Vanzare bun imobil si teren construibil, regim fiscal TVA
Raspuns oferit deAmelia Dumitras

Consultant fiscal si expert contabil
valabil la 26 Nov 2022
Intrebare:
Societatea a efectuat investitii la o cladire inchiriata. Dat fiind ca partile sunt afiliate, contractual de inchiriere initial a fost pe perioada nelimitata incheiat in 2010, dupa care s-a modificat prin act additional valabilitatea pe 4 ani, prelungind periodic la 4 ani. De asemenea, cunoscandu-se cu exactitate durata de amortizare conform evidentei contabile a proprietarului cladirii, chiriasul a inregistrat si amortizat cheltuielile cu investitiile pe perioada ramasa conform evidentei contabile a acestuia. In contractul de chirie se mentioneaza ca in situatia in care chiriasul achizitioneaza bunul inchiriat, din pretul de vanzare se va scade c/v investitiilor acceptate in scris de locator diminuata cu valoarea amortizarii corespunzatoare.
In baza unui raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat s-a stabilitt pretul de vanzare, chiriasul exprimandu-si intentia de a cumpara cladirea si terenul aferent. Vanzatorul si cumparatorul sunt platitori de TVA.
Mentionez ca din pretul de vanzare stabilit in baza raportului de evaluare se va scade valoarea ramasa neamortizata a investitiilor facute de chirias si valoarea unui teren dat la schimb la pretul pietei (stabilit tot prin raport de evaluare).
EX.
Valoare achizitie cladire teren 1000.000 lei
Valoare neamortizata investitii -200.000 lei cu tva
Valoare teren la schimb chirias - 500.000 lei
Rest de plata de catre chirias 300.000 lei
Cum se va face facturarea? Pe diferenta de pret? sau fiecare parte factureaza si se face compensarea din punct de vedere plati? se poate face direct printr-un process verbal de compensare asa cum e prevazut si contractul de vanzare/cumparare sau numai prin IMI?
Revin la intrebarea adresata:
Daca chiriasul achizitioneaza cladirea in care a facut investitii pentru care a dedus TVA se mai justifica facturarea catre proprietar? sau se tine cont doar la stabilirea pretului in contractul de vanzare /cumparare la notar? Sunt implicatii fiscale din punct de vedere TVA?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 70.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "E-Factura, E-Transport. 10 studii de caz de maxima importanta."!
Intrebari similare din categoria Facturare
Dec072023
Transmitere factura in sistemul RO e-Factura
de
Elena Garofil
valabil la 07 Dec 2023
Intrebare: Va rugam sa ne spuneti daca, pentru a putea emite incepand cu 2024 o e-factura, cei 3 pasi de mai jos sunt suficienti, pentru un avocat colaborator sau un cabinet de avocat care emite facturi de servicii juridice catre clienti romani doar pe teritoriul Romaniei, ca PFA, este neinregistrat in scopuri de TVA si nu are nici contabil nici un soft contabil care sa ii emita automat o e-factura: - ...
Nov212023
Achizitie intracomunitara de bunuri, produse care nu corespund calitativ, credit note
de
Elena Garofil
valabil la 21 Nov 2023
Intrebare: Firma noastra achizitioneaza materii prime de la furnizori intracomunitari. Departamentul nostru de calitate verifica aceste materii prime si constata ca o parte din acestea nu corespund calitativ pentru a putea fi prelucrate in productie. Prin intermediul unui soft utilizat in comun, furnizorii sunt informati despre problemele de calitate ale materiei prime pe care ne au vandut-o, Tot in acest ...
Nov202023
Servicii legate direct de bunuri imobile din alte state membre, regim TVA aplicat de prestator din Romania
de
Amelia Dumitras
valabil la 20 Nov 2023
Intrebare: O firma din Romania, neplatitoare de TVA, presteaza servicii de trasare cablaje si montare camere video la cladiri din Franta si din Belgia (tari membre UE), pentru clientul persoana juridica care are sediul in Anglia. Persoana juridica din Anglia nu a solicitat coduri de TVA din tarile membre UE. Cum se emite factura catre clientul din Anglia? Cum se trateaza aceasta situatie din punct de vedere ...
Oct262023
Vanzare cu amanuntul catre o persoana fizica nerezidenta
de
Olga Crevelescu
valabil la 26 Oct 2023
Intrebare: O persoana fizica din Serbia achizitioneaza un aparat electronic de la SC ABC SRL din Romania (firma platitoare de TVA, magazin comert cu amanuntul). Primeste factura fiscala cu TVA 19%. Unde trebuie sa apara in jurnalul de vanzari aceasta factura si in D300? se declara si in D394? daca da, in ce cartus? Clientul nu solicita estituirea TVA magazinul nefiind autorizat in acest sens.
Oct202023
Refacturare costuri amenajare spatiu preluat prin inchiriere
de
Amelia Dumitras
valabil la 20 Oct 2023
Intrebare: Ne mutam locatia si s-a agreat cu noua cladire sa suporte o parte din costurile de amenajare. Conditia este ca la final sa se factureze valoarea si sa fie insotita de evidente precum (proiectul lucrarilor, detalii exacte al costurilor incluse, procese verbale etc). Pentru emiterea acestei facturi, la valoarea costurilor de amenajare, fara comision, este necesar ca compania sa aiba aceasta ...
Oct172023
Vanzare active
de
Alexandru Palaghia
valabil la 17 Oct 2023
Intrebare: Societate ce doreste sa isi mute sediul, doreste sa vanda mobila din sediul initial. Din cunostiintele mele, vanzarea ar trebui sa se realizeze la pretul pietei, insa daca nu se poate gasi un pret al pietei pentru produse asemanatoare, avem dreptul de deducere integrala a tva-ului de la achizitie chiar daca o vindem la o valoare ce este egala cu 50% din pretul de achizitie? In caz ca am vrea sa o ...