Impozit pe profit in 2017 – deducerea cheltuielilor pentru invatamantul profesional si tehnic

31 Mar 2017
Incepand cu 01 ianuarie 2017 printre cheltuielile deductibile la determinarea rezultatului fiscal au fost introduse si cheltuielile efectuate pentru organizarea si desfasurarea invatamantului profesional si tehnic, potrivit reglementarilor legale din domeniul educatiei nationale.
Invatamantul profesional si tehnic face parte din sistemul national de invatamant preuniversitar si este reglementat de Legea educatiei nationale nr. 1/2011.
Invatamantul dual, ca parte a invatamantului profesional si tehnic, se organizeaza in unitati de invatamant de stat, particulare sau confesionale in baza unui contract de parteneriat care se incheie intre unul sau mai multi operatori economici sau asociatie/consortiu de operatori economici, unitatea de invatamantul si unitatea administrativ- teritoriala pe raza careia se afla unitatea scolara.
In cazul invatamantului profesional si tehnic finantarea din partea operatorilor economici se realizeaza in baza unui contract de parteneriat incheiat intre unitatea de invatamant, unitatea administrativ-teritoriala pe raza careia se afla unitatea scolara si operatorul sau operatorii economici. Categoriile de cheltuieli pentru operatorii economici, pentru organizarea si desfasurarea invatamantului profesional si tehnic, sunt:
a) cheltuieli cu organizarea procesului de invatamant, si anume: cheltuieli efectuate pentru elevi, precum: burse si premii oferite elevilor, echipamente de lucru/protectie, transport, masa, cazare pe parcursul pregatirii practice la operatorul economic, alte facilitati oferite acestora, respectiv cheltuieli cu securitatea si sanatatea in munca si analize medicale obligatorii (in functie de domeniul de activitate), cheltuieli pentru asigurari de raspundere civila in cazul unor eventuale accidente, daune sau vatamari corporale generate in timpul pregatirii practice la operatorul economic etc., cheltuieli materiale pentru sustinerea activitatilor desfasurate pe parcursul pregatirii practice la operatorul economic, reprezentand rechizite, carti de specialitate, auxiliare didactice, softuri educationale, costuri legate de evaluarea si certificarea elevilor, materii prime si materiale consumabile si alte cheltuieli de acest tip, cheltuieli aferente achizitiei, punerii in functiune si exploatarii mijloacelor fixe utilizate la operatorul economic pe parcursul pregatirii practice a elevilor, cheltuieli aferente salarizarii si pregatirii personalului propriu al operatorilor economici (tutori, formatori) pentru pregatirea practica a elevilor, cheltuieli aferente pregatirii si sprijinirii cadrelor didactice din unitatea de invatamant partenera, precum si sumele platite direct cadrelor didactice in baza unor contracte incheiate in conditiile legii cu operatorul sau operatorii economici pentru alte activitati decat cele prevazute in norma didactica;
b) cheltuieli de investitii in spatii de invatamant existente sau nou-edificate, precum si in echipamente de natura mijloacelor fixe achizitionate si puse in functiune pentru a fi utilizate in vederea pregatirii elevilor realizate in unitatea de invatamant.
Cheltuielile cu investitiile efectuate pentru organizarea si desfasurarea invatamantului profesional si tehnic precum si cele pentru achizitionarea mijloacelor fixe detinute si utilizate pentru organizarea si desfasurarea invatamantului profesional si tehnic se deduc prin intermediul amortizarii fiscale, conform art. 28 din Codul fiscal.
Cum vi s-a parut articolul?
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!
Studii de caz si articole despre cheltuieli deductibile
09Sep2025
Deductibilitate cheltuieli cu autoturismul pentru salariati aflati in telemunca
de
Gina Popescu
valabil la 09 Sep 2025
Intrebare:
O societate are o parte din salariati in telemunca. Acesti salariati au functia de Manageri de proiect in cadrul companiei si beneficiaza de masina de serviciu.
Lunar, pentru autoturismele respective, se deconteaza costul cu combustibilul utilizat in limita stabilita prin decizie interna.
Intrebarea mea este: daca acesti salariati sunt in telemunca este legal sa li se deconteze ...
03Sep2025
Tratamentul fiscal si TVA pentru cheltuielile de mentenanta a salii de sport puse la dispozitia angajatilor
de
Profeanu Laura
valabil la 03 Sep 2025
Intrebare:
Societatea noastra are amenajata o sala de sport pusa la dispozitia angajatilor. Aceasta sala este echipata cu aparate fitness care necesita mentenanta. Pentru aceasta, compania a incheiat un contract cu o firma de specialitate in vederea unor verificari semestriale.
Intrebarea este:
Care este tratamentul fiscal al serviciului prestat de furnizor, dar si al tva-ului din factura primita de ...
03Sep2025
Cheltuieli eveniment marketing-protocol. Deductibilitate
de
Florentina Buzea
valabil la 03 Sep 2025
Intrebare:
Actiune marketing de tip conferinta de prezentare brand, produse, echipa.
Societatea organizeaza o actiune de mari proportii, care dureaza mai multe zile si presupune prezentari de produse, prezentarea brandului si valorilor firmei si a echipei care relationeaza cu clientii. La prezentare participa membrii departamentului marketing si ai departamentului vanzari si sunt invitati reprezentanti ...
02Sep2025
Autoutilitare. Foi de parcurs. Deductibilitate 50%
de
Vera Constantin
valabil la 02 Sep 2025
Intrebare:
In cazul masinilor autoutilitare, daca nu se intocmesc foi de parcurs, cheltuielile si tva-ul, se vor deduce integral sau 50%?
29Aug2025
Vanzare imobil si teren
de
Vera Constantin
valabil la 29 Aug 2025
Intrebare:
Vanzare imobil detinut de persoana juridica catre o persoana fizica
Am urmatoarea speta:
IMOBIL + TEREN achizitionat in anul 2012 de la o persoana juridica.
800.000 + 200.000 (tva)
AMORTIZAT 200.000
Monografie
461 - 7583 = 1.200.000
6583 - 212 = 600.000
2812 - 212 = 200.000
Va rog sa-mi spuneti daca este bine si sa lamuriti va rog, ce fac cu TVA ul fiind vorba de un ...
31Aug2025
Obligatii fiscale privind beneficiile acordate salariatilor
de
Dani Cucu
valabil la 31 Aug 2025
Intrebare:
La o microintreprindere cu o Cifra de afaceri anuala de 250.000 lei pe an, cu numai doi salariati, se pot deduce din cheltuieli 160 lei/luna reprezentand contributie la un fond privat de pensii, pentru fiecare salariat? Multumesc.
Vezi toate studiile de caz despre cheltuieli deductibile keyboard_double_arrow_right