Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 1 Iulie 2025

Noutati in Regulamentul e-Transport: Scutiri pentru colete postale si produse accizabile

12 Mai 2024

Executivul a adoptat modificari semnificative in cadrul sistemului e-Transport, prin OUG nr. 43/2024, intrata in vigoare la 30 aprilie 2024. Aceste schimbari (care modifica OUG nr. 41/2022) aduc o veste buna pentru anumite categorii de transporturi, facilitand procesele pentru prestatorii de servicii postale si transportul de produse accizabile.

Detalii ale scutirilor:

Conform noilor prevederi, lista transporturilor scutite de la obligatia de raportare in sistemul e-Transport a fost extinsa, incluzand acum si:

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
1. Transportul de colete postale:

Transportul bunurilor de catre prestatorii de servicii postale in colete postale. Potrivit prevederilor art. 2 pct. 16 din OUG nr. 13/2013 privind serviciile postale, colet postal inseamna:”trimitere postala cu greutatea maxima de 50 kg, ce contine bunuri cu sau fara valoare comerciala”. 

Exceptarea coletelor postale, vizeaza simplificarea procedurilor pentru prestatorii de servicii, reducand sarcinile administrative si facilitand un flux operativ mai rapid si mai eficient.

2. Transportul produselor accizabile:

Transportul produselor accizabile care circula in regim suspensiv de accize sau cu accize platite in statul membru de expeditie, respectiv prin utilizarea sistemului de control al miscarilor cu produse accizabile, denumit EMCS, pentru emiterea documentului administrativ electronic e-DA sau a documentului administrativ electronic simplificat e-DAS.

Motivul exceptarii, este justificat de faptul ca transportul produselor accizabile este deja supravegheat prin sisteme specifice de control (EMCS) care asigura monitorizarea eficienta si reduce necesitatea de suprapunere a raportarilor prin e-Transport.

In forma precedenta, art. 16 din OUG 41/2022, excepta de la obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport doar transporturile de bunuri destinate misiunilor diplomatice si oficiilor consulare, precum si organizatiilor internationale, fortelor armate ale statelor membre NATO, Uniunii Europene, statelor membre ale Parteneriatului pentru Pace sau statelor cu care Romania a incheiat acorduri in domeniu sau ca urmare a executarii contractelor clasificate potrivit legii sau a executarii contractelor de achizitie publica ce necesita impunerea, potrivit dispozitiilor legale, a unor masuri speciale de securitate pentru protejarea unor interese esentiale de securitate ale statului.

Impactul modificarilor:

Aceste scutiri sunt menite sa simplifice procedurile administrative pentru categoriile mentionate mai sus, reducand birocratia si costurile asociate raportarii. Este un pas important in facilitarea activitatilor comerciale si logistice, sprijinind in acelasi timp securitatea si eficienta transporturilor.

Totodata, OUG 41/2022 a fost modificata si prin OUG 115/2023 si, incepand cu 15.12.2023, operatorii de transport rutier sunt obligati sa asigure transferul datelor curente de pozitionare a vehiculului de transport, care fac obiectul declaratiei, pe toata durata traseului de transport al bunurilor care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport. De asemenea, operatorii de transport rutier, sunt obligati sa echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii care utilizeaza tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit.

Componentele Sistemului RO e-Transport

1. Module informatice de gestiune a transporturilor de bunuri (Art. 4 (1) a) din OUG 41/2022:

Aceste module colecteaza si stocheaza date importante despre transporturi, inclusiv:

- Informatii despre expeditor si beneficiar;

- Detalii privind denumirea, caracteristicile, cantitatile si contravaloarea bunurilor;

- Locurile de incarcare si descarcare;

- Informatii despre mijloacele de transport folosite si codul UIT generat.

Prin colectarea acestor date, sistemul ofera o imagine clara a fluxului de bunuri, facilitand atat supravegherea, cat si eventualele controale fiscale.

2. Module informatice pentru pozitionarea vehiculelor (Art. 4 (1) a1) din OUG 41/2022:

Aceste module sunt furnizate gratuit operatorilor de transport de catre Centrul National pentru Informatii Financiare. Ele permit:

- Urmarirea pozitiei vehiculelor de transport prin dispozitive de tip terminal de telecomunicatii;

- Utilizarea tehnologiei GPS pentru a asigura precizia datelor de localizare.

