Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 15 Noiembrie 2025

Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal in vederea determinarii operatorilor economici care prezinta risc fiscal ridicat

21 Aug 2025

Potrivit art. 1 din Ordinul comun nr. 417/1204 din 2025 al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si Autoritatii Vamale Romane, criteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat al operatorilor economici persoane juridice sunt urmatoarele:

1. operatorii economici nou-infiintati sau la care au fost preluate partile sociale in ultimele 12 luni;

2. operatorii economici care nu au desfasurat activitati economice in ultimele 12 luni;

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
3. operatorii economici care au fost declarati inactivi si care au fost reactivati in ultimele 12 luni;

4. operatorii economici care au declarat domiciliul fiscal la sediul unui cabinet de avocatura;

5. operatorii economici care au obtinut autorizatii si/sau au fost inregistrati in domeniul comercializarii produselor accizabile in ultimele 12 luni. Nu intra in aceasta categorie operatorii economici care au reinnoit in ultimele 12 luni autorizatiile obtinute anterior;

6. operatorii economici care nu au desfasurat activitati economice in domeniul produselor accizabile in ultimele 36 de luni;

7. operatorii economici cu un istoric fiscal inadecvat care se incadreaza in una dintre situatiile de mai jos:

a) care in ultimii 5 ani au inregistrat obligatii fiscale restante la bugetul general consolidat, pentru care s-a dispus executarea garantiei;

b) care in ultimele 12 luni au depus declaratiile fiscale cu o intarziere mai mare de 5 zile de la termenul legal;

c) care in ultimii 5 ani au beneficiat de esalonari si/sau restructurari la plata si care se incadreaza in una dintre urmatoarele situatii:

(i) nu au respectat termenele stabilite prin graficul de esalonare/graficul de plata, chiar daca acestea au fost stinse in termenul suplimentar prevazut de lege;

(ii) nu au achitat obligatiile fiscale declarate dupa data acordarii esalonarii si/sau restructurarii, in termenul prevazut de lege, chiar daca acestea au fost stinse in termenul suplimentar reglementat prevazut de lege;

(iii) inregistreaza obligatii fiscale/bugetare, altele decat cele prevazute la pct. (i) si (ii), care reprezinta conditie de mentinere a valabilitatii esalonarii si/sau restructurarii la plata;

(iv) au pierdut valabilitatea esalonarii si/sau restructurarii la plata, iar ulterior au solicitat mentinerea valabilitatii acesteia, potrivit legii;

d) care au asociati majoritari si/sau administratori care in ultimii 10 ani au mai fost asociati sau administratori in societati care au fost autorizate si/sau inregistrate in domeniul comercializarii produselor accizabile, ale caror autorizatii/atestate au fost revocate si care se incadreaza in una dintre urmatoarele situatii:

(i) la data radierii sau cesionarii partilor sociale/actiunilor, societatile respective inregistrau obligatii fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura celor administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;

(ii) a fost deschisa procedura insolventei, respectiv perioada de observatie, reorganizare judiciara sau faliment;

e) care au solicitat restituirea sau compensarea unor sume de bani de la bugetul general consolidat, iar in urma actiunilor de control ale organelor fiscale se constata ca pentru cel putin 25% din suma solicitata nu au drept de restituire;

f) care nu au fonduri financiare la nivelul achizitiilor lunare de produse accizabile.

Prin obligatii fiscale restante, conform art. 157 din Codul fiscal, se intelege: 

a) obligatii fiscale pentru care s-a implinit scadenta sau termenul de plata; 

b) diferentele de obligatii fiscale principale si accesorii stabilite prin decizie de impunere, chiar daca pentru acestea nu s-a implinit termenul de plata:

- daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna, termenul de plata este pana la data de 5 a lunii urmatoare, inclusiv; 

- daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna, termenul de plata este pana la data de 20 a lunii urmatoare, inclusiv. 

 Nu sunt considerate obligatii fiscale restante: 

- obligatiile pentru care s-au acordat si sunt in derulare inlesniri la plata, daca pentru acestea nu s-a implinit termenul de plata prevazut in decizia de esalonare la plata sau se afla in termenul de plata, precum si celelalte obligatii fiscale, care sunt conditii de mentinere a valabilitatii inlesnirilor la plata, daca pentru acestea nu s-au implinit termenele suplimentare; 

obligatiile fiscale stabilite in acte administrative fiscale a caror executare este suspendata in conditiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004; 

obligatiile fiscale stabilite in acte administrative fiscale contestate, care sunt garantate; 

- obligatiile fiscale cu termene de plata viitoare stabilite in planul de reorganizare judiciara aprobat si confirmat; 

- obligatiile fiscale care nu se sting (pe toata perioada derularii procedurii insolventei sau reorganizarii judiciare); 

- creantele fiscale inscrise in titlurile executorii ce au stat la baza sechestrului pentru care s-a realizat valorificarea bunului cu plata in rate, in limita diferentei de pret ce a fost aprobata la plata in rate. 

