Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 16 Iunie 2025

Actualizarea criteriilor de marime ale entitatilor raportoare care aplica IFRS, aprobate prin Ordinul 2844/2016

28 Aug 2024

Ordinul nr. 4164/2024 cu privire la actualizarea criteriilor de marime ale entitatilor raportoare, in vigoare de la 23 august 2024, transpune partial prevederile prevazute de Directiva delegata (UE) 2023/2775 a Comisiei din 17 octombrie 2023, in ceea ce priveste ajustarea criteriilor de marime pentru microintreprinderi si intreprinderi sau grupuri mici, mijlocii si mari.

Modificarile vizeaza, printre altele, si categoriile de entitati prevazute la punctul 48 indice 3 din Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2844/2016, respectiv:

1. societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata (entitati prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a); 

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
2. persoanele juridice prevazute de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat, precum si entitatile rezultate din reorganizarea lor (entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. b) si alin. (2 indice 1) din ordinul 2844/2016),  

care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

a) totalul activelor: 25.000.000 lei (anterior 17.500.000 lei);

b) cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei (35.000.000 lei);

c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

Potrivit alin. (2) punctul 48 indice 3 din Ordinul 2844/2016, entitatile prevazute la alin. pct. 2 de mai sus sunt denumite, entitati mijlocii si mari.

Persoanele juridice prevazute de Ordinul 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara, sunt:

 

Nr. crt.

CUI

Denumirea entitatii

 

1.

427410

COMPANIA NATIONALA POSTA ROMANA - S.A.

 

2.

11054529

COMPANIA NATIONALA DE CAI FERATE "CFR" - S.A.

 

3.

30267310

COMPLEXUL ENERGETIC OLTENIA - S.A.

 

4.

11054545

SOCIETATEA NATIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE CALATORI "C.F.R. - CALATORI" - S.A.

 

5.

11054537

SOCIETATEA NATIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE MARFA "C.F.R. - MARFA" - S.A.

 

6.

16054368

COMPANIA NATIONALA DE AUTOSTRAZI SI DRUMURI NATIONALE DIN ROMANIA - S.A.

 

7.

13267213

SOCIETATEA COMERCIALA DE PRODUCERE A ENERGIEI ELECTRICE IN HIDROCENTRALE "HIDROELECTRICA" - S.A.

 

8.

13863739

SOCIETATEA COMERCIALA DE TRANSPORT CU METROUL BUCURESTI "METROREX" - S.A.

 

9.

15189596

SOCIETATEA COMERCIALA ELECTROCENTRALE BUCURESTI - S.A.

 

10.

12397185

COMPANIA NATIONALA LOTERIA ROMANA - S.A.

 

11.

477647

SOCIETATEA COMERCIALA "COMPANIA NATIONALA DE TRANSPORTURI AERIENE ROMANE - TAROM" - S.A.

 

12.

30855230

SOCIETATEA COMERCIALA COMPLEXUL ENERGETIC HUNEDOARA - S.A.

 

13.

1590430

SOCIETATEA NATIONALA A SARII - "SALROM" - S.A.

 

14.

1589932

REGIA AUTONOMA "ADMINISTRATIA ROMANA A SERVICIILOR DE TRAFIC AERIAN - ROMATSA"

 

15.

26490194

COMPANIA NATIONALA "AEROPORTURI BUCURESTI" - S.A.

 

16.

1590236

REGIA AUTONOMA "REGISTRUL AUTO ROMAN"

 

17.

10881986

SOCIETATEA NATIONALA DE RADIOCOMUNICATII - S.A.

 

Modificari la raportarea consolidata privind durabilitatea (punctul 48 indice 14 din Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara)

(1) Societatile-mama ale unui grup care, pe baza consolidata, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii la data bilantului societatii-mama:

a) totalul activelor: 125.000.000 lei (anterior 105.000.000 lei);

b) cifra de afaceri neta: 250.000.000 lei (anterior 210.000.000 lei);

c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 250, includ in raportul consolidat al administratorilor informatiile necesare pentru intelegerea impactului grupului asupra aspectelor de durabilitate si informatiile necesare pentru intelegerea modului in care aspectele de durabilitate afecteaza dezvoltarea, performanta si pozitia grupului.

