Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024

Achizitie echipament din Olanda. Facturi de avans si factura finala la punerea in functiune. Momentul faptului generator. Autofactura. Obligatii de declarare si inregistrari contabile

Raspuns oferit de
Constanta Popa

Constanta Popa
Consultant fiscal
valabil la 13 Nov 2019

Intrebare:
Compania A din Romania incheie un contract cu firma B din Olanda pentru achizitia unui echipament. Conform contractului, furnizorul B emite urmatoarele facturi:
 
-20% la data incheierii contractului
-70% la livrarea bunului
-10% la punerea in functiune (care poate fi in decurs de 1-3 luni dupa livrare)
 
La incheierea contractului, compania A din Romania a primit factura de 20% de la furnizor, pe care a considerat-o de avans. La livrarea bunului, partenerul din Olanda a emis factura de 70%, care s-a inregistrat tot ca factura de avans in contabilitatea firmei A.
 
Dupa punerea in functiune (care poate dura pana la 3 luni de la livrarea bunului), furnizorul din Olanda va emite ultima factura de 10%.
 
Astfel, la momentul receptiei bunului, firma din Romania nu are facturi de stornare de avans si nici factura finala cu valoarea integrala a bunului pentru a putea inregistra produsul in evidentele contabile.
 
Cum se procedeaza in acest caz? Cum se declara ? Compania A din Romania emite autofactura la receptia bunului cu valoarea integrala conform contractului? Emite si autofactura pentru stornare de avans ? Cand va primi ultima factura de 10% de la furnizorul din Olanda, ce obligatii privind inregistrarea contabila si declararea facturii are firma din Romania?
 

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 7112

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Achizitii intracomunitare

Apr252024

Achizitie intracomunitara cu TVA

de Ionut Jinga valabil la 25 Apr 2024
TVA
Intrebare: Achizitie produse - materiale pentru design, in valoare de aproximativ 80 E, de pe platforma Emag. Firma nu are cod special de TVA. Factura primita este emisa de catre o SC din Slovacia inregistrata ca platitoare tva, este in Vies (nu are si cod tva in Ro) si contine tva 19%. Este obligatoriu ca firma din Romania sa solicite cod special pentru achizitii intracomunitare in urma acestei achizitii? ...
Apr232024

Regim TVA pentru achizitie auto second-hand din Germania de la persoana fizica

de Profeanu Laura valabil la 23 Apr 2024
TVA
Intrebare: Achizitie autoturism second hand de la o persoana fizica din Germania de catre o societate platitoate de tva in Romania - care este tratamentul fiscal din punct de vedere tva?
Apr222024

Neplatitor de TVA achizitie laptop din Franta prin Emag

de Anastasia Bogaciuc valabil la 22 Apr 2024
TVA
Intrebare: SRL din Romania neinregistrat in scop de tva, achizitioneaza prin EMAG un laptop in valoare de 1.700 lei, furnizorul fiind o societate din Franta inregistrata in VIES. Care sunt obligatiile SRL-ului din punct de vedere al TVA? Trebuie sa declare in D301 si sa plateasca tva? Daca da, la ce sectiune ar trebui cuprinsa achizitia - sectiunea 1 sau 4)?
Apr182024

Prelucrare bunuri pentru firma din Austria

de Vera Constantin valabil la 18 Apr 2024
TVA
Intrebare: Societatea A din Austria livreaza produse si materiale pentru a fi prelucrate (reambalate) de catre Societatea B din Romania, Societatea C din Romania comanda produse finite la societatea A din Austria, iar aceasta le livreaza din stocul aflat in custodie la societatea B din Romania, conform schitei atasate. Intrebari: Produse si materiale trimise pentru a fi prelucrate (reambalate) de catre ...
Apr182024

Vanzare intracomunitara de bunuri la distanta

de Anastasia Bogaciuc valabil la 18 Apr 2024
TVA
Intrebare: Precizasem in intrebarea initiala ca beneficiarul final al transportului din Bulgaria este o persoana neplatitoare de TVA (o institutie publica), neinregistrata in scop de TVA in Bulgaria. Se mentine raspunsul si in aceasta situatie?
Apr172024

Achizitii intracomunitare de bunuri pentru care cumparatorul este obligat la plata TVA (taxare inversa)

de Profeanu Laura valabil la 17 Apr 2024
TVA
Intrebare:  Am o achizitie intracomunitara, un autoturism achizitionat din Olanda, si pe factura am tva, scrie taxare normala (regular taxation) 19%, (2153,78 409, 22 tva = 2563). Intrebarea mea este cum inregistrez aceasta factura. Pana acum avem fara tva, era cu taxare inversa, vanzatorul este platitor de tva si eu la fel. Multumesc.