Nu se considera ca un contribuabil inregistreaza obligatii fiscale restante, daca suma obligatiilor fiscale datorate, este mai mica sau egala cu suma de rambursat/restituit pentru care exista cerere in curs de solutionare si cu sumele certe, lichide si exigibile pe care contribuabilul le are de incasat de la autoritatile contractante. In cazul emiterii certificatului de atestare fiscala se face mentiune in acest sens. 

Lista operatorilor economici care au fost notificati asupra faptului ca se incadreaza in categoria de risc fiscal ridicat se comunica Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - Directia generala antifrauda fiscala - structura centrala si se afiseaza pe site-ul Autoritatii Vamale Romane.

Cum vi s-a parut articolul?

(1 stea = nesatisfacator - 5 stele = excelent)

Parerea dvs. ne ajuta sa ne imbunatatim constant produsele si serviciile
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre evaluare

00000000

Impozitare rezerve reevaluare transferate in contul 1175. Distribuire ca dividende in cursul anului

de Constanta Popa valabil la 00 00 0000
Intrebare: In perioada ianuarie-septembrie am inregistrat in contul 1175 - Rezultatul reportat reprezentand surplusul realizat din rezerve din reevaluare, suma de 2 mil. RON, din contul 105, reprezentand castig realizat, adica, diferenta dintre amortizarea calculata pe baza valorii contabile reevaluate si valoarea amortizarii calculate pe baza costului initial al activului. Societatea noastra este ...
27Oct2025

Revizuirea perioadei de amortizare

de Ionut Jinga valabil la 27 Oct 2025
Intrebare: Exista posibilitatea de a reevalua activele si de a utiliza perioade de amortizare mai lungi? Va rog sa imi oferiti textul de lege/baza legala. Compania plateste 1% IMCA - intentia este sa se intarzie acele cheltuieli. Se pot repozitiona perioadele de amortizare (ex: echipamente)? In prezent compania a ales perioada de amortizare minima, se poate schimba catre maxim (inclusiv pentru ...
27Oct2025

Aport in natura la capitalul altei societati. Aspecte contabile si fiscale

de Ionut Jinga valabil la 27 Oct 2025
Intrebare: Societatea A este unic asociat al societatii B. Aceasta hotaraste majorarea aportului sau la B printr-un aport in natura printr-un bun (soft) pe care aceasta il detine si pe care doreste sa il aporteze catre B. In contabilitatea A bunul are o valoare de achizitie (100.000) iar raportul de evaluare intocmit de evaluator ANEVAR autorizat confirma o valoare a acestuia de 1.000.000. Cu aceasta ...
17Oct2025

Reevaluarea cladirilor: cum se trateaza fiscal amortizarea si rezervele din reevaluare

de Profeanu Laura valabil la 17 Oct 2025
Intrebare: La 31.12.2014 societatea a reevaluat un numar de cladiri, fapt pentru care valoarea acestora a crescut. In contabilitate s-a inregistrat aceasta reevaluare. Cheltuiala cu amortizarea aferenta partii din reevaluare este deductibila la calculul impozitului pe profit? Societatea a fost platitoare impozit venit microintreprindere si nu afectat pana acum. Multumesc.
07Oct2025

Utilizare sume din cont 105

de Vera Constantin valabil la 07 Oct 2025
Intrebare: SRL detinea o cladire din anul 2003. Pentru acesta cladire avea in 105 o valoare de 609959.58 lei. In perioada 01.01.2003 -31.01.2017 societatea a fost platitoare de impozit pe profit. In perioada 01.02.2017-31.12.2023 societatea a fost platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor. In luna iulie 2023 s-a decis vanzarea caldirii, ocazie cu care s-a facut transferul soldului ...
18Sep2025

Tratament fiscal rezerva din reevaluare la valorificarea unui teren

de Elena Ionescu valabil la 18 Sep 2025
Intrebare: Societatea detine in proprietate un teren intravilan in valoare de 100.000 euro. Societatea are in vedere vanzarea acestuia catre o alta firma platitoare de tva. Societatea a facut un raport de evaluare la 30.06.2025, valoarea acestiua fiind stabilita la 465.000 euro. Societatea a inregistrat in contabilitate valoarea reevaluata in contul 105. Daca societatea vinde acest teren in luna ...
Vezi toate studiile de caz despre evaluare keyboard_double_arrow_right
x