Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024

Modificari importante aduse Codului fiscal prin Legea nr. 296/2020

Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Irina Dumitrescu
Consultant fiscal, Expert contabil

In M.Of. 1269 din 21.12.2020 a fost publicata Legea nr. 296/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
 
Principalele modificari vizeaza:
 
  1. Redefinirea unor termeni si expresii: locul conducerii efective, relatia de afiliere intre doua persoane juridice, rezident, titluri de participare.
 
  1. Impozit pe profit
  • Reglementarea criteriilor de stabilire a rezidentei in Romania a unei persoane juridice straine. Introducerea unui Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei juridice straine cu locul conducerii efective in Romania.
 
Persoana juridica straina inregistrata cu locul conducerii efective in Romania pana la data de 31 decembrie 2020 inclusiv are obligatia ca pana la 30 iunie 2021 inclusiv sa depuna la organul fiscal central competent formularul "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei juridice straine conform locului conducerii efective in Romania in vederea clarificarii situatiei concrete a contribuabilului in ceea ce priveste rezidenta fiscala in Romania.
 
  • Profitul reinvestit:
  • Pentru contribuabilii care aplica sistemul trimestrial de declarare si plata a impozitului pe profit scutirea de impozit pe profit aferenta investitiilor realizate se acorda in limita impozitului pe profit calculat cumulat de la inceputul anului pana in trimestrul punerii in functiune a activelor;
  • Clarificari privind consituirea rezervelor, neaplicarea facilitatii pentru aparatele de marcat elecrtronice fiscale pentru care se aplica deducerile introduse prin Legea nr. 153/2020. Contribuabilii care la determinarea impozitului pe profit aferent anului 2020 scad costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anii 2018 si 2019, potrivit Legii nr. 153/2020, pentru care au aplicat in anii respectivi facilitatea privind profitul reinvestit adauga la impozitul datorat si valoarea impozitului pe profit scutit aferent acestor aparate.
  • Deductibilitatea cheltuielilor si ajustarilor pentru depreciere:
  • sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal cheltuielile suportate de angajator aferente activitatii in regim de telemunca pentru salariatii care desfasoara activitatea in acest regim, potrivit legii;
  • abrogarea prevederilor privind deducerea limitata a cheltuielileor pentru functionarea corespunzatoare a unor unitati de educatie timpurie. Acestea sunt nedeductibile dar care pot fi deduse din impozit pe profit, impozit pe salarii, TVA si accize.
  • noi cheltuieli incluse in categoria cheltuielilor nedeductibile:
  • cheltuielile efectuate ca urmare a unor tranzactii cu o persoana situata intr-un stat care, la data inregistrarii cheltuielilor, este inclus in anexa I si/sau anexa II din Lista UE a jurisdictiilor necooperante in scopuri fiscale, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene;
  • cheltuielile reprezentand amortizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, care se scad din impozitul pe profit;
  • reglementarea situatiei in care un beneficiar al unei sponsorizari/burse private/mecenat restituie suma respectiva contribuabilului, potrivit legii, intr-un an fiscal diferit de cel in care a fost acordata sponsorizarea/bursa privata/mecenatul;
  • eliminarea limitei de 30% pentru deductibilitatea ajustarilor pentru deprecierea creantelor;
  • reguli fiscale pentru contractele de leasing in cazul contribuabililor care aplica reglementarile contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara;
  • reguli privind deducere pierderilor in cadrul operatiunilor de reorganizare;
  • precizari privind justificarea impozitului platit in strainatate pentru aplicarea creditului fiscal;
  • reguli privind consolidarea fiscala in domeniul impozitului pe profit – Grup fiscal se aplica incepand cu anul 2022 sau cu prima zi a anului fiscal modificat care incepe ulterior datei de 1 ianuarie 2022, potrivit cereri.

  1. Impozit pe veniturile microintreprinderilor
  • abrogarea prvederilor privind cota de impunere pentru microintreprinderile nou infiintate;
  • excluderea dividendelor primite de la o persoana juridica romana din baza de calcul a impozitului;
  • clarificari privind incadrarea in conditiile privind nivelul veniturilor prevazute la art. 47 alin. (1) lit. c) si art. 52 - se iau in calcul aceleasi elemente care constituie baza impozabila prevazuta la art. 53 (nu doar veniturile astfel cum era prevazut anterior).
 
