Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 30 Aprilie 2024

Guvernul va impune firmelor impozit pe cladire calculat la valoarea pietei, nu de inventar

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal
28 Iul 2014


Guvernul va schimba radical modul de calcul al impozitului pe cladirile firmelor, stabilit in prezent in functie de valoarea contabila, si va impune un mod de calcul bazat strict pe valoarea cladirii rezultata dintr-un raport de evaluare, similara valorii de piata, suma de plata urmand sa creasca.
 
In prezent, pentru persoanele juridice, impozitul pe cladiri este calculat prin raportare la valoarea de inventar a imobilului respectiv, reprezentand valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului.
 
Ultima forma a proiectului noului Cod Fiscal, redactata dupa retragerea documentului de pe site-ul Ministerului Finantelor si obtinuta de MEDIAFAX, releva insa intentia Guvernului de a schimba criteriul de raportare si de a lua in calcul doar la valoarea de piata a cladirii, pentru majorarea veniturilor astfel atrase din aceasta sursa.
 
Argumentul Guvenului este ca, in prezent, valoarea impozabila a cladirilor persoanelor juridice este cea inregistrata in contabilitatea acestora, insa aceasta poate fi substantial diferita de valoarea reala a cladirii, in functie de metoda contabila folosita.
 
Astfel, valoarea impozabila de la 31 decembrie a anului anterior celui pentru care este datorat impozitul va fi, dupa caz, ultima valoare impozabila inregistrata in evidentele organului fiscal, valoarea rezultata dintr-un raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat, valoarea finala a lucrarilor de constructii, in cazul cladirilor noi, construite in cursul anului fiscal anterior sau valoarea cladirilor care rezulta din actul prin care este transferat dreptul de proprietate, in cazul cladirilor dobandite in cursul anului fiscal anterior.
 
Pentru cladirile rezidentiale aflate in proprietatea firmelor, impozitul pe cladiri va reprezenta 0,1% din valoarea impozabila a cladirii, iar pentru cladirile nerezidentiale impozitul va fi cuprins intre 0,25% - 1,50% din valoarea impozabila a cladirii, calculata insa dupa noul criteriu.
 
In cazul in care valoarea impozabila a cladirilor nu a fost actualizata in ultimii trei ani anteriori anului fiscal de referinta, pe baza unui raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat, cu exceptia cladirilor care apartin persoanelor fata de care a fost pronuntata o hotarare definitiva de declansare a falimentului, cota de impozit va fi cuprinsa intre 5% - 10% din valoarea impozabila.
 
Cota exacta a impozitului este stabilita de consiliul local.
 
In cazul cladirilor cu destinatie mixta, cand valorile suprafetelor folosite in scop rezidential si cele folosite in scop nerezidential nu pot fi evidentiate distinct, atunci valoarea acestora va fi determinata proportional cu ponderea suprafatelor ocupate in scop rezidential, respectiv nerezidential din total suprafata a cladirii.
 
In cazul in care suprafetele nu sunt evidentiate distinct si cheltuielile aferente imobilului sunt inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, se va considera ca destinatia cladirii este nerezidentiala, impozitul fiind astfel mai mare.
 
Noul sistem este justificat de Guvern prin faptul ca Fondul Monetar International a recomandat schimbarea regulii de impozitare a proprietatii, astfel incat acestea sa se bazeze pe valoarea de piata.

Sursa: Mediafax
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr292024

Stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venit. Situatii de reducere a normei

de Profeanu Laura 29 Apr 2024
In sistemul fiscal romanesc, veniturile din activitati independente pot fi supuse unei metode de calcul speciala pentru determinarea venitului net anual. Aceasta metoda se bazeaza pe utilizarea normelor de venit, conform art. 69 din Codul Fiscal. Acest sistem simplificat este destinat anumitor categorii de contribuabili si anumitor activitati (productie, comert si prestari servicii cuprinse in ...
Apr272024

Impozitarea castigurilor din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
Investitiile in instrumente financiare derivate, ofera oportunitati semnificative, dar vin si cu responsabilitati fiscale pe masura. Doar o intelegere aprofundata a acestor aspecte ajuta la o gestionarea eficienta si conforma a portofoliilor de investitii. Castigurile din transferul titlurilor de valoare, sunt, din punct de vedere fiscal, venituri din investitii, definite la art. 91 lit. c) ...
Apr272024

Modificari importante privind deducerea TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
In contextul adoptarii generalizate a sistemului e-Factura, Ministerul Finantelor propune eliminarea posibilitatii deducerii TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare. In acest sens, un proiect de Hotarare de Guvern  initiat recent de Ministerul Finantelor, propune abrogarea  alineatului  7) de la pct. 69 din Normele metodologice, care prevede ca o ...
Apr282024

Stabilirea bazei de impozitare prin estimare

de Profeanu Laura 28 Apr 2024
In cadrul sistemului fiscal din Romania, Codul de Procedura Fiscala reglementeaza diverse aspecte legate de colectarea si administrarea taxelor si impozitelor, inclusiv pentru situatiile care permit organelor fiscale sa stabileasca baza de impozitare a contribuabililor prin metode de estimare. Acest mecanism reglementat de art. 106 din Codul de procedura fiscala, este util in situatiile in care ...
Apr282024

Restituirea impozitului pe dividende

de Profeanu Laura 28 Apr 2024
Legea societatilor nr. 31/1990, un pilon central in reglementarea societatilor comerciale din Romania, stabileste baza legala pentru distribuirea dividendelor. Dividendele reprezinta cota-parte din profitul net al unei companii care se distribuie actionarilor sau asociatilor, proportional cu participarea lor la capitalul social varsat. Conform art. 67, acestea pot fi platite: Optional ...
Apr262024

Anularea inregistrarii unei persoane in scopuri de TVA

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Organele fiscale din Romania au dreptul de a anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei persoane impozabile, din mai multe motive (prevazute la art. 316 alin. 11 din Codul fiscal) fiecare avand implicatii directe asupra capacitatii contribuabililor de a efectua operatiuni taxabile. Motive de anulare 1. Inactivitatea fiscala O persoana este declarata inactiva, daca nu isi indeplineste ...