Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 1 Mai 2025

Noutati in Regulamentul e-Transport: Scutiri pentru colete postale si produse accizabile

12 Mai 2024

Executivul a adoptat modificari semnificative in cadrul sistemului e-Transport, prin OUG nr. 43/2024, intrata in vigoare la 30 aprilie 2024. Aceste schimbari (care modifica OUG nr. 41/2022) aduc o veste buna pentru anumite categorii de transporturi, facilitand procesele pentru prestatorii de servicii postale si transportul de produse accizabile.

Detalii ale scutirilor:

Conform noilor prevederi, lista transporturilor scutite de la obligatia de raportare in sistemul e-Transport a fost extinsa, incluzand acum si:

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
1. Transportul de colete postale:

Transportul bunurilor de catre prestatorii de servicii postale in colete postale. Potrivit prevederilor art. 2 pct. 16 din OUG nr. 13/2013 privind serviciile postale, colet postal inseamna:”trimitere postala cu greutatea maxima de 50 kg, ce contine bunuri cu sau fara valoare comerciala”. 

Exceptarea coletelor postale, vizeaza simplificarea procedurilor pentru prestatorii de servicii, reducand sarcinile administrative si facilitand un flux operativ mai rapid si mai eficient.

2. Transportul produselor accizabile:

Transportul produselor accizabile care circula in regim suspensiv de accize sau cu accize platite in statul membru de expeditie, respectiv prin utilizarea sistemului de control al miscarilor cu produse accizabile, denumit EMCS, pentru emiterea documentului administrativ electronic e-DA sau a documentului administrativ electronic simplificat e-DAS.

Motivul exceptarii, este justificat de faptul ca transportul produselor accizabile este deja supravegheat prin sisteme specifice de control (EMCS) care asigura monitorizarea eficienta si reduce necesitatea de suprapunere a raportarilor prin e-Transport.

In forma precedenta, art. 16 din OUG 41/2022, excepta de la obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport doar transporturile de bunuri destinate misiunilor diplomatice si oficiilor consulare, precum si organizatiilor internationale, fortelor armate ale statelor membre NATO, Uniunii Europene, statelor membre ale Parteneriatului pentru Pace sau statelor cu care Romania a incheiat acorduri in domeniu sau ca urmare a executarii contractelor clasificate potrivit legii sau a executarii contractelor de achizitie publica ce necesita impunerea, potrivit dispozitiilor legale, a unor masuri speciale de securitate pentru protejarea unor interese esentiale de securitate ale statului.

Impactul modificarilor:

Aceste scutiri sunt menite sa simplifice procedurile administrative pentru categoriile mentionate mai sus, reducand birocratia si costurile asociate raportarii. Este un pas important in facilitarea activitatilor comerciale si logistice, sprijinind in acelasi timp securitatea si eficienta transporturilor.

Totodata, OUG 41/2022 a fost modificata si prin OUG 115/2023 si, incepand cu 15.12.2023, operatorii de transport rutier sunt obligati sa asigure transferul datelor curente de pozitionare a vehiculului de transport, care fac obiectul declaratiei, pe toata durata traseului de transport al bunurilor care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport. De asemenea, operatorii de transport rutier, sunt obligati sa echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii care utilizeaza tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit.

Componentele Sistemului RO e-Transport

1. Module informatice de gestiune a transporturilor de bunuri (Art. 4 (1) a) din OUG 41/2022:

Aceste module colecteaza si stocheaza date importante despre transporturi, inclusiv:

- Informatii despre expeditor si beneficiar;

- Detalii privind denumirea, caracteristicile, cantitatile si contravaloarea bunurilor;

- Locurile de incarcare si descarcare;

- Informatii despre mijloacele de transport folosite si codul UIT generat.

Prin colectarea acestor date, sistemul ofera o imagine clara a fluxului de bunuri, facilitand atat supravegherea, cat si eventualele controale fiscale.

2. Module informatice pentru pozitionarea vehiculelor (Art. 4 (1) a1) din OUG 41/2022:

Aceste module sunt furnizate gratuit operatorilor de transport de catre Centrul National pentru Informatii Financiare. Ele permit:

- Urmarirea pozitiei vehiculelor de transport prin dispozitive de tip terminal de telecomunicatii;

- Utilizarea tehnologiei GPS pentru a asigura precizia datelor de localizare.