  1. Impozit pe venit
  • clarificari privind impozitarea persoanelor fizice care devin reizente fiscal in Romania prin indeplinirea conditiilor de la art. art. 7 pct. 28 lit. b) si c) din Codul fiscal;
  • modificari privind regulile de stabilire a venitului net din activitati independente:
  • posibilitatea de amortizare a bunurilor din patrimoniul personal afectate exercitarii activitatii,
  • includerea costurilor cu casele de marcat in categoria cheltuielilor nedeductibile,
  • noi reguli in cazul transformarii/schimbarii formei de exercitare a unei activitati, cu respectarea legislatiei in materie specifica fiecarei forme de exercitare, in conditiile continuarii activitatii.
  • introducerea unui sistem de plati anticipate ale impozitului pentru unele venituri din activitati independente;
  • modificari in domeniul impozitului pe veniturile din salarii:
  • clarificari privind ocaziile pentru care cadourile sunt neimpozabile in limita de 150 lei/persoana;
  • limitarea serviciilor turistice si/sau de tratament neipozabile la nivelul unui castig salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul in care au fost acordate;

  • Noi venituri incluse in categoria veniturilor neimpozabile: 
  1. avantajele sub forma utilizarii in scop personal a vehiculelor prevazute la art. 25 alin. (3) lit. l) care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice, aflate in proprietatea sau folosinta persoanelor juridice ce aplica regimul de impozitare al microintreprinderilor sau impozitul specific unor activitati;
  2. avantajele in natura acordate persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor ca urmare a ocuparii unor functii considerate de catre angajator/platitor esentiale pentru desfasurarea activitatii si care se afla in izolare preventiva la locul de munca sau in zone special dedicate in care nu au acces persoane din exterior, pentru o perioada stabilita de angajator/platitor, in cazul instituirii starii de asediu, de urgenta sau de alerta, potrivit legii;
  3. sumele acordate angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, precum electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, si achizitia mobilierului si a echipamentelor de birou, in limitele stabilite de angajator prin contractul de munca sau regulamentul intern, in limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Sumele vor fi acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor justificative;
  4. acoperirea costurilor cu testarea epidemiologica si/sau vaccinarea angajatilor pentru impiedicarea raspandirii bolilor care pun in pericol sanatatea angajatilor si cea publica.
 
  • reglementarea retinerii la sursa a impozitului pe salarii in cazul avantajelor in bani si/sau in natura primite de la terti;
  • modificari si clarificari cu privire la impozitarea veniturilor din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala;
  • redefinirea veniturilor din Romania din transferul titlurilor de valoare;
  • includerea in categoria veniturilor din investitii neimpozabile a transferului de titluri de valoare si/sau aur de investitii la momentul dobandirii acestora in cazul partajului judiciar sau voluntar, precum si al regimului separatiei de bunuri;
  • modificarea termenului pana la care intermediarii, societatile de administrare a investitiilor sau societatile de investitii autoadministrate, care efectueaza tranzactiile prevazute la art. 94 si 95 au obligatia de a transmite informatiile contribuabililor si declaratiile informative – de la 31 ianuarie la ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul anterior;
  • includerea in venituri neimpozabile din agricultura a veniturilor obtinute din cultivarea capsunilor pe o suprafata de pana la 1,0 ha;
  • modificarea termenului de depunere a declaratiei anuale de venit pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale (formular 204) - ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul anterior.
  • noi venituri incluse in categoria veniturilor din alte surse, clarificari privind venitul impozabil si modul de retinere a impozitului pentru anumite venituri din alte surse, clarificari privind incadrarea in veniturile din alte surse a tichetelor cadou acordate pe baza evidentei nominale pentru campaniile de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru reclama si publicitate, altele decat cele reglementate la veniturile din salarii.
 
  • clarificari privind veniturile obtinute din strainatate pentru situatia in care venitul net anual in Romania se determina pe baza normei de venit. In acest caz pentru veniturile obtinute din strainatate de natura celor obtinute din Romania, venitul net anual obtinut in statul strain se determina in conformitate cu regulile prevazute la art. 68 (in sistem real) sau se raporteaza la venitul brut obtinut din statul strain, dupa caz.
 
