Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Mai 2024

Aspecte fiscale privind conformarea la normele de igiena pentru saloanele de infrumusetare

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal

In contextul in care normele de igiena pentru saloanele de infrumusetare si saloanele de tatuaj, piercing si implantare dermala vor intra in vigoare pe 10 mai 2024, se impune ca societatile din acest domeniu sa inceapa sa se pregateasca pentru implementarea acestora. Noile norme de igiena, publicate in M. Of. pe 10 aprilie 2024, au fost aprobate de Ministerul Sanatatii prin Ordinul nr. 1648/2024, care subliniaza necesitatea adoptarii unor practici de igiena riguroase pentru a proteja sanatatea clientilor si a personalului.

Pregatirea spatiilor de lucru
Potrivit art. 4 alin. 1) din Norme, indiferent de serviciile oferite, salonul de infrumusetare trebuie sa aiba urmatoarele spatii si dotari:
a) zona de asteptare;
b) zone pentru desfasurarea activitatilor de coafura, manichiura-pedichiura, cosmetica;
c) spatii pentru depozitare si pastrare a echipamentului, instrumentarului si a articolelor curate, dezinfectate si sterile. Aceste spatii trebuie sa fie curate, uscate, separate si inchise, iar in acestea trebuie sa aiba acces numai persoanele desemnate;
d) spatiu de depozitare a echipamentelor si materialelor utilizate pentru curatenie;
e) zona pentru dezinfectia instrumentarului utilizat;
f) zona pentru sterilizare, in situatia in care este necesara sterilizarea;
g) chiuveta racordata la apa calda si rece;
h) acces la vestiar pentru personal;
i) grup sanitar.
Salonul de efectuare a coafurilor trebuie sa detina cel putin o unitate de spalare a parului pentru fiecare 10 scaune de serviciu utilizate pentru taierea parului, iar fiecare unitate de spalare trebuie sa fie prevazuta cu apa curenta calda si rece, prosoape de unica folosinta, alaturi de produsele cosmetice necesare (art. 4 alin. 21).

Proceduri de sterilizare si dezinfectare
Salonul trebuie sa implementeze proceduri stricte pentru sterilizarea si dezinfectarea tuturor instrumentelor si suprafetelor. Dezinsectia periodica se face la 3 luni, iar deratizarea periodica se face la intervale de maximum 6 luni sau ori de cate ori este nevoie; intre operatiunile periodice se aplica proceduri de dezinsectie si deratizare curente, de intretinere, in functie de prezenta vectorilor (art. 4 alin. 13).

Formare si certificare
Personalul trebuie sa fie instruit si certificat corespunzator pentru a putea efectua procedurile conform noilor norme. Salariatii trebuie sa aiba cunostinte actualizate despre tehnicile de igiena si de prevenire a infectiilor. In acest sens, organizarea de sesiuni de training si workshop-uri este esentiala pentru ca angajatii sa fie la curent cu cele mai bune practici si cu cerintele legale.
Potrivit art. 1 lit. b) din Normele de igiena, salariatii incadrati ca operator, cosmetician, operator estetic, tehnician, trebuie sa fie persoane instruite si calificate, in urma absolvirii unui curs de specializare acreditat, conform cu prevederile Ordinului ministrului muncii si al presedintelui Institutului National de Statistica nr. 1.832/856/2011 privind aprobarea Clasificarii ocupatiilor din Romania, care executa in conditiile legii procedurile mentionate la art. 1 lit. a) din Norme:
”operatiune de ingrijire si infrumusetare, intretinere sau estetica, coafura/frizerie, barbierit, manichiura, pedichiura, tratament cosmetic, machiaj cosmetic, tatuare cosmetica, implantare dermala, tatuaj artistic, piercing, dermopigmentare, precum si intretinere corporala, proceduri estetice, tratamente inovative, masaj, extensii de gene, aplicare de unghii artificiale, precum si orice alta operatiune cu scop estetic

Protocoale de siguranta pentru client
Salonul trebuie informeze clientii despre protocoalele de igiena inainte de a efectua orice procedura. Aceasta  informare include consultari initiale despre starea de sanatate a clientului si potentialele riscuri asociate procedurilor de infrumusetare.

Aspecte fiscale ale conformarii
Implementarea standardelor stricte de igiena poate parea initial costisitoare pentru antreprenori. Investitiile includ costuri pentru echipamente noi de sterilizare, materiale de unica folosinta, instruire si certificare a personalului, precum si adaptarea spatiilor pentru a corespunde noilor norme. Totusi, aceste cheltuieli sunt deductibile din punct de vedere fiscal, ceea ce inseamna ca pot reduce considerabil sarcina fiscala a afacerii. De asemenea, TVA aferenta acestor cheltuieli este deductibila.

