Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 30 Aprilie 2024

Proiectul Codului Fiscal si proiectul Codului de Procedura Fiscala au fost aprobate

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal
25 Mar 2015


Iata ce prevad cele doua proiecte:

TVA
  •     Reducerea cotei standard pentru toate bunurile si serviciile de la 24% in prezent la 20% incepand cu 1 ianuarie 2016
  •     Reducerea cotei de TVA pentru animale vii si pasari vii, din specii domestice, carne, peste, lapte, produse si subproduse lactate, oua de pasari, legume, fructe comestibile și preparate din acestea și accesul la evenimentele sportive de la 24% in prezent la 9% incepand cu 1 ianuarie 2016
  •     Introducerea taxarii inverse pentru livrarea de cladiri, parti de cladire si terenuri de orice fel, pentru a caror livrare se aplica regimul de taxare, incepand cu 1 ianuarie 2016
  •     Reducerea cotei TVA de la 20% la 18% incepand cu 1 ianuarie 2018

Contributiile de asigurari sociale
  •     Introducerea plafonului maxim de 5 salarii medii brute pentru baza lunara de calcul a CASS de la 1 ianuarie 2016
  •     Eliminarea deducerii CASS de la calculul impozitului pe venit de la 1 ianuarie 2016
  •     Introducerea obligatiei de plata a CAS și CASS pentru toate persoanele fizice care realizeaza venituri
  •     Majorarea sumei neimpozabile lunare avute in vedere la stabilirea impozitului pe venitul din pensii incepand cu 1 ianuarie 2016
  •     Reducerea contributiei de asigurari sociale la angajat de la 10,5% la 7,5% de la 1 ianuarie 2018
  •     Reducerea contributiei de asigurari sociale la angajator de la 15,8% la 13,5% de la 1 ianuarie 2018

Impozitarea microintreprinderilor
  •     Stabilirea unei cote de impozitare diferentiate, in functie de numarul de salariati, dupa cum urmeaza:
  •     1% pentru microintreprinderile care au peste 2 salariati, inclusiv;
  •     3% pentru microintreprinderile care au un salariat;
  •     3% + 1530*) lei trimestrial, pentru microintreprinderile care nu au salariati;
  •     3%**) pentru microintreprinderile care nu se incadreaza in prevederile lit.a) sau lit.b), si care se afla intr-una din urmatoarele situatii inscrise in registrul comertului sau in registrul tinut de instantele judecatoresti competente, dupa caz: (i) dizolvare urmata de lichidare; (ii) inactivitate temporara; (iii) nedesfasurarea de activitati.

Modificarea pragurilor:
75.000 euro, pentru incadrarea in categoria microintreprinderilor in anul 2017
85.000 euro, pentru incadrarea in categoria microintreprinderilor in anul 2018;
100.000 euro, pentru incadrarea in categoria microintreprinderilor incepand cu anul 2019.

Impozit pe dividende
  •     Eliminarea impozitului pe dividende incepand cu 1 ianuarie 2016.

Cota unica
  •     Reducerea cotei de impozit pe profit de la 16% in prezent la 14% incepand cu 1 ianuarie 2019
  •     Reducerea cotei de impozit pe venit de la 16% in prezent la 14% incepand cu 1 ianuarie 2019
  •     Reducerea cotei de impozit pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti de la 16% in prezent la 14% incepand cu 1 ianuarie 2019.

Accize
  •     Diminuarea nivelului accizelor la principalele produse energetice (motorina, benzina fara plumb si benzina cu plumb), astfel:
  •     Scaderea cu 20% a accizei la motorina (de la 1897,08 lei / 1000 litri la 1518,04 lei / 1000 litri);
  •     Scaderea cu 18,62% a accizei la benzina fara plumb (de la 2035,40 lei / 1000 litri la 1656,36 lei / 1000 litri);
  •     Scaderea cu 16,28% a accizei la benzina cu plumb (de la 2327,27 lei / 1000 litri la 1948,23 lei / 1000 litri;
  • Propuneri de modificari legislative:
  •     Scaderea cu 15,38% a accizelor pentru bere (de la 3,9 lei / hl / 1 grad Plato la 3,3 lei / hl / 1grad Plato)
  •     Scaderea cu 70% a accizelor la vinuri spumoase (de la 161,33 lei / hl produs la 47,38 lei / hl produs) si cu 77,7% pentru bauturi fermentate spumoase (de la 213,21 lei / hl produs la 47,38 lei / hl produs)
  •     Scaderea cu 30% a accizelor pentru alcool etilic (de la 4738,01 lei / hl alcool pur la 3306,98 lei / hl alcool pur)
  •     Eliminarea din sfera de impozitare atat a titeiului din productia interna, cat si a produselor care in prezent se regasesc la Capitolul II „Alte produse accizabile”: cafea, bijuterii, confectii din blanuri, autoturisme etc.

