Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 3 Noiembrie 2025

Noutati in Regulamentul e-Transport: Scutiri pentru colete postale si produse accizabile

12 Mai 2024

Executivul a adoptat modificari semnificative in cadrul sistemului e-Transport, prin OUG nr. 43/2024, intrata in vigoare la 30 aprilie 2024. Aceste schimbari (care modifica OUG nr. 41/2022) aduc o veste buna pentru anumite categorii de transporturi, facilitand procesele pentru prestatorii de servicii postale si transportul de produse accizabile.

Detalii ale scutirilor:

Conform noilor prevederi, lista transporturilor scutite de la obligatia de raportare in sistemul e-Transport a fost extinsa, incluzand acum si:

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
1. Transportul de colete postale:

Transportul bunurilor de catre prestatorii de servicii postale in colete postale. Potrivit prevederilor art. 2 pct. 16 din OUG nr. 13/2013 privind serviciile postale, colet postal inseamna:”trimitere postala cu greutatea maxima de 50 kg, ce contine bunuri cu sau fara valoare comerciala”. 

Exceptarea coletelor postale, vizeaza simplificarea procedurilor pentru prestatorii de servicii, reducand sarcinile administrative si facilitand un flux operativ mai rapid si mai eficient.

2. Transportul produselor accizabile:

Transportul produselor accizabile care circula in regim suspensiv de accize sau cu accize platite in statul membru de expeditie, respectiv prin utilizarea sistemului de control al miscarilor cu produse accizabile, denumit EMCS, pentru emiterea documentului administrativ electronic e-DA sau a documentului administrativ electronic simplificat e-DAS.

Motivul exceptarii, este justificat de faptul ca transportul produselor accizabile este deja supravegheat prin sisteme specifice de control (EMCS) care asigura monitorizarea eficienta si reduce necesitatea de suprapunere a raportarilor prin e-Transport.

In forma precedenta, art. 16 din OUG 41/2022, excepta de la obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport doar transporturile de bunuri destinate misiunilor diplomatice si oficiilor consulare, precum si organizatiilor internationale, fortelor armate ale statelor membre NATO, Uniunii Europene, statelor membre ale Parteneriatului pentru Pace sau statelor cu care Romania a incheiat acorduri in domeniu sau ca urmare a executarii contractelor clasificate potrivit legii sau a executarii contractelor de achizitie publica ce necesita impunerea, potrivit dispozitiilor legale, a unor masuri speciale de securitate pentru protejarea unor interese esentiale de securitate ale statului.

Impactul modificarilor:

Aceste scutiri sunt menite sa simplifice procedurile administrative pentru categoriile mentionate mai sus, reducand birocratia si costurile asociate raportarii. Este un pas important in facilitarea activitatilor comerciale si logistice, sprijinind in acelasi timp securitatea si eficienta transporturilor.

Totodata, OUG 41/2022 a fost modificata si prin OUG 115/2023 si, incepand cu 15.12.2023, operatorii de transport rutier sunt obligati sa asigure transferul datelor curente de pozitionare a vehiculului de transport, care fac obiectul declaratiei, pe toata durata traseului de transport al bunurilor care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport. De asemenea, operatorii de transport rutier, sunt obligati sa echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii care utilizeaza tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit.

Componentele Sistemului RO e-Transport

1. Module informatice de gestiune a transporturilor de bunuri (Art. 4 (1) a) din OUG 41/2022:

Aceste module colecteaza si stocheaza date importante despre transporturi, inclusiv:

- Informatii despre expeditor si beneficiar;

- Detalii privind denumirea, caracteristicile, cantitatile si contravaloarea bunurilor;

- Locurile de incarcare si descarcare;

- Informatii despre mijloacele de transport folosite si codul UIT generat.

Prin colectarea acestor date, sistemul ofera o imagine clara a fluxului de bunuri, facilitand atat supravegherea, cat si eventualele controale fiscale.

2. Module informatice pentru pozitionarea vehiculelor (Art. 4 (1) a1) din OUG 41/2022:

Aceste module sunt furnizate gratuit operatorilor de transport de catre Centrul National pentru Informatii Financiare. Ele permit:

- Urmarirea pozitiei vehiculelor de transport prin dispozitive de tip terminal de telecomunicatii;

- Utilizarea tehnologiei GPS pentru a asigura precizia datelor de localizare.

3. Interconectare cu alte sisteme de monitorizare (Art. 4 (1) b) din OUG 41/2022:

Sistemul RO e-Transport este proiectat sa functioneze in colaborare cu alte sisteme detinute de institutii publice:

- Camere de luat vederi;

- Instrumente pentru determinarea cantitatilor de produse transportate;

- Dispozitive specifice pentru monitorizarea traficului rutier.

