Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Martie 2024

Vanzare teren - TVA

Raspuns oferit de
Mariana Prejbeanu

Mariana Prejbeanu
Expert contabil, Consultant fiscal, Auditor financiar
valabil la 23 Feb 2020

Intrebare: Societatea noastra a achizitionat in 2015 un teren (baza TVA). Conform Certificatului de urbanism terenul este construibil. Acum, societatea noastra doreste sa vanda acest teren unei societati platitoare de TVA.

Intrebare: 1) Factura de vanzare a terenului, se va emite cu TAXARE INVERSA (conf. art. 316 Cod fiscal), intrucat atat vanzatorul cat si cumparatorul sunt platitori de TVA? Multumesc!

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 3315

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contabilitatea activelor

Dec132023

Activitate de dropshipping

de Profeanu Laura valabil la 13 Dec 2023
Intrebare: Societate nou infiintata doreste sa efectueze servicii/activitate de dropshipping atat in UE cat si in afara UE. Mentionez ca societatea detine cod valid de TVA si cod EORI. Am rugamintea sa imi spuneti ce implicatii fiscale sunt, dar sa ma ajutati si cu un model de monografie contabila. Multumesc!
Nov032023

Tratament contabil si fiscal leaseback

de Costin A. Istrate valabil la 03 Nov 2023
Intrebare: Ne confruntam cu o situatie la care am dori sa ne consultam si cu dvs. Va rugam sa ne ajutati cu un raspuns la speta prezentata mai jos. 1. - Societatea comerciala X-SRL a achizitionat un utilaj in valoare de 2.000.000 lei TVA. Durata amortizare 72 luni. 2. - Societatea X-SRL vinde utilajul la o societate de Leasing - Y-Leasing in scopul rascumpararii in sistem leasing financiar. La momentul ...
Iul312023

Monografie contabila cesiune parti sociale

de Alexandru Palaghia valabil la 31 Iul 2023
Intrebare: Societatea "X" are un teren in evidenta in suma de 1.000.000 lei. Se face reevaluare la teren si se mareste valoarea conform raportului (la 1.500.000 lei). Inregistrari contabile efectuate: 2111/105 cu 500.000 lei; La sfarsitul anului: 105/1175 cu 500.000 lei. Societatea comerciala "X" aduce aport in natura la constituirea societatii "Y", terenul reevaluat. ...
Iul142023

Achizitionarea drepturilor litigioase si obtinerea despagubirilor conform Legii 165/2013

de Profeanu Laura valabil la 14 Iul 2023
Intrebare: Societatea noastra a achizitionat de la o persoana fizica, in anul 2011, drepturi litigioase asupra unui teren, in suma de 400.000 lei, pe care le-a evidentiat in contul 267 - Creante imobilizate. In anul 2023 am primit - Titlul de despagubire - emis de catre Comisia Nationala pentru Compensarea Imobilelor, aferent drepturilor litigioase achizitionate, in valoare de 1.000.000 lei, suma care ...
Mar222023

Scoaterea din gestiune a mijloacelor fixe complet amortizate si a obiectelor de inventar, prin predare catre DEEE

de Anastasia Bogaciuc valabil la 22 Mar 2023
Intrebare: Societatea detine calculatoare din anii 2012-2018, inregistrate in contabilitate fie ca mijloace fixe (amortizate complet la data de astazi), fie ca obiecte de inventar. Doreste scoaterea lor din evidenta si predarea cu titlu gratuit catre o unitate autorizata de colectare DEEE. Care sunt implicatiile fiscale referitoare la TVA si impozit pe profit?
Mar172023

Achizitie teren si cladire birouri, inregistrare, amortizare

de Elena Ionescu valabil la 17 Mar 2023
Intrebare: Am primit o factura de achizitie teren suprafata de 4053 mp si cladire birouri suprafata construita 61,4 mp cu valoarea totala de 191.000 lei. Nu exista valori separate, este o singura valoare pentru ambele bunuri. Achizitia a fost facuta de la o societate in faliment pe baza de proces verbal de licitatie si raport evaluare, iar administratorul judiciar mi-a spus ca bunul a fost vandut ca un tot ...