(2) Grupurile prevazute la alin. (1) sunt denumite in cuprinsul prezentelor reglementari grupuri mari.

(3) Informatiile mentionate la alin. (1) trebuie sa fie clar identificabile in raportul consolidat al administratorilor, intr-o sectiune specifica a raportului consolidat al administratorilor.

Potrivit Art. III din Ordinul nr. 4164/2024, modificarile se aplica incepand cu situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar al anului 2024.  Entitatile care au ales un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic aplica prevederile prezentului ordin incepand cu situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar astfel ales, care incepe ulterior datei de 1 ianuarie 2024.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre noutati fiscal-contabile

Noul ghid RO e-Transport

de Profeanu Laura 10 Iun 2025
Autoritatile fiscale au actualizat recent ghidul privind utilizarea sistemului RO e-Transport, adaptandu-l la modificarile legislative din 2024–2025 si la noua structura a sistemului, impartit acum clar intre transporturile nationale de bunuri cu risc fiscal ridicat si transporturile internationale de bunuri, fie ele riscante sau nu. RO e-Transport este sistemul national de ...

Reforma fiscala 2025: Ce ne recomanda FMI pentru un sistem echitabil si sustenabil

de Profeanu Laura 10 Iun 2025
Romania se confrunta cu presiuni fiscale tot mai mari, iar o reforma fiscala profunda devine inevitabila. Recent, autoritatile romane au solicitat sprijin tehnic din partea Fondului Monetar International (FMI) pentru a contura reforma fiscala a anului 2025. Rezultatul? Un raport publicat in mai 2025 care ofera o analiza critica a sistemului actual si un set de recomandari concrete pentru ...

Sediile comune pentru mii de firme: un risc fiscal ignorat? Ce recomanda Curtea de Conturi in urma auditului de conformitate la ANAF

de Profeanu Laura 06 Iun 2025
Un fenomen devenit tot mai prezent in peisajul economic romanesc, a atras atentia Curtii de Conturi: mii de firme functioneaza la adrese comune, iar multe dintre ele inregistreaza datorii uriase la bugetul de stat. In urma unui audit de conformitate efectuat in 2023 la ANAF, institutia de control recomanda instituirea unui nou indicator de risc fiscal pentru combaterea acestui comportament, ...

Contributia la Fondul de Tranzitie Energetica: declarata neconstitutionala, dar inca aplicabila. Cum este posibil?

de Profeanu Laura 06 Iun 2025
Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) a declarat neconstitutionale, prin Decizia nr. 640/2024, publicata in Monitorul Oficial pe 3 iunie 2025, anumite prevederi din OUG nr. 27/2022 referitoare la controversata contributie la Fondul de Tranzitie Energetica - o taxa impusa producatorilor de energie electrica. Cu toate acestea, contributia ramane in vigoare, cel putin temporar, in baza unui nou ...

Monitorizare obligatorie prin GPS pentru parcurile auto ale institutiilor publice. Combustibilul nu se mai deconteaza fara foaie de parcurs digitala

de Profeanu Laura 02 Iun 2025
O noua propunere legislativa depusa recent la Senat (28.05.2025) vizeaza modificarea OG nr. 80/2001 privind normativele de cheltuieli pentru autoritatile si institutiile publice, introducand masuri concrete pentru reducerea consumului de carburant in sectorul bugetar. Concret, proiectul instituie obligatia de echipare a autoturismelor detinute de institutiile publice cu sisteme de localizare ...

Salile de jocuri de noroc ar putea fi interzise la parterul blocurilor si in cladirile cu destinatie mixta: un pas legislativ spre protejarea populatiei vulnerabile

de Profeanu Laura 28 Mai 2025
Un proiect de lege adoptat tacit de Senat la data de 15 mai 2025, propune modificarea OUG nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, introducand o noua restrictie pentru obtinerea licentei de functionare: interdictia de a amplasa sali de jocuri in cladiri rezidentiale sau la parterul imobilelor cu destinatie mixta. Ce prevede concret proiectul legislativ? ...
Vezi toate studiile de caz despre noutati fiscal-contabile keyboard_double_arrow_right
x