Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024

Modificari fiscale 03 - 09 aprilie 2023

Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Irina Dumitrescu
Consultant fiscal, Expert contabil
18 Apr 2023


1. O.U.G. nr. 20/2023 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscal
 
Publicat in: M.Of. nr. 290 din  06.04.2023 
Ce prevede: Ordonanta aduce schimbari in domeniul esalonarii la plata a obligatiilor fiscale – atat esalonarilor simplificate cate si celor clasice. 

Modificari aduse esalonarii la plata a obligatiilor fiscale reglementata la Capitolul IV din Codul de procedura fiscala (esalonare clasica):
- contribuabilii care detin bunuri in proprietate insuficiente pentru a constitui garantiile prevazute la art. 193 alin. (13) –(15), dupa caz, din Codul de procedura fiscala pot constitui garantii in procent de minim 50% din valoarea obligatiilor fiscale restante ce fac obiectul inlesnirilor la plata, pentru a beneficia de esalonarea la plata de cel mult 5 ani. In caz contrar pot beneficia de esalonare la plata pe o perioada de cel mult 6 luni. In aceste situatii penalitatile de intarziere cuprinse in certificatul de atestare fiscala nu se amana la plata si se includ in esalonare.
- includerea in sfera obligatiilor fiscale ce pot fi esalonate a obligatiilor fiscale/bugetare care reprezinta fonduri europene sau fonduri publice nationale aferente fondurilor europene.
- excluderea  din sfera obligatiilor fiscale ce pot fi esalonate a obligatiilor fiscale care reprezinta accize. Ca urmare a acestei excluderi se introduce o noua conditie de mentinere a esalonarii -  achitarea accizelor nestinse la data comunicarii deciziei de esalonare la plata in termen de cel mult 30 de zile de la data comunicarii deciziei de esalonare.
- abrogarea prevederilor referitoare la plafoanele obligatiilor esalonate la plata sub care nu este necesara constituirea de garantii de catre debitori.
- reducerea numarului de cereri de modificare  a esalonarii la plata, de la doua cereri la o singura cerere.
- reducerea numarului de cereri de mentinere a unei esalonari a carei valabilitate a fost pierduta din cauza nerespectarii conditiilor de la doua la o singura cerere intr-un an calendaristic, sau fractie de an calendaristic, daca depune o cerere in acest scop inainte de executarea garantiei de catre organul fiscal competent sau inainte de stingerea tuturor obligatiilor fiscale care au facut obiectul esalonarii la plata, dupa caz.

Modificari aduse esalonarii simplificate reglementata la Capitolul IV indice 1 din Codul de procedura fiscala:
-  excluderea  din sfera obligatiilor fiscale ce pot face obiectul esalonarii simplificate a urmatoarelor obligatii fiscale :
a. accize;
b. impozitele si contributiile sociale obligatorii cu retinere la sursa sau retinute prin stopaj la sursa,  respective acele impozite si contributii sociale reglementate de Codul fiscal pentru care platitorii de venituri au obligatia sa aplice metoda privind retinerea la sursa sau retinerea prin stopaj la sursa.;
c. taxele aferente activitatilor din domeniul jocurilor de noroc.
Ca urmare a acestor excluderi se introduc noi conditii de mentinere a esalonarii simplificate:
-  achitarea accizelor si taxelor aferente activitatilor din domeniul jocurilor de noroc nestinse la data comunicarii deciziei de esalonare la plata in termen de cel mult 30 de zile de la data comunicarii deciziei de esalonare iar a impozitelor si contributiilor sociale cu retinere la sursa, in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii acestei decizii.
- includerea in sfera obligatiilor fiscale ce pot face obiectul esalonarii simplificata a obligatiilor fiscale/bugetare care reprezinta fonduri europene sau fonduri publice nationale aferente fondurilor europene.
- reducerea numarului de cereri de modificare  a esalonarii la plata, de la doua cereri la o singura cerere.
- reducerea numarului de cereri de mentinere a unei esalonari a carei valabilitate a fost pierduta din cauza nerespectarii conditiilor de la doua la o singura cerere intr-un an calendaristic, sau fractie de an calendaristic, daca depune o cerere in acest scop inainte de executarea garantiei de catre organul fiscal competent sau inainte de stingerea tuturor obligatiilor fiscale care au facut obiectul esalonarii la plata, dupa caz.
- majorarea nivelului dobanzilor pe perioada esalonari la plata, de la 0.01% la  0,02% pentru fiecare zi de intarziere, cu exceptia esalonarilor acordate pentru obligatiile fiscale rezultate din titlurile de creanta emise de autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene, pentru care dobanzile se calculeaza conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011.
- eliminrarea posibilitatii de a beneficia concomitent de o esalonare la plata simplificata si o esalonare la plata clasica.
 
