Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 27 Iulie 2024

Noutati in Regulamentul e-Transport: Scutiri pentru colete postale si produse accizabile

12 Mai 2024

Executivul a adoptat modificari semnificative in cadrul sistemului e-Transport, prin OUG nr. 43/2024, intrata in vigoare la 30 aprilie 2024. Aceste schimbari (care modifica OUG nr. 41/2022) aduc o veste buna pentru anumite categorii de transporturi, facilitand procesele pentru prestatorii de servicii postale si transportul de produse accizabile.

Detalii ale scutirilor:

Conform noilor prevederi, lista transporturilor scutite de la obligatia de raportare in sistemul e-Transport a fost extinsa, incluzand acum si:

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
1. Transportul de colete postale:

Transportul bunurilor de catre prestatorii de servicii postale in colete postale. Potrivit prevederilor art. 2 pct. 16 din OUG nr. 13/2013 privind serviciile postale, colet postal inseamna:”trimitere postala cu greutatea maxima de 50 kg, ce contine bunuri cu sau fara valoare comerciala”. 

Exceptarea coletelor postale, vizeaza simplificarea procedurilor pentru prestatorii de servicii, reducand sarcinile administrative si facilitand un flux operativ mai rapid si mai eficient.

2. Transportul produselor accizabile:

Transportul produselor accizabile care circula in regim suspensiv de accize sau cu accize platite in statul membru de expeditie, respectiv prin utilizarea sistemului de control al miscarilor cu produse accizabile, denumit EMCS, pentru emiterea documentului administrativ electronic e-DA sau a documentului administrativ electronic simplificat e-DAS.

Motivul exceptarii, este justificat de faptul ca transportul produselor accizabile este deja supravegheat prin sisteme specifice de control (EMCS) care asigura monitorizarea eficienta si reduce necesitatea de suprapunere a raportarilor prin e-Transport.

In forma precedenta, art. 16 din OUG 41/2022, excepta de la obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport doar transporturile de bunuri destinate misiunilor diplomatice si oficiilor consulare, precum si organizatiilor internationale, fortelor armate ale statelor membre NATO, Uniunii Europene, statelor membre ale Parteneriatului pentru Pace sau statelor cu care Romania a incheiat acorduri in domeniu sau ca urmare a executarii contractelor clasificate potrivit legii sau a executarii contractelor de achizitie publica ce necesita impunerea, potrivit dispozitiilor legale, a unor masuri speciale de securitate pentru protejarea unor interese esentiale de securitate ale statului.

Impactul modificarilor:

Aceste scutiri sunt menite sa simplifice procedurile administrative pentru categoriile mentionate mai sus, reducand birocratia si costurile asociate raportarii. Este un pas important in facilitarea activitatilor comerciale si logistice, sprijinind in acelasi timp securitatea si eficienta transporturilor.

Totodata, OUG 41/2022 a fost modificata si prin OUG 115/2023 si, incepand cu 15.12.2023, operatorii de transport rutier sunt obligati sa asigure transferul datelor curente de pozitionare a vehiculului de transport, care fac obiectul declaratiei, pe toata durata traseului de transport al bunurilor care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport. De asemenea, operatorii de transport rutier, sunt obligati sa echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii care utilizeaza tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit.

Componentele Sistemului RO e-Transport

1. Module informatice de gestiune a transporturilor de bunuri (Art. 4 (1) a) din OUG 41/2022:

Aceste module colecteaza si stocheaza date importante despre transporturi, inclusiv:

- Informatii despre expeditor si beneficiar;

- Detalii privind denumirea, caracteristicile, cantitatile si contravaloarea bunurilor;

- Locurile de incarcare si descarcare;

- Informatii despre mijloacele de transport folosite si codul UIT generat.

Prin colectarea acestor date, sistemul ofera o imagine clara a fluxului de bunuri, facilitand atat supravegherea, cat si eventualele controale fiscale.

2. Module informatice pentru pozitionarea vehiculelor (Art. 4 (1) a1) din OUG 41/2022:

Aceste module sunt furnizate gratuit operatorilor de transport de catre Centrul National pentru Informatii Financiare. Ele permit:

- Urmarirea pozitiei vehiculelor de transport prin dispozitive de tip terminal de telecomunicatii;

- Utilizarea tehnologiei GPS pentru a asigura precizia datelor de localizare.