Desi aceste costuri pot parea descurajante, ele trebuie vazute ca o investitie in siguranta si reputatia afacerii. Saloanele care se conformeaza acestor norme pot atrage mai usor clienti noi si pot pastra clientii existenti multumiti, ceea ce conduce la o crestere a profiturilor pe termen lung. Un mediu sigur si curat este o garantie pentru clienti ca salonul isi ia in serios responsabilitatea de a oferi servicii de inalta calitate intr-un cadru sigur si profesional.

Concluzie
Adaptarea la noile norme de igiena reprezinta, pentru unele saloane, o problema din punct de vedere financiar si logistic. Totusi, beneficiile pe termen lung, atat din punct de vedere al sigurantei cat si al potentialului de crestere a afacerii, justifica eforturile de conformare. Deductibilitatea fiscala si recuperarea TVA aferenta, sunt masuri de suport care ajuta companiile sa gestioneze costurile si sa transforme aceste cheltuieli intr-un pas necesar pentru a asigura succesul si durabilitatea in domeniu. In cele din urma, conformarea protejeaza sanatatea clientilor si a personalului, si contribuie totodata la consolidarea unei imagini pozitive si de incredere a salonului.
Prin urmare, este imperativ ca toate saloanele sa inceapa imediat implementarea acestor practici, pentru a se asigura ca sunt pe deplin conforme pana la data de 10 mai 2024.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Mai112024

Stabilirea din oficiu a TVA datorata de catre persoanele impozabile care aveau obligatia depunerii D311 si care nu si-au indeplinit aceasta obligatie

de Profeanu Laura 11 Mai 2024
ANAF se pregateste sa implementeze noi masuri de monitorizare si impunere din oficiu a TVA pentru contribuabilii care nu isi indeplinesc obligatiile legale privind TVA in perioada in care sunt declarati inactivi sau in perioada in care le este anulat codul de TVA, conform art. 11 alin. 6 si 8 din Codul fiscal. Conform art. 324 alin. 10) lit. a) si b) din Codul fiscal, persoanele impozabile al ...
Mai112024

Schimbari semnificative in legislatia privind evaziunea fiscala

de Profeanu Laura 11 Mai 2024
Romania a facut inca un pas major in lupta impotriva evaziunii fiscale prin promulgarea unei legi care modifica si majoreaza sanctiunile aplicabile in acest domeniu. Legea 126/2024, promulgata pe 10 mai 2024 prin Decretul nr. 844/2024, vine cu schimbari semnificative care vizeaza imbunatatirea colectarii veniturilor statului si combaterea fraudelor fiscale, in special in zona facturarii ...
Mai122024

Noutati in Regulamentul e-Transport: Scutiri pentru colete postale si produse accizabile

de Profeanu Laura 12 Mai 2024
Executivul a adoptat modificari semnificative in cadrul sistemului e-Transport, prin OUG nr. 43/2024, intrata in vigoare la 30 aprilie 2024. Aceste schimbari (care modifica OUG nr. 41/2022) aduc o veste buna pentru anumite categorii de transporturi, facilitand procesele pentru prestatorii de servicii postale si transportul de produse accizabile. Detalii ale scutirilor: Conform noilor ...
Mai132024

In atentia agentilor economici comercianti de autovehicule noi si uzate

de Profeanu Laura 13 Mai 2024
Comerciantii de autovehicule noi si uzate trebuie sa fie permanent informati despre normele si practicile corecte impuse de Codul fiscal dar si de ANPC. Fisele de control publicate pe site ANPC ofera un cadru clar al asteptarilor in domeniu si reprezinta totodata un instrument valoros pentru evitarea sanctiunilor care pot urca pana la sume considerabile. Aceste controale pot fi declansate fie din ...
Mai102024

Modificari importante in Nomenclatorul Obligatiilor Fiscale din Contul Unic pentru 2024

de Profeanu Laura 10 Mai 2024
ANAF a anuntat modificari semnificative prin Ordinul nr. 874/2024, care vizeaza actualizarea si completarea anexei la Ordinul presedintelui ANAF nr. 1612/2018. Aceste schimbari, care au intrat in vigoare incepand cu 9 mai 2024, reflecta adaptarea la dinamica economica si necesitatile fiscale actuale.   Modificarile sunt: 1. Abrogarea unor pozitii: - Pozitia 31 "Impozit specific ...
Mai092024

Impozit suplimentar pentru institutiile de credit - impozitul pe cifra de afaceri

de Profeanu Laura 09 Mai 2024
Legea 296/2023 a introdus in Codul fiscal la art. Art. 18^2, un impozit suplimentar pentru institutiile de credit - persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit - persoane juridice straine. Masura vizeaza cresterea veniturilor bugetare prin impunerea unei taxari mai agresive asupra sectorului bancar, recunoscut pentru generarea de venituri ...