Activitate de comert cu amanuntul, emitere factura si bon fiscal
Raspuns oferit deElena Garofil
Consultant fiscal
valabil la 19 Nov 2020
Intrebare:
Societate comerciala, avand ca obiect de activitate comert cu amanuntul in magazin de bricolaj, de tipul DEDEMAN:
Revenind la intrebarea adresata anterior (1. La clienti, persoane fizice, care opteaza pentru plata cu credit direct din magazin, li se intocmeste factura pentru produsele achizitionate, dar valoarea creditului aprobat poate fi mai mica decat valoarea totala a facturii. Diferenta este platita cu numerar de catre client.
In acest caz ce documente trebuie intocmite pentru incasarea sumei? Este permisa emiterea chitantei pentru incasarea diferentei? Daca nu, ce alte variante avem in astfel de situatii? Raspuns:
1. Potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
La art. 2 lit. q) se arata ca se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1) incasarile efectuate din urmatoarele activitati: comertul de tip cash and carry desfasurat de comerciantii care vand marfuri prin sistemul de autoservire catre persoane fizice inregistrate in baza de date a vanzatorului, in scopul utilizarii acestora ca produse consumabile.
In cazul mentionat de dvs., apreciez ca pentru diferenta incasata in numerar aveti obligatia emiterii bonului fiscal, intrucat activitatea desfasurata de dvs. nu este de tip cash and carry si nu se incadreaza la exceptii. Bonul fiscal va tine loc de document de plata.
am omis informatia potrivit careia pe factura pot fi produse cu cote de TVA diferite, in cazul asta bonul fiscal emis pentru diferenta incasata cu numerar, ce cota de TVA o sa aiba?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!
Intrebari similare din categoria TVA
Mar222024
Facturare bunuri distruse catre client hotel
de
Vera Constantin
valabil la 22 Mar 2024
Intrebare: Pentru bunurile stricate de catre un client cazat in unitatea hoteliera factura se intocmeste cu TVA? Mentionez ca inventarul din camere nu este asigurat si ca s-a dedus TVA la momentul achizitiei. Multumesc!
Mar262024
Acordare reduceri de pret in baza unor documente centralizatoare
de
Vera Constantin
valabil la 26 Mar 2024
Intrebare: Conform Art.330 alin 2_1 pentru reducerile de pret care nu sunt acordate direct clientului direct (de exemplu, sunt acordate clientului final), furnizorii de bunuri / prestatorii de servicii trebuie sa emita un document centralizator in vederea ajustarii bazei de impozitare (TVA colectat). Care este procedura la cumparator? Cum isi ajusteaza TVA-ul dedus? Multumesc.
Mar252024
Tratamentul TVA al serviciilor de transport bunuri
de
Alexandru Palaghia
valabil la 25 Mar 2024
Intrebare: Societatea a contractat servicii de transport naval de marfa pe ruta Serbia - Constanta port. Prestatorul este inregistrat in UE. Aceste servicii se vor refactura catre o societate inregistrata in Serbia. Din punct de vedere al TVA cum ar trebui sa factureze prestatorul transportului care este inregistrat in UE, catre societatea noastra? Cum declaram in D300? Cum ar trebui sa refacturam acest ...
Mar192024
Achizitie bunuri de la un furnizor cu codul de TVA anulat din oficiu
de
Amelia Dumitras
valabil la 19 Mar 2024
Intrebare: Compania noastra a primit o factura de la un client cu codul de TVA anulat conform art. 316, alin. 11, lit. c. Factura are TVA colectat. Intrebare: 1. Cum tratam TVA-ul de pe aceasta factura? Inregistram TVA-ul colectat ca TVA deductibil sau inregistram valoarea totala a facturii pe un cont din clasa 6? 2. In ce cartus trebuie inregistrata aceasta factura pe declaratia 394?
Mar172024
Regim fiscal TVA achizitie bunuri din stat tert si livrare bunuri in alt stat membru
de
Amelia Dumitras
valabil la 17 Mar 2024
Intrebare: Societatea platitoare de TVA in Romania face comert cu componente de calculator. Are o comanda de la un client din Ungaria (clientul este platitor de TVA). Marfa ii vine din zona Non-UE (cred ca Marea Britanie). Cclientul din Ungaria receptioneaza marfa in Vama din Ungaria si plateste TVA si taxe vamale. Acum, societatea din Romania emite factura catre clientul din Ungaria fara TVA (taxare ...
Mar092024
Vanzare catre o societate din Israel. Apecte contabile si fiscale
de
Irina Dumitrescu
valabil la 09 Mar 2024
Intrebare: O societate platitoare de TVA lunar si impozit pe profit, vinde produse din inox catre o societate din Israel. Bunurile merg catre o societate din Romania spre prelucrare si ulterior merg in Israel. Va rog aspecte fiscale, intocmire documentatie necesara, cum se emite corect factura, monografie, intocmire declaratii etc. Alte aspecte de luat in calcul! Multumim frumos!