Proiect de ordin pentru stabilirea metodologiei de calcul a cifrei de afaceri pentru facilitatile din constructii

02 Aug 2019
Prin O.U.G. nr. 43/2019 au fost aduse schimbari in domeniul aplicarii facilitatilor fiscale pentru angajatii din constructii. Una dintre aceste schimbari ce se va aplica incepand cu veniturile aferente lunii iulie 2019 vizeaza determinarea cifrei de afaceri in functie de care se aplica facilitatile in domeniile specifice constructiilor prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal. Astfel, pentru societatile comerciale nou-infiintate, respectiv inregistrate la registrul comertului incepand cu luna ianuarie a anului 2019, cifra de afaceri se calculeaza cumulat de la inceputul anului, inclusiv luna in care se aplica scutirea, iar pentru societatile comerciale existente la data de 1 ianuarie a fiecarui an se considera ca baza de calcul cifra de afaceri realizata cumulat pe anul fiscal anterior.
Pentru societatile comerciale existente la data de 1 ianuarie al fiecarui an ce au avut o cifra de afaceri din activitatile in sectorul constructii realizata cumulat pe anul fiscal anterior de peste 80% inclusiv, facilitatile fiscale se vor acorda pe toata durata anului in curs, iar pentru societatile comerciale existente la aceeasi data care nu realizeaza aceasta limita minima a cifrei de afaceri se va aplica principiul societatilor comerciale nou-infiintate.
Mecanismul de calcul a cifrei de afaceri, in vederea aplicarii facilitatii fiscale, se va stabili prin ordin al presedintelui Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza, care se va publica pe site-ul institutiei.
Pe site-ul Comisiei Nationale de strategie si prognoza a fost publicat in dezbatere publica un Proiect de Ordin pentru aprobarea metodologiei privind mecanismul de calcul a cifrei de afaceri.
Mecanismul de stabilire a cifrei de afaceri prevazut de proiect este urmatorul:
1. Cifra de afaceri totala realizata cumulat de la inceputul anului pentru societatile nou infiintate sau cifra de afaceri realizata cumulat pe anul anterior pentru societatile comerciale existente reprezinta suma veniturilor cumulate pe perioada de referinta realizate din vanzarea de produse si prestarea de servicii, evidentiate potrivit O.M.F.P. nr. 1.802/2014, sau, dupa caz, O.M.F.P. nr. 2.844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, cu modificarile si completarile ulterioare, la care se adauga sumele reprezentand:
a) veniturile din subventiile de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, inregistrate in contabilitate pe parcursul fiecarei luni de raportare;
b) soldurile lunare creditoare, inainte de transferul in contul de profit si pierdere ale veniturilor aferente costurilor stocurilor de produse si servicii in curs de executie, evidentiate in contabilitate la sfarsitul lunilor de raportare in care se inregistreaza sold creditor;
c) veniturile din productia de imobilizari corporale si productia de investitii imobiliare, inregistrate in contabilitate pe parcursul fiecarei luni de raportare.
2. Din cifra de afaceri calculata la pct. 1 se scad sumele reprezentand soldurile lunare debitoare, inainte de transferul in contul de profit si pierdere ale veniturilor aferente costurilor stocurilor de produse si servicii in curs de executie, evidentiate in contabilitate la sfarsitul lunilor de raportare in care se inregistreaza sold debitor.
La determinarea cifrei de afaceri pentru stabilirea veniturilor din vanzarea de produse se iau in calcul numai veniturile realizate din vanzarea produselor finite, semifabricatelor, produselor reziduale si a marfurilor, care sunt obtinute din productia proprie, nu si veniturile din vanzarea de produse achizitionate in scopul revanzarii.
Cu privire la cifra de afaceri proiectul mai prevede:
- Cifra de afaceri luata in calcul se poate referi si la alte tipuri de contracte si activitati specifice destinate sectorului de constructii, precum contracte de servicii, de furnizare. In activitati specifice sectorului constructii sunt incluse lucrari de intretinere curenta si/sau periodica a drumurilor, asa cum sunt definite in Normativul privind intretinerea si repararea drumurilor publice Ind AND 554- 2002.
- Cifra de afaceri luata in calcul este cifra de afaceri realizata pe baza de contract sau comanda si acopera, in cazul contractelor de executie, manopera, materiale, utilaje, transport, echipamente, dotari, precum si alte activitati auxiliare necesare.
- Cifra de afaceri va cuprinde inclusiv productia realizata si nefacturata.