 
Modificari aduse O.G. nr. 6/2019
- Reducerea posibilitatii debitorilor de a solicita modificarea/mentinerea inlesnirii la plata de la doua la singura data intr-un an sau, dupa caz, intr-o fractiune de an calendaristic.
 
Aplicabilitatea acestor modificari:
1. Cererei noi de esalonare:
- noile prevederi privind esalonarile se aplica pentru cererile de esalonare la plata, precum si pentru cererile de modificare/mentinere a esalonarii la plata, depuse dupa data de 06 aprilie 2023.
2. Esalonari in derulare care si-au pierdut valabilitatea la data de 06 aprilie 2023.
Esalonari clasice:
In cazul esalonarilor la plata clasice aflate in derulare sau care si-au pierdut valabilitatea la data intrarii in vigoare a O.U.G. 20/2023, prevederile privind mentinerea/modificarea esalonarii clasice se aplica si pentru debitorii care depun ulterior acestei date cereri de modificare/mentinere a esalonarii la plata. Pentru debitorii care au depus/depun cereri de modificare/mentinere a esalonarii la plata, in cursul anului 2023 se aplica urmatoarele reguli:
a) in cazul in care debitorul a depus o singura cerere de modificare/mentinere a esalonarii la plata, aprobata de organul fiscal, in perioada cuprinsa intre data de 1 ianuarie 2023 si 6 aprilie 2023, pentru perioada ramasa din anul 2023, acesta mai poate depune o singura cerere de modificare/mentinere a esalonarii la plata;
b) in cazul in care debitorul a depus doua cereri de modificare/mentinere a esalonarii la plata, aprobate de organul fiscal, in perioada cuprinsa intre data de 1 ianuarie 2023 si 06 aprilie 2023, pentru perioada ramasa din anul 2023, acesta nu mai poate beneficia de o noua modificare/mentinere a esalonarii la plata;
c) in cazul in care debitorul depune prima cerere de modificare/mentinere dupa data de 06 aprilie 2023, pentru perioada ramasa din anul 2023, acesta poate beneficia doar de aceasta modificare/mentinere a esalonarii la plata.
In cazul esalonarilor la plata aflate in derulare sau care si-au pierdut valabilitatea la data de 06 aprilie 2023, cererile de modificare/mentinere a esalonarii la plata care sunt nesolutionate la aceasta data se solutioneaza potrivit legislatiei in vigoare la data depunerii cererii. In acest caz, dupa aprobarea cererii de modificare/mentinere debitorul nu mai poate depune o noua cerere de modificare/mentinere a esalonarii la plata in cursul anului 2023.
 
Esalonari simplificate
In cazul esalonarilor la plata, in forma simplificata, aflate in derulare sau care si-au pierdut valabilitatea la data de 06 aprilie 2023, prevederile privind mentinerea/modificarea esalonarii se aplica si pentru debitorii care depun, ulterior acestei date, cereri de modificare/mentinere a esalonarii la plata.
Pentru debitorii care au depus/depun cereri de modificare/mentinere a esalonarii la plata, in perioada de valabilitate a acesteia, se aplica urmatoarele reguli:
a) in cazul in care debitorul a depus o singura cerere de modificare/mentinere a esalonarii la plata, aprobata de organul fiscal, pana la data de 06 aprilie 2023, pentru perioada ramasa din esalonarea la plata, acesta mai poate depune o singura cerere de modificare/mentinere a esalonarii la plata;
b) in cazul in care debitorul a depus doua cereri de modificare/mentinere a esalonarii la plata, aprobate de organul fiscal, pana la data de 06 aprilie 2023, pentru perioada ramasa din esalonarea la plata, acesta nu mai poate beneficia de o noua modificare/mentinere a esalonarii la plata in forma simplificata;
c) in cazul in care debitorul depune prima cerere de modificare/mentinere a esalonarii la plata in forma simplificata dupa data de 06 aprilie 2023, pentru perioada ramasa din esalonarea la plata, acesta poate beneficia doar de aceasta modificare/mentinere a esalonarii la plata.
In cazul esalonarilor la plata in forma simplificata aflate in derulare sau care si-au pierdut valabilitatea la data de 06 aprilie 2023, cererile de modificare/mentinere a esalonarii la plata, nesolutionate la aceasta data, se solutioneaza potrivit legislatiei in vigoare la data depunerii cererii. In acest caz, dupa aprobarea cererii de modificare/mentinere debitorul nu mai poate depune o noua cerere de modificare/mentinere a esalonarii la plata, in forma simplificata, in perioada de valabilitate a acesteia.
 
