Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 10 Septembrie 2024

Actualizarea criteriilor de marime ale entitatilor raportoare care aplica IFRS, aprobate prin Ordinul 2844/2016

28 Aug 2024

Ordinul nr. 4164/2024 cu privire la actualizarea criteriilor de marime ale entitatilor raportoare, in vigoare de la 23 august 2024, transpune partial prevederile prevazute de Directiva delegata (UE) 2023/2775 a Comisiei din 17 octombrie 2023, in ceea ce priveste ajustarea criteriilor de marime pentru microintreprinderi si intreprinderi sau grupuri mici, mijlocii si mari.

Modificarile vizeaza, printre altele, si categoriile de entitati prevazute la punctul 48 indice 3 din Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2844/2016, respectiv:

1. societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata (entitati prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a); 

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
2. persoanele juridice prevazute de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat, precum si entitatile rezultate din reorganizarea lor (entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. b) si alin. (2 indice 1) din ordinul 2844/2016),  

care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

a) totalul activelor: 25.000.000 lei (anterior 17.500.000 lei);

b) cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei (35.000.000 lei);

c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

Potrivit alin. (2) punctul 48 indice 3 din Ordinul 2844/2016, entitatile prevazute la alin. pct. 2 de mai sus sunt denumite, entitati mijlocii si mari.

Persoanele juridice prevazute de Ordinul 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara, sunt:

 

Nr. crt.

CUI

Denumirea entitatii

 

1.

427410

COMPANIA NATIONALA POSTA ROMANA - S.A.

 

2.

11054529

COMPANIA NATIONALA DE CAI FERATE "CFR" - S.A.

 

3.

30267310

COMPLEXUL ENERGETIC OLTENIA - S.A.

 

4.

11054545

SOCIETATEA NATIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE CALATORI "C.F.R. - CALATORI" - S.A.

 

5.

11054537

SOCIETATEA NATIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE MARFA "C.F.R. - MARFA" - S.A.

 

6.

16054368

COMPANIA NATIONALA DE AUTOSTRAZI SI DRUMURI NATIONALE DIN ROMANIA - S.A.

 

7.

13267213

SOCIETATEA COMERCIALA DE PRODUCERE A ENERGIEI ELECTRICE IN HIDROCENTRALE "HIDROELECTRICA" - S.A.

 

8.

13863739

SOCIETATEA COMERCIALA DE TRANSPORT CU METROUL BUCURESTI "METROREX" - S.A.

 

9.

15189596

SOCIETATEA COMERCIALA ELECTROCENTRALE BUCURESTI - S.A.

 

10.

12397185

COMPANIA NATIONALA LOTERIA ROMANA - S.A.

 

11.

477647

SOCIETATEA COMERCIALA "COMPANIA NATIONALA DE TRANSPORTURI AERIENE ROMANE - TAROM" - S.A.

 

12.

30855230

SOCIETATEA COMERCIALA COMPLEXUL ENERGETIC HUNEDOARA - S.A.

 

13.

1590430

SOCIETATEA NATIONALA A SARII - "SALROM" - S.A.

 

14.

1589932

REGIA AUTONOMA "ADMINISTRATIA ROMANA A SERVICIILOR DE TRAFIC AERIAN - ROMATSA"

 

15.

26490194

COMPANIA NATIONALA "AEROPORTURI BUCURESTI" - S.A.

 

16.

1590236

REGIA AUTONOMA "REGISTRUL AUTO ROMAN"

 

17.

10881986

SOCIETATEA NATIONALA DE RADIOCOMUNICATII - S.A.

 

Modificari la raportarea consolidata privind durabilitatea (punctul 48 indice 14 din Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara)

(1) Societatile-mama ale unui grup care, pe baza consolidata, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii la data bilantului societatii-mama:

a) totalul activelor: 125.000.000 lei (anterior 105.000.000 lei);

b) cifra de afaceri neta: 250.000.000 lei (anterior 210.000.000 lei);

c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 250, includ in raportul consolidat al administratorilor informatiile necesare pentru intelegerea impactului grupului asupra aspectelor de durabilitate si informatiile necesare pentru intelegerea modului in care aspectele de durabilitate afecteaza dezvoltarea, performanta si pozitia grupului.