3. Interconectare cu alte sisteme de monitorizare (Art. 4 (1) b) din OUG 41/2022:

Sistemul RO e-Transport este proiectat sa functioneze in colaborare cu alte sisteme detinute de institutii publice:

- Camere de luat vederi;

- Instrumente pentru determinarea cantitatilor de produse transportate;

- Dispozitive specifice pentru monitorizarea traficului rutier.

4. Dispozitive de pozitionare si transmitere date (Art. 4 (1) b1) din OUG 41/2022:

- Vehiculele sunt echipate cu dispozitive care transmit date de pozitionare;

- Tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit sunt utilizate pentru a maximiza acuratetea si fiabilitatea informatiilor.

5. Componente software pentru analiza integrata a datelor (Art. 4 (1) c) din OUG 41/2022.

Software-ul sistemului analizeaza datele colectate pentru a oferi rapoarte detaliate si analize predictive, contribuind la luarea deciziilor informate si la imbunatatirea politicilor de transport.

Concluzii

Prin aceste componente, sistemul RO e-Transport sporeste securitatea si monitorizarea transporturilor de bunuri, imbunatatind gestionarea traficului si eficienta fiscala. Integrarea acestor tehnologii avansate permite o supraveghere cuprinzatoare si eficienta, esentiala pentru o economie moderna si dinamica.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre e-transport

Iul262024

Stabilirea valorii bunurilor care fac obiectul RO e-Transport

de Profeanu Laura valabil la 26 Iul 2024
Intrebare: Ce valoare se va trece in E-Transport la marfa trimisa in UE pentru vanzare la licitatie, din moment ce nu se cunoaste pretul de vanzare la iesirea din tara a acestor marfuri?
Iul252024

Depozitar. Obligatia obtinerii codului UIT

de Profeanu Laura valabil la 25 Iul 2024
Intrebare: Agro Oil Service (AOS) a incheiat un contract de prestare servicii de depozitare (grau) cu un beneficiar bulgar (cod TVA de Bulgaria). Marfa a intrat in depozitul AOS pe baza de avize de la parteneri romani, marfa origine Romania, loc de incarcare Romania. Bulgarul vine si ridica marfa si solicita AOS emiterea codului UIT pe motiv ca marfa sa este in tranzit si este obligatia depozitarului sa ...
Iul252024

Codul UIT pentru bunuri care se incadreaza la codurile NC 7213 si 7214

de Profeanu Laura valabil la 25 Iul 2024
Intrebare: O societate comercializeaza si transporta cabluri de tractiune din otel cu rezistenta inalta (1770 N/MM2, 1960 N/MM2, 2160N/MM2 - (2 reprezinta mm patrat)). Mentionam ca nu este cablu electric, nu este cablu comercial si nu este cablu de amarare. Intrebarea este daca se incadreaza prin lege la bunurile cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul ...
Iul232024

Obligatia obtinerii codului UIT pentru operatiuni de import export

de Profeanu Laura valabil la 23 Iul 2024
Intrebare: 1. Daca din greseala nu s-a emis cod UIT pentru export container (Giurgiu-Constanta), se poate emite retroactiv? Ce se intampla daca nu s-a emis cod UIT? 2. Pentru import China pe Container si transport rutier Constanta-Giurgiu, se emite cod UIT la plecarea containerului pe rutier din Constanta? Deci agentul trebuie sa puna la dispozitie toate detaliile pentru emitere UIT. Multumesc.
Iul252024

Sistemul RO e-Transport. Diverse situatii

de Ionut Jinga valabil la 25 Iul 2024
Intrebare: Societatea noastra, cu activitate preponderent de productie, efectueaza multiple tranzactii intracomunitare si extracomunitare, atat ca fluxuri de intrare cat si de iesire. Bunurile NU sunt cu grad fiscal ridicat. In contextul e-Transport va rugam sa ne precizati daca este necesar cod UIT pentru urmatoarele cazuri: 1. Colet sub 31.5 Kg, sub 10.000 RON, dar masina cu greutate peste 2.5 ...
Iul222024

Cod UIT pentru o partida de bunuri care face obiectul unui transport international

de Profeanu Laura valabil la 22 Iul 2024
Intrebare: In contextul e-Transport va rugam sa ne precizati daca pentru tranzactiile de tip LIC cu bunuri care NU sunt cu grad fiscal ridicat (auto peste 2.5 to, valoare peste 10.000 ron) respectiv sunt facturate catre un singur partener, dar cu mai multe facturi in cadrul aceluiasi transport (1 singur tir), datorita cerintei clientului de a mentiona pe fiecare factura distinct numarul de fabrica (au ...
Vezi toate studiile de caz despre e-transport keyboard_double_arrow_right