Prevederile privind nivelul dobanzilor se aplica si in cazul:
a) esalonarilor la plata in forma simplificata aflate in derulare la data de 06 aprilie 2023, caz in care organul fiscal, in termen de cel mult 15 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, reface graficul de esalonare, pe care il comunica contribuabilului. Pana la data comunicarii graficului de esalonare refacut, ratele datorate sunt cele din graficul de esalonare existent;
b) esalonarilor la plata care si-au pierdut valabilitatea si pentru care exista in curs de solutionare, la data de 06 aprilie 2023, cereri de mentinere a esalonarii la plata sau pentru care debitorul depune cerere de mentinere a esalonarii la plata ulterior acestei date, caz in care organul fiscal reface graficul de esalonare, pe care il comunica contribuabilului odata cu decizia de mentinere a esalonarii la plata in forma simplificata;
c) cererilor de esalonare la plata in forma simplificata depuse si nesolutionate pana la data de 06 aprilie 2023.

Prevederile privind obligatiile fiscale excluse de la esalonarea clasica sau simplificata se aplica si cererilor de modificare a esalonarilor la plata depuse dupa data de 06 aprilie 2023, prin care se solicita modificarea deciziei de esalonare la plata pentru obligatiile fiscale de natura celor exceptate.
In cazul esalonarilor la plata aflate in derulare sau care si-au pierdut valabilitatea la data de 06 aprilie 2023, inclusiv in cazul celor modificate ulterior acestei date, pentru care debitorii nu detin bunuri in proprietate, dobanzile se datoreaza, se calculeaza si se comunica pentru obligatiile fiscale principale esalonate la plata, dupa finalizarea esalonarii la plata sau, dupa caz, la data pierderii valabilitatii esalonarii la plata.


2. O.A.N.A.F. nr. 420/2023 pentru aprobarea modelului si continutului formularului ''Notificare de conformare emisa de organul de inspectie fiscala'', a procedurii de notificare si a periodicitatii de emitere, precum si pentru modificarea anexei nr. 1.a la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.711/2015 privind modelul si continutul formularelor si documentelor utilizate in activitatea de inspectie fiscala
Publicat in: M.Of. nr. 291 din  06.04.2023 
Ce prevede: Conform Codului de procedura fiscala pentru contribuabilii/platitorii prezumtivi a fi selectati pentru efectuarea inspectiei fiscale, organul de inspectie fiscala transmite acestora, in scris, o notificare de conformare cu privire la riscurile fiscale identificate in scopul reanalizarii de catre acestia a situatiei fiscale si, dupa caz, de a depune sau de a corecta declaratiile fiscale. Prin notificare se comunica contribuabilului/platitorului ca in termen de 30 de zile de la data comunicarii notificarii are posibilitatea sa depuna sau sa corecteze declaratiile fiscale. Pana la expirarea acestui termen, organul de inspectie fiscala nu intreprinde nicio actiune in vederea selectarii pentru efectuarea inspectiei fiscale.
Modelul notificarii de conformare, periodicitatea emiterii notificarilor, precum si procedura de notificare s-au aprobat prin acest ordin.


3. O.A.N.A.F. nr. 417/2023 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 675/2018 privind aprobarea metodelor indirecte de stabilire a veniturilor si a procedurii de aplicare a acestora
Publicat in: M.Of. nr. 292 din  07.04.2023 
Ce prevede: Conform Codului de procedura fiscala pentru persoanele fizice identificate cu risc fiscal organul competent cu efectuarea verificarii situatiei fiscale personale transmite acestora, in scris, o notificare de conformare cu privire la riscurile fiscale identificate, in scopul reanalizarii de catre acestea a situatiei fiscale si, dupa caz, de a depune sau de a corecta declaratiile fiscale.
Prin notificare se comunica persoanei fizice ca in termen de 30 de zile de la data comunicarii notificarii are posibilitatea depunerii sau corectarii declaratiei fiscale. 
Modelul notificarii de conformare, periodicitatea emiterii notificarilor, precum si procedura de notificare au fost aprobate prin acest ordin .