  • Modificarea termenului de depunere a urmatoarelor declaratii:
  1. declaratia informativa 205 - pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat
  2. Declaratia unica  - pana la data de 25 mai, inclusiv.
  3. Declaratia 230 - pana la data de 25 mai, inclusiv.
 
  1. Contributii sociale obligatorii
- clarificari privind:
  • contributiile sociale datorate pentru venituri asimilate salariilor pentru activitatea desfasurata in strainatate;
  • contributiile sociale datorate de persoanele care obtin venituri de la angajatori care desfasoara activitati in sectorul constructii si care se incadreaza in conditiile prevazute la art. 60 pct. 5;
  • ocaziile pentru care cadourile sunt exceptate de la plata contributiilor in limita de 150 lei/persoana;
  • limitarea serviciilor turistice si/sau de tratament neipozabile la  nivelul unui castig salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul in care au fost acordate.
  • noi venituri excluse din baza de calcul a contributiilor sociale aferente salariilor:
  • avantajele sub forma utilizarii in scop personal a vehiculelor prevazute la art. 25 alin. (3) lit. l) care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice, aflate in proprietatea sau folosinta persoanelor juridice care aplica regimul de impozitare al microintreprinderilor sau impozitul specific unor activitati;
  • avantajele in natura acordate persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor ca urmare a ocuparii unor functii considerate de catre angajator/platitor esentiale pentru desfasurarea activitatii si care se afla in izolare preventiva la locul de munca sau in zone special dedicate in care nu au acces persoane din exterior, pentru o perioada stabilita de angajator/platitor, in cazul instituirii starii de asediu, de urgenta sau de alerta, potrivit legii;
  • sumele acordate angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, precum electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, si achizitia mobilierului si echipamente de birou, in limitele stabilite de angajator prin contractul de munca sau regulamentul intern, in limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Sumele vor fi acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor justificative;
  • acoperirea costurilor cu testarea epidemiologica si/sau vaccinarea angajatilor pentru impiedicarea raspandirii bolilor care pun in pericol sanatatea angajatilor si cea publica;
  • contributia asiguratorie de munca datorata de persoanele fizice prevazute la art. 2201 lit. b);
  • sumele platite de angajator pentru educatia timpurie a copiilor angajatilor.
  • retinerea la sursa a contributiilor in cazul avantajelor in bani si/sau in natura primite de la terti;
  • contributiile sociale in cazul unor sume stabilite prin hotarari judecatoresti;
  • unele categorii de persoane fizice exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate;
  • incetarea platii contributiei de asigurari sociale de sanatate in cazul persoanelor  care estimeaza venituri anuale cumulate sub plafonul prevazut la art. 170 alin. (2) sau care nu realizeaza venituri, precum si de alte persoane fizice care opteaza pentru plata contributiei.
  • eliminarea prevederilor privind recalcularea contributiei de asigurari sociale pentru persoanele care incep sa obtina venituri din cele prevazute la art. 155 lit. b)-h), in cursul anului
 
  1. Impozitul pe veniturile nerezidentilor
  • modificari in impunerea veniturilor obtinute de artisti si sportivi;
  • introducerea cotei de 10% pentru veniturile impozabile enumerate la art. 223 alin. (1) lit. b)-i) si k)-p) obtinute din Romania de persoane fizice rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene sau intr-un stat cu care Romania are incheiata o conventie de evitare a dublei impuneri;
  • includerea unor venituri in categoria veniturilor neimpozabile;
  • modificarea termenelor la care intermediarii prin care persoanele fizice nerezidente obtin venituri din transferul titlurilor de valoare emise de rezidenti romani au obligatia sa transmita informatiile catre contribuabil si declaratiilor informative -  ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul anterior;
  • modificarea termenului de depunere a declaratiei 207 - ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul anterior;
 
