Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 12 Iulie 2025

Confiscarea graduala a bunurilor nedeclarate in e-Transport: ce aduce nou ordinul procedural din iulie 2025

09 Iul 2025

Desi sistemul RO e-Transport a fost reglementat in mod oficial inca din toamna anului 2024 pentru a permite confiscarea treptata a contravalorii bunurilor nedeclarate, masura a devenit cu adevarat aplicabila abia din 7 iulie 2025, odata cu publicarea in Monitorul Oficial a Ordinului comun ANAF – Autoritatea Vamala – Politia Romana nr. 1659/1622/101/2025.

De la sanctiuni disproportionate la o abordare etapizata

Modificarile aduse de OUG nr. 129/2024, in vigoare din 21 noiembrie 2024, au venit ca raspuns la solicitarile insistente ale mediului de afaceri, care a semnalat lipsa de proportionalitate in sanctionarea nedeclararii bunurilor in e-Transport. Pana atunci, confiscarea totala a valorii bunurilor era posibila chiar de la prima abatere.

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Noua abordare presupune o aplicare graduala a sanctiunii complementare de confiscare, in paralel cu amenda principala:

  • la prima abatere – nu se aplica masura confiscarii;
  • la a doua abatere – se confisca 15% din valoarea bunurilor nedeclarate;
  • la a treia abatere – se confisca 50%;
  • de la a patra abatere in sus – se confisca 100%.

Sanctiunea complementara se adauga amenzilor principale, care raman valabile indiferent de recurenta abaterii: intre 10.000 si 50.000 lei pentru persoane fizice, respectiv intre 20.000 si 100.000 lei pentru persoane juridice, conform art. 13 indice 1 din Ordonanta de urgenta nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului national privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport.

Registrul electronic – cheia aplicarii corecte

Pentru ca aceasta aplicare progresiva sa fie functionala, era nevoie de un instrument de evidenta si consultare a istoricului sanctiunilor si anume Registrul electronic de evidenta centralizata a sanctiunilor, gestionat printr-un punct unic de contact la nivelul Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF.

Ordinul comun publicat in iulie 2025 reglementeaza modul de acces, completare si corectare a acestui registru de catre autoritatile implicate: ANAF, Autoritatea Vamala Romana si Politia Romana.

Mai exact:

  • Datele privind sanctiunile se introduc in registru imediat, de catre agentii constatatori sau de personalul desemnat;
  • Accesul la registru se face prin platforma informatica utilizata si pentru consultarea codurilor UIT, in baza unor credentiale de acces;
  • Eventualele erori inregistrate pot fi corectate doar de persoana/institutia care a introdus sanctiunea, cu aprobarea conducerii;
  • In cazul anularii unei sanctiuni prin hotarare judecatoreasca, acest lucru trebuie consemnat in registru in maximum 30 de zile de la ramanerea definitiva a deciziei.

Registrul centralizat este un instrument administrativ de baza, util pentru a evita aplicarea discretionara sau dubla a sanctiunilor, mai ales in contextul in care trei institutii diferite pot constata abateri in sistemul e-Transport. Schimbul de informatii si coordonarea intre aceste institutii devin acum posibile si eficiente datorita procedurii instituite.

Operatorii economici care efectueaza transporturi de bunuri cu risc fiscal ridicat trebuie sa acorde o atentie sporita declaratiilor in e-Transport. Desi prima abatere nu mai atrage confiscarea, istoricul sanctiunilor este monitorizat, iar recidiva vine cu penalitati din ce in ce mai severe.

In plus, comunicarile interne ale institutiilor implicate, stabilesc clar cine are acces la platforma si cum se face schimbul de informatii – un detaliu important pentru trasabilitate si transparenta.

Concluzie:

Confiscarea graduala a valorii bunurilor nedeclarate in sistemul RO e-Transport, este acum o masura aplicabila cu adevarat, datorita operationalizarii registrului electronic. Este un pas necesar spre echilibru intre control fiscal si realitatile operationale ale firmelor, dar si o dovada ca vocea mediului de afaceri poate influenta in mod concret reglementarile fiscale.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre confiscare

09Oct2024

Monografie contabila amenzi RO e-Transport

de Profeanu Laura valabil la 09 Oct 2024
Intrebare: In urma unui control societatea a primit o amenda in valoare de 20.000 lei de la ANAF - directia Antifrauda pentru negenerarea unui cod UIT pentru o achizitie intracomunitara. Marfa in valoare de 3.000 euro a fost refuzata de societate, fiind trimisa retur furnizorului. Cum se inregistreaza in contabilitate amenda si contravaloarea bunurilor confiscate pentru neprezentarea codului UIT? Pe ...

MFP propune sanctionarea agentilor economici care nu au achizitionat case de marcat noi

de Portal Codul Fiscal 19 Iul 2019
Un Proiect de Hotarare publicat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice propune eliminarea din incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017 a contraventiei referitoare la nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevazute de lege, de a utiliza aparate de marcat cu jurnal electronic. Prin H.G. nr 701/2018 a fost introdusa sub incidenta Legii ...
14Apr2019

Confiscare bunuri de catre organele fiscale de la o societate inactiva din punct de vedere fiscal

de Mariana Prejbeanu valabil la 14 Apr 2019
Intrebare: Societatea X, inactiva din anul 2010, a desfasurat si desfasoara activitate si in prezent. In urma unui control de la ANAF din data de 22.03.2019 si in urma inventarierii marfurilor din depozite s-a constatat un plus de 9989 perechi pantofi dama, un minus de 1640 per.ghete si un minus de 648 perechi sandale. In PV incheiat s-a decis ca cele 9989 perechi pantofi dama vor fi confiscate la o val. de ...
11Sep2017

Emitere factura. Bon fiscal. Chitanta

de Costin A. Istrate valabil la 11 Sep 2017
Intrebare: O societate comerciala cu activitate de intretinerea si repararea autovehiculelor, emite facturi catre persoane juridice si persoane fizice. La persoanele juridice emite factura si chitanta sau incasare cu OP. La persoanele fizice emite bon fiscal si la cererea clientului si factura. Este corect ca la persoanele juridice care platesc numerar, sa emita factura si chitanta sau trebuie factura si ...
12Iun2017

Penalitati de intrarziere aferente unui contract de imprumut cu o persoana juridica nerezidenta

de Serju Dumitrescu valabil la 12 Iun 2017
Intrebare: O persoana juridica nerezidenta, imprumuta conform contract o alta persoana juridica cu sediul social si domiciliul fiscal in Romania. Conform clauzelor contractuale, firma din Romania nu a respectat termenul de rambursare a datoriei. Societatea imprumutatoare, calculeaza penalitati de intarziere si solicita plata lor. Din punct de vedere fiscal, care sunt implicatiile? (impozit nerezidenti, ...
18Nov2015

Suspendare activitate de catre antifrauda. Respingerea plangerii contraventionale

de Constanta Popa valabil la 18 Nov 2015
Intrebare: Unei societati i s-a suspendat activitatea pe 3 luni de catre antifrauda pentru suma de 200 ron gasita in plus la ospatari pe data de 29.12.2014. Societatea a contestat decizia in termenul legal de 15 zile dupa care a urmat un proces in instanta care s-a finalizat pe 13.11.2015, cand instanta a mentinut decizia de suspendare a activitatii pentru 3 luni. De la data de 29.12.2014 si pana in ...
Vezi toate studiile de caz despre confiscare keyboard_double_arrow_right
x