 
4. O.U.G. nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Publicat in: M.Of. nr. 297 din  07.04.2023 
Ce prevede: Ordonanta de urgenta reglementeaza regimul juridic si fiscal aplicabil lucratorilor culturali profesionisti, masurile de sustinere si dezvoltare a carierei lor profesionale si formele de organizare colectiva a acestora.
Reprezinta “lucrator cultural profesionist” autorul sau artistul interpret si executant, asa cum sunt acestia definiti in Legea nr. 8/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si/sau persoana fizica ce desfasoara o activitate culturala de suport sau auxiliara, dintre cele enumerate in anexa la O.U.G, care s-au inregistrat, ca atare, in scop fiscal, pentru o durata de trei ani.
 
Activitatile prevazute in anexa sunt: 
1.Domenii de activitate culturala si de activitati auxiliare si de suport al activitatii culturale - CAEN Rev. 2:
5811 Activitati de editare a cartilor
5814 Activitati de editare a revistelor si periodicelor
5911 Activitati de productie cinematografica, video si de programe de televiziune (inclusiv arhive de film) si de programe de televiziune (seriale de televiziune, documentare etc.) sau reclame de televiziune
5912 Activitati de postproductie cinematografica, video si de programe de televiziune
5913 Activitati de distributie a filmelor cinematografice, video si a programelor de televiziune
5914 Proiectia de filme cinematografice
5920 Activitati de realizare a inregistrarilor audio si activitati de editare muzicala
7410 Activitati de design specializat
7430 Activitati de traducere scrisa si orala (interpreti) (cu exceptia celor reglementate de Legea nr. 178/1997, cu modificarile si completarile ulterioare)
7021 Activitati de consultanta in domeniul relatiilor publice si al comunicarii
7490 Alte activitati profesionale, stiintifice si tehnice (exclusiv pentru: activitati ale consultantilor, in alte domenii decat arhitectura, inginerie si management - cu incidenta in domeniul cultural -, activitati desfasurate de agenti si agentii, in numele unor indivizi, implicand de obicei obtinerea de angajamente in filme, productii teatrale sau alte spectacole de divertisment sau atractii sportive si plasarea de carti, piese de teatru, lucrari de arta, fotografii etc. la edituri, producatori, agentiile de casting si de reprezentare artistica, agenti literari)
8230 Activitati de organizare a expozitiilor, targurilor si congreselor
8552 Invatamant in domeniul cultural (limbi straine, muzica, teatru, dans, arte plastice si alte domenii)
9001 Activitati de interpretare artistica (spectacole)
9002 Activitati-suport pentru interpretare artistica (spectacole)
9003 Activitati de creatie
9004 Activitati de gestionare a salilor de spectacole
9101 Activitati ale bibliotecilor si arhivelor
9102 Activitati ale muzeelor
9103 Gestionarea monumentelor, cladirilor istorice si a altor obiective de interes turistic
2.Activitati de management cultural si management de proiect cultural, educatie prin cultura, educatie cinematografica, diseminare culturala, curatoriat de film/arte vizuale/artele spectacolului, cascadorie, activitati de productie de festival cultural, activitati tehnice specifice pentru productia culturala offline si online
Pentru a fi inregistrat ca lucrator cultural profesionist, solicitantul trebuie sa fi realizat, in anul fiscal anterior solicitarii de inregistrare, cel putin 50% din veniturile supuse impozitului pe venit, asa cum sunt acestea definite in titlul IV "Impozitul pe venit" din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cumulat, din:
a) venituri din cesiunea drepturilor de autor sau a drepturilor conexe;
b) activitati independente din categoria celor enumerate in anexa;
c) contracte individuale de munca pe durata determinata, pentru activitati culturale si in domeniul cultural, ajunse la termen pana la data depunerii cererii de inregistrare.
In acest calcul nu intra veniturile obtinute de persoana fizica din exploatarea dreptului de autor sau a drepturilor conexe dobandite prin cesiune sau mostenire si nici din cesiunea dreptului de autor pentru opere stiintifice sau pentru programe de calculator.
In desfasurarea activitatii lui, lucratorul cultural profesionist incheie:
- contracte de cesiune a drepturilor patrimoniale, in temeiul Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si/sau 
- contracte de desfasurare a activitatii culturale.
 