3. Interconectare cu alte sisteme de monitorizare (Art. 4 (1) b) din OUG 41/2022:

Sistemul RO e-Transport este proiectat sa functioneze in colaborare cu alte sisteme detinute de institutii publice:

- Camere de luat vederi;

- Instrumente pentru determinarea cantitatilor de produse transportate;

- Dispozitive specifice pentru monitorizarea traficului rutier.

4. Dispozitive de pozitionare si transmitere date (Art. 4 (1) b1) din OUG 41/2022:

- Vehiculele sunt echipate cu dispozitive care transmit date de pozitionare;

- Tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit sunt utilizate pentru a maximiza acuratetea si fiabilitatea informatiilor.

5. Componente software pentru analiza integrata a datelor (Art. 4 (1) c) din OUG 41/2022.

Software-ul sistemului analizeaza datele colectate pentru a oferi rapoarte detaliate si analize predictive, contribuind la luarea deciziilor informate si la imbunatatirea politicilor de transport.

Concluzii

Prin aceste componente, sistemul RO e-Transport sporeste securitatea si monitorizarea transporturilor de bunuri, imbunatatind gestionarea traficului si eficienta fiscala. Integrarea acestor tehnologii avansate permite o supraveghere cuprinzatoare si eficienta, esentiala pentru o economie moderna si dinamica.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre e-transport

27Iun2025

Transport cartofi din camp la propiul depozit. Generare cod UIT

de Elena Garofil valabil la 27 Iun 2025
Intrebare: Daca societatea noastra cu cod CAEN - 0111 (cultivarea cerealelor) recolteaza cartofi, e necesar de facut aviz si e-transport totodata din camp pana la depozitul nostru? La fiecare aviz intocmit (intr-o zi poate 15 avize)? Si mentionez ca administratorul firmei transporta cartofii din camp la depozitul nostru. Apoi e nevoie de cod UIT si la vanzarea lor din depozit catre clienti persoane ...
27Iun2025

Ambalaje returnate furnizorilor din UE

de Elena Garofil valabil la 27 Iun 2025
Intrebare: SC achizitioneaza marfa legume pe paleti de lemn din tarile UE, fara costuri suplimentare. Am dori sa stim daca putem returna paletii atat fimelor de la care au venit cat si altor firme din tarile UE.
23Iun2025

Declarare RO e-Transport bunuri transportate pe teritoriul national urmate de export

de Gina Popescu valabil la 23 Iun 2025
Intrebare: Societatea noastra (Boldesti Scaieni) efectueaza export de marfuri in Moldova. Bunurile sunt transportate cu un mijloc de transport propriu in vama Ploiesti pentru intocmire DVE dupa care revin in societate si sunt preluate de catre un transportator contractat si transportate in Republica Modova (iesire prin vama Albita). 1. Este suficient sa obtinem UIT doar pentru traseu Boldesti Scaieni ...
20Iun2025

Declarare in RO e-Transport bunuri trimise in UE pentru a fi reparate

de Gina Popescu valabil la 20 Iun 2025
Intrebare: O societate trimite in Belgia spre reparatii un invertor utilizat la un parc solar. Transportul urmeaza a fi efectuat astfel: pe teritoriul Romaniei cu o firma de curierat si din Oradea pana la destinatie cu o firma romaneasca de transport. Va rugam sa ne precizati daca e nevoie de cod UIT in aceasta situatie si ce documente trebuie sa emita societatea.
19Iun2025

Declarare AIC in RO e-Transport

de Gina Popescu valabil la 19 Iun 2025
Intrebare: Referitor la obligativitatea declararii in RO- Etransport conform ordonantei din 2022 cu modificarile ulterioare va rog sa lamuriti cateva aspecte: 1. Am vazut in raspunsurile pe aceasta tema (in special achizitii intracomunitare) diverse produse achizitionate care nu sunt neaparat produse incadrate in cele cu risc fiscal. Cu toate acestea negresit se recomanda inregistrarea si generarea ...
19Iun2025

Lista bunuri cu risc fiscal ridicat

de Gina Popescu valabil la 19 Iun 2025
Intrebare: Societatea produce si comercializeaza pe teritoriul national produse lactate. Pentru anumiti clienti cantitatea livrata depaseste 500 kg.si valoarea 10,000 lei Este necesar ca livrarea sa fie insotita de cod UIT, avand in vedere ca ANAF dorea extinderea listei de bunuri cu risc fiscal ridicat? Nu suntem lamuriti daca produsele lactate fac parte sau nu din categoria" bunuri cu risc ...
Vezi toate studiile de caz despre e-transport keyboard_double_arrow_right
x