Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024

Vanzare bun imobil si teren construibil, regim fiscal TVA

Raspuns oferit de
Amelia Dumitras

Amelia Dumitras
Consultant fiscal si expert contabil
valabil la 26 Nov 2022

Intrebare:
Societatea a efectuat investitii la o cladire inchiriata. Dat fiind ca partile sunt afiliate, contractual de inchiriere initial a fost pe perioada nelimitata incheiat in 2010, dupa care s-a modificat prin act additional valabilitatea pe 4 ani, prelungind periodic la 4 ani. De asemenea, cunoscandu-se cu exactitate durata de amortizare conform evidentei contabile a proprietarului cladirii, chiriasul a inregistrat si amortizat cheltuielile cu investitiile pe perioada ramasa conform evidentei contabile a acestuia. In contractul de chirie se mentioneaza ca in situatia in care chiriasul achizitioneaza bunul inchiriat, din pretul de vanzare se va scade c/v investitiilor acceptate in scris de locator diminuata cu valoarea amortizarii corespunzatoare.
In baza unui raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat s-a stabilitt pretul de vanzare, chiriasul exprimandu-si intentia de a cumpara cladirea si terenul aferent. Vanzatorul si cumparatorul sunt platitori de TVA.
Mentionez ca din pretul de vanzare stabilit in baza raportului de evaluare se va scade valoarea ramasa neamortizata a investitiilor facute de chirias si valoarea unui teren dat la schimb la pretul pietei (stabilit tot prin raport de evaluare).
EX.
Valoare achizitie cladire teren 1000.000 lei
Valoare neamortizata investitii -200.000 lei cu tva
Valoare teren la schimb chirias - 500.000 lei
Rest de plata de catre chirias 300.000 lei
Cum se va face facturarea? Pe diferenta de pret? sau fiecare parte factureaza si se face compensarea din punct de vedere plati? se poate face direct printr-un process verbal de compensare asa cum e prevazut si contractul de vanzare/cumparare sau numai prin IMI?
Revin la intrebarea adresata:
Daca chiriasul achizitioneaza cladirea in care a facut investitii pentru care a dedus TVA se mai justifica facturarea catre proprietar? sau se tine cont doar la stabilirea pretului in contractul de vanzare /cumparare la notar? Sunt implicatii fiscale din punct de vedere TVA?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 250 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4531

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Facturare

Apr212024

Emitere factura imobil cu mai multi cumparatori PF

de Ela Dumitra valabil la 21 Apr 2024
Intrebare: Societatea vinde catre asociati cladirea de birouri pe care o are in proprietate. Se face contract de vanzare-cumparare legalizat la notar. Cum vom intocmi factura, avand in vedere ca sunt trei persoane fizice? Multumesc anticipat.
Apr202024

Garantii primite. Tratament contabil si fiscal

de Ionut Jinga valabil la 20 Apr 2024
Intrebare: Avem un client care inregistreaza intarzieri la plata si am intentionat sa incetam colaborarea cu el, clientul a insistat sa ii facturam o garantie de respectare contract pana isi achita obligatiile restante cu promisiunea ca facturile urmatoare le va achita imediat la facturare. Intrebarea noastra este pe ce cont inregistram garantia pentru buna executie a contractului facturata clientului?
Apr192024

Comert efectuat cu livrari din depozit situat in SUA

de Alexandru Palaghia valabil la 19 Apr 2024
Intrebare: Societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA in Romania, plateste chirie pentru un depozit logistic in SUA, trimite paleti de marfa catre acest depozit. Ulterior marfa este preluata de catre Amazon, in regim de magazin online, cu amanuntul, catre diversi clienti persoane fizice. Marfa va fi facturata catre clientul final de catre societatea din Romania. Ce documente trebuie intocmite in ...
Apr122024

Factura cu tva de la AnyDesk

de Mariana Prejbeanu valabil la 12 Apr 2024
Intrebare: Am primit o factura de la AnyDesk fara sa aiba trecut CUI-ul meu pe factura si din acest motiv factura este cu tva. Declar in D390 suma totala din factura chiar daca CUI-ul meu nu este in factura si prin urmare ANY Desk nu o va declara sau o trec direct pe cheltuiala?
Apr122024

Factura OSS EU cod. Declarare

de Anastasia Bogaciuc valabil la 12 Apr 2024
Intrebare: Am primit o factura cu cod de inregistrare EUOSS EU372041333, firma care a primit factura este neplatitoare de tva, dar are cod special de Tva. Va rog sa imi comunicati cum verific codul de tva OSS si ce obligatii declarative am pentru factura cu cod SS? Multumesc.
Apr052024

Tratamentul TVA al utilajelor lasate la dispozitia furnizorului

de Alexandru Palaghia valabil la 05 Apr 2024
Intrebare: Facturare utilaj folosit in UE. Client din Romania - regim TVA de facturare si raportare? Facturare utilaj folosit in non UE. Client din Romania - regim TVA de facturare si raportare? Multumesc anticipat de raspuns.