Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 28 Aprilie 2024

Modificari fiscale 29 iunie – 02 iulie 2023

Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Irina Dumitrescu
Consultant fiscal, Expert contabil
06 Iul 2023


1. O.A.N.A.F. 920/2023 privind persoanele fizice cu averi mari
Publicat in: M.Of. nr. 585 din  28.06.2023 
Ce prevede: Ordinul reglementeaza masuri fiscale pentru persoanele fizice cu averi mari. 
Persoana fizica cu avere mare este persoana fizica rezidenta fiscal in Romania care detine o avere, atat in Romania, cat si in strainatate, estimata la o valoare mai mare de 25 de milioane de euro, echivalentul in lei, calculat la cursul mediu al euro din anul precedent estimarii averii, stabilit de Banca Nationala a Romaniei, pe baza datelor detinute/obtinute de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in conformitate cu dispozitiile legale.
Estimarea averii se face pe baza datelor si informatiilor detinute sau obtinute de Agentia Nationala de Administrare Fiscala cu privire la urmatoarele elemente patrimoniale:
a) bunurile imobile detinute;
b) bunurile mobile detinute;
c) activele financiare detinute.
In scopul asigurarii conformarii fiscale sunt analizate si grupurile de persoane fizice cu averi mari. In acest sens, grupul persoanelor fizice cu averi mari este constituit din persoane fizice cu avere mare iar grupul extins al persoanelor fizice cu averi mari este constituit din grupul persoanelor fizice cu averi mari si din persoanele fizice soti/sotii si rude/afini de pana la gradul al doilea ai/ale acestora.
In scopul asigurarii conformarii fiscale voluntare a acestor persoaneA.N.A.F. poate proceda la:
a) aplicarea unor tratamente fiscale alternative de crestere a conformarii fiscale voluntare, pe baza riscurilor identificate;
b) selectarea, pe baza analizei de risc, a persoanelor fizice care prezinta risc de neconformare la declararea veniturilor impozabile, in vederea efectuarii de verificari ale situatiei fiscale personale/verificari documentare, in conditiile legii.
 
Tratamentele fiscale alternative constau in:
a) indrumarea persoanelor fizice cu averi mari in scopul facilitarii conformarii fiscale voluntare;
b) derularea unor programe de notificare a persoanelor fizice definite conform prezentului ordin, privind problemele de neconformare identificate.
 
2. O.A.N.A.F. 906/2023 privind aprobarea Procedurii pentru anularea obligatiilor fiscale ce pot face obiectul anularii prevazute de Legea nr. 43/2023 pentru anularea unor obligatii fiscale, cuprinse in lista intocmita si transmisa de catre structura de control, precum si modalitatile de restituire a acestora
Publicat in: M.Of. nr. 586 din  28.06.2023 
Ce prevede:  Ordinul aproba procedura privind anularea obligatiilor fiscale ce fac obiectul Legii nr. 43/2023 precum si documentele conexe. 
Obligatiile fiscale ce pot fi anulate conform Legii 43/2003 sunt obligatiile fiscale principale, precum si obligatiile fiscale accesorii aferente acestora, stabilite de organul fiscal ca urmare a reincadrarii din categoria veniturilor din alte surse in categoria veniturilor din salarii si asimilate salariilor, a veniturilor din tichete cadou obtinute de catre persoanele fizice de la alte persoane decat angajatorii, pentru perioadele fiscale de la intrarea in vigoare a Legii nr. 193/2006 si, respectiv, a Legii nr. 165/2018, si pana la 31 decembrie 2020 inclusiv. Anularea se aplica inclusiv in situatia in care tichetele cadou au fost acordate de catre platitorul de venit catre angajatorul persoanelor fizice pentru a le distribui angajatilor acestora in numele platitorului de venit.
 
