Promisiune de vanzare sau leasing financiar
valabil la 19 Feb 2019
Intrebare: Societatea noastra presteaza servicii de transport la nivel national. Serviciile de transport la nivelul provinciei sunt prestate efectiv de societati terte. In final, in fata clientului societatea noastra este raspunzatoare pentru calitatea serviciilor de transport. Aceste societati terte primesc in schimbul serviciilor de transport un comision. Aceste societati terte lucreaza sub sigla societatii noastre. In acest context, societatea noastra ajuta aceste societati terte cu asigurarea autovehiculelor necesare prestarii serviciilor de transport. Astfel, societatea noastra incheie un antecontract de vanzare-cumparare cu aceste societati terte care doresc utilizarea unor autovehicule detinute de societatea noastra. Principalele prevederi ale antecontractului de vanzare-cumparare sunt: 1. Societatea terta achita lunar o anumita rata, cu titlu de avans, catre societatea noastra. Pe perioada acestui contract societatea terta are dreptul de folosinta. 2. Transferul dreptului de proprietate va avea loc la data incheierii contractului de vanzare - cumparare, adica dupa ce agentia va achita valoarea intreaga a autovehicului. 3. In situatia in care rata nu este achitata timp de 2 luni consecutive, atunci societatea terta are obligatia de a inapoia autovehiculul. 4. Pe perioada contractului societatea terta va suporta toate costurile privind intretinerea si mentenanta. 5. Numarul de rate variaza intre 24 si 60. Societatea noastra considera antecontractul de mai sus drept o promisiune de vanzare si in consecinta veniturile sunt inregistrate doar in momentul semnarii contractului de vanzare. Pana la momentul semnarii contractului de vanzare sumele incasate de societatea noastra de la societatile terte in baza antecontractelor de vanzare - cumparare sunt inregistrate in soldul contului 419 Clienti - creditori. A se vedea art. 442 din OMF 1802: o promisiune de vanzare nu genereaza contabilizarea de venituri. La momentul semnarii contractului de vanzare societatea recunoaste autovehiculele. Inregistrari contabile: lunar factura de avans: 411 = 419 411 = 4427 5121 = 411 Inregistrare amortizare 6811 = 2813 La semnarea contractului de vanzare-cumparare: 411 = 7583 411 = 4427 6583 = 2133 2813 = 2133. Este corect cum procedeaza societatea noastra? Deoarece firma de audit considera aceste contracte ca fiind contracte de leasing financiar.
• Tip societate: S.R.L.
• Numar de angajati: 1-10 angajati
• Platitoare TVA: Da
• Cod CAEN: Contabilitate - 6920
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Intrebari similare din categoria Tratament fiscal operatiuni economice
29Iun2025
Persoana fizica tranzactii imobiliare, obligativitate inregistrare in scopuri de TVA
de
Gina Popescu
valabil la 29 Iun 2025
Intrebare:
O persoana fizica a vandut in 2023 un teren construibil cu autorizatie de constructie complex rezidential.
In 2025 doreste sa vanda o cladire formata din 3 apartamente, fiecare cu CF diferit: un apartament folosit ca locuinta proprie iar celelalte doua date in chirie de la data achizitionarii (2021).
Dupa vanzarea terenului din 2023 nu s-a inregistrat ca platitor de TVA, fiind vorba de o ...
29Iun2025
Divizare partiala
de
Gina Popescu
valabil la 29 Iun 2025
Intrebare:
Societate comerciala platitoare de tva si impozit pe profit, cu activitati multiple (comert, inchiriere, etc) doreste divizarea partiala a societatii,mai precis desprinderea activitatii de inchiriere spatii si deschiderea unei firme noi.
1. Conform Ordinului 897/2015 si a normelor metodologice, in cazul divizarii prin metoda activului net contabil este obligatorie efectuarea evaluarii si ...
21Iun2025
Achizitie servicii legate direct de un bun imobil din Romania, tratament contabil si fiscal TVA
de
Amelia Dumitras
valabil la 21 Iun 2025
Intrebare:
Societatea a contractat servicii de reamenajare a locatiei unde isi desfasoara activitatea de la o firma din Croatia, platitoare de TVA.
Firma din Croatia presteaza serviciile in RO in regie proprie si cu ajutorul subcontractorilor romani.
Cum ar trebui sa emita factura firma din Croatia? Cu TVA?
Ce obligatii declarative are firma din RO si cum va inregistra factura?
Multumesc.
22Iun2025
Livrarea de constructii, parti de constructii si a terenurilor pe care sunt construite, precum si a oricaror altor terenuri
de
Profeanu Laura
valabil la 22 Iun 2025
Intrebare:
Detinem urmatoarele imobile: o cladire cu terenul aferent si doua terenuri amenajate, unul ca parcare, iar unul teren de tenis.
Cladirea este mai veche de 2007 si a fost supusa unei modernizari cu mansardare in 2007.
Ce regim de TVA trebuie sa aplicam pentru aceasta tranzactie:
Vanzare Hotel + teren de sub cladire + vanzare terenuri amenajate?
20Iun2025
Tratament fiscal achizitie servicii bun imobil din Romania, prestator din stat tert
de
Amelia Dumitras
valabil la 20 Iun 2025
Intrebare:
Societatea noastra se ocupa cu amenajarea spatiilor de birouri pentru alte societati. In cadrul unui proiect, societatea noastra a subcontractat, la solicitarea clientului, o firma din Anglia (UK) ca sa realizeze aplicarea de folie de sablare pe usile din spatiul clientului de aici din Romania. Societatea noastra a primit o factura de la firma din UK privind serviciile realizate pe teritoriul ...
16Iun2025
Achizitie licenta Microsoft cu tva 19%
de
Vera Constantin
valabil la 16 Iun 2025
Intrebare:
Avem o factura - licenta Microsoft. Furnizorul este Microsoft Ireland - codul VAT ID RO31002907. Factura este emisa cu TVA de 19%.
Cum ar trebui sa tratam factura dpdv al TVA? Unde trebuie declarata?
Va multumim!