Achizitie bunuri la licitatie. Diferente receptie. Bunuri degradate
valabil la 10 Mar 2019
Intrebare: O societate X SRL, a achizitionat prin procedura licitatiei, un imobil, impreuna cu toate utilajele si obiectele de inventar. Principiul de cumparare, de la lichidatorul judiciar a fost vazut-placut. Vanzatorul nu a asigurat nicio garantie pentru activul vandut si nici nu raspunde pentru vicii ascunse. Dupa adjudecarea licitatiei, s-a efectuat inventarierea patrimoniului, in urma caruia s-au constatat urmatoarele:
- O parte din utilaje prezinta defectiuni majore si necesita inlocuirea lor cu unele noi. Se poate valorifica doar deseul de fier prin predarea la un centru de colectare.
- O parte din obiectele de inventar si un utilaj au fost constatate lipsa. Care este tratamentul fiscal pentru cele 2 categorii de minusuri? Este corect daca as imparti valoarea diferentelor in mod proportional la celelalte obiective achizitionate (teren, cladire si utilaje) in momentul cand fac receptia? Recomandari?
- O parte din utilaje prezinta defectiuni majore si necesita inlocuirea lor cu unele noi. Se poate valorifica doar deseul de fier prin predarea la un centru de colectare.
- O parte din obiectele de inventar si un utilaj au fost constatate lipsa. Care este tratamentul fiscal pentru cele 2 categorii de minusuri? Este corect daca as imparti valoarea diferentelor in mod proportional la celelalte obiective achizitionate (teren, cladire si utilaje) in momentul cand fac receptia? Recomandari?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Intrebari similare din categoria Tratament fiscal operatiuni economice
11Iul2025
Livrari si prestari servicii intracomunitare catre personae juridice impozabile si neimpozabile
de
Gina Popescu
valabil la 11 Iul 2025
Intrebare:
Societatea noastra achizitioneaza produse din ue si non-eu.
Aceste produse se vand catre clienti din RO, UE si Non-ue.
Produsele se instaleaza pe masinile clientilor (de catre firma noastra sau de catre alta firma), iar clientii vor avea acces la o platforma de monitorizare a masinilor.
Societatea noastra factureaza intotdeauna produsul si abonamentul de monitorizare. Instalarea se ...
04Iul2025
Livrare intracomunitara de bunuri, termen justificare aplicare scutire
de
Amelia Dumitras
valabil la 04 Iul 2025
Intrebare:
In cazul unei livrari intracomunitare catre un partener din Germania, factura emisa in 4 iunie 2025 in suma de 30.000 euro, cu livrarea efectiva a marfii in 02.07.2025, care este
tratamentul fiscal, declarativ si contabil? Multumim!
02Iul2025
TVA livrare bunuri si facturare ulterioara
de
Gina Popescu
valabil la 02 Iul 2025
Intrebare:
Nu pot emite o factura centralizatoare. Clientul solicita factura pe fiecare livrare in parte cu numar de nir pentru fiecare magazin. Ce nu imi este clar. Exigibilitatea tva intervine la data livrarii. Eu livrez pe 30 iunie si emit factura pe 15 iulie cu data de 15 iulie si tva-ul il colectez la data facturii? Multumesc.
01Iul2025
Plata eronata facturi. TVA deductibil
de
Vera Constantin
valabil la 01 Iul 2025
Intrebare:
In urma unui controlului intern s-a descoperit ca in luna decembrie 2023 si in luna ianuarie 2024 s-au inregistrat doua facturi pe un alt furnizor, nu cel emitent. Facturile erau emise si inregistrate cu TVA la incasare. Au fost si platite, declarate si s-a cerut si recuperarea TVA-lui.
Administratorul firmei la care au ajuns banii nici nu vrea sa auda despre restituire.
Va rog sa ma ...
04Iun2025
Scoaterea din evidenta contabila a bunurilor donate
de
Profeanu Laura
valabil la 04 Iun 2025
Intrebare:
O Societate SRL cu capital majoritar de stat intentioneaza sa doneze doua mijloace de transport (autobuze) amortizate 100% catre un Stat care nu este membru UE, un stoc de piese care se afla in gestiune (pentru autobuze) si carburant care se afla in rezervoarele autobuzelor (trebuie evaluare pentru mijloace fixe de catre un autoevalotor extern pentru a determina valoarea reziduala, aprobare ...
07Mai2025
Regimul TVA import bunuri
de
Alexandru Palaghia
valabil la 07 Mai 2025
Intrebare:
SRL platitor de TVA face o achizitie de la un partener european (CZ-cod inregistrat de TVA) insa marfa vine din CN cu vama in Constanta. Formalitatile vamale, taxele se vor plati de catre SRL. Cum va fi declarata aceasta tranzactie?