(2) Grupurile prevazute la alin. (1) sunt denumite in cuprinsul prezentelor reglementari grupuri mari.

(3) Informatiile mentionate la alin. (1) trebuie sa fie clar identificabile in raportul consolidat al administratorilor, intr-o sectiune specifica a raportului consolidat al administratorilor.

Potrivit Art. III din Ordinul nr. 4164/2024, modificarile se aplica incepand cu situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar al anului 2024.  Entitatile care au ales un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic aplica prevederile prezentului ordin incepand cu situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar astfel ales, care incepe ulterior datei de 1 ianuarie 2024.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre noutati fiscal-contabile

Clarificari oficiale de la MF privind calculul termenului de 5 zile pentru transmiterea e-factura

de Profeanu Laura 10 Sep 2024
Sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, reglementat prin OUG nr. 120/2021, a fost creat pentru a facilita administrarea si functionarea facturarii electronice in Romania. Recent, Ministerul Finantelor a oferit clarificari importante (nu doar pe Facebook) privind modul de calcul al termenului-limita de cinci zile pentru transmiterea facturilor prin acest sistem. Conform ...

Anularea accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale restante la 31.08.2024

de Profeanu Laura 09 Sep 2024
Guvernul a adoptat OUG nr. 107/2024 cu privire la anularea dobanzilor, penalitatilor si toate accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale, restante la data de 31.08.2024 inclusiv.  In vigoare de la 06.09.2024, ordonanta a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 905 din 06.09.2024. Obligatiile bugetare principale restante, la data de 31.08.2024 inclusiv, sunt: - ...

Proiect de OUG. Bonificatii de 3% acordate de catre organul fiscal

de Profeanu Laura 04 Sep 2024
Un nou proiect de OUG, aflat in dezbatere publica, propune masuri importante pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit si pe veniturile microintreprinderilor. Potrivit proiectului, contribuabilii platitori de impozit pe profit (indiferent de sistemul de declarare si plata prevazut la art. 41 din Codul fiscal) precum si contribuabilii platitori de impozit pe veniturile ...

Proiect de OUG. Anularea partiala a obligatiilor fiscale principale pentru persoanele fizice

de Profeanu Laura 04 Sep 2024
Pe fondul deficitului bugetar crescut si din necesitatea de a imbunatati colectarea veniturilor la bugetul de stat, Guvernul propune o serie de masuri legislative prin intermediul unui proiect de OUG care vizeaza oferirea unor facilitati fiscale pentru stimularea platii datoriilor fiscale si reducerea volumului de creante bugetare neincasate. Nota de fundamentare a proiectului evidentiaza ...

Proiect de OUG: Masuri de anulare a accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale restante la 31 august 2024

de Profeanu Laura 03 Sep 2024
In contextul eforturilor de consolidare bugetara si imbunatatire a colectarii veniturilor la bugetul de stat, Guvernul propune masuri importante pentru gestionarea creantelor fiscale. Proiectul de OUG, pus recent in dezbatere publica de Ministerul Finantelor, introduce facilitati fiscale, respectiv anularea accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale restante la 31 august 2024. ...

Proiect de majorare a sumelor acordate pentru tichetele culturale

de Profeanu Laura 03 Sep 2024
Tichetele culturale reprezinta bilete de valoare oferite angajatilor, fie lunar, fie ocazional, pentru a acoperi costurile unor servicii si bunuri culturale. Schimbarile propuse in 2024 Recent, un proiect de ordin comun al ministrului finantelor si ministrului culturii a fost pus in dezbatere publica la data de 2 septembrie 2024, propunand o majorare a valorilor sumelor acordate pentru ...
Vezi toate studiile de caz despre noutati fiscal-contabile keyboard_double_arrow_right