Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 27 Aprilie 2024

ANAF va solicita documente suplimentare pentru casele de marcat, transportul alternativ sau prin taxi si inchirierea locuintelor pentru turisti

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
16 Oct 2023


Printr-un nou ordin emis de presedintele ANAF (nr.1612 din 04 Octombrie 2023) s-au introdus o serie de documente suplimentare care pot fi solicitate in dosarele pentru atribuirea numerelor unice de identificare pentru casele de marcat.

Acest ordin, in vigoare la data de 12 octombrie 2023, aproba documentele suplimentare care pot fi solicitate de catre autoritatile fiscale, pentru a verifica indeplinirea conditiilor necesare pentru atribuirea numerelor unice de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale, in plus fata de documentele standard.

Aceste documente standard sunt cele prevazute la art. 61 alin. 3 din anexa la HG nr. 479/2003 privind normele de aplicare ale OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale:  
Art. 61 alin. (3) Cererea de atribuire a numarului unic de identificare este insotita de urmatoarele documente:
a) copia facturii si a documentului de plata care atesta achizitionarea aparatului de marcat electronic fiscal, copia contractului de vanzare-cumparare cu plata in rate sau, dupa caz, copia contractului de leasing financiar incheiat cu clauza expresa privind asumarea obligatiei partilor ca la expirarea contractului de leasing se transfera utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului;
b) copia procesului-verbal de sigilare a memoriei fiscale si a aparatului de marcat electronic fiscal;
c) declaratia pe propria raspundere a utilizatorului privind adresa de la locul unde va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal sau, dupa caz, declaratia privind desfasurarea activitatii in regim ambulant ori in regim de taxi. Verificarea existentei punctului de lucru inregistrat la oficiul registrului comertului se face de catre organul fiscal care solutioneaza cererea de atribuire a numarului unic de identificare, prin solicitarea de informatii, prin serviciul ONRC - Recom ONLINE;
d) declaratia pe propria raspundere a utilizatorului privind numarul de inmatriculare al autovehiculului pe care se va instala aparatul de marcat electronic fiscal, insotita de copia autorizatiei taxi, in cazul activitatii de taximetrie.

Suplimentar fata de aceste documente, organul fiscal poate solicita:

- In cazul activitatii de transport alternativ cu autoturism si conducator auto, precum si in cazul activitatii de transport in regim de taxi  → copia contractului de comodat sau de inchiriere a autovehiculului;
- In cazul persoanelor fizice care inchiriaza in scop turistic camerele situate in locuinte personale →  dovada detinerii in proprietate a spatiului sau a dreptului de a subinchiria imobilul;
- In cazul activitatii de transport alternativ cu autoturism si conducator auto → informatii care se regasesc in cuprinsul autorizatiei pentru transportul alternativ cu autoturism si conducator auto, precum si in copia conforma a autorizatiei pentru transportul alternativ cu autoturism si conducator auto (de la Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. in baza unui protocol interinstitutional);
- In cazul in care utilizatorul aparatului de marcat a decedat, iar mostenitorul de drept al aparatului de marcat depune cerere pentru atribuirea numarului unic de identificare → certificatul de mostenitor care atesta includerea in masa succesorala a aparatului de marcat electronic fiscal.

Ce reprezinta aceste numere unice de identificare pentru casele de marcat?

Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscal (art. 59 si 60 indice 1) stabilesc reguli si proceduri detaliate pentru utilizarea si gestionarea aparatelor de marcat electronice fiscale in Romania, precum si informatii despre aceste numere:
  1. Logotipul si Seria Fiscala:
    • Logotipul si seria fiscala sunt utilizate pentru identificarea fiscala a fiecarui aparat de marcat electronic fiscal.
    • Logotipul este o asociere stilizata a literelor "R" si "L", realizata sub forma de semn grafic.
    • Seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal poate fi formata din una sau doua litere alfabetice si zece caractere numerice.
    • Caracterele alfabetice ale seriei fiscale reprezinta denumirea prescurtata a municipiului Bucuresti sau a judetului unde este instalat aparatul.
    • Primele patru caractere numerice din seria fiscala reprezinta numarul avizului sau autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale.
    • Urmatoarele sase caractere numerice reprezinta numarul de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet sau in municipiul Bucuresti.
  2. Registrul:
  3. Registrul este o baza de date electronica gestionata de ANAF.
  4. Din acest registru se atribuie seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal. Seria fiscala este formata din 10 caractere care reprezinta numarul unic de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal.
  5. Numarul unic de identificare al aparatului de marcat electronic fiscal este asociat cu istoricul aparatului si nu poate fi anulat, sters sau realocat.
Aceste prevederi sunt importante pentru asigurarea urmaririi si gestionarii corecte a aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate in Romania si pentru a garanta ca acestea sunt utilizate conform reglementarilor fiscale. Registrul electronic este gestionat de ANAF pentru a urmari si monitoriza toate aparatele de marcat electronice fiscale din tara.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr262024

Anularea inregistrarii unei persoane in scopuri de TVA

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Organele fiscale din Romania au dreptul de a anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei persoane impozabile, din mai multe motive (prevazute la art. 316 alin. 11 din Codul fiscal) fiecare avand implicatii directe asupra capacitatii contribuabililor de a efectua operatiuni taxabile. Motive de anulare 1. Inactivitatea fiscala O persoana este declarata inactiva, daca nu isi indeplineste ...
Apr262024

Procedura de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu risc fiscal ridicat

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Conform art. 316 alin. 11 lit. h) din Codul fiscal, organele fiscale competente din Romania au autoritatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care prezinta un risc fiscal ridicat. Procedura, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 393/2021, se aplica persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, in urma selectiei efectuate, in mod ...
Apr252024

Modificari in Declaratia 112

de Profeanu Laura 25 Apr 2024
ANAF a publicat recent schimbari in structura si cerintele Declaratiei 112, aprobate prin Ordinul nr. 723/2024, in vigoare din 22 aprilie 2024. Potrivit referatului de aprobare a proiectului de ordin, contextul modificarilor aduse Declaratiei 112 este strans legat de necesitatea alinierii procedurale si legislative la  prevederile introduse prin OUG nr. 115/2023. Aceasta ordonanta a adus ...
Apr232024

Publicarea listelor firmelor corecte si a celor cu datorii pentru trimestrul I din 2024 de catre ANAF

de Profeanu Laura 23 Apr 2024
ANAF este responsabila pentru gestionarea si supravegherea obligatiilor fiscale ale persoanelor juridice din Romania. O parte a acestei responsabilitati include publicarea periodica a listelor cu firmele care isi indeplinesc obligatiile fiscale (lista alba) si a celor care inregistreaza datorii (lista neagra). Listele sunt actualizate trimestrial si sunt importante pentru transparenta fiscala si ...
Apr212024

Modalitatea de contabilizare a impozitului minim si a impozitului suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
Recent, Ministerul Finantelor a propus un proiect de ordin care vizeaza stabilirea modalitatii de contabilizare a impozitului minim pe cifra de afaceri si a impozitului suplimentar pentru activitatile din sectoarele petrol si gaze naturale. Aceasta initiativa vine in contextul implementarii noilor prevederi fiscale introduse de Legea 296/2023, raspunzand cerintei de a avea proceduri si norme de ...
Apr212024

Limitari privind dreptul contribuabilului de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozit

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
De la 1 ianuarie 2024, Codul Fiscal a fost modificat cu privire la dreptul contribuabililor de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozitul pe venit. Astfel, optiunea de a redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ramane activa, in timp ce alte surse de venit au fost excluse. Conform art. 123^1 din Codul fiscal, contribuabilii pot decide ...