Impozitul pe constructii speciale
  •     Eliminare a impozitului pe constructii speciale incepand cu 1 ianuarie 2016.

Impozite si taxe locale
  •     Cota impozitului pe cladiri rezidentiale va fi cuprinsa intre 0,08% - 0.2%, fata de cota actuala 0,1%;
  •     Cota impozitului pe cladiri nerezidentiale, va fi cuprinsa intre 0,2%-1,3%;
  •     Pentru terenurile situate in intravilan au fost introduse limite minime și maxime, pe ranguri de localitati și zone.
  •     S-a introdus posibilitatea de scutire sau reducere a impozitului pe mijloacele de transport agricole folosite exclusiv in domeniul agricol.
  •     Consiliile locale pot majora, pentru cladirile și terenurile neingrijite situate in intravilan, impozitul pe cladiri si impozitul pe teren cu pana la 500%;
  •     Pentru terenul agricol din extravilan nelucrat timp de doi ani consecutiv, se poate majora impozitul pe teren cu pana la 500%.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr292024

Stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venit. Situatii de reducere a normei

de Profeanu Laura 29 Apr 2024
In sistemul fiscal romanesc, veniturile din activitati independente pot fi supuse unei metode de calcul speciala pentru determinarea venitului net anual. Aceasta metoda se bazeaza pe utilizarea normelor de venit, conform art. 69 din Codul Fiscal. Acest sistem simplificat este destinat anumitor categorii de contribuabili si anumitor activitati (productie, comert si prestari servicii cuprinse in ...
Apr272024

Impozitarea castigurilor din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
Investitiile in instrumente financiare derivate, ofera oportunitati semnificative, dar vin si cu responsabilitati fiscale pe masura. Doar o intelegere aprofundata a acestor aspecte ajuta la o gestionarea eficienta si conforma a portofoliilor de investitii. Castigurile din transferul titlurilor de valoare, sunt, din punct de vedere fiscal, venituri din investitii, definite la art. 91 lit. c) ...
Apr272024

Modificari importante privind deducerea TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
In contextul adoptarii generalizate a sistemului e-Factura, Ministerul Finantelor propune eliminarea posibilitatii deducerii TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare. In acest sens, un proiect de Hotarare de Guvern  initiat recent de Ministerul Finantelor, propune abrogarea  alineatului  7) de la pct. 69 din Normele metodologice, care prevede ca o ...
Apr282024

Stabilirea bazei de impozitare prin estimare

de Profeanu Laura 28 Apr 2024
In cadrul sistemului fiscal din Romania, Codul de Procedura Fiscala reglementeaza diverse aspecte legate de colectarea si administrarea taxelor si impozitelor, inclusiv pentru situatiile care permit organelor fiscale sa stabileasca baza de impozitare a contribuabililor prin metode de estimare. Acest mecanism reglementat de art. 106 din Codul de procedura fiscala, este util in situatiile in care ...
Apr282024

Restituirea impozitului pe dividende

de Profeanu Laura 28 Apr 2024
Legea societatilor nr. 31/1990, un pilon central in reglementarea societatilor comerciale din Romania, stabileste baza legala pentru distribuirea dividendelor. Dividendele reprezinta cota-parte din profitul net al unei companii care se distribuie actionarilor sau asociatilor, proportional cu participarea lor la capitalul social varsat. Conform art. 67, acestea pot fi platite: Optional ...
Apr262024

Anularea inregistrarii unei persoane in scopuri de TVA

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Organele fiscale din Romania au dreptul de a anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei persoane impozabile, din mai multe motive (prevazute la art. 316 alin. 11 din Codul fiscal) fiecare avand implicatii directe asupra capacitatii contribuabililor de a efectua operatiuni taxabile. Motive de anulare 1. Inactivitatea fiscala O persoana este declarata inactiva, daca nu isi indeplineste ...