  1. Taxa pe valoare adaugata
  • nu constituie livrare de bunuri in sfera TVA transferul dreptului de proprietate asupra unui bun imobil de catre o persoana impozabila catre o institutie publica, in scopul stingerii unei obligatii fiscale restante;
  • majorarea plafonului pentru sistemul TVA la incasare, de la 2.250.000 lei la 4.500.000 lei
  • introducerea ajustarii bazei de impozitare a TVA conform art. 287 din Codul fiscal pentru situatia in care contravaloarea totala sau partiala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu a fost incasata de la beneficiarii persoane fizice in termen de 12 luni de la termenul de plata stabilit de parti, ori in lipsa acestuia, de la data emiterii facturii, cu exceptia situatiei in care furnizorul/prestatorul si beneficiarul sunt parti afiliate. Ajustarea se efectueaza in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a intervenit termenul de plata stabilit de parti, ori in lipsa acestuia, a anului urmator celui in care s-a emis factura. Ajustarea este permisa numai in cazul in care:
  • se face dovada ca s-au luat masuri comerciale pentru recuperarea creantelor de pana la 1.000 lei, inclusiv,
  • se face dovada ca  au fost intreprinse proceduri judiciare pentru recuperarea creantelor mai mari de 1.000 lei.
Ajustarea este permisa chiar daca s-a ridicat rezerva verificarii ulterioare, conform Codului de procedura fiscala. Prin efectuarea ajustarii se redeschide rezerva verificarii ulterioare pentru perioada fiscala in care a intervenit exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata pentru operatiunea care face obiectul ajustarii. In cazul in care, ulterior ajustarii bazei de impozitare, sunt incasate sume aferente creantelor respective, se anuleaza ajustarea efectuata, corespunzator sumelor incasate. Ajustarea efectuata se anuleaza, in cazul creantelor mai mari de 1.000 de lei, daca furnizorul/prestatorul renunta la procedurile judiciare intreprinse pana la emiterea unei hotarari definitive.

Aceste ajustari se pot efectua pentru creantele al caror termen de plata stabilit de parti, ori in lipsa acestuia, data emiterii facturii, intervine incepand cu data intrarii in vigoare a Legii nr. 296/2020.
  • pentru aplicarea limitei valorice de 140.000 de euro in vederea aplicarii cotei de TVA 5 % pentru livrarea de locuinte ca parte a politicii sociale echivalentul in lei se stabileste la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil la data de 1 ianuarie a fiecarui an
  • taxa pe valoare adaugata datorata sau achitata pentru achizitiile de bauturi alcoolice si produse din tutun poate fi dedusa in cazul in care aceste bunuri sunt utilizate pentru prestari de servicii sau pentru acordarea in mod gratuit de bunuri/prestari de servicii in scop de reclama sau in scopul stimularii vanzarilor.
  • introducerea posibilitatii ca persoana impozabila nestabilita in Romania si neinregistrata in scopuri de TVA in Romania care efectueaza un import in Romania scutit conform art. 293 alin. (1) lit. m) din Codul fiscal (ce urmeaza a fi livrat intracomunitar) de a desemna un reprezentant fiscal autorizat care sa indeplineasca obligatiile din perspectiva TVA ce decurg din realizarea acestor operatiuni.
  • noi situatii de aplicare a amanarii platii TVA in vama;
  • modificari pentru masurile de simplificare prevazute la art. 331 din Codul fiscal pentru livrarea de energie electrica introducerea masurilor de simplificare si pentru livrarea de gaze naturale catre un comerciant persoana impozabila, stabilit in Romania conform art. 266 alin. (2).

  1. Accize
In domeniul accizelor modificarile vizeaza: definirea unor termeni, clarificari privind eliberarea pentru consum pentru situatia in care produsul accizabil obtinut in urma probelor tehnologice este detinut de un antrepozitar propus intr-un loc de productie pentru care s-a respins cererea de autorizare ca antrepozit fiscal, plata accizelor la buget, alte clarificari si adaptari la acte normative corelate (interne sau la nivelul Uniunii Europene).
 
