Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024

Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate si Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal

1. Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate

Utilizarea spatiilor publice pentru afisaj publicitar vine la pachet cu obligatii fiscale, reglementate de Codul fiscal prin art. 478.
Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate este o obligatie fiscala datorata de orice persoana (fizica sau juridica) care utilizeaza panouri, afisaje sau structuri de afisaj in scopuri publicitare, in afara celor reglementate de art. 477 din Codul fiscal. Aceasta taxa este destinata bugetelor locale ale comunelor, oraselor sau municipiilor unde sunt amplasate aceste structuri de afisaj, inclusiv in Bucuresti.

Cum se calculeaza valoarea taxei?
Valoarea taxei se stabileste anual, prin inmultirea suprafetei afisajului (exprimata in metri patrati sau fractiuni de metru patrat) cu o suma determinata de consiliul local. Suma per metru patrat variaza in functie de locatia afisajului, fiind de pana la 32 lei pentru afisaje la locul activitatii economice si de pana la 23 lei pentru celelalte tipuri de afisaje.
Potrivit normelor de aplicare (punctul 152):
(1) Suprafata pentru care se datoreaza taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, asa cum este prevazuta la art. 478 din Codul fiscal, este determinata de dreptunghiul imaginar in care se inscriu toate elementele ce compun afisul, panoul sau firma, dupa caz.
(2) Firma instalata la locul in care o persoana deruleaza o activitate economica este asimilata afisului.
(3) Exemplu de calcul in cazul expunerii unui afis, panou sau sigla:
Suprafata pentru care se datoreaza taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate se determina prin inmultirea L x l, respectiv 5,73 m x 4,08 m = 23,38 mp.
Taxa se calculeaza pentru un an fiscal, in functie de numarul de luni in care se afiseaza in scop de reclama si publicitate. Fractiunile mai mici de o luna se rotunjesc la luna.

Modalitati de plata si termene
Taxa se plateste anual, in doua rate egale, pana la 31 martie si 30 septembrie. Pentru sume de pana la 50 lei, plata se efectueaza integral la primul termen de plata, in acelasi buget local de catre contribuabili, persoane fizice si juridice.

Obligatii declarative
Persoanele care datoreaza aceasta taxa sunt obligate sa depuna o declaratie la autoritatea administratiei publice locale, in termen de 30 de zile de la data amplasarii structurii de afisaj.

Scutiri de la plata
Exista situatii specifice in care taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate nu se aplica, cum ar fi pentru institutiile publice care nu fac reclama activitatilor economice, afisele amplasate in interiorul cladirilor, sau pentru panourile de identificare si informatii de utilitate publica.

2. Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate

Publicitatea este un instrument vital pentru succesul oricarei afaceri. Conform art. 477 din Codul fiscal, orice persoana (fizica sau juridica) care beneficiaza de servicii de reclama si publicitate in Romania, pe baza unui contract sau a unei intelegeri, este obligata sa plateasca o taxa pentru aceste servicii. Aceasta obligatie exclude serviciile de reclama realizate prin mijloace de informare in masa scrise si audiovizuale, cum ar fi ziarele, radioul, televiziunea si internetul, care se aliniaza la activitatile standard ale agentilor de publicitate.

Baza de impunere si cota taxei
Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate se calculeaza aplicand o cota procentuala (stabilita de consiliul local intre 1% si 3%) la valoarea serviciilor prestate, excluzand TVA. Serviciile de decorare si intretinere se includ in valoarea serviciului de reclama si publicitate. Aceasta abordare asigura o taxare echitabila, proportionala cu valoarea serviciilor oferite.