3. O.U.G. nr. 67/2023 privind instituirea unei masuri cu caracter temporar de combatere a cresterii excesive a preturilor la unele produse agricole si alimentare
Publicat in: M.Of. nr. 602 din  30.06.2023 
Ce prevede:  Ordonanta instituie pentru sectorul agricultura si industrie alimentara o masura cu caracter temporar in vederea combaterii cresterii excesive a preturilor la unele produse agricole si alimentare.
Masura cu caracter temporar de combatere a cresterii excesive a preturilor consta in limitarea adaosurilor comerciale practicate pentru urmatoarele produse:
1.Paine alba simpla cu gramaj cuprins intre 300-500 grame, fara specialitati
2.Lapte de vaca de consum 1 l, grasime 1,5%, cu exceptia UHT
3.Branza telemea de vaca vrac
4.Iaurt simplu din lapte de vaca, 3,5% grasime, cu gramaj maxim 200 grame
5.Faina alba de grau "000" 1 kg
6.Malai 1 kg
7.Oua de gaina calibrul M 10 buc.
8.Ulei de floarea-soarelui 1 l
9.Carne proaspata pui*
10.Carne proaspata porc**
11.Legume proaspete vrac***
12.Fructe proaspete vrac****
13.Cartofi proaspeti albi vrac
14.Zahar alb tos 1 kg
* Carne pui, in aplicarea prezentei ordonante de urgenta, inseamna: pui intreg, tacamuri de pui, pulpe pui intregi cu os si aripi de pui, varianta standard.
** Carne porc, in aplicarea prezentei ordonante de urgenta, inseamna: carne porc lucru, pulpa porc cu os si fara os, spata de porc.
*** Legume proaspete vrac, in aplicarea prezentei ordonante de urgenta, inseamna: rosii, ceapa, castraveti, fasole uscata, morcovi, ardei gras Bianca si ardei capia.
**** Fructe proaspete vrac, in aplicarea prezentei ordonante de urgenta, inseamna mere rosii si mere golden, prune, pepene rosu, struguri de masa.
Masura cu caracter temporar de combatere a cresterii excesive a preturilor se aplica tuturor operatorilor economici inregistrati in Romania, indiferent de forma de organizare, pe intreg lantul de productie, import, comert intracomunitar, distributie si vanzare cu amanuntul.
Procedura de formare a pretului la raft pentru produsele prevazute in anexa trebuie sa fie unitara atat pentru produsele marca privata ale producatorilor, cat si pentru produsele marca proprie ale comerciantului.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr262024

Anularea inregistrarii unei persoane in scopuri de TVA

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Organele fiscale din Romania au dreptul de a anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei persoane impozabile, din mai multe motive (prevazute la art. 316 alin. 11 din Codul fiscal) fiecare avand implicatii directe asupra capacitatii contribuabililor de a efectua operatiuni taxabile. Motive de anulare 1. Inactivitatea fiscala O persoana este declarata inactiva, daca nu isi indeplineste ...
Apr262024

Procedura de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu risc fiscal ridicat

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Conform art. 316 alin. 11 lit. h) din Codul fiscal, organele fiscale competente din Romania au autoritatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care prezinta un risc fiscal ridicat. Procedura, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 393/2021, se aplica persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, in urma selectiei efectuate, in mod ...
Apr252024

Modificari in Declaratia 112

de Profeanu Laura 25 Apr 2024
ANAF a publicat recent schimbari in structura si cerintele Declaratiei 112, aprobate prin Ordinul nr. 723/2024, in vigoare din 22 aprilie 2024. Potrivit referatului de aprobare a proiectului de ordin, contextul modificarilor aduse Declaratiei 112 este strans legat de necesitatea alinierii procedurale si legislative la  prevederile introduse prin OUG nr. 115/2023. Aceasta ordonanta a adus ...
Apr232024

Publicarea listelor firmelor corecte si a celor cu datorii pentru trimestrul I din 2024 de catre ANAF

de Profeanu Laura 23 Apr 2024
ANAF este responsabila pentru gestionarea si supravegherea obligatiilor fiscale ale persoanelor juridice din Romania. O parte a acestei responsabilitati include publicarea periodica a listelor cu firmele care isi indeplinesc obligatiile fiscale (lista alba) si a celor care inregistreaza datorii (lista neagra). Listele sunt actualizate trimestrial si sunt importante pentru transparenta fiscala si ...
Apr212024

Modalitatea de contabilizare a impozitului minim si a impozitului suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
Recent, Ministerul Finantelor a propus un proiect de ordin care vizeaza stabilirea modalitatii de contabilizare a impozitului minim pe cifra de afaceri si a impozitului suplimentar pentru activitatile din sectoarele petrol si gaze naturale. Aceasta initiativa vine in contextul implementarii noilor prevederi fiscale introduse de Legea 296/2023, raspunzand cerintei de a avea proceduri si norme de ...
Apr212024

Limitari privind dreptul contribuabilului de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozit

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
De la 1 ianuarie 2024, Codul Fiscal a fost modificat cu privire la dreptul contribuabililor de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozitul pe venit. Astfel, optiunea de a redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ramane activa, in timp ce alte surse de venit au fost excluse. Conform art. 123^1 din Codul fiscal, contribuabilii pot decide ...