Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 28 Martie 2024

Inspectie fiscala in anul 2019. Neacceptare la deducere provizion constituit in 2017 pentru factura neincasata din 2014. Ajustarea efectelor fiscale ale unei tranzactii nerecunoscute

Raspuns oferit de
Constanta Popa

Constanta Popa
Consultant fiscal
valabil la 10 Nov 2021

Intrebare: In anul 2019 in urma unui inspectii fiscale inspectorii ANAF nu dau drept de deducere pentru un provizion constituit pentru o factura neincasata de la un partener extern, articolul invocat ca fiind incalcat este art.26 alin.1 lit. c), pe motiv ca societatea nu poate dovedi cu documente justificative ca bunurile inscrise pe factura au ajuns la client( confirmarea primirii facturii, avizele de insotire nu corespund ele fiind emise pe un an in urma si nu exista nici documente justificative de transport). Un alt motiv invocat in Raportul de inspectie fiscala ar fi ca atat societatea din Romania cat si partenerul extern nu au declarant aceasta factura in dec. 390 ( declaratia 390 fiind o declaratie informativa si nu de impunere!!!). Mentionez ca factura a fost emisa in anul 2014 si este cuprinsa in baza de calcul a impozitului pe profit in anul 2014 ( deci s-a platit impozit pe aceasta factura), provizionul fiind constituit in 2017 si inspectia fiscala in septembrie 2019. Intrebarea mea este daca societatea supusa controlului a respectat prevederile art. 26 alin.1 lit c) invocat de organul de control? Din punctual meu de vedere articolul invocat de inspectorii ANAF ca fiind incalcat este incorect deoarece societatea a respectat prevederile art. 26 alin.1 lit c). Consider ca inspectorii ANAF ar fi trebuit sa invoce art. 11 alin. 1 si potrivit acestui articol aveau obligatia recalcularii impozitului pe profit din anul 2014 deoarece art. 11 alin.1 cu normele sale de aplicare prevad ca autoritatile fiscale pot sa nu i-a in considerare o tranzactie ajustand efectele fiscale ale acesteia, iar pt ajustare se aplica regulile de determinare specifice impozitelor, taxelor  si a contributiilor sociale obligatorii reglementate de Codul fiscal ( art.4 din Normele metodologice). In consecinta daca se considera ca aceasta factura nu are scop economic nu ar fi trebuit sa se restabileasca situatia care ar fi prevalat in lipsa acestei tranzactii adica recalcularea impozitului din 2014 pana in 2017?. Cu alte cuvinte e bine cand platim impozit ( in anul 2014) dar nu putem beneficia de prevederile legii daca aceasta factura este neincasata. Consider ca daca ne este anulat dreptul la constituire a provizionului atunci ne va fi anulat si dreptul la scoaterea din evidenta a facturii neincasate pe motiv de prescriere si trecerea facturii pe cheltuielili deductibile !!!!!!!! Astfel ramanem cu impozitul platit si cu toate drepturile incalcate. Mai mult organul de control recalculeaza impozitul suplimentar de plata prin aplicarea procentului de 16% asupra valorii provizionului constituit fara a respecta prevederile art.19 alin. 1 din Legea 227/2015 coroborat cu art. 31 alin. (1) din aceeasi lege, respectiv recalcularea corecta prin reducerea cheltuielilor cuprinse in baza de calcul a impozitului pe profit evidentiate in declaratia 101 din 2017 ( cu toate ca trebuia sa se revina asupra dec 101 din 2014 prin scaderea veniturilor impozabile cu valoarea totala a facturii). Intrebarile mele sunt: 1. daca societatea supusa controlului a respectat prevederile art. 26 alin.1 lit c) invocate de organul de control? 2. Daca organul de control a mentionat corect in decizia de impunere emisa in urma controlului, prevederile articolului incalcat de contribuabil respective art. 26 alin.1 lit c) si nu ar fi trebuit sa invoce un alt articol si care ar fi acela? 3. In astfel de situatie in care factura emisa in 2014 este considerate fara continut economic recalcularea impozitului nu trebuie facuta de la data emiterii ei? Care este articolul care putem sa-l invocam pt aparare? Va rugam sa ne ajuati cu orice informatie care ne-ar putea ajuta in apararea noastra. Multumesc