Obligatii fiscale si termene
Prestatorii de servicii de reclama si publicitate sunt responsabili pentru declararea si plata acestei taxe la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale unde sunt prestate serviciile. Taxa trebuie declarata si platita lunar, pana la data de 10 a lunii urmatoare celei in care a fost incheiat contractul de prestari servicii.
Potrivit normelor de aplicare (punctul 150):
(1) Prestatorul de servicii de reclama si publicitate evidentiaza in conturi analitice, in mod distinct, taxa de servicii de reclama si publicitate datorata pe fiecare municipiu, oras, comuna, sector in parte, pe raza caruia se realizeaza serviciul de publicitate, situatie pe care o transmite persoanei care beneficiaza de servicii de reclama si publicitate.
(2) Pe baza situatiei primite de la prestatorul de servicii de reclama si publicitate, beneficiarul serviciilor de reclama si publicitate depune declaratia de impunere si varsa taxa pentru servicii de reclama si publicitate la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale in raza careia persoana presteaza serviciile de reclama si publicitate, lunar, pana la data de 10 a lunii urmatoare celei in care a intrat in vigoare contractul de prestari de servicii de reclama si publicitate.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr232024

Publicarea listelor firmelor corecte si a celor cu datorii pentru trimestrul I din 2024 de catre ANAF

de Profeanu Laura 23 Apr 2024
ANAF este responsabila pentru gestionarea si supravegherea obligatiilor fiscale ale persoanelor juridice din Romania. O parte a acestei responsabilitati include publicarea periodica a listelor cu firmele care isi indeplinesc obligatiile fiscale (lista alba) si a celor care inregistreaza datorii (lista neagra). Listele sunt actualizate trimestrial si sunt importante pentru transparenta fiscala si ...
Apr222024

Modificari fiscale 08 - 14 aprilie 2024

de Irina Dumitrescu 22 Apr 2024
1.      O.M.F. nr. 643/2024 pentru abrogarea art. 2 din Ordinul ministrului finantelor nr. 5.433/2023 privind stabilirea persoanelor juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale potrivit art. 18^3 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal Publicat in: M.Of. nr. 329 din 10.04.2024 Ce prevede: Ordinul abroga aticolul 2 din O.M.F. ...
Apr162024

Aspecte fiscale privind conformarea la normele de igiena pentru saloanele de infrumusetare

de Profeanu Laura 16 Apr 2024
In contextul in care normele de igiena pentru saloanele de infrumusetare si saloanele de tatuaj, piercing si implantare dermala vor intra in vigoare pe 10 mai 2024, se impune ca societatile din acest domeniu sa inceapa sa se pregateasca pentru implementarea acestora. Noile norme de igiena, publicate in M. Of. pe 10 aprilie 2024, au fost aprobate de Ministerul Sanatatii prin Ordinul nr. 1648/2024, ...
Apr132024

Noua procedura de raportare CESOP si impactul acesteia asupra platilor transfrontaliere pentru comerciantii online

de Profeanu Laura 13 Apr 2024
Recent, ANAF a pus in dezbatere publica o noua procedura de raportare fiscala denumita CESOP, care include si modelul declaratiei necesare (Formularul 396 ”Declaratie informativa privind platile transfrontaliere efectuate de prestatorii de servicii de plata”). Aceasta initiativa vizeaza evidentele despre platile transfrontaliere catre comerciantii online, un domeniu in continua ...
Apr072024

Ghid contabil pentru achizitiile prin puncte de fidelitate

de Profeanu Laura 07 Apr 2024
In contextul economic actual, programele de fidelitate si recompensarea clientilor fideli prin puncte acumulate, reprezinta o strategie de marketing raspandita, oferind oportunitati atat consumatorilor cat si companiilor. Un aspect interesant si mai putin discutat, este modul in care se inregistreaza in contabilitate achizitiile de bunuri realizate prin utilizarea punctelor de fidelitate, in ...
Apr052024

Noutati Fiscale: Facilitati fiscale pentru donatorii de sange si persoanele cu dizabilitati

de Profeanu Laura 05 Apr 2024
Recent, Parlamentul Romaniei a adoptat Legea nr. 74/2024, o lege prin care se aduc modificari si completari importante Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Publicata in Monitorul Oficial nr. 290 din 3 aprilie 2024, aceasta lege introduce facilitati fiscale semnificative, cu scopul de a incuraja donarea de sange si de a sprijini persoanele cu dizabilitati. Noi reduceri la impozitul pe ...