3. Interconectare cu alte sisteme de monitorizare (Art. 4 (1) b) din OUG 41/2022:

Sistemul RO e-Transport este proiectat sa functioneze in colaborare cu alte sisteme detinute de institutii publice:

- Camere de luat vederi;

- Instrumente pentru determinarea cantitatilor de produse transportate;

- Dispozitive specifice pentru monitorizarea traficului rutier.

4. Dispozitive de pozitionare si transmitere date (Art. 4 (1) b1) din OUG 41/2022:

- Vehiculele sunt echipate cu dispozitive care transmit date de pozitionare;

- Tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit sunt utilizate pentru a maximiza acuratetea si fiabilitatea informatiilor.

5. Componente software pentru analiza integrata a datelor (Art. 4 (1) c) din OUG 41/2022.

Software-ul sistemului analizeaza datele colectate pentru a oferi rapoarte detaliate si analize predictive, contribuind la luarea deciziilor informate si la imbunatatirea politicilor de transport.

Concluzii

Prin aceste componente, sistemul RO e-Transport sporeste securitatea si monitorizarea transporturilor de bunuri, imbunatatind gestionarea traficului si eficienta fiscala. Integrarea acestor tehnologii avansate permite o supraveghere cuprinzatoare si eficienta, esentiala pentru o economie moderna si dinamica.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre e-transport

e-Transport: O noua amanare a amenzilor pentru lipsa monitorizarii GPS?

de Profeanu Laura 17 Apr 2025
Dupa doar cateva zile in care sanctiunile privind monitorizarea prin GPS a transporturilor rutiere de bunuri au devenit efectiv aplicabile, guvernul analizeaza din nou posibilitatea suspendarii acestor amenzi, de data aceasta pana la finalul anului 2025. Masura apare intr-un proiect de ordonanta de urgenta recent initiat de Ministerul Finantelor, ca raspuns la solicitarile mediului de afaceri, ...
17Apr2025

Obligatia generarii codului UIT

de Profeanu Laura valabil la 17 Apr 2025
Intrebare: Societatea produce si comercializeaza ceaiuri si condimente, cu auto proprii in tara. Este obligata societatea sa raporteze in e-Transport date?
15Apr2025

Cod UIT pentru import marfuri pe cale maritima si transport pe teritoriul national

de Gina Popescu valabil la 15 Apr 2025
Intrebare: Importam din China marfa in containere la sac, nepaletizata. Dupa efectuarea formalitatilor de import in portul Constanta, marfa pleaca in container la un depozit la 15 km de Constanta, unde se paletizeaza si se incarca pe alte camioane pentru a pleca catre depozitul nostru din Bucuresti. Intre momentul iesirii camioanelor din port si expedierea marfii paletizate catre Bucuresti pot trece 4-5 ...
15Apr2025

Achizitii intracomunitare de bunuri, locuri diferite de descarcare, generare cod UIT

de Elena Garofil valabil la 15 Apr 2025
Intrebare: Achizitionam marfa din Tarile de Jos cu un camion complet de 22.500 kg, iar aceasta urmeaza sa fie descarcata in doua locuri: 10.000 kg la un client din Ramnicu Valcea si 12.500 kg in depozitul nostru din Bucuresti. Marfa este insotita de un CMR si o factura pentru toata cantitatea. Intrebare: Facem doua UIT-uri pentru cele doua parti de marfa, unul pentru 10.000 kg cu destinatie finala ...
14Apr2025

Conditii obligativitate obtinere cod UIT

de Costin A. Istrate valabil la 14 Apr 2025
Intrebare: Societate comerciala cu sediul in Romania, achizitioneaza haine din Polonia, Turcia in scopul revanzarii acestora in Romania, transportul este facut cu masina societatii care are masa maxim autorizata sub 2.5 tone, intrebarea este daca am obligatia obtinerii codului UIT in aceste conditii. Va rog sa specificati care sunt conditiile in care avem obligatia sa obtinem cod UIT. Va multumesc.
12Apr2025

Raspuns Notificare de conformare RO e-TVA

de Profeanu Laura valabil la 12 Apr 2025
Intrebare: Efectuez achizitii intracomunitare pe care le declar in D300, D390 si e-transport in vederea obtinerii codului UIT. La sfarsit de luna inregistrez facturi cu marfa in tranzit, iar codul UIT il obtin in luna urmatoare cand marfa soseste. Astfel am primit notificare la decontul precompletat deoarece se inregistrau diferente intre rapoartele din D300 si e-transport. Am trimis raspuns la ...
Vezi toate studiile de caz despre e-transport keyboard_double_arrow_right