- In calculul cifrei de afaceri pentru determinarea procentului de 80% se ia in considerare numai cifra de afaceri realizata pe baza de contract sau comanda din activitati circumscrise codurilor CAEN prevazute de O.U.G. nr. 114/2018, cu toate modificarile si completarile ulterioare.
- In cazul in care societatile comerciale au sucursale, filiale sau puncte de lucru in diverse zone teritoriale, calculul cifrei de afaceri se efectueaza pe intreaga societate.
La determinarea "Cifrei de afaceri totale cumulate realizata de la inceputul anului, inclusiv din luna de raportare" si a "Cifrei de afaceri cumulate de la inceputul anului realizata efectiv din activitatea de constructii conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, inclusiv din luna de raportare" se vor lua in calcul veniturile inregistrate in contabilitate cu respectarea reglementarilor contabile aplicabile.
Ponderea de 80% a cifrei de afaceri din activitatile CAEN precizate in O.U.G. nr. 114/2018 din cifra de afaceri totala se calculeaza ca raport intre suma rezultata din calculul rezultat in urma aplicarii acestei metodologii si suma reprezentand cifra de afaceri totala, asa cum rezulta din documentele contabile ale societatii comerciale, inmultit cu 100.
Cum vi s-a parut articolul?
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!
Studii de caz si articole despre proiect
17Sep2025
Fondurile asociatiilor de proprietari - posibilitatea de a fi folosite si pentru cheltuieli curente, nu doar pentru reparatii
de
Profeanu Laura
17 Sep 2025
Un proiect legislativ aflat in dezbaterea Senatului, aduce modificari importante asupra modului in care asociatiile de proprietari pot gestiona resursele financiare. Daca in prezent banii obtinuti din inchirierea spatiilor comune, din publicitate sau din dobanzi bancare pot fi utilizati exclusiv pentru constituirea fondului de reparatii, initiativa propune ca acestia sa poata fi ...
11Sep2025
Zi libera pentru parinti in prima zi de scoala? O noua propunere legislativa
de
Profeanu Laura
11 Sep 2025
O initiativa legislativa depusa recent la Senat aduce in discutie posibilitatea ca parintii sa beneficieze de o zi libera in prima zi a anului scolar, pentru a-si putea insoti copiii la festivitatea de deschidere.
Proiectul de lege are in vedere parintii, si ar urma sa se aplice pentru inceputul anului scolar in invatamantul prescolar, primar si gimnazial. Practic, salariatii care au ...
11Sep2025
Sinteza Proiect de lege 09.09.2025
de
Vera Constantin
11 Sep 2025
1) „Instrument de plata” si „cont de plati” - ancore pentru conformare si analiza de risc
Legea introduce explicit definitii trimitere la Legea nr. 209/2019 instrumentele moderne de plata (carduri, wallet-uri/aplicatii ce initiaza plati).
In practica: ANAF va putea corela mai bine comportamentul de plata cu profilul de risc. Companiile fara cont de plati in ...
08Sep2025
Consumatorii romani, mai bine protejati: informatii clare in limba romana si birouri fizice de asistenta pentru comerciantii non-UE
de
Profeanu Laura
08 Sep 2025
O noua initiativa legislativa, aflata la inceputul parcursului parlamentar, urmareste sa consolideze protectia consumatorilor din Romania. Modificarile propuse la Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 ar aduce obligatii suplimentare pentru producatori si comercianti, atat din Uniunea Europeana, cat si din afara acesteia, punand accent pe informarea in limba romana si pe accesul facil la servicii de ...
01Sep2025
Noutati in fiscalitatea locala: al doilea pachet de masuri al Guvernului Bolojan
de
Profeanu Laura
01 Sep 2025
La scurt timp dupa intrarea in vigoare a primului pachet fiscal-bugetar (Legea nr. 141/2025), Guvernul revine cu o noua etapa de reforma, de aceasta data sub coordonarea Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei (MDLPA). Proiectul de lege aflat in dezbatere publica urmareste consolidarea finantelor locale printr-o combinatie de majorari de venituri si optimizari ...
25Aug2025
Mirosurile intra din nou in atentia autoritatilor: metodologie si plan de gestionare in consultare publica
de
Profeanu Laura
25 Aug 2025
Dupa ani de amanari, Ministerul Mediului a publicat in transparenta doua proiecte importante pentru aplicarea Legii nr. 123/2020, cunoscuta drept „Legea mirosurilor”: Metodologia de stabilire a nivelului de disconfort olfactiv si Planul de gestionare a disconfortului olfactiv.
Desi legea prevedea ca aceste norme sa fie elaborate in cel mult sase luni de la intrarea sa in ...
Vezi toate studiile de caz despre proiect keyboard_double_arrow_right