Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 27 Iulie 2024

Aspecte fiscale privind conformarea la normele de igiena pentru saloanele de infrumusetare

16 Apr 2024

In contextul in care normele de igiena pentru saloanele de infrumusetare si saloanele de tatuaj, piercing si implantare dermala vor intra in vigoare pe 10 mai 2024, se impune ca societatile din acest domeniu sa inceapa sa se pregateasca pentru implementarea acestora. Noile norme de igiena, publicate in M. Of. pe 10 aprilie 2024, au fost aprobate de Ministerul Sanatatii prin Ordinul nr. 1648/2024, care subliniaza necesitatea adoptarii unor practici de igiena riguroase pentru a proteja sanatatea clientilor si a personalului.

Pregatirea spatiilor de lucru
Potrivit art. 4 alin. 1) din Norme, indiferent de serviciile oferite, salonul de infrumusetare trebuie sa aiba urmatoarele spatii si dotari:
a) zona de asteptare;
b) zone pentru desfasurarea activitatilor de coafura, manichiura-pedichiura, cosmetica;
c) spatii pentru depozitare si pastrare a echipamentului, instrumentarului si a articolelor curate, dezinfectate si sterile. Aceste spatii trebuie sa fie curate, uscate, separate si inchise, iar in acestea trebuie sa aiba acces numai persoanele desemnate;
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
d) spatiu de depozitare a echipamentelor si materialelor utilizate pentru curatenie;
e) zona pentru dezinfectia instrumentarului utilizat;
f) zona pentru sterilizare, in situatia in care este necesara sterilizarea;
g) chiuveta racordata la apa calda si rece;
h) acces la vestiar pentru personal;
i) grup sanitar.
Salonul de efectuare a coafurilor trebuie sa detina cel putin o unitate de spalare a parului pentru fiecare 10 scaune de serviciu utilizate pentru taierea parului, iar fiecare unitate de spalare trebuie sa fie prevazuta cu apa curenta calda si rece, prosoape de unica folosinta, alaturi de produsele cosmetice necesare (art. 4 alin. 21).

Proceduri de sterilizare si dezinfectare
Salonul trebuie sa implementeze proceduri stricte pentru sterilizarea si dezinfectarea tuturor instrumentelor si suprafetelor. Dezinsectia periodica se face la 3 luni, iar deratizarea periodica se face la intervale de maximum 6 luni sau ori de cate ori este nevoie; intre operatiunile periodice se aplica proceduri de dezinsectie si deratizare curente, de intretinere, in functie de prezenta vectorilor (art. 4 alin. 13).

Formare si certificare
Personalul trebuie sa fie instruit si certificat corespunzator pentru a putea efectua procedurile conform noilor norme. Salariatii trebuie sa aiba cunostinte actualizate despre tehnicile de igiena si de prevenire a infectiilor. In acest sens, organizarea de sesiuni de training si workshop-uri este esentiala pentru ca angajatii sa fie la curent cu cele mai bune practici si cu cerintele legale.
Potrivit art. 1 lit. b) din Normele de igiena, salariatii incadrati ca operator, cosmetician, operator estetic, tehnician, trebuie sa fie persoane instruite si calificate, in urma absolvirii unui curs de specializare acreditat, conform cu prevederile Ordinului ministrului muncii si al presedintelui Institutului National de Statistica nr. 1.832/856/2011 privind aprobarea Clasificarii ocupatiilor din Romania, care executa in conditiile legii procedurile mentionate la art. 1 lit. a) din Norme:
”operatiune de ingrijire si infrumusetare, intretinere sau estetica, coafura/frizerie, barbierit, manichiura, pedichiura, tratament cosmetic, machiaj cosmetic, tatuare cosmetica, implantare dermala, tatuaj artistic, piercing, dermopigmentare, precum si intretinere corporala, proceduri estetice, tratamente inovative, masaj, extensii de gene, aplicare de unghii artificiale, precum si orice alta operatiune cu scop estetic

Protocoale de siguranta pentru client
Salonul trebuie informeze clientii despre protocoalele de igiena inainte de a efectua orice procedura. Aceasta  informare include consultari initiale despre starea de sanatate a clientului si potentialele riscuri asociate procedurilor de infrumusetare.

Aspecte fiscale ale conformarii
Implementarea standardelor stricte de igiena poate parea initial costisitoare pentru antreprenori. Investitiile includ costuri pentru echipamente noi de sterilizare, materiale de unica folosinta, instruire si certificare a personalului, precum si adaptarea spatiilor pentru a corespunde noilor norme. Totusi, aceste cheltuieli sunt deductibile din punct de vedere fiscal, ceea ce inseamna ca pot reduce considerabil sarcina fiscala a afacerii. De asemenea, TVA aferenta acestor cheltuieli este deductibila.

Desi aceste costuri pot parea descurajante, ele trebuie vazute ca o investitie in siguranta si reputatia afacerii. Saloanele care se conformeaza acestor norme pot atrage mai usor clienti noi si pot pastra clientii existenti multumiti, ceea ce conduce la o crestere a profiturilor pe termen lung. Un mediu sigur si curat este o garantie pentru clienti ca salonul isi ia in serios responsabilitatea de a oferi servicii de inalta calitate intr-un cadru sigur si profesional.

Concluzie
Adaptarea la noile norme de igiena reprezinta, pentru unele saloane, o problema din punct de vedere financiar si logistic. Totusi, beneficiile pe termen lung, atat din punct de vedere al sigurantei cat si al potentialului de crestere a afacerii, justifica eforturile de conformare. Deductibilitatea fiscala si recuperarea TVA aferenta, sunt masuri de suport care ajuta companiile sa gestioneze costurile si sa transforme aceste cheltuieli intr-un pas necesar pentru a asigura succesul si durabilitatea in domeniu. In cele din urma, conformarea protejeaza sanatatea clientilor si a personalului, si contribuie totodata la consolidarea unei imagini pozitive si de incredere a salonului.
Prin urmare, este imperativ ca toate saloanele sa inceapa imediat implementarea acestor practici, pentru a se asigura ca sunt pe deplin conforme pana la data de 10 mai 2024.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

In contextul in care normele de igiena pentru saloanele de infrumusetare si saloanele de tatuaj, piercing si implantare dermala vor intra in vigoare pe 10 mai 2024, se impune ca societatile din acest domeniu sa inceapa sa se pregateasca pentru implementarea acestora. Noile norme de igiena, publicate in M. Of. pe 10 aprilie 2024, au fost aprobate de Ministerul Sanatatii prin Ordinul nr. 1648/2024, care subliniaza necesitatea adoptarii unor practici de igiena riguroase pentru a proteja sanatatea clientilor si a personalului.