Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 10 Septembrie 2025

S-au majorat tarifele de trecere pentru utilizarea podurilor. Amenzi mai dure pentru neplata

09 Sep 2025

De la 8 septembrie 2025 a intrat in vigoare OG nr. 23/2025, care modifica si completeaza OG nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale. Prin acest act normative sunt actualizate tarifele pentru trecerea podurilor peste Dunare (Giurgeni - Vadu Oii si Fetesti - Cernavoda) si sunt majorate amenzile contraventionale pentru soferii care circula fara sa achite aceste tarife.

Noile tarife

Pentru autoturisme, tarifele au crescut astfel:

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
- de la 11 lei la 16 lei la podul Giurgeni - Vadu Oii,

- de la 13 lei la 19 lei la podurile Fetesti - Cernavoda.

Pentru vehiculele de transport marfa si persoane, valorile sunt diferentiate in functie de tonaj si numarul de locuri, fiind detaliate in anexele ordonantei.

Data de 23 decembrie a fiecarui an este considerata "Ziua Podului", in care autoturismele pot trece fara achitarea tarifului.

Conform art. 12 din OG 15/2002, sumele incasate in urma aplicarii de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A. a tarifului de utilizare si a tarifelor de trecere, se constituie venit la dispozitia acesteia si vor fi utilizate pentru proiectarea, repararea, administrarea, intretinerea, exploatarea si modernizarea drumurilor de interes national, precum si pentru garantarea si rambursarea creditelor externe si interne contractate in acest scop, inclusiv pentru plati in numele autoritatii publice contractante, ca urmare a obligatiilor asumate in cadrul contractelor de parteneriat public-privat in sectorul drumurilor nationale si autostrazilor.

Amenzi majorate

Amenzile pentru neplata peajului se calculeaza acum ca multiplu al taxei de trecere. Spre exemplu, pentru autoturisme, minimul a crescut de la 130 lei la 190 lei, iar maximul de la 260 lei la 380 lei.

Amenzile contraventionale se pot aplica atat pe reteaua de drumuri nationale din Romania, cat si in punctele de trecere a frontierei de stat, la iesirea din Romania. Aplicarea sanctiunii amenzii contraventionale se prescrie in termen de 4 luni de la data savarsirii faptei, conform art. 9 alin. 10) din OG 15/2002.

Implicatii fiscale

Din perspectiva fiscala, diferenta dintre taxa de pod si amenda pentru neplata acesteia consta in tratamentul fiscal:

- Taxele de pod sunt cheltuieli deductibile fiscal, intrucat se incadreaza in categoria cheltuielilor necesare desfasurarii activitatii economice (art. 25 alin. (1) Cod fiscal). Pentru companiile de transport sau pentru firmele care folosesc frecvent aceste rute, costurile aferente vor creste si trebuie incluse in bugetele de cheltuieli;

- Amenzile contraventionale pentru neplata taxei de pod nu sunt deductibile fiscal. Art. 25 alin. (4) lit. b) din Codul fiscal prevede explicit ca „dobanzile/majorarile de intarziere, amenzile, confiscarile si penalitatile, datorate catre autoritatile romane/straine, potrivit prevederilor legale, nu sunt deductibile”, cu exceptia celor rezultate din contracte cu autoritatile.

Concluzie

Desi majorarea tarifelor pentru trecerea podurilor peste Dunare aduce costuri suplimentare pentru societati, acestea raman deductibile fiscal. In schimb, amenzile pentru lipsa peajului sunt cheltuieli in intregime suportate de companie, fara posibilitatea deducerii.

Prin urmare, dincolo de obligatia legala, plata la timp a taxei de pod este si o decizie economica rationala, evitand cheltuieli nedeductibile care afecteaza direct profitul firmei.