Veniturile obtinute in temeiul unor contracte de desfasurare a activitatii culturale incheiate dupa inscrierea persoanei fizice in registru constituie venituri din activitati independente.
 
Pentru veniturile realizate, lucratorii culturali profesionisti datoreaza impozit si contributii sociale obligatorii, asa cum sunt ele prevazute pentru veniturile din activitati independente sau din drepturi de proprietate intelectuala, dupa caz.
 
Lucratorul cultural profesionist are obligatia depunerii declaratiei unice si a platii contributiilor sociale, la termenele, in conditiile si cu exceptiile prevazute de legislatia fiscala aplicabila, atunci cand, potrivit conditiilor legale, datoreaza contributii de asigurari sociale si/sau de asigurari sociale de sanatate.
 
Impozitul datorat de lucratorii culturali profesionisti pentru veniturile realizate din contracte de desfasurare a activitatii culturale se retine la sursa de catre platitorul de venit la momentul platii veniturilor si reprezinta impozit final.
 
Platitorii de venit ai lucratorilor culturali profesionisti datoreaza o contributie asiguratorie reprezentand 1% din valoarea fiecarui contract incheiat cu un lucrator cultural profesionist. Contributia se declara si se vireaza in conditiile prevazute pentru contributia asiguratorie pentru munca.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr252024

Modificari in Declaratia 112

de Profeanu Laura 25 Apr 2024
ANAF a publicat recent schimbari in structura si cerintele Declaratiei 112, aprobate prin Ordinul nr. 723/2024, in vigoare din 22 aprilie 2024. Potrivit referatului de aprobare a proiectului de ordin, contextul modificarilor aduse Declaratiei 112 este strans legat de necesitatea alinierii procedurale si legislative la  prevederile introduse prin OUG nr. 115/2023. Aceasta ordonanta a adus ...
Apr232024

Publicarea listelor firmelor corecte si a celor cu datorii pentru trimestrul I din 2024 de catre ANAF

de Profeanu Laura 23 Apr 2024
ANAF este responsabila pentru gestionarea si supravegherea obligatiilor fiscale ale persoanelor juridice din Romania. O parte a acestei responsabilitati include publicarea periodica a listelor cu firmele care isi indeplinesc obligatiile fiscale (lista alba) si a celor care inregistreaza datorii (lista neagra). Listele sunt actualizate trimestrial si sunt importante pentru transparenta fiscala si ...
Apr212024

Modalitatea de contabilizare a impozitului minim si a impozitului suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
Recent, Ministerul Finantelor a propus un proiect de ordin care vizeaza stabilirea modalitatii de contabilizare a impozitului minim pe cifra de afaceri si a impozitului suplimentar pentru activitatile din sectoarele petrol si gaze naturale. Aceasta initiativa vine in contextul implementarii noilor prevederi fiscale introduse de Legea 296/2023, raspunzand cerintei de a avea proceduri si norme de ...
Apr212024

Limitari privind dreptul contribuabilului de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozit

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
De la 1 ianuarie 2024, Codul Fiscal a fost modificat cu privire la dreptul contribuabililor de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozitul pe venit. Astfel, optiunea de a redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ramane activa, in timp ce alte surse de venit au fost excluse. Conform art. 123^1 din Codul fiscal, contribuabilii pot decide ...
Apr222024

Dobanzile si penalitatile de intarziere

de Profeanu Laura 22 Apr 2024
Aplicarea dobanzilor si penalitatilor de intarziere este un subiect de mare interes pentru contribuabili si profesionistii din domeniul fiscal. Acestea sunt masuri punitive aplicate pentru a asigura conformitatea fiscala si pentru a descuraja intarzierile sau omisiunile in plata datoriilor fiscale. Art. 173, 174 si 176 din Codul de Procedura Fiscala, ofera un cadru detaliat privind modul de ...
Apr222024

Modificari fiscale 08 - 14 aprilie 2024

de Irina Dumitrescu 22 Apr 2024
1.      O.M.F. nr. 643/2024 pentru abrogarea art. 2 din Ordinul ministrului finantelor nr. 5.433/2023 privind stabilirea persoanelor juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale potrivit art. 18^3 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal Publicat in: M.Of. nr. 329 din 10.04.2024 Ce prevede: Ordinul abroga aticolul 2 din O.M.F. ...