Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 24 Februarie 2024

Formularul F7000, destinat operatorilor de platforme online

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
23 Dec 2023


Ordinul ANAF 1996/2023 marcheaza un pas important in adaptarea legislatiei fiscale romanesti la economia digitala. Acesta introduce formularul F7000, destinat operatorilor de platforme online, pentru a sprijini conformitatea fiscala in conformitate cu OG 16/2023 si Directiva europeana DAC7.

Raportarea se va face anual, pana la data de 31 ianuarie, pentru activitatea din anul anterior, prima raportare urmand sa fie transmisa pana la 31.01.2024, pentru activitatea din anul  2023.

Prin acest ordin al presedintelui ANAF, s-a aprobat modelul Formularului F7000 utilizat de Operatorii de platforme in vederea indeplinirii obligatiei de raportare prevazute la art. 291 indice 5 alin. 1) din Codul de procedura fiscala.

Implementarea DAC7 si transparenta fiscala:

DAC7 vizeaza cresterea transparentei activitatilor economice desfasurate prin platforme digitale. Ordinul ANAF 1.996/2023, care se aplica marketplace-urilor si altor platforme digitale, necesita raportarea detaliata a activitatilor economice desfasurate de utilizatori. Acesta include vanzari de bunuri, prestari de servicii si inchirieri de bunuri imobile.

Formularul F7000 si procedura de raportare:

Formularul F7000, ce trebuie completat electronic si transmis anual pana la 31 ianuarie, include informatii detaliate despre activitatea economica a utilizatorilor platformelor. Astfel, autoritatile fiscale pot asigura colectarea eficienta a datelor necesare pentru conformitatea fiscala.

Recomandari pentru Operatorii de Platforme:

Potrivit instructiunilor din Anexa 2 a Ordinului ANAF 1996/2023, operatorii de platforme trebuie sa utilizeze Formularul F7000, precum si programul de asistenta, disponibil pe www.anaf.ro, sectiunea Servicii online, meniul Descarcare declaratii electronice, in scopul raportarii informatiilor solicitate.

Formularul de raportare se transmite prin portal, sub forma unui fisier PDF cu XML atasat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanta. Pentru depunerea formularelor F7000, Operatorii de platforme trebuie sa detina un certificat digital calificat. Orice modificare a formularelor F7000 se aduce la cunostinta Operatorilor de platforme prin publicarea, pe portalul A.N.A.F., in sectiunea Servicii online, meniul Descarcare declaratii electronice, cu minimum 15 zile inainte de aplicarea modificarilor efectuate. 

Informatiile care trebuie raportate de fiecare Operator de platforma cu obligatia de raportare:

1. Numele, adresa sediului social, NIF-ul, denumirea comerciala a platformei;

2. Pentru fiecare Vanzator Raportabil care a realizat Activitatea Relevanta, alta decat inchirierea de bunuri imobile:

- Operatorul de platforma care are obligatia de raportare transmite toate informatiile urmatoare pentru fiecare Vanzator care este o persoana fizica si care nu este Vanzator Exclus:

- prenumele si numele;

- adresa principala;

- orice NIF emis Vanzatorului respectiv, inclusiv fiecare stat membru emitent, si, in absenta unui NIF, locul nasterii Vanzatorului respectiv;

- numarul TVA al Vanzatorului respectiv, daca exista;

- data nasterii.

- Operatorul de platforma care are obligatia de raportare transmite toate informatiile urmatoare pentru fiecare Vanzator care este o Entitate si care nu este Vanzator Exclus:

- denumirea juridica;

- adresa principala;

- orice NIF emis Vanzatorului respectiv, inclusiv fiecare stat membru emitent;

- numarul TVA al Vanzatorului respectiv, daca exista;

- numarul de inregistrare in Registrul Comertului;- existenta oricarui sediu permanent prin care se realizeaza Activitati Relevante in Romania sau in oricare alt stat membru, daca informatia este disponibila, indicand fiecare stat membru in care este situat un astfel de sediu permanent.

3. Pentru fiecare Vanzator Raportabil care a desfasurat o Activitate Relevanta care implica inchirierea de bunuri imobile:

- Operatorul de platforma care are obligatia de raportare transmite toate informatiile urmatoare pentru fiecare Vanzator care este o persoana fizica si care nu este Vanzator Exclus:

- prenumele si numele;

- adresa principala;

- orice NIF emis Vanzatorului respectiv, inclusiv fiecare stat membru emitent, si, in absenta unui NIF, locul nasterii Vanzatorului respectiv;

- numarul TVA al Vanzatorului respectiv, daca exista;

- data nasterii.

