Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Mai 2024

Norme privind acordarea tichetelor de masa

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal
08 Dec 2014


Ministerul Finantelor Publice a publicat pentru consultare publica proiectul de Hotarare pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa.
 
Legea nr. 291/2013 pentru modificarea Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa introduce posibilitatea ca angajatorii sa acorde salariatilor tichete de masa si in format electronic, nu doar pe suport hartie.

Proiectul de hotarare a Guvernului vizeaza urmatoarele:
a) Cresterea disciplinei contractuale si sigurantei financiare a sistemului tichetelor de masa si asigurarea unui control mai eficient al utilizarii tichetelor de masa,
b) Implementarea tichetelor de masa pe suport electronic
c) Stabilirea valabilitatii tichetelor de masa (1 an calendaristic), precum si introducerea unei exceptii de la aceasta regula, pentru tichetele emise in lunile noiembrie – decembrie, tinand seama de faptul ca aceasta perioada poate fi insuficienta pentru utilizarea tichetelor de masa, salariatii putand pierde acest beneficiu.
d) Reglementarea modului de gestionare a acestora.
e) Pentru aplicarea unitara si echitabila a principiilor stabilite prin legea 142/1998, a fost stabilita o modalitate de calcul prin care se determina numarul de zile pentru care se acorda tichete de masa in cazul salariatilor a caror durata zilnica a timpului de munca este mai mare de 8 ore – in regim de tura .
f) Monitorizarea tichetelor pe suport electronic prin intocmirea de catre angajatori si emitenti a unor situatii centralizatoare care sunt prevazute in anexe.
g) Eliminarea prevederilor care limitau utilizarea tichetelor de masa la un numar de 2 tichete /zi in concordanta cu modificarile aduse prin
Legea nr. 291/2013 pentru modificarea Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa.
h) intrucat schemele/aranjamentele de plata utilizate de unitatile emitente pentru realizarea tranzactiilor cu tichete de masa pe suport electronic, ofera posibilitati tehnice diferite pentru identificarea unitatilor de alimentatie publica unde sunt utilizate suporturile electronice, nu este posibila individualizarea expresa in textul actului normativ a unuia sau mai multor elemente de identificare, lasandu-se libertatea stabilirii acestora in contractele specifice sectorului tichetelor de masa incheiate intre unitatile emitente si unitatile de alimentatie publica.
i) Stabilirea modalitatii de indexare a valorii nominale a unui tichet de masa, prin inmultirea acestei valori cu indicele cresterii preturilor de consum inregistrat la marfurile alimentare.
 
La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 5/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa.

Sursa: codfiscal.net
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Mai142024

Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat - formularul 230

de Profeanu Laura 14 Mai 2024
Salariatii din Romania pot dispune asupra destinatiei unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul stabilit potrivit art. 78 alin. (6) si art. 82 alin. (6) din Codul fiscal, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult. Depunerea formularului 230 este optionala, oferind fiecarui salariat libertatea de a alege daca doreste sau nu sa participe la acest proces. Termenul ...
Mai132024

Modificari fiscale 06 - 12 mai 2024

de Irina Dumitrescu 13 Mai 2024
O.M.F.P. nr. 874/2024 privind modificarea si completarea anexei la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic Publicat in: M.Of. nr. 422 din 09.05.2024 Ce prevede: Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic este adaptat unor schimbari ...
Mai112024

Stabilirea din oficiu a TVA datorata de catre persoanele impozabile care aveau obligatia depunerii D311 si care nu si-au indeplinit aceasta obligatie

de Profeanu Laura 11 Mai 2024
ANAF se pregateste sa implementeze noi masuri de monitorizare si impunere din oficiu a TVA pentru contribuabilii care nu isi indeplinesc obligatiile legale privind TVA in perioada in care sunt declarati inactivi sau in perioada in care le este anulat codul de TVA, conform art. 11 alin. 6 si 8 din Codul fiscal. Conform art. 324 alin. 10) lit. a) si b) din Codul fiscal, persoanele impozabile al ...
Mai112024

Schimbari semnificative in legislatia privind evaziunea fiscala

de Profeanu Laura 11 Mai 2024
Romania a facut inca un pas major in lupta impotriva evaziunii fiscale prin promulgarea unei legi care modifica si majoreaza sanctiunile aplicabile in acest domeniu. Legea 126/2024, promulgata pe 10 mai 2024 prin Decretul nr. 844/2024, vine cu schimbari semnificative care vizeaza imbunatatirea colectarii veniturilor statului si combaterea fraudelor fiscale, in special in zona facturarii ...
Mai122024

Noutati in Regulamentul e-Transport: Scutiri pentru colete postale si produse accizabile

de Profeanu Laura 12 Mai 2024
Executivul a adoptat modificari semnificative in cadrul sistemului e-Transport, prin OUG nr. 43/2024, intrata in vigoare la 30 aprilie 2024. Aceste schimbari (care modifica OUG nr. 41/2022) aduc o veste buna pentru anumite categorii de transporturi, facilitand procesele pentru prestatorii de servicii postale si transportul de produse accizabile. Detalii ale scutirilor: Conform noilor ...
Mai132024

In atentia agentilor economici comercianti de autovehicule noi si uzate

de Profeanu Laura 13 Mai 2024
Comerciantii de autovehicule noi si uzate trebuie sa fie permanent informati despre normele si practicile corecte impuse de Codul fiscal dar si de ANPC. Fisele de control publicate pe site ANPC ofera un cadru clar al asteptarilor in domeniu si reprezinta totodata un instrument valoros pentru evitarea sanctiunilor care pot urca pana la sume considerabile. Aceste controale pot fi declansate fie din ...