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 1439

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Inspectia fiscala

Dec092023

Eroare in contabilitate. Trecere la impozit pe profit

de Ionut Jinga valabil la 09 Dec 2023
Intrebare: O societate comerciala, in urma unei inspectii fiscale are stabilit impozit pe profit si majorari si penalitati, inclusiv penalitati de nedeclarare. Controlul se desfasoara pe perioada 01.10.2022-30.06.2023. Procesul verbal se preda contribuabilului la data de 05.12.2023. Avizele de inspectie fiscala sunt cu data de 31.08.2023 si 21.11.2023. Organul de control constata erori de inregistrare ...
Aug062023

Documente verificate si perioada verificata in cazul unei inspectii privind verficiarea calcului taxei privind redeventa miniera

de Ela Dumitra valabil la 06 Aug 2023
Intrebare: Firma A, care desfasoara activitate de extractie pietris si nisip (balastiera), va avea inspectie economico-financiara privind "verificarea exactitatii si corectitudinii datelor privind calculul taxei privind activitatea miniera si redeventa miniera". Va rog sa imi spuneti, concret, ce anume documente trebuie pregatite (avize de interior privind extractia zilnica, centralizatoare, ...
Iun262023

Cheltuieli nedeductibile stabilite prin raportul de inspectie fiscala

de Profeanu Laura valabil la 26 Iun 2023
Intrebare: Nu este vorba de control operativ facut de inspectorii antifrauda. Este vorba de un control de fond, care s-a incheiat, si s-a emis raportul de inspectie fiscala. In perioada controlului nu au fost gasite rapoarte/devize la 2 facturi de servicii, si a fost recalculat impozitul pe profit, rezultand impozit de plata suplimentar. Intre timp am primit si devizele de la furnizor, dar se mai poate ...
Mai152023

Inspectia fiscala la o persoana juridica intrata in faliment

de Alexandru Palaghia valabil la 15 Mai 2023
Intrebare: O societate care a intrat in faliment in data de 10.07.2021 si care nu a avut dupa aceasta data si pana in prezent inspectie fiscala, mai poate fi controlata de catre ANAF? In cazul in care aceeasi societate ar fi avut deja control fiscal dupa intrarea in faliment exista posibilitatea sa aiba un alt control fiscal pentru intrarea in faliment? Multumesc.
Feb202023

Decizii CJUE deductibilitate TVA art. 297 (8) CF

de Ela Dumitra valabil la 20 Feb 2023
Intrebare: Firma de protectie si paza, pazim obiectivele clientilor nostri. Pentru paza acestor obiective am incheiat contracte de prestari servicii cu mai multi furnizori care ne pun la dispozitie personal calificat, atestat, in protectie si paza pentru care platim un anumit tarif/ora. La data controlului specialistii ANAF au considerat aceste facturi fictive, fara continut economic datorita faptului ca ...
Dec162022

Inregistrari contabile pentru diferente suplimentare de plata TVA si anularea acestora

de Amelia Dumitras valabil la 16 Dec 2022
Intrebare: In urma unei inspectii fiscale, societatii ABC SRL i se respinge TVA la rambursare in suma de 150.500 lei. Societatea ABC SRL contesta Decizia de impunere ANAF si implicit RIF-ul. Ministerul de Finante accepta in parte contestatia (102.000 lei). ABC SRL face apel in instanta pentru diferenta de 48.500 lei, instanta de judecata aceptandu-i suma de 48.500 lei la rambursare. Ce inregistrari ...