sunt declarati inactivi sau in perioada in care le este anulat codul de TVA, conform art. 11 alin. 6 si 8 din Codul fiscal. Conform art. 324 alin. 10) lit. a) si b) din Codul fiscal, persoanele impozabile al ...
Mai112024

Schimbari semnificative in legislatia privind evaziunea fiscala

de Profeanu Laura 11 Mai 2024
Romania a facut inca un pas major in lupta impotriva evaziunii fiscale prin promulgarea unei legi care modifica si majoreaza sanctiunile aplicabile in acest domeniu. Legea 126/2024, promulgata pe 10 mai 2024 prin Decretul nr. 844/2024, vine cu schimbari semnificative care vizeaza imbunatatirea colectarii veniturilor statului si combaterea fraudelor fiscale, in special in zona facturarii ...
Mai122024

Noutati in Regulamentul e-Transport: Scutiri pentru colete postale si produse accizabile

de Profeanu Laura 12 Mai 2024
Executivul a adoptat modificari semnificative in cadrul sistemului e-Transport, prin OUG nr. 43/2024, intrata in vigoare la 30 aprilie 2024. Aceste schimbari (care modifica OUG nr. 41/2022) aduc o veste buna pentru anumite categorii de transporturi, facilitand procesele pentru prestatorii de servicii postale si transportul de produse accizabile. Detalii ale scutirilor: Conform noilor ...
Mai132024

In atentia agentilor economici comercianti de autovehicule noi si uzate

de Profeanu Laura 13 Mai 2024
Comerciantii de autovehicule noi si uzate trebuie sa fie permanent informati despre normele si practicile corecte impuse de Codul fiscal dar si de ANPC. Fisele de control publicate pe site ANPC ofera un cadru clar al asteptarilor in domeniu si reprezinta totodata un instrument valoros pentru evitarea sanctiunilor care pot urca pana la sume considerabile. Aceste controale pot fi declansate fie din ...