ANEXA Nr. 5 (Anexa nr. 4 la Ordonanta Guvernului nr. 15/2002)

CUANTUMUL amenzii contraventionale aplicabile utilizatorilor in cazul lipsei peajului valabil

         
   

Tip vehicul

Cuantumul amenzii contraventionale
(lei)

 

minim

maxim

 

1

a) Vehicule rutiere de transport persoane cu cel mult 8 + 1 locuri pe scaune, inclusiv conducatorul auto - autoturisme
b) Vehicule rutiere cu masa totala maxima autorizata mai mica sau egala cu 3,5 tone, exclusiv vehiculele rutiere de transport persoane

190

380

 

2

a) Vehicule rutiere de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv conducatorul auto, si maximum 23 de locuri pe scaune, inclusiv conducatorul auto
b) Vehicule rutiere cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si mai mica de 12,0 tone, exclusiv vehiculele rutiere de transport persoane

690

1.380

 

3

a) Vehicule rutiere de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducatorul auto)
b) Vehicule rutiere cu masa totala maxima autorizata mai mare sau egala cu 12,0 tone si cu maximum 3 axe (inclusiv), exclusiv vehiculele rutiere de transport persoane

940

1.880

 

4

Vehicule rutiere cu masa totala maxima autorizata mai mare sau egala cu 12,0 tone si cu minimum 4 axe (inclusiv), exclusiv vehiculele rutiere de transport persoane

1.330

2.660

 

Cum vi s-a parut articolul?

(1 stea = nesatisfacator - 5 stele = excelent)

Parerea dvs. ne ajuta sa ne imbunatatim constant produsele si serviciile
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre tarife

Tarifele sanitar-veterinare, actualizate cu inflatia: Ce noutati aduce Ordinul ANSVSA nr. 652 2025

de Profeanu Laura 19 Mai 2025
Incepand cu data de 14 mai 2025, a intrat in vigoare Ordinul nr. 652/2025 emis de Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA), prin care se actualizeaza tarifele aplicabile in domeniul sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor. Ajustarile tarifare reflecta rata inflatiei din anul 2024 si vizeaza o gama larga de servicii oficiale - de la ...

Introducerea noilor tarife de administrare si gestionare in Sistemul de Garantie-Returnare pentru ambalaje nereutilizabile

de Profeanu Laura 16 Oct 2024
Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor a publicat Ordinul nr. 2202/2024, care stabileste noile metodologii de calcul pentru tarifele de administrare si gestionare in cadrul sistemului de garantie-returnare (SGR) pentru ambalaje primare nereutilizabile. Schimbarile sunt fundamentale pentru asigurarea unei gestionari eficiente si sustenabile a ambalajelor si vor intra in vigoare incepand cu 1 ...
08Aug2024

Contestare tarife facturate

de Profeanu Laura valabil la 08 Aug 2024
Intrebare: In perioada 2021-2023 au fost emise facturi cu tarife gresite. Clientul avea posibilitatea ca in termen de 15 zile sa refuze facturile dar nu a facut acest lucru, a inregistrat in contabilitate aceste facturi. In anul 2024 vine cu o adresa in care ne someaza sa stornam aceste facturi. Care ar fi rezolvarea acestei spete, in situatia in care societatea noastra nu doreste stornarea facturilor?
18Iul2024

Tarif monitorizare AMEPIP.

de Elena Garofil valabil la 18 Iul 2024
Intrebare: Tarif monitorizare AMEPIP poate fi considerat o prestare de serviciu sau o taxa?
11Iun2024

Onorariu contabil

de Profeanu Laura valabil la 11 Iun 2024
Intrebare: Cum se poate calcula valoarea serviciilor evidentei contabile totale a unei firme? Multumesc.

Se modifica tarifele pentru informatiile si documentele eliberate din Buletinul procedurilor de insolventa

de Profeanu Laura 21 Feb 2024
Pe fondul unei economii dinamice, in care procedurile de insolventa reprezinta un aspect important pentru mediul de afaceri, Ministerul Justitiei a emis Ordinul nr. 381/C/2024. Acest act normativ, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 136 din 19 februarie 2024, introduce o serie de modificari la tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din Buletinul procedurilor de insolventa. ...
Vezi toate studiile de caz despre tarife keyboard_double_arrow_right
x