Achizitii de la furnizori inactivi fiscal - corectarea deducerii TVA si a cheltuielilor
Ca urmare a unei verificari amanuntite pe registrele ANAF la data de 14.10.2025, am descoperit 3 furnizori declarati inactivi fiscal si cu codul TVA anulat din oficiu (toti 3 din luna august 2025), insa cu care am desfasurat relatii comerciale pe tot parcursul acestui an, achizitiile de prestari servicii fiind declarate in D300 si D394.
Mentionam ca toti partenerii au fost instiintati pentru a lua masuri urgente privind reactivarea fiscala si TVA.
Pentru a corecta cele semnalate, va rog sa ne confirmati corectitudinea inregistrarilor:
1. La data de 30.09.2025:
628 = 473 minus valoarea serviciilor deduse in perioada august-septemprie
635 neded chelt = 473 valoarea serviciilor deduse in perioada august-septemprie
635 neded Tva = 4426 valoarea Tva dedusa in luna august si septembrie
2. Cum procedam cu faptul ca aceste achizitii au fost declarate in D300 si D394?
3. Dupa remedierea situatiei privind reactivarea, este obligatoriu ca furnizorii sa storneze facturile emise initial si sa emita alte facturi fiscale practic fix cu aceleasi valori? In ce baza putem trece din nou cheltuielile si Tva-ul la deductibile?
Multumim anticipat!
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!