Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 5 Iulie 2025

Pro rata si ajustarea TVA

Intrebare:

Societate platitoare de TVA, cumpara in regim de scutire de tva un imobil compus din cladire teren in cota indiviza (an 2024).

Destinatia acestui spatiu va fi dupa cum urmeaza:

- activitati administative/birouri/etc in sfera tva (legate de activitatea de comert - activitatea principala pe care o desfasura inainte de achizite imobil)

- inchiriere partiala cu tva catre persoane juridice platitoare tva (prin optiune depusa la ANAF)

- inchiriere partiala fara tva catre neplatitori tva

- vanzare partiala de spatii in regim de scutire

La momentul achizitiei (T0) s-a inregistrat in contabilitate cladirea terenul la valoarea formata din:

1. pretul de achizitie din contractul de vanzare cumparare in forma autentica

2. alte cheltuieli ocazionate de aceasta achizite cum ar fi: comision agentie imobiliara, onorariu notar, alte cheltuieli

3. taxe pentru intabulare proprietate la OCPI nepurtatoare de tva

Cheltuielile de la punctul 2 au fost purtatoare de tva insa valoarea acestor cheltuieli nu a depasit 20% din total valoare achizitie (de la pct 1).

Ulterior achizitiei, societatea a inceput sa efectueze lucrari de modernizare a spatiilor ce urmeaza sa fie vandute/inchiriate in regim de scutire/taxare, lucrari care s-au inregistrat in contabilitate in contul 231-Imobilizari corporale in curs. Nici aceste lucrari de amenajare nu depasesc 20% din valoarea initiala inregistrata in contabilitate (T0) si doar o parte din aceste lucrari de amenajare sunt purtatoare de tva.

Fiecare spatiu din cele ce vor face obiectul vanzarii/inchirierii va primi o identificare in documentatia cadastrala (ex: numar cadastral - corp C1; C2; ETC) si va avea o valoare contabila compusa din: valoare contabila din momentul T0 partial purtatoare de tva valoare contabila amenajari din 231, in momentul T1. Momentul T1 este momentul vanzarii si/sau al predarii spatiilor catre chiriasi.

Mentionez ca vanzarea partiala de spatii/imobile va avea loc in 2024.

Contractele de inchirere sunt cu predare de spatiu in 2024 dar cu perioada de gratie (veniturile din inchirere in regim de scutire se obtin din 2025).

Ce obligatie are societatea in punct de vedere al aplicatii proratei/ajustarii de tva la momentul vanzarii/al inchirierii fara tva, in 2024 si in anii urmatori, cu referire la:

- tva dedus la momentul achizitiei

- tva dedus pentru lucrarile de investitii (mai mici de 20% din valoarea de intrare initiala)

- tva pentru servicii/achizitii in anii urmatori, pentru servicii care privesc ansamblul activitatilor desfasurate de firma (de ex: servicii audit cu tva, servicii contabile/hr cu tva etc.)


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-9 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4751

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria TVA

01Iul2025

Achizitie componente metalice din Italia cu transport direct in Turcia

de Vera Constantin valabil la 01 Iul 2025
TVA
Intrebare: Suntem o societate care producem anumite componente pentru productia de poduri si structuri metalice. Dorim sa livram niste componente produse in Germania, direct la clientul nostru din Turcia, fara sa mai treaca prin Romania. Societatea din Romania va factura catre Turcia. Factura de achizitie din Germania o vom primi tot noi, societatea din Romania, Transportul din Germania catre ...
30Iun2025

PFA. Regim TVA trecere bunuri din patrimoniul de afectatiune in patrimoniul personal

de Irina Dumitrescu valabil la 30 Iun 2025
TVA
Intrebare: Va rog sa imi spuneti daca in cazul scoaterii din patrimoniul de afectatiune al IF a unui teren construibil pentru care nu s-a dedus TVA, intrucat a fost achizitionat de la persoane fizice neinregistrate in scopuri de TVA, IF-ul anterior mentionat - platitor de TVA - va trebui sa colecteze TVA. Multumesc anticipat!
26Iun2025

TVA eligibil. Neplatitor de tva

de Vera Constantin valabil la 26 Iun 2025
TVA
Intrebare: ONG este neplatitor de TVA, nu depune decont de TVA, iar conform contractului de finantare TVA este eligibil. Inregistrarea acestei taxe TVA, conform facturii furnizorului de echipamente, va fi inclusa in valoarea mijlocului fix sau se inregistreaza pe alt cont?
25Iun2025

ONG achizitionarea de echipamente. Nedeductibilitate tva

de Vera Constantin valabil la 25 Iun 2025
TVA
Intrebare: Un ONG, neplatitor de TVA, aplica pentru obtinere de fonduri europene si inchee un contract aferent pentru achizitionarea de echipamente pentru un laborator inteligent in domeniul invatamantului (calculatoare, imprimante 3d, scaner etc). Achizitia acestora se face de la o firma platitoare de TVA. Inregistrarea acestei taxe TVA, conform facturii furnizorului de echipamrnte, poate fi incadrata ...
27Iun2025

PFA activitati de inchiriere

de Gina Popescu valabil la 27 Iun 2025
TVA
Intrebare: Un PFA, neplatitor de TVA, activitate principala cod CAEN 7499 - Alte activitati profesionale, stiintifice si tehnice n.c.a., deschide punct de lucru la un hotel inchiriat pe codurile CAEN 5520 - Facilitati de cazare pentru vacante si perioade scurte de durata si CAEN 6820 - Inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate. Va lucra cu platforma PynBooking, care va ...
24Iun2025

Drepturi de autor. Depasire plafon 300.000 lei

de Vera Constantin valabil la 24 Iun 2025
TVA
Intrebare: Incasez venituri din drepturi de autor. Am depasit plafonul de 300.000 lei si m-am inregistrat ca platitor de TVA. Va trebui sa intocmesc si sa depun Decontul de TVA. Va trebui sa intocmesc jurnale de cumparari si jurnale de vanzari? TVA aferent cheltuielilor deductibile se inregistreaza in jurnalul de cumparari si se deduce din TVA colectat? Trebuie sa mai intocmesc si alte ...
x