4. Dispozitive de pozitionare si transmitere date (Art. 4 (1) b1) din OUG 41/2022:

- Vehiculele sunt echipate cu dispozitive care transmit date de pozitionare;

- Tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit sunt utilizate pentru a maximiza acuratetea si fiabilitatea informatiilor.

5. Componente software pentru analiza integrata a datelor (Art. 4 (1) c) din OUG 41/2022.

Software-ul sistemului analizeaza datele colectate pentru a oferi rapoarte detaliate si analize predictive, contribuind la luarea deciziilor informate si la imbunatatirea politicilor de transport.

Concluzii

Prin aceste componente, sistemul RO e-Transport sporeste securitatea si monitorizarea transporturilor de bunuri, imbunatatind gestionarea traficului si eficienta fiscala. Integrarea acestor tehnologii avansate permite o supraveghere cuprinzatoare si eficienta, esentiala pentru o economie moderna si dinamica.

Cum vi s-a parut articolul?

(1 stea = nesatisfacator - 5 stele = excelent)

Parerea dvs. ne ajuta sa ne imbunatatim constant produsele si serviciile
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre e-transport

30Oct2025

Pictor neplatitor de TVA: obligatii privind OSS, codul UIT si exporturile de tablouri

de Profeanu Laura valabil la 30 Oct 2025
Intrebare: Un pictor doreste sa vanda tablourile. Deschide un SRL sau o PFA. Preturile tablourilor sunt intre 5 000 si 40 000 de lei. Clientii pot fi de ori unde si persoane fizice si persoane juridice. 1. Daca clientul este persoana juridica si din UE, scoate cui special si depune decl 390 si factura fara tva + Cod UIT. 2. Daca clientul este persoana juridica si non UE, cui normal si factura ...
03Nov2025

Marfuri in custodie pentru o societate din Olanda. Obligatii fiscale

de Irina Dumitrescu valabil la 03 Nov 2025
Intrebare: Compania Y din Ungaria factureaza marfa catre compania X din Olanda. Compania X din Olanda incheie un contract de custodie si servicii logistice cu SRL din Romania, platitoare de TVA si impozit pe profit. Marfa pleaca din Ungaria si ajunge la depozitul din Romania unde se coleteaza si expediaza in UE pe baza comenzilor online transmise de Compania X din Olanda (care se ocupa si de ...
30Oct2025

Achizitie intracomunitara a unui utilaj. Aspecte privind codul UIT

de Ionut Jinga valabil la 30 Oct 2025
Intrebare: Un SRL din Romania aduce pentru expunere, in cadrul unui targ organizat la Romexpo Bucuresti, un utilaj, (produs fara risc fiscal) de la o societate din Germania, locul de descarcare fiind Romexpo Bucuresti. Se obtine un cod UIT pentru tipul de operatiune DIN (intrare pentru depozitare). Utilajul ramane in tara si este transportat ulterior la sediul societatii din Romania. Dupa aproximativ o ...
23Oct2025

Cod UIT bunuri neconforme returnate la furnizorul din UE

de Gina Popescu valabil la 23 Oct 2025
Intrebare: Am comandat din Italia niste scaune, au venit, dar nu sunt conform cu specificatiile solicitate si le dam inapoi la furnizor, platim noi transport pentru a se modifica si a veni inapoi corect. Se emite UIT pentru e-transport?
23Oct2025

Declararea in RO e-Transport a utilajelor expediate temporar in UE pentru imbunatatiri (nontransfer)

de Profeanu Laura valabil la 23 Oct 2025
Intrebare: Compania noastra va trimite niste utilaje (proprietatea companiei) catre o firma in Polonia, care le va face niste modificari (imbunatatiri). Intrebare: care este tipul operatiunii si scopul operatiunii care trebuie declarate in UIT (E-Transport) atat la iesirea din tara cat si la intrare (dupa ce se vor produce imbunatatirile la utilaje? Multumesc!
08Oct2025

Generare cod UIT subcontractor Romania

de Costin A. Istrate valabil la 08 Oct 2025
Intrebare: Pentru o livrare de bunuri cu instalare in Romania de un furnizor din Germania, clientul acestui furnizor fiind o entitate din SUA, iar bunurile ajung din Ge in Romania la un subcontractor al entitatii din SUA - cine poate genera codul UIT? Firmele din GE si SUA nu sunt inregistrate in scopuri de TVA in Romania si in acest sens poate genera subcontractorul din Romania codul UIT? Bunurile, ...
Vezi toate studiile de caz despre e-transport keyboard_double_arrow_right
x