Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Martie 2024

Inscrierea datelor in documentele contabile

Raspuns oferit de
Costin A. Istrate

Costin A. Istrate
Consultant in management
valabil la 07 Feb 2019

Intrebare: Potrivit Normelor metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMFP nr. 3512/2008, al. (8), inscrierea datelor in documente se face cu cerneala, cu pix cu pasta sau prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, dupa caz. Conform al. (16) registrele de contabilitate si formularele financiar-contabile pot fi adaptate in functie de specificul si necesitatile entitatilor, cu conditia respectarii continutului de informatii si a normelor de intocmire si utilizare a acestora. Acestea pot fi pretiparite sau editate cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor. In cazul SC XYZ SA, Jurnalele TVA pentru CUMPARARI-VANZARI sunt editate cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor. In aceasta situatie se impune concomitent si consemnarea in Jurnale a operatiunilor economice manual, cu cerneala, cu pix cu pasta? Editarea doar cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor este suficienta si corecta?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 7112

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Documente

Feb012024

Legislatia compensarilor efectuate intre agentii economici

de Alexandru Palaghia valabil la 01 Feb 2024
Intrebare: Care este documentul prin care se poate realiza compensarea intre 2 persoane juridice, cu capital privat? Si compensarea astfel documentata este un document justificativ suficient pentru a deduce / colecta TVA-ul facturilor astfel stinse, prin compensare?
Nov152023

Inregistrare contracte chirii la ANAF. Scutirea de TVA pentru inchirieri

de Profeanu Laura valabil la 15 Nov 2023
Intrebare: Un SRL "AA" inchiriaza spatiul detinut unui alt SRL "BB". Trebuie inregistrat contractul respectiv la ANAF? In momentul achizitiei cladirii SRL-ul "AA" era neplatitor de TVA, conform CAEN nu avea obligatia sa se inregistreze ca platitor TVA. Cum procedeaza daca depaseste plafon TVA pentru venituri din inchiriere spatiu?
Aug082023

Regim fiscal TVA pentru servicii inchiriere teren pentru campare si amplasare tonete

de Amelia Dumitras valabil la 08 Aug 2023
Intrebare: Societatea inchiriaza ocazional teren pentru diferite activitati si pentru amplasare pe teren de casute sau tonete. Pentru aceste activitati societatea este autorizata cu cod CAEN 6820, este platitoare de tva si factureaza inchirierile suprafetelor cu tva. Trebuie pentru fiecare supafata sa depunem Notificare pentru optiunea de taxare a operatiunilor prevazute la art. 292 alin. 2 lit. e din CF? ...
Mai282023

Inscrierea in D390 a codului de inregistrare in scopuri de TVA al unei PFA inregistrata in regim special conform art. 317 din CF

de Ela Dumitra valabil la 28 Mai 2023
Intrebare: Cum trebuie inscrisa semnatura electronica cu care se depune 390 pentru PFA (fara angajati, cu organizare individuala in sistem real, activitati independente) care a obtinut Certificat de inregistrare in scop de TVA conform articolului 317 din Codul fiscal pentru prestari servicii intracomunitare? Este necesara completarea CUI intracomunitar cu specificatia platitor de TVA sau neplatitor? Sau cum ...
Apr062023

Deducerea TVA-ului pentru ochelarii de vedere a salariatilor

de Anastasia Bogaciuc valabil la 06 Apr 2023
Intrebare: Pentru a se deduce tva-ul si a considera cheltuiala deductibila, facturile trebuie emise pe numele firmei, sau pot fi acceptate si facturi emise pe numele salariatului?
Apr052023

Conditii pentru decontarea ochelarilor pentru salariati

de Anastasia Bogaciuc valabil la 05 Apr 2023
Intrebare: Pentru decontarea ochelarilor de vedere ce documente suport sunt necesare pentru a fi deductibile cheltuielile si TVA-ul si pentru a nu fi incadrate ca avantaje in cazul unui control fiscal?