  1. Impozite si taxe locale
  • redefinirea unor termeni,
  • introducerea scutirii de impozit/taxa de cladiri pentru cladirile caselor de cultura ale sindicatelor, aflate in proprietatea/administrarea organizatiilor sindicale, cu exceptia incaperilor folosite pentru activitati economice sau agrement
  • clarificari pentru aplicarea scutirilor in cazul persoanelor cu handicap temporar, care detin un certificat de handicap revizuibil
  • clarificari cu privire la valoarea impozabila pentru cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice. In cazul cladirilor cu destinatie mixta, cand proprietarul nu declara la organul fiscal suprafata folosita in scop nerezidential impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea cotei de 0.3% asupra valorii impozabile determinate conform regulilor pentru cladirile rezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice.
  • majorarea termenului de la 3 la 5 ani pentru actualizarea valorii inpozabile a cladirilor detinute de persoanele juridice
  • declararea modificarilor doar daca simt aduse unei cladiri existente cu destinatie nerezidentiala, care determina cresterea sau diminuarea valorii impozabile a cladirii cu mai mult de 25%.
Reguli stabilite pentru anul 2021 in vederea stabilirii impozitului pe cladirile cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice:

a) persoanele fizice care la data de 31 decembrie 2020 au in proprietate cladiri cu destinatie mixta au obligatia sa depuna o declaratie pe propria raspundere, pana la data de 15 martie 2021 inclusiv, privind suprafata folosita in scop nerezidential;

b) fac exceptie de la prevederile lit. a) persoanele fizice ale caror suprafete folosite in scop nerezidential au fost declarate la organul fiscal pana la data 31 decembrie 2020, in conformitate cu modelul ITL 001-2016.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr262024

Anularea inregistrarii unei persoane in scopuri de TVA

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Organele fiscale din Romania au dreptul de a anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei persoane impozabile, din mai multe motive (prevazute la art. 316 alin. 11 din Codul fiscal) fiecare avand implicatii directe asupra capacitatii contribuabililor de a efectua operatiuni taxabile. Motive de anulare 1. Inactivitatea fiscala O persoana este declarata inactiva, daca nu isi indeplineste ...
Apr262024

Procedura de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu risc fiscal ridicat

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Conform art. 316 alin. 11 lit. h) din Codul fiscal, organele fiscale competente din Romania au autoritatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care prezinta un risc fiscal ridicat. Procedura, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 393/2021, se aplica persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, in urma selectiei efectuate, in mod ...
Apr252024

Modificari in Declaratia 112

de Profeanu Laura 25 Apr 2024
ANAF a publicat recent schimbari in structura si cerintele Declaratiei 112, aprobate prin Ordinul nr. 723/2024, in vigoare din 22 aprilie 2024. Potrivit referatului de aprobare a proiectului de ordin, contextul modificarilor aduse Declaratiei 112 este strans legat de necesitatea alinierii procedurale si legislative la  prevederile introduse prin OUG nr. 115/2023. Aceasta ordonanta a adus ...
Apr232024

Publicarea listelor firmelor corecte si a celor cu datorii pentru trimestrul I din 2024 de catre ANAF

de Profeanu Laura 23 Apr 2024
ANAF este responsabila pentru gestionarea si supravegherea obligatiilor fiscale ale persoanelor juridice din Romania. O parte a acestei responsabilitati include publicarea periodica a listelor cu firmele care isi indeplinesc obligatiile fiscale (lista alba) si a celor care inregistreaza datorii (lista neagra). Listele sunt actualizate trimestrial si sunt importante pentru transparenta fiscala si ...
Apr212024

Modalitatea de contabilizare a impozitului minim si a impozitului suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
Recent, Ministerul Finantelor a propus un proiect de ordin care vizeaza stabilirea modalitatii de contabilizare a impozitului minim pe cifra de afaceri si a impozitului suplimentar pentru activitatile din sectoarele petrol si gaze naturale. Aceasta initiativa vine in contextul implementarii noilor prevederi fiscale introduse de Legea 296/2023, raspunzand cerintei de a avea proceduri si norme de ...
Apr212024

Limitari privind dreptul contribuabilului de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozit

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
De la 1 ianuarie 2024, Codul Fiscal a fost modificat cu privire la dreptul contribuabililor de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozitul pe venit. Astfel, optiunea de a redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ramane activa, in timp ce alte surse de venit au fost excluse. Conform art. 123^1 din Codul fiscal, contribuabilii pot decide ...