- Operatorul de platforma care are obligatia de raportare transmite toate informatiile urmatoare pentru fiecare Vanzator care este o Entitate si care nu este Vanzator Exclus:

- denumirea juridica;

- adresa principala;

- orice NIF emis Vanzatorului respectiv, inclusiv fiecare stat membru emitent;

- numarul TVA al Vanzatorului respectiv, daca exista;

- numarul de inregistrare in Registrul Comertului;

- existenta oricarui sediu permanent prin care se realizeaza Activitati Relevante in Romania sau in oricare alt stat membru, daca informatia este disponibila, indicand fiecare stat membru in care este situat un astfel de sediu permanent. 

Corectiile informatiilor transmise se efectueaza dupa cum urmeaza:

a) la initiativa Operatorilor de platforme;

b) ca urmare a unei solicitari de corectie transmise de alte jurisdictii raportoare prin intermediul A.N.A.F.;

c) ca urmare a unei notificari transmise de A.N.A.F.;

d) ca urmare a masurilor dispuse de catre A.N.A.F. dupa efectuarea unui control.

6. Tipurile de corectii posibile:

a) modificarea sau completarea unor informatii transmise initial, in situatia in care au fost raportate incorect sau incomplet;

b) anularea unor informatii transmise initial.

Prin aceste masuri, ANAF isi propune sa se asigure ca vanzatorii si prestatorii digitali isi indeplinesc obligatiile fiscale. Ordinul 1.996/2023 reprezinta un efort de aliniere la standardele europene si de imbunatatire a colectarii fiscale in era digitala.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Feb232024

Stimulente fiscale. Deduceri pentru cheltuielile de cercetare - dezvoltare

de Profeanu Laura 23 Feb 2024
Facilitatea fiscala privind deducerile pentru cheltuielile de cercetare-dezvoltare, introdusa prin O.M.F.P.  nr. 1056/4435/2016, reprezinta un element central pentru stimularea inovatiei si a competitivitatii in economia romaneasca. Aceasta facilitate permite companiilor platitoare de impozit pe profit sa beneficieze de stimulente fiscale, conform art. 20 din Codul fiscal, cu scopul de a ...
Feb222024

Se majoreaza taxele pentru utilizarea muzicii ambientale in spatii comerciale

de Profeanu Laura 22 Feb 2024
Incepand cu 01 martie 2024, taxele pentru utilizarea muzicii ambientale in spatii comerciale se vor majora, conform noilor reglementari oficializate de Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor (ORDA) prin Decizia nr. 34/2024. Aceste modificari vizeaza simplificarea si majorarea tarifelor, cu impact direct asupra persoanelor fizice autorizate si a firmelor care integreaza muzica ambientala in ...
Feb202024

Transformarea PFA, II si IF in SRL: O noua perspectiva pentru antreprenori

de Profeanu Laura 20 Feb 2024
In contextul actual al mediului de afaceri, aflat in continua evolutie, flexibilitatea si adaptabilitatea juridica devin esentiale pentru supravietuirea si prosperitatea afacerilor mici. In acest context, un proiect de lege depus la Senat la data de 14.02.2024, aduce o veste buna pentru persoanele fizice autorizate (PFA), intreprinderile individuale (II) si intreprinderile familiale (IF), ...
Feb212024

Se modifica tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din registrul comertului

de Profeanu Laura 21 Feb 2024
Incepand cu 20 martie 2024, se modifica tarifele pentru serviciile oferite de catre  Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) pentru eliberarea de informatii si documente. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 136 din 19 februarie 2024, Ordinul nr. 380/C/2024, emis de Ministerul Justitiei, detaliaza noua structura tarifara aplicabila din 20 martie 2024. Vechile si noile ...
Feb212024

Se modifica tarifele pentru informatiile si documentele eliberate din Buletinul procedurilor de insolventa

de Profeanu Laura 21 Feb 2024
Pe fondul unei economii dinamice, in care procedurile de insolventa reprezinta un aspect important pentru mediul de afaceri, Ministerul Justitiei a emis Ordinul nr. 381/C/2024. Acest act normativ, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 136 din 19 februarie 2024, introduce o serie de modificari la tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din Buletinul procedurilor de insolventa. ...
Feb212024

Proiect de lege de modificare a Codului de procedura fiscala: implementarea unei competente alternative in materia executarii fiscale

de Profeanu Laura 21 Feb 2024
In prezent, ANAF detine competenta exclusiva in executarea silita a creantelor bugetare, indiferent de originea acestora. Proiectul de lege introdus recent la Senat (20.02.2024) propune o schimbare semnificativa in modul in care datoriile fiscale vor fi executate silit in Romania, oferind o alternativa la sistemul actual dominat de executorii fiscali. Aceasta initiativa legislativa vizeaza ...